Lachend schreeuwde de nogal uitgeleefde dikke debiel "Tol Hansse, hahaha!" en nee ik heb er niet op gereageerd.
Ik ga wel vaker op zaterdag effe langs de kringloopwinkel, want waar kan je elders tenslotte nog van die fantastische juweeltjes van vinyl oppikken tegen een prikkie.
Ja vinyl draaien is de nieuwe hype onder mijn 'rond de dertig' generatie zonder leven.
Enfin, in de rij sta ik met mijn uiteraard met zorg geselecteerde vinyl bestaande uit een plaatje van Het Goede Doel en Tol Hansse.
De nogal rare vent die bij de nog veel raardere vent achter de bali zijn gigantische kitsch schilderij stond af te rekenen vond voornamelijk mijn keuze voor Tol Hansse nogal hilarisch.
Terwijl het 'hulpje' van de raardere vent achter de bali loeihard lachend om de wansmaak van de rare vent een tasje ging zoeken in het establishement om zijn kunstwerkje in te vervoeren, geniffelde ik, uiteraard onopvallend want zo zijn gedachten, en sloeg ik die rare vent in zijn klote.
Want wat hij natuurlijk niet wist is dat Tol Hansse - In De Bocht niet zomaar effe een vinyl plaatje is.
Nee. Tol Hansse ontving niet voor niks in 1978 een Zilveren Harp voor zijn plaatje 'Moet Niet Zeuren'.
Misschien een van de weinige keren dat die klote harp is terecht is uitgereikt. En ik was nog niet eens geboren toen het gebeurde.
Helaas is het respect voor deze eigentijdse filosoof niet mak. Zo heeft Ruud, Bart en andere Big Brother aanverwante zijn Big City nummer totaal verkracht met een eigen versie.
Maar zoals vaak gebeurd met eigentijdse filosofen is dat het tweede werk het eerste overstijgt. En laat mijn plaatje nu net het plaatje zijn dat is uitgegeven na het eerste.
Ik vergeef de beste rare man natuurlijk zijn gigantische ontwetendheid, maar desalniettemin had ik, in gedachten uiteraard, zijn huid al van zijn lichaam gestroopt.
Neem bijvoorbeeld het geweldige nummer Hoofdpijn, Reumatiek - woorden schieten te kort, zelfs 30 jaar later is het nog exact en actueel.
En zijn podiumpresentatie spreekt uiteraard boekdelen:
Samenvatting/Klacht:
Nu zeg ik u! Tol Hansse is de bom, en rare debielen moeten gewoon dood.
Anti-Klacht:
Thuis gekomen en luisterend naar de zuivere klanken van Tol Hansse keerde de rust weder in mijn huis en hoofd.
[ Bericht 0% gewijzigd door cYbErTiM op 10-10-2009 20:13:27 ]