abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73556749
En ik eet ook geen vlees.. Bijna al m'n geld gaat geloof ik op aan eten, best zonde !
pi_73557381
Wat ook handig is, is een grote vriezer aanschaffen. WIj hebben een grote zuinig bak en ik koop vlees als het in de aanbieding is. Dat scheelt echt veel geld. 1kilo kipfilet voor 4 euro ipv 500g. Koop ik meteen 3 kilo en dat eten we dan in een paar weken op.

Ik vind het wel een sport om met minder geld even lekker te blijven eten. Tot nu toe lukt dat prima. Vandaag een grote pan erwtensoep gemaakt, errug lekker en nog voor 3 dagen soep over in de vriezer. Totale kosten iets van 8 euro (lekker veel groenten en vlees enzo), maar wel 4 dagen eten!
Whatever...
pi_73557595
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:30 schreef Spanky78 het volgende:
Wat ook handig is, is een grote vriezer aanschaffen. WIj hebben een grote zuinig bak en ik koop vlees als het in de aanbieding is. Dat scheelt echt veel geld. 1kilo kipfilet voor 4 euro ipv 500g. Koop ik meteen 3 kilo en dat eten we dan in een paar weken op.

Ik vind het wel een sport om met minder geld even lekker te blijven eten. Tot nu toe lukt dat prima. Vandaag een grote pan erwtensoep gemaakt, errug lekker en nog voor 3 dagen soep over in de vriezer. Totale kosten iets van 8 euro (lekker veel groenten en vlees enzo), maar wel 4 dagen eten!
Precies

Nog buiten wat je KUNT besteden geeft het gewoon een lekker gevoel als je door slim inkopen voor minder geld gewoon een goede maaltijd kunt samenstellen !
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73557702
Ok het is zondag en je verveeld je dood, en je gaat ff bedenken wat je de hele week gaat eten.
Nou komtie maandag, groenten met aardappels en vlees.
Dinsdag macaroni
woensdag
patat
donderdag...etc..etc
Nou dan is het woensdag en heb je geen zin in patat eigenlijk in niks wat je die week in huis had gehaald...bah! ULK
Maar ja ik heb dan ook een trauma van dit soort dingen omdat we dit thuis ook een tijdje hadden...dus je wist elke dag al wat je ging eten...
erg saai! Niks niet spannend of leuk...nee gewoon ff elke dag de winkel in..lekker uitkiezen..
Mannen een klap op hun winkelende kont geven...nou en mijn dag is weer goed hoor!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73557813
Zhe-devill:

Dat hoeft toch helemaal niet zo saai te zijn? Wij eten in 1 maand nooit twee keer hetzelfde hoor. En elke dag iets wat lekker is. We wisselen heel erg af, en ik heb altijd wel zin in 1 van de zeven dingen die ik in huis heb voor avondeten. Plus, daarbinnen is altijd nog wel te varieren: als ik bijvoorbeeld rijst met kip heb gepland, maar geen zin heb in rijst die avond, dan kan het natuurlijk ook aardappeltjes met kip worden . Dit is natuurlijk een simpel voorbeeld, maar variatie blijft altijd mogelijk.

En bovendien: elke dag winkelen is een stuk duurder, dat kunnen wij ons hier ook niet veroorloven. En dan wordt ook de verleiding groter om elke dag iets lekkers in huis te halen, terwijl wij graag gezond eten.
pi_73557859
Wij eten ook gezond hoor en ik kan het niet gewoon!
Ik wil het niet! Ik wilnieikwilnieikwilnie!
Klaar
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73558093
We hebben altijd standaard wel wat soorten vlees in de vriezer, behoorlijk wat groentes in huis en pasta/aardappels/rijst, zodat we ook aan het eind van de maand nog lekkere maaltjes kunnen maken

Zodra er gebeurd wordt doe ik de rekeningen de deur uit (digitaal dan) en van wat er over blijft maak ik een budget per week en bereken ik meteen wat we die maand eventueel over hebben voor extra uitgaven en er wordt wat opzij gezet.
Voor de katten moet er altijd geld zijn als ze naar de dierenarts moeten en vanwege mijn gezondheid hebben we nogal extra uitgaven.

