abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73514760
Op de overloop wil ik een nieuw plafond gaan maken.

Alleen een groot deel van plafond zit boven het trapgat. Hoe kan ik hier het beste te werk gaan om:
- Nieuwe gipsplaten te bevestigen? (Het oude plafond sla ik er via de zolder uit )
- Dit stuk plafond te stucen en te sauzen.

Aan alles wat zelf in me opkomt met ladders en trapjes zit een zeer hoog been-of-arm-breek risico aan.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:33:00 #2
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73514813
Kan je het niet dichtleggen met een paar balken en wat mutliplex/underlaymentplaat?
Live life to the Ender :D
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:35:47 #3
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_73514888
Ik zou inderdaad ook voor een versteviging met balken en platen gaan, daar kun je op werken. Om nou gelijk vanaf stijgers vanaf beneden af aan te werken is niet handig in ieder geval. Dus mocht je de mogelijkheid hebben om balken er over heen te leggen, absoluut doen!
pi_73514983
Nee, die mogelijkheid is er niet.

Zoals op dit plaatje: in ieder geval niet. Bij het trapgat heb ik geen richel aan de 'overkant'
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:42:03 #5
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_73515072
Oeh spannende constructie
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_73515172
Je verplaatst die ladder tegen de muur aan links, dus helemaal eraan geplakt, vervolgens haal je wat dikke platen or whatever, en je plaatst die platen dus over de ladder, onder de ijzeren ding door.
Als je snapt wat ik bedoel, zo niet, dan paint ik em wel
lol?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:46:57 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73515217
Zoals het in een oude klusbijbel van me staat:

Je zet op de trap een ladder (zoeen als je op de foto hierboven hebt liggen). Dan leg je planken op die sporten en op de richel aan de andere kant (waar je de trap afkomt). Desnoods boor je een gat in de planken en bevestig je met tiewraps de plank aan de ladder. De ladder kun je eventueel in de muur vastzetten (maar dat zou ik niet doen als deze net afgewerkt is maar alleen als je deze nog moet afwerken).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73515231
Dan maak je toch een richel aan de overkant van het trapgat met een stuk of 8 spijkerpluggen op en een 2 meter lang 4x6 balkje? Vervolgens schroef je een zooi loopplanken aan die balk en klaar ben je.

Een andere optie is om een steiger in het trapgat te bouwen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:47:52 #9
65960 sanger
pi_73515250
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:45 schreef Nass het volgende:
Je verplaatst die ladder tegen de muur aan links, dus helemaal eraan geplakt, vervolgens haal je wat dikke platen or whatever, en je plaatst die platen dus over de ladder, onder de ijzeren ding door.
Als je snapt wat ik bedoel, zo niet, dan paint ik em wel
En die ladder laat je maar aan 1 kant ergens op steunen (er is namelijk geen richel staat hierboven )
pi_73515273
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:46 schreef sanger het volgende:
Zoals het in een oude klusbijbel van me staat:
Hoe heet dat boek, ik ben altijd geinteresseerd in nieuwe/ouwe klusboeken
nog 3 posts te gaan
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:49:53 #11
65960 sanger
pi_73515306
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:48 schreef Deetch het volgende:

[..]

Hoe heet dat boek, ik ben altijd geinteresseerd in nieuwe/ouwe klusboeken
nog 3 posts te gaan
Geen flauw idee. Moet ik opzoeken dan

Doe je best dan
pi_73515648
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:47 schreef Deetch het volgende:

Een andere optie is om een steiger in het trapgat te bouwen.
precies...gewoon effe een binnensteigertje huren; vaak kun je die met wat creatief werk wel op een trap opbouwen. Hou er wel rekening mee dat je de ondergrond waar je steiger op staat nog wel eens behoorlijk kan beschadigen als je zo'n ding plaatst (je kan m uiteraard niet op zn wieltjes zetten op een trap, dus draai je die delen om). Mocht je erg gehecht zijn aan je trap, leg er dan wat onder!
pi_73518206
Die Keiichi : ik zie de topictitel en verderop zie ik "mijn" plaatje ! haha

De constructie op het plaatje was alleen om een nieuwe lamp op te hangen en wat aan de draden te
knutselen.
De man die erop stond is 1.92 en wankel evenwicht.

