quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:45 schreef rats het volgende:Ben het met je eens dat crowley wel mooie kaarten zijn, zou ze alleen niet snel gebruiken voor een legging inderdaad. Ik heb ze toendertijd ook gekocht omdat ik het mooie kaarten vond.
Het RW deck is denk ook het meest gebruikte in de tarot, juist omdat het daarmee makkelijker is (of lijkt). Het zijn duidelijke kaarten en zeker als je ermee begint een goed deck om het te leren.
Dat met die andere volgorde was me eerlijk gezegd nooit opgevallen. Heeft het verder invloed? Het gaat om de betekenis van de kaart zelf toch en niet om de nummeriek die erbij staat (kan me vergissen hoor).
Het grappige is dat in de lenormand ook verschillen zitten in kaarten, maar dit met betrekking tot afbeeldingen. Zo wordt bij het ene deck vogels aangegeven en dat is bij een ander deck zwaluwen, betekenis is overigens hetzelfde.
Even een ander vraagje? bij jou komt heel sterk het getal 7 boven (vraag me niet waarom, heb dit vrijwel nooit met getallen), Heb je wat met dit getal of met de kaart die erachter schuilt (bij de lenormand staat dit voor de slang, dit betekend dat je jezelf aan het veranderen ben en daar hard voor moet werken. Bij de RW is dit volgens mij de zegewagen, maar daar kan je zelf denk meer mee qua uitleg).
Het gaat om de betekenis inderdaad en niet het nummer.. althans niet expliciet. Maar ik zeg het, als je de verhaallijn volgt vanaf de dwaas die het pad op gaat, zijn idee krijgt, de magier, etc etc, dan zou je kunnen denken dat de 8 alszijnde gerechtigheid beter op zijn plek staat.
Vraag me even niet precies meer hoe het zit maar toen ik het laatst las in een boek dacht ik "ja natuurlijk!

"
Lenormard heeft inderdaad ook verborgen symboliek.. weet niet meer welke kaart het nou was maar dan zie je bjvoorbeeld het lemniscaat teken (die eeuwige 8) in de plooi van een hoed verwerkt, waar op een RW kaart het gewoon boven het hoofd cirkelt. Zou best eens de kracht kaart kunnen wezen!

Een 7 .. nee niet heel direct.. nou ja in beeldvorming zit ik met mn hoofd een beetje bij een flinke autorit die ik straks ga maken
Anderzijds is dat evenwicht houden tussen yin en yang, wit en zwart, rationeel en gevoel iets wat heel erg in mij als persoon speelt altijd afwegen.
En dan is er nog een andere uitleg die ik even voor mijzelf houdt