De gewone boodschappen kunnen van 600 per maand, maar het loopt soms uit naar de 800, twee volwassenen, kiddo van 3 en kiddo van 10 en groente/vlees halen we eigenlijk altijd vers, geen diepvriesmeuk, geen potjes, geen blikjes.
pi_73558136
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:59 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

En dan dus iedere dag de helft van de groenten weggooien?

We draaien als samenleving op het moment op verspilling dat gaat veranderen!
Gewoon een beetje plannen welke groente eerst moet en met roerbakken en sausjes komen veel restjes groentes altijd wel op.

Sla bewaar je geen week, bietjes wel een paar weken.. bijvoorbeeld.
pi_73558211
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:53 schreef MarMar het volgende:
We hebben altijd standaard wel wat soorten vlees in de vriezer, behoorlijk wat groentes in huis en pasta/aardappels/rijst, zodat we ook aan het eind van de maand nog lekkere maaltjes kunnen maken

Zodra er gebeurd wordt doe ik de rekeningen de deur uit (digitaal dan) en van wat er over blijft maak ik een budget per week en bereken ik meteen wat we die maand eventueel over hebben voor extra uitgaven en er wordt wat opzij gezet.
Voor de katten moet er altijd geld zijn als ze naar de dierenarts moeten en vanwege mijn gezondheid hebben we nogal extra uitgaven.

De gewone boodschappen kunnen van 600 per maand, maar het loopt soms uit naar de 800, twee volwassenen, kiddo van 3 en kiddo van 10 en groente/vlees halen we eigenlijk altijd vers, geen diepvriesmeuk, geen potjes, geen blikjes.
Zeker qua groenten is diepvries prima. Is geodkoper, maar dat komt omdat ze vaak op het moment van het overschot = het natuurlijke oogstmoment zijn ingevroren. Qua vitaminen ed is diepvriesgroente meestel beter dan vers! Had je niet verwacht heh? Blikjes en potjes zijn meestal duur en neit gezond, maar tonijn is soms wel handig

Probeer maar eens zo'n grote zak met doperwten en peentje, echt prima te doen (natuurlijk niet hoogculinair, maar wel lekker).
Whatever...
pi_73558344
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker qua groenten is diepvries prima. Is geodkoper, maar dat komt omdat ze vaak op het moment van het overschot = het natuurlijke oogstmoment zijn ingevroren. Qua vitaminen ed is diepvriesgroente meestel beter dan vers! Had je niet verwacht heh? Blikjes en potjes zijn meestal duur en neit gezond, maar tonijn is soms wel handig

Probeer maar eens zo'n grote zak met doperwten en peentje, echt prima te doen (natuurlijk niet hoogculinair, maar wel lekker).
Dat wist ik allang, althans, dat men dat zegt weet ik allang.

worteltjes en doperwten vind ik ronduit ranzig.

Standaard groenten die hier meestal in huis zijn moet je denken aan bijv. brocolli of boontjes of groene kool, prei, paprika, ui, tomaten... dingen waar je alle kanten mee op kan. Sausjes, soepen, roerbakgerechten, ovenschotels... noem maar op. Ook haal ik graag seizoensgroentes in huis.

Diepvries is 1 soort in een pak, dat vind ik dan weer lastig.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:38:00 #136
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73560861
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is allemaal even gezond... pot/diepvries/vers

http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuws2007/81767
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:35:48 #137
236264 crew  capricia
pi_73562346
Net vanavond boodschappen gehaald voor 2 personen, voor vanavond en morgen: 60 euro.
Inclusief wijn en 2 pakjes sigaretten.
Heb wel heerlijk uitgebreid gekookt! En dat ga ik morgen ook doen.. Bijpassende wijn, en als desert een eigen gemaakte tiramisu.
We zijn samen rond 8 uur gaan eten, en komen een half uurtje geleden van tafel.
Ik vind het eigenlijk niet eens zo veel geld voor wat we ermee doen. Uit eten is duurder!
Ik zeg: ik hou er van!

