Preciesquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:30 schreef Spanky78 het volgende:
Wat ook handig is, is een grote vriezer aanschaffen. WIj hebben een grote zuinig bak en ik koop vlees als het in de aanbieding is. Dat scheelt echt veel geld. 1kilo kipfilet voor 4 euro ipv 500g. Koop ik meteen 3 kilo en dat eten we dan in een paar weken op.
Ik vind het wel een sport om met minder geld even lekker te blijven eten. Tot nu toe lukt dat prima. Vandaag een grote pan erwtensoep gemaakt, errug lekker en nog voor 3 dagen soep over in de vriezer. Totale kosten iets van 8 euro (lekker veel groenten en vlees enzo), maar wel 4 dagen eten!
Gewoon een beetje plannen welke groente eerst moet en met roerbakken en sausjes komen veel restjes groentes altijd wel op.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:59 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
En dan dus iedere dag de helft van de groenten weggooien?
We draaien als samenleving op het moment op verspilling dat gaat veranderen!
Zeker qua groenten is diepvries prima. Is geodkoper, maar dat komt omdat ze vaak op het moment van het overschot = het natuurlijke oogstmoment zijn ingevroren. Qua vitaminen ed is diepvriesgroente meestel beter dan vers! Had je niet verwacht heh? Blikjes en potjes zijn meestal duur en neit gezond, maar tonijn is soms wel handigquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:53 schreef MarMar het volgende:
We hebben altijd standaard wel wat soorten vlees in de vriezer, behoorlijk wat groentes in huis en pasta/aardappels/rijst, zodat we ook aan het eind van de maand nog lekkere maaltjes kunnen maken
Zodra er gebeurd wordt doe ik de rekeningen de deur uit (digitaal dan) en van wat er over blijft maak ik een budget per week en bereken ik meteen wat we die maand eventueel over hebben voor extra uitgaven en er wordt wat opzij gezet.
Voor de katten moet er altijd geld zijn als ze naar de dierenarts moeten en vanwege mijn gezondheid hebben we nogal extra uitgaven.
De gewone boodschappen kunnen van 600 per maand, maar het loopt soms uit naar de 800, twee volwassenen, kiddo van 3 en kiddo van 10 en groente/vlees halen we eigenlijk altijd vers, geen diepvriesmeuk, geen potjes, geen blikjes.
Dat wist ik allang, althans, dat men dat zegt weet ik allang.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker qua groenten is diepvries prima. Is geodkoper, maar dat komt omdat ze vaak op het moment van het overschot = het natuurlijke oogstmoment zijn ingevroren. Qua vitaminen ed is diepvriesgroente meestel beter dan vers! Had je niet verwacht heh? Blikjes en potjes zijn meestal duur en neit gezond, maar tonijn is soms wel handig
Probeer maar eens zo'n grote zak met doperwten en peentje, echt prima te doen (natuurlijk niet hoogculinair, maar wel lekker).
Het is allemaal even gezond... pot/diepvries/versquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker qua groenten is diepvries prima. Is geodkoper, maar dat komt omdat ze vaak op het moment van het overschot = het natuurlijke oogstmoment zijn ingevroren. Qua vitaminen ed is diepvriesgroente meestel beter dan vers! Had je niet verwacht heh? Blikjes en potjes zijn meestal duur en neit gezond, maar tonijn is soms wel handig
Dat lijkt me echt vervelend, dat je vriend niets lust. Mijn ex-vriend had dat ook, wij woonden dan niet samen, maar ik ergerde me daar toen al dood aan - zeker aangezien ik ben opgevoed met 'gewoon eten wat de pot schaft'. Mijn vriend nu vindt gelukkig alles lekker, en ik vind koken erg leuk, dus heb ik ook de kans om heel veel uit te proberen (meestal met succesquote:Op zondag 11 oktober 2009 01:16 schreef Zana het volgende:
een weekmenu is een prima idee, maar ik vrees dat ik mij er niet aan kan houden, ik heb sowieso de standaard dingen in huis en meestal kook ik waar ik zin in heb en wat in de koelkast en diepvries zit, soms eten wij ook gewoon toasties
mijn vriend weet vaak pas als hij aan tafel zit wat wij gaan eten, het interesseert hem gewoon niet,...ik zou dat echt niet kunnen, toen wij een periode hadden dat hij meer moest koken, wou ik dat altijd graag vooraf weten, stel je voor. je hebt heel veel trek in iets en dan kom je aan tafel en dat is het iets heel anders...en er is nog een probleem hij lust vele dingen ook niet...dat is soms vervelend, want dan moet ik iets anders extra maken
tja, je kunt ook heel veel besparen wanneer je bijna geen tussendoortjes, frisdrank, chips, koekjes en snoep in huis haalt, maar daar moet je wel heel sterk in je schoenen staan om dat vol te houden,
het is ook zo dat ik altijd dezelfde dingen koop en niet heel vaak meer wissel, wanneer ik een goed product heb gevonden, dat is eigenlijk best jammer
Ja, maar ooit kom je uit die ikwilniet-pubermodus en kom je erachter als je fulltime werkt en nog andere dingen gedaan wil krijgen je echt niet elke dag naar de supermarkt kan/wil om eens uitgebreid te gaan bedenken wat je zal gaan eten. Dus vandaar.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Wij eten ook gezond hoor en ik kan het niet gewoon!
Ik wil het niet! Ik wilnieikwilnieikwilnie!
Klaar
Dat idd, als ik om half 7 thuis kom en ik heb niet gepland wat ik eet, eet ik echt iedere avond toast met boterquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:04 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, maar ooit kom je uit die ikwilniet-pubermodus en kom je erachter als je fulltime werkt en nog andere dingen gedaan wil krijgen je echt niet elke dag naar de supermarkt kan/wil om eens uitgebreid te gaan bedenken wat je zal gaan eten. Dus vandaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |