Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ken wel een theorie voor deze CapaCity: een Chinese dochteronderneming van Scania zou het ontwerp van Mercedes-Benz gejat kunnen hebben.
Aangedreven op aardgas.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:07 schreef marcel.nl het volgende:
en een gepimpte citaro...
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacityquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity?Dit is gewoon een gelede 18meterbus als alle anderen. Een CapaCity heeft op z'n minst een tandemas achter en een FATSOENLIJKE aanhanger. Daar kan hier geen sprake van zijn.
Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa"quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:19 schreef marcel.nl het volgende:
Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacity
Zo iets ja.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa"
Ik denk niet dat de Nederlandse infrastructuur daar klaar voor is, qua viaducten e.d..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Er moeten in Nederland ook dubbeldeksbussen komen vind ik
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zo iets ja.
Deze kwam ik net tegen, die had ik ook nog nooit gezien: MAN Lion's City GXL van 20 meter
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog een pic van de gxl:quote:First MAN Lion’s City GXL destined for Switzerland
Shortly after the UITP congress in Helsinki the NEOMAN Bus Group is able to announce the first customer for the new articulated bus MAN Lion’s City GXL. An overall batch of 33 low-floor city buses for the transport authority of St. Gallen (VBSG) includes three buses of the new, roughly 20.5-metre, model which are to be delivered in spring 2008. Beside the three GXL there are ten two-axle MAN Lion’s City buses (12 m) and 20 MAN Lion’s City GL with a length of 18.75 m in the delivery. All of the articulated buses will be equipped with the horizontal MAN D20 Common Rail engine in accordance with the EEV standard with MAN PUREdiesel technology, the 12m vehicle with the vertical MAN D08 Common Rail engine and super-wide tyres (280 hp in the two-axle vehicle, 360 hp in the articulated buses). In April this year the four-axle articulated bus prototype of the Lion’s City GXL underwent a practical test of several days in St. Gallen, which was completed very successfully.
Ernö Bartha, the member of the Management Team of the NEOMAN Bus Group responsiblefor engineering commented: “I’m delighted that we have been able to sell three vehicles of the new model to the customer in one fell swoop. We have been the market leader for extra length vehicles for some years, a fact which we are underlining yet again with the GXL. With a capacity of up to 200 passengers and a CO2 value of down to less than ten grammes for a passenger kilometre this vehicle sets new standards. I think that this vehicle clearly heralds the way to the future of local public transport.“
Dr Ralf Eigenmann, the manager of VBSG, gave the following reason for purchasing from MAN: “When the tenders were examined the offer of MAN Nutzfahrzeuge (Schweiz) AG proved to be the most cost-effective. The crucial areas of the examination were matters relating to passengers, the economy, engineering, the driver’s cockpit, handling and after-sales service.“
All of the Swiss vehicles have an air conditioner, double glazing and the new NEOMAN driver’s cockpit. In addition the articulated buses are fitted with the translucent concertina section first presented in the prototypes of the GXL and can thus be considered to be of a particular high quality. The articulated buses will be serving a busy route from St. Gallen to Abtwil and on to Gallusmarkt.
St. Gallen is the first customer in Europe to opt for the new MAN Lion’s City GXL and further cities have already shown great interest. The lengthened forebody is taken over from the already mentioned Lion’s City GL with a length of 18.75 m, the two-axle afterbody comes, in turn, from the 14.7-metre Lion’s City LL model with electro-hydraulically actively steered trailing axle. The permissible gross weight of the new articulated train is thus a proud 32.5 t. A high-capacity concept of this kind is of particular interest in view of the current discussion about the carbon dioxide emissions of the different means of transport. With a calculated average consumption of the MAN D20 Common-Rail diesel engine (here only with 350 or 360 hp) of approximately 60 litres of diesel for 100 kilometres the resultant per capita consumption of under 0.3 litres for 100 kilometres or less than ten grammes of CO2 emission for a passenger kilometre (with full utilisation and a diesel consumption of 60 l/100 km) is unbeatable.
The combination of the two vehicle modules results in 20.45 metres of high-tech bus on four axles with a capacity of 200 people, about 50 of whom are seated. The drive and body are essentially identical to the existing low-floor buses. The vehicle fulfils all of the legal requirements and EU directives regarding the clearance circle and can largely be used on routes similar to those of a normal articulated train. Complicated and technically demanding additional steering or similar systems are not required to achieve this. However, unlike the double articulated trains to be found in particular in Central and Southern America, these trains can be fully manoeuvred even when reversing – an invaluable advantage for the driver.
