abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73670122
Ik heb m'n Magic nu geroot en Donut erop gezet Ik laat morgen ff kort weten wat ik ervan vind
  woensdag 14 oktober 2009 @ 07:32:18 #77
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73670892
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:47 schreef Schanulleke het volgende:
Net m'n telefoon maar een harde reset gegeven om van alle glitches af te zijn. Dat ding heeft een uur lang gedacht dat ik me in de buurt van het Zwarte Woud ophield.
En nu zit ik alweer in Einbeck schijnt het. Ik ben toch gewend dat de plaatsbepaling op een paar honderd meter nauwkeurig is. Dit gaat nergens over.

@ 1136: Ben benieuwd wat je er van vindt!
Life is what you make it.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:48:13 #78
10710 gday
propria cures
pi_73676341
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef Devolution het volgende:
Ik ben op zoek naar een gratis programma, maar ik kan er geen vinden in de Market. Eentje die laat zien hoeveel sms ik heb verstuurd (een teller dus) en die ik ook kan resetten. Als het kan inclusief widgetfunctie zodat ik het meteen op mn desktop kan zien. Iemand een idee? Oh btw, ik heb (volgens mij) een Amerikaanse rom dus ik kan de content van de Nederlandse Market niet zien.
Dan installeer je toch MarketEnabler? Dan kun je de Nederlandse Market wel zien.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_73683933
ff bijlezen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_73687393
-oeps-
pi_73688513
  • Quick Search Box: erg handige functie. Je kan direct zoeken in contacten, favorieten, geschiedenis, apps en muziek. Zoals bekend kan deze functionaliteit ook nog uitgebreid worden door developers. Het belooft veel goeds. De QSB heeft ook een spraakfunctie. Ik heb hem alleen kunnen testen met Engelse woorden, want de Nederlandse woorden kent hij niet (Engelse build). Hij herkende de woorden die ik sprak prima. Na het inspreken zoekt hij ze direct op in Google. Ik heb het verder niet uitgebreid getest omdat ik me een debiel voel als ik tegen een telefoon zit te praten Ik weet niet of deze functie wel in de Nederlandse zit, daar kan ik nu niet over oordelen.

• Power Widget: leuke gadget met schakelaars voor Wi-Fi, Bluetooth, GPS, synchronisatie, brightness. De brightness schakelaar kan schakelen tussen donker, middel en licht. Ik denk niet dat ik deze widget veel zal gebruiken. Ik zal hoogstens de Wi-Fi en brightness schakelaars een keertje gebruiken. Afgezien van mijn eigen gebruik werkt deze widget prima.

• Batterijverbruik: dit is een erg goede toevoeging. Dit scherm stelt je in staat om te kijken welke programma's hebben bijgedragen aan het batterijverbruik. Per programma wordt het percentage dat het bijgedragen heeft aan het verbruik weergegeven. Je kan een snelkoppeling maken naar dit scherm. Zo kan je altijd snel zien welke programma's nu eigenlijk je batterij leegtrekken.

• De nieuwe Market: ziet er gelikt uit en lijkt ook veel sneller te reageren op wat je doet. Ik maak zelf eigenlijk nooit gebruik van de categoriën, maar je kan nu wel makkelijk sorteren op Top Paid, Top Free en Just in. Ook kunnen developers in de nieuwe Market twee screenshots toevoegen. Het is altijd fijn om te zien hoe de app eruit ziet voordat je hem installeert. Al met al is de ervaring van de Market beter en sneller geworden.

• Camera app: deze is zeker sneller geworden naar mijn idee! Hij start snel op en het verwerken van foto's gaat ook lekker. Je kan nu ook simpel overschakelen naar video. Het starten van de video-opname gaat ook lekker snel. Het bekijken van de genomen foto's gaat naar mijn idee ook wat sneller en diverse opties die eerst in het menu zaten verborgen zijn nu direct beschikbaar. Ik ben zelf niet zo'n fan van het nieuwe uiterlijk. Het ziet er oubollig uit en ik kan echt niet begrijp waarom Google voor deze look heeft gekozen. Android hangt al een beetje aan elkaar van verschillend uitziende apps, dan maakt dit het er zeker niet beter op. Dit geldt overigens ook voor de nieuwe Market, maar daar ben ik qua looks wel tevreden over.

• Browser: deze voelt sneller aan, maar is nog steeds niet je van het. Scrollen is soms nog steeds traag. Verder zijn de zoom knopjes wat omgegooid en ziet de adresbalk er anders uit.

