abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:31:30 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73572561
Kom vandaag net terug van een maand vakantie. De computer heeft dus een maand niet aangestaan, netzoals de daaraan hangende exteren HD van Western Digital, de Elements. Stekker van mijn stekkerblok erin (die nog aan stond), computer aan, en even wat dingen nakijken.

Aangezien ik op vakantie een netbook meehad en daar allemaal foto's opstaan wilde ik de externe HD van mijn desktop even in mijn netbook pluggen.

Ik trok de USB stekker, niet wetende of de externe HD 'aan' stond, uit de desktop om hem dus in de netbook te stoppen. Eerder ook gedaan, (volgensmij?!) geen enkel probleem want de externe HD heeft een externe powersource. Ik stop hem in mijn netbook: hij doet niets.... Dus ik kijk de stekkers na, of dat allemaal wel klopt, maar wederom: helemaal niets! Als ik de stekker er helemaal uithaal knippert als je de stekker er weer instopt het groene lampje op de adapter even een seconde of 10-15. Maar meer gebeurt er ook niet, ik kan in ieder geval niet op mijn externe HD.

Wat kan het probleem zijn en belangrijker, hoe kom ik ervan af?
a) kan het zijn dat er een 'crash' is ontstaan toen ik de USB eruit trok terwijl hij 'aan' stond?
b) kan er iets mis zijn gegaan toen ik de stroom erop gooide na een maand vakantie?

Het zal wel aan de stroomvoorziening oid liggen, maar ik ben heel benieuwd.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnuggLe op 11-10-2009 14:14:02 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:37:44 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_73572736
tvp
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:19:54 #3
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73574109
Oh, lees nu dit ergens:
quote:
Het staat elders in dit forum ook al : zelden een zo bereidwillige en vriendelijke support afdeling meegemaakt als die van Western Digital (WD). Ik heb drie van die externe WD Elements 1 TB disks; de kapotte voeding van de oudste was van 19-08-2008 ( ik plak op alle aankopen de aanschafdatum ) bij de Mediamarkt in Groningen. Nu heb daar niet de beste herinneringen aan een garantie claim dus ik zag mij al een vervangende voeding kopen bij de electronica winkel in Groningen. ( Ben je gauw ¤ 30 kwijt ) Op dit forum kwam ik de contactmogelijkheid tegen om WD rechtstreeks te bellen. Alleen het hier eerder vermelde tel nr is niet juist ! Het moet zijn: 00800 – 275 493 38 . Dus de twee nullen voor de acht doen de truuk. Je hebt het serienummer van de DISK (!!) nodig, en men kan aan de hand daarvan zien, hoe lang de garantie termijn is.
Gaat binnen 10 werk dagen in mijn bus vallen. Schitterend !!
Blijkbaar hebben de 500GB/1TB disk een brakke voeding. Wellicht eens even bellen.
pi_73594468
Ik had binnen een paar dagen een nieuwe voeding nadat de andere kapot was doordat ik even iets te enthousiast aan het draadje trok.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:41:54 #5
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73606758
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:37 schreef brushaway het volgende:
Ik had binnen een paar dagen een nieuwe voeding nadat de andere kapot was doordat ik even iets te enthousiast aan het draadje trok.
Je bedoeld vanuit WD of zelf gekocht?
pi_73609485
Vanuit WD, stuurde ze meteen op. Had hem bij bol.com gekocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')