abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73764489
en een gepimpte citaro...

  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:12:11 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73764662
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ken wel een theorie voor deze CapaCity: een Chinese dochteronderneming van Scania zou het ontwerp van Mercedes-Benz gejat kunnen hebben.
Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity? Dit is gewoon een gelede 18meterbus als alle anderen. Een CapaCity heeft op z'n minst een tandemas achter en een FATSOENLIJKE aanhanger. Daar kan hier geen sprake van zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73764684
gelede trolley dubbeldekker ? Maar niet echt natuurlijk

  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:13:07 #104
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73764700
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:07 schreef marcel.nl het volgende:
en een gepimpte citaro...

[ afbeelding ]
Aangedreven op aardgas.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:16:29 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73764832
Gesloten wielkasten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73764940
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity? Dit is gewoon een gelede 18meterbus als alle anderen. Een CapaCity heeft op z'n minst een tandemas achter en een FATSOENLIJKE aanhanger. Daar kan hier geen sprake van zijn.
Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacity

  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:31:29 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73765446
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:19 schreef marcel.nl het volgende:
Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacity
Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73765521
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa"
Zo iets ja.

Deze kwam ik net tegen, die had ik ook nog nooit gezien: MAN Lion's City GXL van 20 meter



  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:34:40 #109
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73765569
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen naar Kortrijk
Ja!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:37:19 #110
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73765695
Over gelede bussen gesproken, op Busworld stonden ook bus-aanhangers.. Oftewel, aanhangers waar mensen in vervoerd worden! Geen zin om nu de foto's te zoeken.. Ze stonden in ieder geval in de hal voor Temsa
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Spellchecker zaterdag 17 oktober 2009 @ 04:22:35 #111
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_73771882
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Er moeten in Nederland ook dubbeldeksbussen komen vind ik
Ik denk niet dat de Nederlandse infrastructuur daar klaar voor is, qua viaducten e.d..

Overigens ben ik het met Ofyles2 eens; gelede bussen zijn de bom
Tevens -purist.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:36:00 #112
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_73773336
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Zo iets ja.

Deze kwam ik net tegen, die had ik ook nog nooit gezien: MAN Lion's City GXL van 20 meter

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
First MAN Lion’s City GXL destined for Switzerland
Shortly after the UITP congress in Helsinki the NEOMAN Bus Group is able to announce the first customer for the new articulated bus MAN Lion’s City GXL. An overall batch of 33 low-floor city buses for the transport authority of St. Gallen (VBSG) includes three buses of the new, roughly 20.5-metre, model which are to be delivered in spring 2008. Beside the three GXL there are ten two-axle MAN Lion’s City buses (12 m) and 20 MAN Lion’s City GL with a length of 18.75 m in the delivery. All of the articulated buses will be equipped with the horizontal MAN D20 Common Rail engine in accordance with the EEV standard with MAN PUREdiesel technology, the 12m vehicle with the vertical MAN D08 Common Rail engine and super-wide tyres (280 hp in the two-axle vehicle, 360 hp in the articulated buses). In April this year the four-axle articulated bus prototype of the Lion’s City GXL underwent a practical test of several days in St. Gallen, which was completed very successfully.

Ernö Bartha, the member of the Management Team of the NEOMAN Bus Group responsiblefor engineering commented: “I’m delighted that we have been able to sell three vehicles of the new model to the customer in one fell swoop. We have been the market leader for extra length vehicles for some years, a fact which we are underlining yet again with the GXL. With a capacity of up to 200 passengers and a CO2 value of down to less than ten grammes for a passenger kilometre this vehicle sets new standards. I think that this vehicle clearly heralds the way to the future of local public transport.“

Dr Ralf Eigenmann, the manager of VBSG, gave the following reason for purchasing from MAN: “When the tenders were examined the offer of MAN Nutzfahrzeuge (Schweiz) AG proved to be the most cost-effective. The crucial areas of the examination were matters relating to passengers, the economy, engineering, the driver’s cockpit, handling and after-sales service.“

All of the Swiss vehicles have an air conditioner, double glazing and the new NEOMAN driver’s cockpit. In addition the articulated buses are fitted with the translucent concertina section first presented in the prototypes of the GXL and can thus be considered to be of a particular high quality. The articulated buses will be serving a busy route from St. Gallen to Abtwil and on to Gallusmarkt.

St. Gallen is the first customer in Europe to opt for the new MAN Lion’s City GXL and further cities have already shown great interest. The lengthened forebody is taken over from the already mentioned Lion’s City GL with a length of 18.75 m, the two-axle afterbody comes, in turn, from the 14.7-metre Lion’s City LL model with electro-hydraulically actively steered trailing axle. The permissible gross weight of the new articulated train is thus a proud 32.5 t. A high-capacity concept of this kind is of particular interest in view of the current discussion about the carbon dioxide emissions of the different means of transport. With a calculated average consumption of the MAN D20 Common-Rail diesel engine (here only with 350 or 360 hp) of approximately 60 litres of diesel for 100 kilometres the resultant per capita consumption of under 0.3 litres for 100 kilometres or less than ten grammes of CO2 emission for a passenger kilometre (with full utilisation and a diesel consumption of 60 l/100 km) is unbeatable.

The combination of the two vehicle modules results in 20.45 metres of high-tech bus on four axles with a capacity of 200 people, about 50 of whom are seated. The drive and body are essentially identical to the existing low-floor buses. The vehicle fulfils all of the legal requirements and EU directives regarding the clearance circle and can largely be used on routes similar to those of a normal articulated train. Complicated and technically demanding additional steering or similar systems are not required to achieve this. However, unlike the double articulated trains to be found in particular in Central and Southern America, these trains can be fully manoeuvred even when reversing – an invaluable advantage for the driver.
nog een pic van de gxl:
pi_73773911
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:37 schreef qu63 het volgende:
Over gelede bussen gesproken, op Busworld stonden ook bus-aanhangers.. Oftewel, aanhangers waar mensen in vervoerd worden! Geen zin om nu de foto's te zoeken.. Ze stonden in ieder geval in de hal voor Temsa
Göppel inderdaad, heb er tig foto's van. Was een leuke beurs! Heb je niet gezien?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:50:51 #114
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73774770
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Göppel inderdaad, heb er tig foto's van. Was een leuke beurs! Heb je niet gezien?
Ja, die ja

Ik zag eigenlijk alleen maar mannen in pak rondlopen Heb jou dus ook niet gezien
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73775130
Tsssk, ik liep er ook netjes bij hoor! Maar goed, grote beurs, je loopt elkaar makkelijk mis ja

Ben druk de fotos aan het geschikt maken voor online publicatie, geef zo wel ff een linkje
pi_73791251
Man man man, langer met de fotso bezig geweest dan ik op de berus was... maar goed...

Foto's Busworld Kortrijk 2009 staan online
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:25:17 #117
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73792479
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Man man man, langer met de fotso bezig geweest dan ik op de berus was... maar goed...

Foto's Busworld Kortrijk 2009 staan online
De echte blikvanger bij VDL buiten was die Jonkheere die er stond.. Ik ben daar in geweest en trof onder andere een kingsize bed, rondzit met minimaal 42" tv, playstation en nog meer verborgen dingen, nog een apart zitgedeelte en een glazen deur die de chauffeur van de passagiers scheidt..

En in de Travego Safety Coach hebben wij een ritje door/rond Kortrijk gemaakt (deze dus) Grappig dat die bij de eerdere foto's van die hoek er niet stond! Enig idee hoe laat die gemaakt zijn? Misschien dat wij toen net een rondje rijden waren!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73794136
eind van de ochtend
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:04:25 #119
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73794774
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
eind van de ochtend
Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden..

Had jij een zwart petje op trouwens? Misschien heb ik je dan toch nog gezien bij de Ventura-stand rond 6/half 7 toen we op weg waren naar buiten
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:06:50 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73794823
Die Castrosua

Verder vind ik het wel jammer dat de MIVB alles inzet op Van Hool. Rijden er straks 316 A330's en 55 Citaro G's rond in Brussel, net zo een eenheidsworst als in Amsterdam (167 Jonckheee, 55 gelede Jonckheers en 50 Citaro G's).
pi_73794896
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:04 schreef qu63 het volgende:

[..]

Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden..

Had jij een zwart petje op trouwens? Misschien heb ik je dan toch nog gezien bij de Ventura-stand rond 6/half 7 toen we op weg waren naar buiten
Dat was ik inderdaad
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:14:33 #122
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73794969
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:10 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat was ik inderdaad
Ah, dan zwaai ik bij deze nog even!

Zag je vluchtig op je rug
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73795190
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:14 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ah, dan zwaai ik bij deze nog even!

Zag je vluchtig op je rug
Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald?
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:42:20 #124
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73795497
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald?
Ik heb niets naar mn hoofd gekregen Volgens mij stonden jullie toen aan het bier
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73795561
De Ventura koelkast is goed gevuld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')