Göppel inderdaad, heb er tig foto's van.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:37 schreef qu63 het volgende:
Over gelede bussen gesproken, op Busworld stonden ook bus-aanhangers.. Oftewel, aanhangers waar mensen in vervoerd worden! Geen zin om nu de foto's te zoeken.. Ze stonden in ieder geval in de hal voor Temsa
Ja, die jaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Göppel inderdaad, heb er tig foto's van.Was een leuke beurs! Heb je niet gezien?
De echte blikvanger bij VDL buiten was die Jonkheere die er stond.. Ik ben daar in geweest en trof onder andere een kingsize bed, rondzit met minimaal 42" tv, playstation en nog meer verborgen dingen, nog een apart zitgedeelte en een glazen deur die de chauffeur van de passagiers scheidt..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Man man man, langer met de fotso bezig geweest dan ik op de berus was... maar goed...
Foto's Busworld Kortrijk 2009 staan online
Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden..quote:
Dat was ik inderdaadquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden..
Had jij een zwart petje op trouwens? Misschien heb ik je dan toch nog gezien bij de Ventura-stand rond 6/half 7 toen we op weg waren naar buiten
Ah, dan zwaai ik bij deze nog even!quote:
Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald?quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, dan zwaai ik bij deze nog even!![]()
Zag je vluchtig op je rug
Ik heb niets naar mn hoofd gekregenquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald?
Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer gaquote:
Hangt er van af wie je tegenover je hebt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:51 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer gaIs jouw naam zeggen voldoende?
Ach, en als ik het daar niet krijg ga ik wel bij Mercedes-Benz of Volvo langsquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hangt er van af wie je tegenover je hebt.
Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt?quote:
De enige dubbelgeledes die ik heb gezien waren een model bij Hess en een tekening bij Göppelquote:
Daar heb jij weer gelijk in.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt?Alles wat er fotografeerbaar stond, heb ik op de foto...
Geweldig, iedereen valt over die Daihatsuquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:55 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk in.
[ afbeelding ]
Vooral deze was een verrijking van mijn kennis
Ik denk dat er een stuk of 15 van deze in een dubbelgelede passen.
Ik was niet in Kortrijk, maar was er geen grote stand van Mercedes met capacity enzo ?
Staat ook een Frysker tussenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:55 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Online veiling van groot en divers assortiment autobussen en touringcars te Valkenswaard, i.o.v. AM Buses, Scania Bus & Coach Benelux en VDL CBC, o.a.: ca. 50 autobussen en touringcars w.o.: ‘DAF-Scania-BOVA-Setra-VanHool’.
http://bva-auctions.com/auction/index/1472
Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef petertje2 het volgende:
Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?
Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koopquote:
Is dat niet heel toevallig 1 van die 2 witte Amba's, die een poos in Frieslân hebben rondgereden?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:34 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koop
[ afbeelding ]
Dat is nog steeds de 3717 die bij VDL CBC te koop stond/staat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat ook een Frysker tussen
Net iets ouder. 19 jaar al.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:30 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ?
Dat is die van de foto dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef petertje2 het volgende:
[ afbeelding ]
Een volledig identiek, maar nog iets ouder broertje van bovenstaande gelede oldtimer (op foto van Mario Blaak) is de ex-533 van het GVU,
Op 155, volgens foto.quote:die daar al een aantal jaren geleden werd gepensioneerd. Hij is via-via opgekocht door “Diamond Executive Travel Services” (hoe durf je met zulke bussen zo'n naam te kiezen!) uit Veghel. Hij is van 9 juni 1989 en is inmiddels dus ruim 20 jaar oud.
Het bijzondere is dat hij nog dagelijks aktief is in het reguliere OV en in strijd met alle concessievoorwaarden de rit voor Arriva Brabant op lijn 156 Den Bosch - Eindhoven (vertrek 7.03) rijdt.
Die ik al heb kunnen vinden (via voertuig-zoeker.nl) zijn toevallig allemaal dit voorjaar naar Holland Bus in Sprang-Capelle afgevoerd. Wat wel opviel is dat het allemaal bussen met midden motor betrof (Volvo B10M en DAF MB230).quote:Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[.Den Oudsten B88 trolleys.]
Net iets ouder.
Jonger dus.quote:19 jaar al.
Dat kan per concessie verschillen. Sommige regio's hanteren 15 jaar als maximumleeftijd, anderen zelfs 12.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 02:32 schreef busfoto.nl het volgende:
De 533 is van oktober 1990 en dus iets minder oud dan geschreven is.
Ik weet niet wat de maximum leeftijdseis is voor spitsbussen in het concessiegebied, dat zou ik moeten opzoeken.
Geinig..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend rond 6:30 is de GVU 4916 gestrand op de Uithof met een serieuze motorbrand. Ik heb wat plaatjes genomen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |