abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73521778
Ik de reclame blaadjes doorkijken...

aanbieding in de supermarkt...5kg. aardappelen voor 1,50 & de 2de zak gratis!

10kg. aardappelen voor 1,50 dus!
Ik dacht, dat wordt scoren.

Dus ik aanbieding uitgeknipt, dat ze me niet afzetten aan de kassa....
en naar de supermarkt toe.

....naar het schap met de aardappelen.
hangt er bij de aardappelen een briefje:

"drukfout, reclame blaadje. prijs is 3,- en 2de zak gratis."

Nou, mooi is dat weer, mensen lokken door goedkope aardappelen te adverteren en dan als smoes een briefje ophangen in't schap.

Ik vraag me af, kan dit zomaar?
Volgens mij als ik dat briefje gewoon liet zien aan de kassa, dan zijn ze me toch verplicht die 10 kg. aardappelen voor 1,50 mee te laten nemen?

Want ik vind het geen onredelijke prijs.

Wat zijn de juridische implicaties? Kan ik de supermarkt aanklagen o.i.d.?
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_73521798
Ja dat mag.
Sappig !!
  Donald Duck held vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:22:49 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73521802
drukfouten voorbehouden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73521841
Gevalletje PWNED.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73521866
Drukfouten voorbehouden zal er waarschijnlijk in het foldertje staan. Dit geldt echter wel tot een bepaalde hoogte, maar een fout als deze kan gebeuren.
pi_73521897
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:21 schreef r0binhood het volgende:
I
Ik dacht, dat wordt scoren.

Hoeveel kilo aardappels was je wel niet van plan om te gaan kopen? Het is 1,5 euro, en waarschijnlijk geen oprechte verschissing.
pi_73521972
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:24 schreef Dennis101 het volgende:
Drukfouten voorbehouden zal er waarschijnlijk in het foldertje staan. Dit geldt echter wel tot een bepaalde hoogte, maar een fout als deze kan gebeuren.

een fout okay, maar ze verhogen de prijs van de aanbieding met 100% als ik daar die winkel binnenstap. Mag dat zomaar dan?

Voor 2 zakken aardappelen lijkt het wel weinig, maar stel je wil een TV kopen en de TV boer hangt even een A4 op dat de TV 800,- kost ipv. 400,- ?
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:25 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Hoeveel kilo aardappels was je wel niet van plan om te gaan kopen? Het is 1,5 euro, en waarschijnlijk geen oprechte verschissing.

nou gewoon, 2 zakken.
pi_73521994
Zozo, ik zou voet bij stuk houden en alvast wat leuks kopen van je winst
pi_73522266
Het beste dat je nu kan doen is ze inderdaad aanklagen, we praten hier immers over een fors bedrag en als iemand een fout maakt moet hij daar voor boeten.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_73522314
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:28 schreef r0binhood het volgende:

[..]

een fout okay, maar ze verhogen de prijs van de aanbieding met 100% als ik daar die winkel binnenstap. Mag dat zomaar dan?

Voor 2 zakken aardappelen lijkt het wel weinig, maar stel je wil een TV kopen en de TV boer hangt even een A4 op dat de TV 800,- kost ipv. 400,- ?
Het is lastig te zeggen, maar ik denk dat als je dan naar de geschillencommissie zal stappen of naar rechter dat er wel eens uit zou kunnen komen dat die tv uiteindelijk toch voor 400 euro mee gegeven moet worden. Je gelijk halen gaat alleen nog wel een tijdje duren.

Daarnaast als er zo'n grove fout gemaakt wordt zorgt de winkel wel dat er of een alternatief geboden wordt, ze het product gewoon uit de winkel halen of een andere vorm van compensatie toepassen.
pi_73522451
Je had zelf al door dat het niet klopte, want je had de reclame al uitgeknipt.
Dus niet zeiken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73522615
onder iedere folder staat dat druk/zetfouten niet leiden tot verhaalszaken.
pi_73522616
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef Biancavia het volgende:
Je had zelf al door dat het niet klopte, want je had de reclame al uitgeknipt.
Dus niet zeiken.
nee dat heb ik gedaan, mocht de kassamiep het bedrag verkeerd intikken.
ik check namelijk meteen de kassabon en kon ik het bewijs meteen overleggen als ze moeilijk ging doen.
pi_73522653
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:47 schreef r0binhood het volgende:

