Kom vandaag net terug van een maand vakantie. De computer heeft dus een maand niet aangestaan, netzoals de daaraan hangende exteren HD van Western Digital, de Elements. Stekker van mijn stekkerblok erin (die nog aan stond), computer aan, en even wat dingen nakijken.
Aangezien ik op vakantie een netbook meehad en daar allemaal foto's opstaan wilde ik de externe HD van mijn desktop even in mijn netbook pluggen.
Ik trok de USB stekker, niet wetende of de externe HD 'aan' stond, uit de desktop om hem dus in de netbook te stoppen. Eerder ook gedaan, (volgensmij?!) geen enkel probleem want de externe HD heeft een externe powersource. Ik stop hem in mijn netbook: hij doet niets....

Dus ik kijk de stekkers na, of dat allemaal wel klopt, maar wederom: helemaal niets! Als ik de stekker er helemaal uithaal knippert als je de stekker er weer instopt het groene lampje op de adapter even een seconde of 10-15. Maar meer gebeurt er ook niet, ik kan in ieder geval niet op mijn externe HD.
Wat kan het probleem zijn en belangrijker, hoe kom ik ervan af?
a) kan het zijn dat er een 'crash' is ontstaan toen ik de USB eruit trok terwijl hij 'aan' stond?
b) kan er iets mis zijn gegaan toen ik de stroom erop gooide na een maand vakantie?
Het zal wel aan de stroomvoorziening oid liggen, maar ik ben heel benieuwd.
[ Bericht 5% gewijzigd door SnuggLe op 11-10-2009 14:14:02 ]