abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:22:06 #295
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103548284
Mensen in BKK (of elders in het noorden) al flink getroffen?
Hier in Phuket 33 graden, week of 2 geleden veel regen met wat wateroverlast, beperkt tot wat ondergelopen wegen maar verder niets.
Wel is men flink aan het hamsteren, weinig water en bepaalde producten verkrijgbaar wat in die industrie terreinen rond BKK geproduceerd/verpakt wordt. Zelfs de grotere supermarketn zoals Tesco hebben veel lege schappen.

Ziet er naar uit dat over bijna heel BKK tussen 10cm en 1.5 meter hoog water aan komt zetten.
Lekker zooitje....en dan nog die nieuwe regering, die zal het zwaar gaan krijgen. Tot aan een dag terug constant zeggen dat het wel goed komt :') Thaksin die in december terug wil keren. Prive donaties herverpakken met een red shirt logo erop. Voorrang aan red shirts communities geven qua distributie van donaties/hulp. Leger VS met een zooi aan helicopters/schepen zeggen dat ze niet nodig zijn. Buitenlandse investeerders die behoorlijk kwaad zijn, met name de Japanners flippen al behoorlijk etc etc

Dat worden mogelijke turbulente weken als die watercrisis eenmaal voorbij is. Volgens zeggen kan het wel een maand duren :o
Mai pben rai~!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 02:42:24 #296
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103569405
Still playing the waiting game KNAK. We wonen zeg maar in het zuiden van het centrum.

Veel dingen die je schrijft (herverpakken, voorrang geven, etc.) zijn wel alleen geruchten he? Het weigeren van hulp van de Amerikanen niet. Ongelooflijk.... Na de tsunami schijnt er ook zo met hulp omgegaan te zijn: "geef maar geld, dan doen wij het wel", en het dan niet begrijpen als het niet zo werkt.

Ik heb de afgelopen week vrij veel Japanners gesproken met bedrijven rond Aytthaya, en die zijn inderdaad niet blij. Eentje was naar z'n belangrijkste papieren gaan duiken, afgelopen weekend. Had nog wel een en ander gevonden ook. Vrouwen en kinderen wordt aangeraden om te vertrekken, maar de meesten doen dat (nog) niet.

Het probleem van de lege schappen ligt niet alleen in de productie, maar vooral ook in distributie: vooral Tesco en 7/11 zijn wat dat betreft hard getroffen, met distributiecentra onder water.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 03:39:18 #297
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103569552
Geruchten ja, ook over het wegsturen van US relief. Lees net dat dit niet waar schijnt te zijn, maar dat heb ik dan weer van een rood gekleurde site. Geruchten of niet, het komt van de Thai af (hoor en lees het van Thai bronnen/sites) en zal wel voldoende zijn om na deze crisis weer tekeer te gaan.

Heb overigens wel een aantal foto's gezien van hulpgoederen met foto's van Thaksin of anderen van die partij er op geplakt, banners en posters op de trucks etc.

Voor mij persoonlijk schiet het ook niet op. Had 1.5 week terug afspraak @ Ramkhamkaeng Uni. Daar gaat de eerstkomende weken niets van komen.

In het zuiden zeg je, Sukhumvit en de hardcore toeristgebieden al onder water? Grand Palace heeft er nu ook last van zag ik net. Lekker dramatisch allemaal.

Edit
Dat van wegsturen US bootjes is ontkracht door US ambassadeur.

[ Bericht 5% gewijzigd door KNAK op 26-10-2011 04:09:35 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 04:20:00 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103569616
Nee, toeristengebieden nog lang niet onder water. Wij wonen mid-Sukhumvit, dat is waarschijnlijk een betere aanduiding :) We hebben twee zorgen: Chao Praya en Klong San Saeb.

Ik dacht juist dat ik dat VS verhaal wel uit betrouwbare bron had. Vreemd... Misschien door een legit krant overgenomen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 04:39:25 #299
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103569629
Anuit de lucht gezien heb je inks de Chao Praya, dan is die San Saeb rechts/rechtsboven van het centrum (?). Als ik zo de map bekijk met de aangelegde flood defences dan hoeft er maar een dijk te doorbreken en het centrum moet er dan ook aan geloven. Kans dat die dijkjes her en der doorbreken schatten ze hoog in hoor ik.
Mai pben rai~!
pi_103573912
Industrie executives maken zich grote zorgen en vrezen dat Bangkok International Airport Suvarnabhumi ook onder water zal komen te staan als de autoriteiten geen efficiėntere maatregelen gaan nemen voor de bescherming van Thailand's economisch meest belangrijke faciliteit.

Nok Air heeft alle vluchten sowieso opgeschort tot eind oktober maar is er niet van overtuigd dat Suvarnabhumi niet hetzelfde zal overkomen.

bkkp
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_103574262
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2010 15:32 schreef KNAK het volgende:
Heb zelf een Suzuki Skydrive 125cc gekocht
[ afbeelding ]

Geweldig apparaart 8-) dat terzijde, heeft me THB 49000 gekost. Vooralsnog geen spijt van, beter dan een auto ondanks her en der wat regen. Phuket zit (zoals andere grote steden) vol met scooters, motors en andere 2 en 3 wielers dat het me een beetje onprettig lijkt hier een auto te besturen, heb weinig zin om iemand de vernieling in te rijden maar dat ben ik, iemand zonder auto rijbewijs en verder ook totaal geen ervaring

Honda CBR ook sappig om te hebben, zal best wel tot zn recht komen

De meeste Thai rijden voornamelijk op Honda's, 100 / 125cc. Honda Click, Honda airwave of blade of wat dan ook. Deze en andere populaire modellen zijn zo rond de THB 30 a 35000. Tweedehands altijd wat goedkoper. Listig om van een particulier te kopen.

Scootertje/brommertje is wel te doen, pss alleen erg op met name in de avonden, vooral in weekend. Als er een alcoholcontrole gehouden wordt sla je stijl achterover als je het aantal bezopen rijders telt :p
Vergeet de 125cc Honda Dream niet, de klassieker die al decennia lang geproduceerd wordt en nog steeds de populairste is onder de bergbevolking, omdat het zo ongeveer de Four Wheel Drive is onder de brommers die ook het beste presteert waar de lucht ijler is. Ook heel populair onder buitenlanders.

'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')