• Multi-select in de Gallerij: je kan nu meerdere foto's tegelijk selecteren om te verwijderen.

• VPN: Donut stelt je in staat om VPN verbindingen te maken. Dit heb ik helaas niet goed kunnen testen.

• Overige dingetjes:

Search Settings voor Web Search en de Quick Search Box
    Accessibility. Vraag me niet wat het allemaal is, ik heb het nog niet geprobeerd.
    Locatie bij een afspraak is nu een link naar Google Maps. Ik kan me niet herinneren dat dit in 1.5 zat, maar het kan zijn dat ik me daarin vergis.

• Oordeel: ik ben over het algemeen tevreden over Donut. Het brengt niet heel veel bijzonders met zich mee, maar er zijn zeker wat waardevolle toevoegingen en verbeteringen. Ook qua performance voelt het allemaal veel beter aan. Daar wil ik wel bij zeggen dat dit een verse installatie is en dat het daar aan kan liggen. Het is echter wel zo dat er al vaker vermeld is dat 1.6 een stuk sneller reageert.

Wil je nog iets weten over 1.6? Laat het even weten, dan kijk ik even of ik het kan uitvoeren/vinden/enz.
  • pi_73689962
    Dankjewel!
    Kon je niet wachten dus maar rooten?

Ik heb nog even geduld
    pi_73690094
    Ik kon inderdaad niet wachten en de nerd in mij wilde weten hoe dat rooten nou in z'n werk ging

Ik hoop voor jullie dat hij de 19e verspreid wordt. Kan zomaar zijn dat ik dan de stock ROM weer terug zet en de officiële update meepak (dan heb ik hem in het Nederlands ). Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik een keer op een custom ROM overstap!
    pi_73693224
    Nog iets elfzesendertig.. ik las ergens dat Camera, Camcorder en Galerij nu één zijn. Ik zie wel dat je makkelijk kan schakelen in je screenshot van de camera.. maar hebben we dan ook 2 icoontjes minder in de applicatiebalk?
    pi_73693529
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:43 schreef BluesRebel het volgende:
    Nog iets elfzesendertig.. ik las ergens dat Camera, Camcorder en Galerij nu één zijn. Ik zie wel dat je makkelijk kan schakelen in je screenshot van de camera.. maar hebben we dan ook 2 icoontjes minder in de applicatiebalk?
    Nee. Er staan nog steeds icoontjes voor de videocamera en de gallerij Weet je nog waar je dit gelezen hebt? Wellicht heb je het anders geïnterpreteerd dan hoe het was bedoeld
    pi_73693826
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:51 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Nee. Er staan nog steeds icoontjes voor de videocamera en de gallerij Weet je nog waar je dit gelezen hebt? Wellicht heb je het anders geïnterpreteerd dan hoe het was bedoeld
    Ik weet het niet meer maar ik zal het inderdaad verkeerd gelezen hebben. Het stond ook een beetje raar vandaar dat ik t maar aan jou vroeg
    pi_73694544
    quote:
    NOS gaat spoedig Android-nieuwsapplicatie uitbrengen
    woensdag, 14 oktober 2009 (12:25) | Gonny van der Zwaag

Dat de NPO plannen heeft voor Uitzending Gemist voor Android, was al bekend. Maar de NOS is van plan nog een andere tv-applicatie voor Android uit te brengen. Het wordt een applicatie waarmee je actueel nieuws kunt lezen en tevens recente uitzendingen van het NOS Journaal kunt zien. Eigenlijk was de applicatie al klaar, maar toen de HTC Hero op de markt kwam moesten er toch nog wat technische aanpassingen worden gedaan.

Bij de combinatie NOS en nieuws denk je al snel aan Teletekst. Maar als je de nieuwsitems op de website van de NOS zelf bekijkt, gaat het toch wel een stap verder: zo bevat een item over Nederlanders die in China zijn omgekomen twee audiofragmenten, een filmpje en een Google Map. Mobiel nieuws lezen is nu al erg populair. Maandelijks lezen zo’n 330.000 mensen het NOS-nieuws via hun mobiele telefoon. Uit cijfers van de maand juli 2009 blijktdat NOS Nieuws bovenaan staat (3,4 miljoen), daarna Uitzending Gemist (2,4 miljoen) en NOS Teletekst (2,4 miljoen). Mobiele apps voor de iPhone, Symbian, Windows Mobile en Blackberry zijn er al. Nu Android nog.
    pi_73703244
    De eclair is afgeleverd bij Googleplex
    http://androidandme.com/2(...)o-get-a-lot-sweeter/

