abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73569297
Graag jullie advies bij het volgende.

Ben onlangs aangenomen in een juridische functie (met BOA-bevoegdheid). Enige struikelblok kan nog de aanvraag voor een VOG zijn. Ik heb in het verleden 1 maal veel te hard gereden en 1 maal valse gegevens opgeven bij het krijgen van een bekeuring (ik had geen ID bij). Dit zijn uiteraard geen misdrijven maar overtrediingen. Maar gezien de BOA bevoegdheid en het omgaan met vertrouwelijke informatie...

Door omstandigheden moet ik eigenlijk per direct weten of dit problemen op kan gaan leveren. (ivm oude baan opzeggen etc. )

alvast dank voor jullie hulp.
Index / Werk, Geldzaken & Recht / VOG / Wijzig bericht

[ Bericht 100% gewijzigd door Five_Horizons op 11-10-2009 21:11:15 ]
pi_73569375
zover ik kan inschatten zal dit niet op je vog komen te staan, gezien valse gevens verstrekken pas per 1 januari 2010 een strafzaak wordt.

De VOG krijg je trouwens zelf thuis gestuurd, je kan daarna altijd nog bepalen het wel of niet in te leveren en voor andere baan te gaan.
pi_73569449
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
zover ik kan inschatten zal dit niet op je vog komen te staan, gezien valse gevens verstrekken pas per 1 januari 2010 een strafzaak wordt.

De VOG krijg je trouwens zelf thuis gestuurd, je kan daarna altijd nog bepalen het wel of niet in te leveren en voor andere baan te gaan.
Er komt soieso niks op je VOG te staan, je krijgt hem, of je krijgt hem niet. Dat is daarom ook mijn vraag.

En opgeven van valse gegevens staat al sinds lange tijd in het wetboek van Strafrecht als ovetreding opgenomen, dus begrijp je niet helemaal..
pi_73569729
Voor die snelheidsovertreding zou ik me geen zorgen maken, heb je voor het verstrekken van die valse gegevens moeten voorkomen oid?
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:01:49 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73569769
Hoe lang is het geleden?

Er is maar een manier om het zeker te weten en dat is hem daadwerkelijk aanvragen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Boks-Chick zondag 11 oktober 2009 @ 12:02:39 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73569785
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:44 schreef morpheus_at_work het volgende:

het eerste stukje, geen idee, maar de tweede zin, idd. Je krijgt hem zelf thuis, dan kan je alsnog bepalen hoe of wat.
lolwut
pi_73569938
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:47 schreef Twijfelaar80 het volgende:

[..]

Er komt soieso niks op je VOG te staan, je krijgt hem, of je krijgt hem niet. Dat is daarom ook mijn vraag.

En opgeven van valse gegevens staat al sinds lange tijd in het wetboek van Strafrecht als ovetreding opgenomen, dus begrijp je niet helemaal..
er komt wel wat op je VOG te staan, de instantie die VOG afgeeft bepaald namelijk niet of je wel of niet een VOG krijgt.

Werkgever geeft alleen de sector af waar hij een VOG voor wil aanvragen en krijgt voor die sector de zaken waarvoor mogelijke delicten hebben gespeeld.

Een VOG krijg je altijd.
  Boks-Chick zondag 11 oktober 2009 @ 12:11:47 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73570081
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:07 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

er komt wel wat op je VOG te staan, de instantie die VOG afgeeft bepaald namelijk niet of je wel of niet een VOG krijgt.

Werkgever geeft alleen de sector af waar hij een VOG voor wil aanvragen en krijgt voor die sector de zaken waarvoor mogelijke delicten hebben gespeeld.

Een VOG krijg je altijd.
yups klopt helemaal.

Ik heb onlangs tegelijkertijd twee VOG's aangevraagd (die vrouw achter de balie keek wel vreemd ) Een voor vertrouwenspersoon bij onze boksvereniging, en de ander voor mijn nieuwe werkgever.

Je krijgt een lijstje die (in jouw geval) je nieuwe werkgever moet invullen/aanvinken. Die geeft dus dan aan waar je op getoetst moet worden.

Ik werd dus op twee manieren getoetst, met twee verschillende doeleinden en kreeg dan ook twee VOG's. Op elke VOG staat waar hij voor afgegeven is (werkgever c.q. sportvereniging met naam en toenaam in mijn geval).
lolwut
pi_73570195

[ Bericht 100% gewijzigd door Twijfelaar80 op 11-10-2009 15:59:00 ]
pi_73570232
oeps.
pi_73570235

[ Bericht 100% gewijzigd door Twijfelaar80 op 11-10-2009 16:00:01 ]
pi_73570263
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:16 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

kenteken ?
Gast, als ik met de auto was geweest had ik geen valse gegevens opgegeven.
pi_73570332
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:11 schreef BrandX het volgende:

[..]

yups klopt helemaal.

Ik heb onlangs tegelijkertijd twee VOG's aangevraagd (die vrouw achter de balie keek wel vreemd ) Een voor vertrouwenspersoon bij onze boksvereniging, en de ander voor mijn nieuwe werkgever.

Je krijgt een lijstje die (in jouw geval) je nieuwe werkgever moet invullen/aanvinken. Die geeft dus dan aan waar je op getoetst moet worden.

Ik werd dus op twee manieren getoetst, met twee verschillende doeleinden en kreeg dan ook twee VOG's. Op elke VOG staat waar hij voor afgegeven is (werkgever c.q. sportvereniging met naam en toenaam in mijn geval).
Dat aanvinken wat je zegt, dat gebeurd op het aanvraagformulier voor de VOG, dat is de VOG zelf nog niet. Die geeft de minister van Justitie af na beoordeling van je gegevens. Als je feiten hebt gepleegd die verband houden met je nieuwe functie, wordt de VOG geweigerd.
pi_73570394
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:17 schreef Twijfelaar80 het volgende:
Gast, als ik met de auto was geweest had ik geen valse gegevens opgegeven.
Eigenlijk heet je Twijfelaar81?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73570409
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:19 schreef Twijfelaar80 het volgende:

[..]

Dat aanvinken wat je zegt, dat gebeurd op het aanvraagformulier voor de VOG, dat is de VOG zelf nog niet. Die geeft de minister van Justitie af na beoordeling van je gegevens. Als je feiten hebt gepleegd die verband houden met je nieuwe functie, wordt de VOG geweigerd.
Je hebt het onjuist wat dat laatste betreft, maar goed je schijnt alles zo goed te weten, dat ik niet snap waarom je hier nog een vraag stelt
  Boks-Chick zondag 11 oktober 2009 @ 12:24:48 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73570505
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:19 schreef Twijfelaar80 het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook
Lijstje invullen met datgene wat betrekking heeft op jouw functie, inleveren, 2-3 weekjes wachten en je krijgt je VOG.

Zo werd bijv. voor mijn werk niet gekeken naar evt. verkeersovertredingen enzo. Dat zou wel gedaan zijn als ik als chauffeur aan de slag zou gaan bijv.

Overigens wordt je VOG niet geweigerd als je een van toepassing zijnde strafbaar feit oid hebt gepleegd.
Je krijgt de VOG sowieso, alleen er staat dan een negatief advies op (of zoiets iig).
lolwut
pi_73570630
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:21 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Je hebt het onjuist wat dat laatste betreft, maar goed je schijnt alles zo goed te weten, dat ik niet snap waarom je hier nog een vraag stelt
Had gehoopt dat jullie de beginselen zouden kennen.

Vraag is dus: opgeven valse gegevens, is dat een relevant feit voor een BOA-functie.
pi_73570686

[ Bericht 100% gewijzigd door Twijfelaar80 op 11-10-2009 16:02:07 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:48:41 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73571318
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:28 schreef Twijfelaar80 het volgende:

[..]

Had gehoopt dat jullie de beginselen zouden kennen.

Vraag is dus: opgeven valse gegevens, is dat een relevant feit voor een BOA-functie.
Stel je vraag anders ff op infopolitie.nl
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73571742
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

Stel je vraag anders ff op infopolitie.nl
thanks, maar dat duurt wel ff.
pi_73572035
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:02 schreef BrandX het volgende:

[..]

het eerste stukje, geen idee, maar de tweede zin, idd. Je krijgt hem zelf thuis, dan kan je alsnog bepalen hoe of wat.
dat is het punt juist...ik ben al aangenomen, enige wat het kan verneuken is VOG-weigering.
  Boks-Chick zondag 11 oktober 2009 @ 13:34:59 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73572644
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef Twijfelaar80 het volgende:

[..]

dat is het punt juist...ik ben al aangenomen, enige wat het kan verneuken is VOG-weigering.
eh... Je krijgt sowieso je VOG (wat al een paar keer is gezegd door meerderen hier). Alleen er komt een aantekening op en dan is het aan je toekomstige werkgever of hij dat voor hij je alsnog aanneemt of niet.
lolwut
pi_73572809
Het ligt een beetje aan de soort BOA functie. Als je opgaat voor politie-agent, dan zul je niet snel een VOG krijgen, ga je voor milieu-ambtenaar of parkeerwacht, dan denk ik dat je hem wel zult krijgen.... het is een beetje koffiedik kijken zo... je hebt in ieder geval een strafblad doordat je ingegaan bent op het transactievoorstel heb je nl. schuld bekend.

Om wat voor BOA functie gaat het precies?
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:40:58 #24
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73572829
Er zijn toch specifieke screeningsprofielen waarin beschreven staat wat wel en niet kan? Volgens mij zelfs 1 specifiek voor boa functies? Geen idee waar je die kunt vinden, maar misschien zijn die te googlen?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73573844
Eg_Wel heeft gelijk, er is een apart profiel voor en het onderscheid wat ik dacht dat gemaakt werd is er dus niet.
Volgens het profiel wordt er 8 jaar terug gekeken... ik denk dat je een probleem hebt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')