Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer gaquote:
Hangt er van af wie je tegenover je hebt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:51 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer gaIs jouw naam zeggen voldoende?
Ach, en als ik het daar niet krijg ga ik wel bij Mercedes-Benz of Volvo langsquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hangt er van af wie je tegenover je hebt.
Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt?quote:
De enige dubbelgeledes die ik heb gezien waren een model bij Hess en een tekening bij Göppelquote:
Daar heb jij weer gelijk in.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt?Alles wat er fotografeerbaar stond, heb ik op de foto...
Geweldig, iedereen valt over die Daihatsuquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:55 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk in.
[ afbeelding ]
Vooral deze was een verrijking van mijn kennis
Ik denk dat er een stuk of 15 van deze in een dubbelgelede passen.
Ik was niet in Kortrijk, maar was er geen grote stand van Mercedes met capacity enzo ?
Staat ook een Frysker tussenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:55 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Online veiling van groot en divers assortiment autobussen en touringcars te Valkenswaard, i.o.v. AM Buses, Scania Bus & Coach Benelux en VDL CBC, o.a.: ca. 50 autobussen en touringcars w.o.: ‘DAF-Scania-BOVA-Setra-VanHool’.
http://bva-auctions.com/auction/index/1472
Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef petertje2 het volgende:
Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?
Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koopquote:
Is dat niet heel toevallig 1 van die 2 witte Amba's, die een poos in Frieslân hebben rondgereden?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:34 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koop
[ afbeelding ]
Dat is nog steeds de 3717 die bij VDL CBC te koop stond/staat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat ook een Frysker tussen
Net iets ouder. 19 jaar al.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:30 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ?
Dat is die van de foto dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef petertje2 het volgende:
[ afbeelding ]
Een volledig identiek, maar nog iets ouder broertje van bovenstaande gelede oldtimer (op foto van Mario Blaak) is de ex-533 van het GVU,
Op 155, volgens foto.quote:die daar al een aantal jaren geleden werd gepensioneerd. Hij is via-via opgekocht door “Diamond Executive Travel Services” (hoe durf je met zulke bussen zo'n naam te kiezen!) uit Veghel. Hij is van 9 juni 1989 en is inmiddels dus ruim 20 jaar oud.
Het bijzondere is dat hij nog dagelijks aktief is in het reguliere OV en in strijd met alle concessievoorwaarden de rit voor Arriva Brabant op lijn 156 Den Bosch - Eindhoven (vertrek 7.03) rijdt.
Die ik al heb kunnen vinden (via voertuig-zoeker.nl) zijn toevallig allemaal dit voorjaar naar Holland Bus in Sprang-Capelle afgevoerd. Wat wel opviel is dat het allemaal bussen met midden motor betrof (Volvo B10M en DAF MB230).quote:Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[.Den Oudsten B88 trolleys.]
Net iets ouder.
Jonger dus.quote:19 jaar al.
Dat kan per concessie verschillen. Sommige regio's hanteren 15 jaar als maximumleeftijd, anderen zelfs 12.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 02:32 schreef busfoto.nl het volgende:
De 533 is van oktober 1990 en dus iets minder oud dan geschreven is.
Ik weet niet wat de maximum leeftijdseis is voor spitsbussen in het concessiegebied, dat zou ik moeten opzoeken.
Geinig..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend rond 6:30 is de GVU 4916 gestrand op de Uithof met een serieuze motorbrand. Ik heb wat plaatjes genomen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |