abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73507143
Misschien dat hier iemand ons kan helpen?
Mijn vriend en ik hadden het over tarot decks en hij vroeg zich af of die ook van katten bestonden, nu wist ik wel dat er wat van was.
Op het internet stuitten we op een deck dat cat's eye tarot heet.
Deze vinden we us heel erg mooi, maar konden niet ontdekken of deze ergens te koop is (ieder geval niet via de site waar we deze vonden en google hielp ook niet veel verder).

Is er iemand die dit deck kent en / of weet waar deze te koop is?

AUB geen reacties dat tarot onzin is etc, dat is mijn vraag niet
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:19:29 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73507887
[reactie op verwijderde berichten]

OT:

Je kan via deze site de maker een e-mail sturen. Ik las net ergens dat ze waarschijnlijk nog niet eens op de markt zijn. http://www.catdocmaine.com/mytarot/javascript/catseye1.html

Gevonden op dit forum: http://www.tarotforum.net/showthread.php?t=91601&page=1&pp=10

[ Bericht 26% gewijzigd door jogy op 09-10-2009 00:30:57 ]
Je moeder is een hamster
pi_73508198
-aanwinst-

[ Bericht 32% gewijzigd door Bastard op 09-10-2009 08:39:48 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:41:27 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73510993
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/tarot-of-cat-people/

tarot of the cat people.. ook mooi, alleen de kleine arcana heeft geen plaatjes meen ik, dus niet voor beginners.
Heb je al bij amazon.com gekeken?
The truth was in here.
pi_73514775
thnx voor de reacties tot zover.

Heb de maker al een email proberen te sturen, maar dat faalde op de een of andere manier.
Op amazon heb ik inderdaad ook al gekeken en daar hadden ze ze niet.

Hmm zoals ik op dat forum las zijn de kaarten nog niet allemaal af en is de maakster in het dagelijkse leven een dierenarts die dit ernaast deed. Ze was wel bezig voor publicatie, zijn ieder geval genoeg mensen die een exemplaar willen zo te zien.

Tarot of the cat people vind ik persoonlijk minder mooi. Het leuke van dat andere deck is juist dat de katten gewoon natuurlijk gehouden zijn.

Ik ga maar eens op zoek strakjes om te kijken of ik toch een manier vind om haar een mail te sturen buiten haar link om (kan het wel aan mijn vriend vragen, die werkt in de it, maar wil het juist als verrassing doen voor hem).

We gaan gewoon nog even verder zoeken en proberen (opgeven doe ik niet zo snel).
pi_73514972
Ik heb wat op google rondgeplakt voor je;

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/cat.shtml

Misschien heb je hier iets aan? Misschien ook niet maar ik ben geen tarot expert
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:38:48 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73514975
Misschien ook leuk voor je: Tarot: De basis II
En check deze eens http://www.aeclectic.net/tarot/cards/themes.shtml superveel decks
The truth was in here.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:39:18 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73514989
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:38 schreef Flammie het volgende:
Ik heb wat op google rondgeplakt voor je;

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/cat.shtml

Misschien heb je hier iets aan? Misschien ook niet maar ik ben geen tarot expert
The truth was in here.
pi_73515001
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:41 schreef Bastard het volgende:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/tarot-of-cat-people/

tarot of the cat people.. ook mooi, alleen de kleine arcana heeft geen plaatjes meen ik, dus niet voor beginners.
Heb je al bij amazon.com gekeken?
woot je had hem ook al !!! Excuses maar mijn link is natuurlijk vele malen verfijnder
pi_73515432
Haha ja die links had ik ook al ontdekt en ze hebben echt superveel decks. Moet er ook niet teveel naar kijken, want heeft echt een spaargehalte voor mij :$ Zitten aantal hele mooie tussen.

Die cat wisdom cards zijn ook erg leuk. Blijf de kaarten met natuurgetrouw toch leuker vinden dan die met gekleedde katten (sorry voor de liefhebbers).

Wel helemaal toppie dat jullie zo meedenken en zoeken.

Zal dat topic over de tarot eens uitspitten, altijd leuk om daar meer over te lezen.
Ben ooit begonnen met het raiders deck, maar op gegeven moment over gegaan op de lenormand kaarten (dit door kaartlegworkshops bij een spiritueel centrum waar ik toen vaak kwam). Deze werken voor mij persoonlijk het fijnst en heb ik meest gevoel bij. Dit doe ik overigens nu een kleine 10 jaar (alleen laatste 2 jaar niet veel mee gedaan op kleine uitzondering na).
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:01:15 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73515698
Dat heb ik met het deck van Tarot of the old path.. wil ik nog eens hebben in de verzameling
The truth was in here.
pi_73516487
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:01 schreef Bastard het volgende:
Dat heb ik met het deck van Tarot of the old path.. wil ik nog eens hebben in de verzameling
Die zijn ook mooi inderdaad. Had ze nog niet eerder gezien eerlijk gezegd, moet ook zeggen dat ik laatste tijd er veel minder mee bezig ben. Jaren geleden keek ik regelmatig naar decks en dan naar bijzondere of mooi getekende. Degenen die ik voor de verzameling wilde zijn ook beetje weggeebt (al zie ik nu wel paar waarvan ik zeg dat ik ze wel zou willen hebben).
pi_73516531
Ik was ooit van plan om mooie TRU tarot kaarten te shoppen met foto's van members,.. maar had toen echt een gebrek aan inzendingen en is er nooit echt van gekomen. Misschien later weer eens proberen
pi_73517113
Lijkt me niet makkelijk om zelf een deck te maken (heb er zelf ook wel eens over nagedacht).
Heb je wel een idee hoe je dat aan gaat pakken? wat betreft betekenissen of gewoon de algemene betekenis (al is mijn ervaring dat elk deck ondanks overeenkomsten ook kleine verschillen heeft, neem als voorbeeld de raiders en het crowley (ok bizar voorbeeld misschien gezien crowley's ideeën) ondanks dat de kaarten dezelfde nummeriek hebben, is de betekenis net iets anders).

Wel interessant verder.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:55:52 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73517358
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:48 schreef rats het volgende:
Lijkt me niet makkelijk om zelf een deck te maken (heb er zelf ook wel eens over nagedacht).
Heb je wel een idee hoe je dat aan gaat pakken? wat betreft betekenissen of gewoon de algemene betekenis (al is mijn ervaring dat elk deck ondanks overeenkomsten ook kleine verschillen heeft, neem als voorbeeld de raiders en het crowley (ok bizar voorbeeld misschien gezien crowley's ideeën) ondanks dat de kaarten dezelfde nummeriek hebben, is de betekenis net iets anders).

Wel interessant verder.
En vergeet de wisseling van de kaarten 8 en 12 niet door RW.
The truth was in here.
pi_73517621
Ehmm zou je me daar even bij kunnen helpen? Ik heb beide decks liggen hoor, maar omdat ik er vrij weinig mee doe (en ze al jaren heb liggen) ben ik er uit wat de kaarten zelf aangaat (weet alleen de grote lijnen zeg maar).

Daarnaast doen de kaarten van crowley me donker aan, ze voelen op de een of andere manier niet goed aan, kan het niet goed uitleggen eigenlijk. Ze komen duister over, laat ik het zo zeggen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:23:48 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73518199
Klopt wat betreft de crowley kaarten, dat is ook wel een vaker gehoorde opmerking. Ze hebben iets 'zwaars' over zich, ben er ook niet helemaal comfortabel mee om ze te gebruiken moet ik zeggen.
Maar ik vind ze wel mooi, en ze hebben absoluut veel betekenissymbolen naar bijvoorbeeld de dierenriem, kaballa en andere symboliek maar ze hebben iets vreemds, vind ik ook.

Wat betreft de 8 en de 11, (niet 12 sorry) Kracht en de kaart Gerechtigheid zijn door Rider omgedraaid tov de traditionele volgorde die wel door Crowley word gehanteerd. De rede daarvan is niet helemaal duidelijk, daar heeft Rider weinig over gedocumenteerd.
Uiteindelijk doet het niet zo erg veel als je de legging leest, maar als je de grote arcana op zich bestudeert heeft de orginele volgorde wel meer zin, ook qua nummerologie. Voor de rest vind ik de RW deck het meest open en prettige deck tussen die 2.
The truth was in here.
pi_73518954
Ben het met je eens dat crowley wel mooie kaarten zijn, zou ze alleen niet snel gebruiken voor een legging inderdaad. Ik heb ze toendertijd ook gekocht omdat ik het mooie kaarten vond.

Het RW deck is denk ook het meest gebruikte in de tarot, juist omdat het daarmee makkelijker is (of lijkt). Het zijn duidelijke kaarten en zeker als je ermee begint een goed deck om het te leren.

Dat met die andere volgorde was me eerlijk gezegd nooit opgevallen. Heeft het verder invloed? Het gaat om de betekenis van de kaart zelf toch en niet om de nummeriek die erbij staat (kan me vergissen hoor).

Het grappige is dat in de lenormand ook verschillen zitten in kaarten, maar dit met betrekking tot afbeeldingen. Zo wordt bij het ene deck vogels aangegeven en dat is bij een ander deck zwaluwen, betekenis is overigens hetzelfde.