[ Bericht 11% gewijzigd door capricia op 11-10-2009 00:10:17 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73565083
een weekmenu is een prima idee, maar ik vrees dat ik mij er niet aan kan houden, ik heb sowieso de standaard dingen in huis en meestal kook ik waar ik zin in heb en wat in de koelkast en diepvries zit, soms eten wij ook gewoon toasties

mijn vriend weet vaak pas als hij aan tafel zit wat wij gaan eten, het interesseert hem gewoon niet,...ik zou dat echt niet kunnen, toen wij een periode hadden dat hij meer moest koken, wou ik dat altijd graag vooraf weten, stel je voor. je hebt heel veel trek in iets en dan kom je aan tafel en dat is het iets heel anders...en er is nog een probleem hij lust vele dingen ook niet...dat is soms vervelend, want dan moet ik iets anders extra maken

tja, je kunt ook heel veel besparen wanneer je bijna geen tussendoortjes, frisdrank, chips, koekjes en snoep in huis haalt, maar daar moet je wel heel sterk in je schoenen staan om dat vol te houden,

het is ook zo dat ik altijd dezelfde dingen koop en niet heel vaak meer wissel, wanneer ik een goed product heb gevonden, dat is eigenlijk best jammer
pi_73567606
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:16 schreef Zana het volgende:
een weekmenu is een prima idee, maar ik vrees dat ik mij er niet aan kan houden, ik heb sowieso de standaard dingen in huis en meestal kook ik waar ik zin in heb en wat in de koelkast en diepvries zit, soms eten wij ook gewoon toasties

mijn vriend weet vaak pas als hij aan tafel zit wat wij gaan eten, het interesseert hem gewoon niet,...ik zou dat echt niet kunnen, toen wij een periode hadden dat hij meer moest koken, wou ik dat altijd graag vooraf weten, stel je voor. je hebt heel veel trek in iets en dan kom je aan tafel en dat is het iets heel anders...en er is nog een probleem hij lust vele dingen ook niet...dat is soms vervelend, want dan moet ik iets anders extra maken

tja, je kunt ook heel veel besparen wanneer je bijna geen tussendoortjes, frisdrank, chips, koekjes en snoep in huis haalt, maar daar moet je wel heel sterk in je schoenen staan om dat vol te houden,

het is ook zo dat ik altijd dezelfde dingen koop en niet heel vaak meer wissel, wanneer ik een goed product heb gevonden, dat is eigenlijk best jammer
Dat lijkt me echt vervelend, dat je vriend niets lust. Mijn ex-vriend had dat ook, wij woonden dan niet samen, maar ik ergerde me daar toen al dood aan - zeker aangezien ik ben opgevoed met 'gewoon eten wat de pot schaft'. Mijn vriend nu vindt gelukkig alles lekker, en ik vind koken erg leuk, dus heb ik ook de kans om heel veel uit te proberen (meestal met succes ).

En bijna geen tussendoortjes halen, ach, ik ben niet anders gewend. Toen ik nog thuis woonde, was de regel 'alleen wat snacken in het weekend' en die hanteer ik nog steeds. Als ik doordeweeks eens trek heb tussendoor, eet ik gewoon een extra boterham.

Met altijd dezelfde dingen kopen, bedoel je dan dat je ook vaak hetzelfde eet? Of alleen dat je bijvoorbeeld bij een goede soort rijst geen andere soort meer gaat proberen?
pi_73567858
Het was nog eerger in het begin van onze relatie, geen sla, haast geen groenten, geen soep, geen vis ... Dat beperkt je gewoon heel erg, net als wanneer familieleden een voedselallergie hebben...inmiddels is het wel ietsje beter, maar het is ook niet te doen om altijd nog aparte dingen te koken voor meneer en ik vind ook niet dat ik mij aan zijn eetgedrag moet aanpassen, dus staan er gewoon ook dingen op tafel die hij zogenoemd niet lust ( of die die alleen ooit als kind geproefd had het toen niet lekker vond, want smaken veranderen ook wanneer je ouder wordt)