[..]

nee dat heb ik gedaan, mocht de kassamiep het bedrag verkeerd intikken.
ik check namelijk meteen de kassabon en kon ik het bewijs meteen overleggen als ze moeilijk ging doen.
Wat is dat voor supermarkt als de aanbiedingen niet eens in het systeem staan?
pi_73522700
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
onder iedere folder staat dat druk/zetfouten niet leiden tot verhaalszaken.
Dat is echter geen vrijbrief om je folder maar met verkeerde (prijs)informatie te drukken.
pi_73522730
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:49 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wat is dat voor supermarkt als de aanbiedingen niet eens in het systeem staan?

als het briefje er niet hing, maar ze hadden wel een andere korting berekend, namelijk die van 3,- en 1 gratis ipv 1,50 en 1 gratis, dan had ik ze kunnen pakken op het foldertje.

dan had ik me er wat langer in vastgebeten want er was dan geen waarschuwing van tevoren.
pi_73522769
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:52 schreef r0binhood het volgende:

[..]

als het briefje er niet hing, maar ze hadden wel een andere korting berekend, namelijk die van 3,- en 1 gratis ipv 1,50 en 1 gratis, dan had ik ze kunnen pakken op het foldertje.
pi_73522836
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is echter geen vrijbrief om je folder maar met verkeerde (prijs)informatie te drukken.
Alsof ze het in de meeste gevallen expres doen
pi_73522913
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:55 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Alsof ze het in de meeste gevallen expres doen
Nee, maar dat moet je dan wel aan kunnen tonen mocht het ooit voor de rechter komen. Wat TS als voorbeeld aangeeft een tv voor 400 ipv 800 in je folder is niet zomaar een foutje. Zeker niet als zo'n folder door 10 mensen wordt nagekeken. Als er gewoon een foutje is gemaakt is er niets aan de hand.
pi_73522951
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, maar dat moet je dan wel aan kunnen tonen mocht het ooit voor de rechter komen. Wat TS als voorbeeld aangeeft een tv voor 400 ipv 800 in je folder is niet zomaar een foutje. Zeker niet als zo'n folder door 10 mensen wordt nagekeken. Als er gewoon een foutje is gemaakt is er niets aan de hand.
Bij de rechter houd het alleen maar stand als je er als koper niet vanuit mag gaan dat het een fout is geweest zie bv de afgelopen wehkamp fout.

tussen 400-800 euro kun je een twijfel hebben, maar 20 kg aardappels voor 1,50 is niet erg aannemelijk
pi_73523051
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:59 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Bij de rechter houd het alleen maar stand als je er als koper niet vanuit mag gaan dat het een fout is geweest zie bv de afgelopen wehkamp fout.

tussen 400-800 euro kun je een twijfel hebben, maar 20 kg aardappels voor 1,50 is niet erg aannemelijk
'Wij' (het bedrijf waar ik werk) heeft nog een keer voor de rechter gestaan vanwege een fout in onze advertentie. Er was een camera afgebeeld met een verkeerde lens (lees duurdere) maar dat was ons niet opgevallen. 1 klant echter wel en wilde per se die lens erbij hebben, dat kreeg hij niet.

Wij zijn uiteindelijk voor de rechter gekomen en daar hebben we moeten aantonen dat het een aannemelijke fout is geweest van onze kant. Anders was die man in het gelijk gesteld.

Het is dus een kwestie van hoe aannemelijk die fout is.
pi_73523062
Sorry hoor maar voor 1,50 hier over klagen

Drukbehouden voorbehouden, iedereen maakt fouten,jij ook. Get over it ,
pi_73523138
Een heuse Robin Hood!
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_73524342
Iedereen weet toch wel dat dit soort fouten voor kunnen komen en dat supermarkten (en andere winkels)daar rekening mee zullen houden, met dus in kleine letters vermelden dat drukfouten voor kunnen komen ed.?

pi_73524715
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:21 schreef r0binhood het volgende:
Wat zijn de juridische implicaties? Kan ik de supermarkt aanklagen o.i.d.?

Nog mooier dat er mensen happen! Well done.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')