Even een ander vraagje? bij jou komt heel sterk het getal 7 boven (vraag me niet waarom, heb dit vrijwel nooit met getallen), Heb je wat met dit getal of met de kaart die erachter schuilt (bij de lenormand staat dit voor de slang, dit betekend dat je jezelf aan het veranderen ben en daar hard voor moet werken. Bij de RW is dit volgens mij de zegewagen, maar daar kan je zelf denk meer mee qua uitleg).
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:06:29 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73519505
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:45 schreef rats het volgende:
Ben het met je eens dat crowley wel mooie kaarten zijn, zou ze alleen niet snel gebruiken voor een legging inderdaad. Ik heb ze toendertijd ook gekocht omdat ik het mooie kaarten vond.

Het RW deck is denk ook het meest gebruikte in de tarot, juist omdat het daarmee makkelijker is (of lijkt). Het zijn duidelijke kaarten en zeker als je ermee begint een goed deck om het te leren.

Dat met die andere volgorde was me eerlijk gezegd nooit opgevallen. Heeft het verder invloed? Het gaat om de betekenis van de kaart zelf toch en niet om de nummeriek die erbij staat (kan me vergissen hoor).

Het grappige is dat in de lenormand ook verschillen zitten in kaarten, maar dit met betrekking tot afbeeldingen. Zo wordt bij het ene deck vogels aangegeven en dat is bij een ander deck zwaluwen, betekenis is overigens hetzelfde.

Even een ander vraagje? bij jou komt heel sterk het getal 7 boven (vraag me niet waarom, heb dit vrijwel nooit met getallen), Heb je wat met dit getal of met de kaart die erachter schuilt (bij de lenormand staat dit voor de slang, dit betekend dat je jezelf aan het veranderen ben en daar hard voor moet werken. Bij de RW is dit volgens mij de zegewagen, maar daar kan je zelf denk meer mee qua uitleg).
Het gaat om de betekenis inderdaad en niet het nummer.. althans niet expliciet. Maar ik zeg het, als je de verhaallijn volgt vanaf de dwaas die het pad op gaat, zijn idee krijgt, de magier, etc etc, dan zou je kunnen denken dat de 8 alszijnde gerechtigheid beter op zijn plek staat.
Vraag me even niet precies meer hoe het zit maar toen ik het laatst las in een boek dacht ik "ja natuurlijk! "
Lenormard heeft inderdaad ook verborgen symboliek.. weet niet meer welke kaart het nou was maar dan zie je bjvoorbeeld het lemniscaat teken (die eeuwige 8) in de plooi van een hoed verwerkt, waar op een RW kaart het gewoon boven het hoofd cirkelt. Zou best eens de kracht kaart kunnen wezen!

Een 7 .. nee niet heel direct.. nou ja in beeldvorming zit ik met mn hoofd een beetje bij een flinke autorit die ik straks ga maken
Anderzijds is dat evenwicht houden tussen yin en yang, wit en zwart, rationeel en gevoel iets wat heel erg in mij als persoon speelt altijd afwegen.
En dan is er nog een andere uitleg die ik even voor mijzelf houdt
The truth was in here.
pi_73521505
Als je op die manier kijkt dan zou het inderdaad beter op zijn plaats zijn op die manier.

Heb even op mijn kaarten gekeken, maar kan dat lemniscaat teken op mijn kaarten niet terug vinden. Als ik vna je uitleg uitgaat dan zou dit de ruiter kunnen zijn of de man. De eerste staat voor bericht en de tweede is een persoonskaart voor de man. Dan zou de persoonskaart (de man best vergeleken kunnen worden met kracht, die vanuit de man zelf komt) vergeleken kunnen worden, maar misschien is dit wat ver gezocht hoor.
Het klopt inderdaad wel van de symboliek, daarom vind ik deze kaarten ook zo fijn werken. Als je de kaarten beetje leert kennen kan je er al hoop uithalen door de afbeeldingen te lezen, dit in combinatie met je legging kan je er vrij veel uithalen. Ik kan met deze kaarten dieper ingaan op een persoon dan met andere decks.

Wat die 7 betreft heb ik in de pm al beetje uitgelegd hoe ik daarbij kwam.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:16:10 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73521604
Ik zal het als ik de kaart gevonden heb het je laten weten!
The truth was in here.
pi_73521891
Graag ben wel benieuwd eigenlijk.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:08:16 #23
259246 Cristal
Magical touch...
pi_73541838
Bol.com & anders een New age winkel!
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:52:29 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73687757
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:25 schreef rats het volgende:
Graag ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik heb mij vergist, het is het deck Tarot van Marseille.
Daar zijn de lemniscaten verwerkt in de hoeden!

The magician

Kracht

(Kreeg hem even niet scherper gevonden.

Maar goed, eigenlijk in het algemene topic verder, wilde je alleen nog wel antwoorden
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')