en ik bedoel met steeds dezelfde dingen kopen, dat ik automatisch bepaalde producten koop en die dan wel verschillend combineer, dus wij eten wel afwisselend, maar ik probeer nog te weinig nieuwe dingen uit, ik heb wel eens boodschappen gedaan met het doel alleen maar producten te kopen die ik nog nooit heb gegeten, maar kwam snel weer terecht in mijn oud patron

dus je kunt er wel mee besparen, wanneer je naar goedkopere alternatieven en/ of andere producten kijkt ( je kunt er natuurlijk ook veel meer aan uitgeven)

gezien dit topic is het toch heel erg verschillend wat mensen aan hun dagelijkse boodschappen uitgeven, maar dat kan ook niet anders de een eet heel culinair terwijl de andere ook tevreden is met een blik soep en wat stokbrood

en besparen kun door op aanbiedingen te letten en eventueel je patroon te doorbreken en nieuwe dingen uit te proberen of naar goedkopere alternatieven te zoeken, volgens mij zijn er hier ook een aantal topics over ( lekkere producten van Aldi, Lidl en euroschopper), je moet het gewoon durven om ook een noname product in je boodschappenmaand te flikkeren en niet altijd op A- merken afgaan, soms gaat het mis en soms vind je pareltjes
pi_73567958
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Wij eten ook gezond hoor en ik kan het niet gewoon!
Ik wil het niet! Ik wilnieikwilnieikwilnie!
Klaar
Ja, maar ooit kom je uit die ikwilniet-pubermodus en kom je erachter als je fulltime werkt en nog andere dingen gedaan wil krijgen je echt niet elke dag naar de supermarkt kan/wil om eens uitgebreid te gaan bedenken wat je zal gaan eten. Dus vandaar.
pi_73568048
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 10:04 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja, maar ooit kom je uit die ikwilniet-pubermodus en kom je erachter als je fulltime werkt en nog andere dingen gedaan wil krijgen je echt niet elke dag naar de supermarkt kan/wil om eens uitgebreid te gaan bedenken wat je zal gaan eten. Dus vandaar.
Dat idd, als ik om half 7 thuis kom en ik heb niet gepland wat ik eet, eet ik echt iedere avond toast met boter Zeker als ik ook nog weg wil s avonds.
Ik kan echt niet meer nadenken wat ik wil eten en het ook nog is gaan halen. Daarbij haal ik het merendeel van mijn producten niet bij de supermarkt en die winkels zijn echt al dicht als ik thuis kom.

Ik heb altijd wel zin in een van de dingen die ik gepland heb die week.
pi_73568115
Ik werk met weekmenu's zodat ik meteen kan beginnen met koken als ik thuiskom, ipv eerst als een kip zonder kop rond te rennen in huis "watzallikmaken?!?!?!?" en dan te eindigen met brood en soep omdat ik niet kan kiezen Ik maak m'n menu's aan de hand van de folders van de supermarkten (Lidl, Nettorama, Jan Linders).

Toen ik samenwoonde was ik rond de 150-200 euro per maand kwijt, en daar zaten ook dure dingen bij als sojamelk en sojayoghurt (lactose-intolerante ex) en coca-cola en chips van Lays (ook voor hem). Verder lustten we allebei weinig vlees, dus meer vega.

Nu ben ik veel minder kwijt, ik ga in het weekend vaak bij mijn ouders eten.

Verder let ik op de vaste lasten, mijn telefoonabonnement is bv. 7.95 per maand en ook met kleding kopen vind ik het een sport om goedkoop leuke dingen te scoren

Ik ben er wel achter gekomen dat je op sommige dingen beter niet kan besparen, in mijn geval spijkerbroeken en schoenen. Ik moet minstens 1 paar hebben waar ik geen blaren van krijg. En de halogeenlampjes van de Action zijn ook waardeloos vergeleken bij die van de Ikea. En zo waren er nog wat dingen, moet ze eens opschrijven
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')