Succes.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:54:46 #14
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_73519219
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:23 schreef AnneX het volgende:

De constructie op het plaatje was alleen om een nieuwe lamp op te hangen en wat aan de draden te
knutselen.

Succes.
Plaatje kwam ook uit een topic hier ergens.

Ik heb wel wat huiswerk gedaan, voordat ik m'n vraag ging stellen hier
pi_73521785
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:23 schreef AnneX het volgende:

knutselen.

Succes.
kon meneer 1.92 er dan niet bij vanaf de overloop??
pi_73525807
Ik heb een halve-cirkel-vormige trap waar ik een steiger heb gebouwd om de muren en plafond ed aan te pakken. (Was ook wel nodig ook.... )

Trapgat, 5 m hoog, geen steun aan de zijkanten, dat richeltje rechts is enkel een plaatje triplex.....

Ik had drie palen en een steunpunt op de trapspil. Balkjes in elkaar geschroefd, ook door kleine bevestigingsplaatjes heen voor extra stevigheid. Verticale balken gesteld met kleine plaatjes resthout. Stevig multiplexplaatje erover met steunbalk in het midden.

Balken schuin in de trap geboord ook in de trapspil geboord btw. Ach er moest toch plenty geplamuurd en geschilderd worden... Hier zie je ook dat de balken verder doorlopen, hier kon ik een multiplex plaat opleggen. Maar als ik omhoog of omlaag moest, kon die plaat daar niet zitten, dus een losse plaat gemaakt.

Beetje wazige foto's, maar hopelijk genoeg om je een idee te geven.

Schemaatje, I've got mad paint skilllzzzzzz

Deze steiger werkte ideaal voor mijl!!!! En het was verbazingwekkend stabiel, hoewel het geheel er wat wankel uitziet op de pics. Twee personen was goed te doen qua gewicht.

Ik heb wel gekeken naar standaard verhuursteigers, maar daarmee zou het erg duur en/of nog steeds heel lastig worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 11-10-2009 03:01:37 ]
pi_73525986
Oh, ik had eerder een andere nick, maar wachtwoord kwijt enzo , dus een nieuwe. Ik denk dat je een of twee foto's al eerder bent tegengekomen in een trapgat topic.
pi_73561336
Oeh, even meelezen, ik moet ook een keer aan het trapgat beginnen en bij mij is het vanaf de onderkant naar boven een meter of 6 1/2 .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_73561879
Vliegend tapijt...?
  zondag 11 oktober 2009 @ 16:15:44 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73577975
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:18 schreef intensity het volgende:
Vliegend tapijt...?

Niet vergeten luchtankers
pi_73593942
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:
Nee, die mogelijkheid is er niet.

Zoals op dit plaatje: [ afbeelding ] in ieder geval niet. Bij het trapgat heb ik geen richel aan de 'overkant'
Een stevige werkvloer krijg je door 3 balken te halen, en deze in de lengte richting over het gat te leggen, hierop een plaat underlayment en je werkvloertje is klaar.
Kan je gewoon een trap opzetten en als je klaar bent haal je alles weer weg.
De balken leg je in de lengte richting, 1 langs de wand, 1 in het midden en 1 langs de andere kant van het trapgat.
Alle balken in dezelfde lengte richting zoals nu de ladder ligt.
Plaat underlayment met enkele schroeven vastzetten, 2 a 3 per balk is al voldoende.

Een meer definitieve oplossing is om een balk op de muur vast te zetten, op gelijke hoogte met de vloer.
De plaat rust dan bij de muurzijde op de balk en aan de andere zijde op de vloer, wel moet je de plaat in het midden versterken en zorgen dat deze voldoende houvast heeft, door bijvoorbeeld op de dwarsbalk in je trapgat een steunbalkje te monteren, en de andere zijde op een traptrede te laten rusten.
Hierbij kan je er eventueel voor kiezen om de plaat d.m.v. scharnieren blijvend bevestigd te houden aan de muurzijde, zodat je deze omhoog of omlaag kan klappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')