Het lijkt erop dat Android 2.0 toch best wel dichtbij is. En dat terwijl 1.6 hier nog verspreid moet worden.
    pi_73703596
    Motorola Sholes/Droid zit er ook aan te komen:
    http://phandroid.com/2009(...)launching-very-soon/

Volgens mij staat Eclair nu ook echt om de hoek
    pi_73703633
    gewoon overstappen van 1.5 naar 2.0
    pi_73703655
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 07:50 schreef Incolumis het volgende:
    gewoon overstappen van 1.5 naar 2.0
    Ik denk dat Donut een zoethoudertje (wehehe, een woordspeling ) is en dat Eclair een maand later komt of zo Ik zou Donut wel gewoon meepakken
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_73703666
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 07:55 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik denk dat Donut een zoethoudertje (wehehe, een woordspeling ) is en dat Eclair een maand later komt of zo Ik zou Donut wel gewoon meepakken
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    mja 't is nog niet uit voor de Hero
    pi_73703743
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 07:57 schreef Incolumis het volgende:

[..]

mja 't is nog niet uit voor de Hero
    Oh je hebt een Hero Uhm, ja dan wordt het lastig om te updaten!
    http://twitter.com/htc/status/4815765882
    "I know many of you want more info on a 1.6 update for the Hero. I unfortunately can't say anything...yet. I will update when I can. Promise!"

Misschien een idee om de HTC Twitterfeed in de gaten te houden
    pi_73703762
    done
      donderdag 15 oktober 2009 @ 09:08:52 #95
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73704491
    Ben benieuwd, ik hoop na een update van een hoop rarigheden af te zijn. Eerst die synchroniastieproblemen die typisch Android blijken te zijn en nu na de harde reset heb ik weer dat de plaatsbepaling via de telefoonmasten er een paar honderd kilometer naast zit als ik thuis ben. Vaagheid. Ben er alleen nog niet uit of dat Hero of Android gerelateerd is.

Donut ziet er goed uit trouwens, tof dat je zo'n uitgebreid verslag maakt elfzesendertig! Die batterij widget ziet er zinvol uit.
    Life is what you make it.
    pi_73707478
    Pff wat een gezeik ineens met mijn Magic..Sinds gisteren doet de microfoon het de helft vd tijd niet met bellen en nu werkt mijn touchscreen TOTAAL niet meer
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_73709905
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:18 schreef Tim86 het volgende:
    Pff wat een gezeik ineens met mijn Magic..Sinds gisteren doet de microfoon het de helft vd tijd niet met bellen en nu werkt mijn touchscreen TOTAAL niet meer
    !!!

Ik zit ook te wachten op die batterijfunctie. Kan ik meteen de slechte apps eraf gooien

Edit: Iemand enig idee of t slecht is om de Magic de hele nacht aan het stopcontact te houden? Soms is ie 's avonds leeg en heb ik 's morgens te weinig tijd om 'm goed op te laden.
    pi_73710244
    Naja dat was het laatste wat ik had gedaan voordat hij niet meer werkte
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_73712430
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 12:48 schreef Tim86 het volgende:
    Naja dat was het laatste wat ik had gedaan voordat hij niet meer werkte
    Haha ok. Maar de microfoon hoort toch niet zomaar stuk te gaan
    pi_73719963
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

!!!

Ik zit ook te wachten op die batterijfunctie. Kan ik meteen de slechte apps eraf gooien

Edit: Iemand enig idee of t slecht is om de Magic de hele nacht aan het stopcontact te houden? Soms is ie 's avonds leeg en heb ik 's morgens te weinig tijd om 'm goed op te laden.
    Ik heb hem altijd 's nachts aan de lader. Deze batterijen kunnen dat hebben
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 09:08 schreef Schanulleke het volgende:
    Donut ziet er goed uit trouwens, tof dat je zo'n uitgebreid verslag maakt elfzesendertig! Die batterij widget ziet er zinvol uit.
    Graag gedaan

Ik ben trouwens érg benieuwd wanneer Eclair verwacht mag worden. Met het plaatsen van de Eclair bij de Google HQ en de tweet van Verizon dat de Motorola Sholes binnenkort uitkomt (waarvan vrijwel zeker is dat deze Eclair draait) kan het niet lang meer duren
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')