Ik heb een halve-cirkel-vormige trap waar ik een steiger heb gebouwd om de muren en plafond ed aan te pakken. (Was ook wel nodig ook....

)
Trapgat, 5 m hoog, geen steun aan de zijkanten, dat richeltje rechts is enkel een plaatje triplex.....
![]()
Ik had drie palen en een steunpunt op de trapspil. Balkjes in elkaar geschroefd, ook door kleine bevestigingsplaatjes heen voor extra stevigheid. Verticale balken gesteld met kleine plaatjes resthout. Stevig multiplexplaatje erover met steunbalk in het midden.
![]()
Balken schuin in de trap geboord

ook in de trapspil geboord btw. Ach er moest toch plenty geplamuurd en geschilderd worden... Hier zie je ook dat de balken verder doorlopen, hier kon ik een multiplex plaat opleggen. Maar als ik omhoog of omlaag moest, kon die plaat daar niet zitten, dus een losse plaat gemaakt.
![]()
Beetje wazige foto's, maar hopelijk genoeg om je een idee te geven.
Schemaatje, I've got mad paint skilllzzzzzz
![]()
Deze steiger werkte ideaal voor mijl!!!!

En het was verbazingwekkend stabiel, hoewel het geheel er wat wankel uitziet op de pics. Twee personen was goed te doen qua gewicht.
Ik heb wel gekeken naar standaard verhuursteigers, maar daarmee zou het erg duur en/of nog steeds heel lastig worden.
[ Bericht 9% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 11-10-2009 03:01:37 ]