abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:20:54 #26
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_73482718
Een set scheermesjes als huwelijkscadeau lijkt me niet handig in deze.
ik ben de jager met de pet.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:21:31 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73482727
en in dat fantasie wereldje is trouwen natuurlijk wel iets heel erg moois...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73482737
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:18 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Dat mag je zeker. Als jullie echt zouden trouwen dan heeft haar leven ook invloed op dat van jou, zowel financieel als emotioneel. Je kan haar niet dwingen te werken, maar je mag wel verwachten dat ze werkt aan haar problemen als ze wilt dat jij naar haar blijft luisteren en haar steunt, en niet alleen jankend op de bank lopen piekeren en zeiken over hoe kut d'r leven wel niet is.
ok, want dit is iets waar ik me heel onzeker over voel. Onzeker in de zin van: "doe ik het wel goed zo? werk ik haar niet verder de depressie in door zo confronterend te zijn"?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:22:17 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73482745
Trouwen na 4 maanden...

Vrijwillig een constract aan gaan met de staat waar je niet zonder kleerscheuren van af zal komen

...Al helemaal met iemand die labiel is

Doe maar niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:24:30 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73482789
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:21 schreef Re het volgende:
Yep.
En dan komt de realiteit om de hoek kijken ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_73483222
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:16 schreef Confuseddd het volgende:

[..]

De vraag is nu kan en mag ik van haar verwachten om actief haar problemen te overwinnen..

ja, je mag zeker verwachten van iemand dat die daar ook zelf moeite voor doet...
je kunt niet van iemand eisen dat die problemen zomaar eventejs 'opgelost' heeft, omdat dat een langer proces kan zijn, maar zeker wel dat die persoon daar ook duidelijk eigen initiatieven toe neemt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_73483355
Ik zou het zowiezo afkappen. Want helaas is het in je cultuur ook nog zo dat het je daarna best moeilijk word gemaakt om het huwelijk af te kappen. Als je echt om haar geeft kun je nog met haar afspreken dat jullie stiekum elkaar blijven zien om te kijken of je na pakweg een jaar ook nog graag met elkaar wil trouwen.
pi_73483514
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:14 schreef Confuseddd het volgende:

[..]

Gewoon gezonde interesse, of wil je er graag een sticker op plakken?
Gezonde interesse
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_73483586
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:21 schreef Re het volgende:
In het echte leven niet?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:58:25 #35
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73483648
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:22 schreef Confuseddd het volgende:
ok, want dit is iets waar ik me heel onzeker over voel. Onzeker in de zin van: "doe ik het wel goed zo? werk ik haar niet verder de depressie in door zo confronterend te zijn"?
Dus je bent inmiddels zo ver dat je jouw leven hebt ingericht met de focus alleen maar op háár, gevoed door angst om het verkeerd te doen? Het lijkt me zaak dat je in gaat zien dat dat dus nevernooitniet gaat werken in dat aanstaande droomhuwelijk van jullie.

Mocht je nou beslissen niet met haar te trouwen en de relatie te verbreken, krijgt zij dus gelijk in haar angstige overtuiging dat mensen haar altijd verlaten enzo. In hoeverre houdt dat jou tegen om die keuze te maken?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_73483654
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:20 schreef Confuseddd het volgende:
Ze heeft haar momenten, op momenten is ze heel vrolijk en uitbundig, maar over serieuze onderwerpen praten gaat dan niet. Het lijkt alsof ze zich dan in een fantasiewereld opsluit. Als ik door middel van een serieus gesprek haar daar uit haal, wordt ze geirriteerd, verdrietig en wil wegvluchten. Zo lang ik haar in dat 'fantasie' wereldtje laat, is het ok...
Ik weet niet hoe dat in jouw cultuur gaat, maar dit is geen relatiemateriaal.
- je kunt niet met haar praten over serieuze onderwerpen
- ze wil in haar fantasiewereld leven
- ze is afwisselend depressief en uitbundig
- ze wil geen hulp (geen psych en geen medicatie)

Fijn dat ze heel lief is, maar dat is niet genoeg.

Ik zie 3 mogelijkheden:
  • Jij denkt 'het komt wel goed', je accepteert mogelijk een paar vage toezeggingen over hulp zoeken en je gaat ervoor. Resultaat: Ze zoekt geen hulp, jij denkt na verloop van tijd 'is dit het nu?' en je realiseert je dat je niet gelukkig bent. Het onderwerp is onbespreekbaar en je hebt geen uitweg.
  • Jij bevriest de plannen en het praten over trouwen totdat ze hulp zoekt. Geen toezegging, maar echt hulp. Zo van: afspraak en gaan.
  • Jij loopt weg en je zoekt een vrouw die wél gelukkig kan zijn.

Optie 1 is dat je alles op zijn beloop laat. Dat is jammer, want het komt niet vanzelf goed.
    Optie 2&3 zijn reëel. Niet iedereen komt er zonder hulp; dat is geen schande. Maar het is wel noodzaak!
    Weglopen en een normale vrouw zoeken is best een goede optie. Een relatie waarin je geen hulpverlener bent is echt veel relaxter.
  • pi_73483656
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef Jesse_ het volgende:
    In welke cultuur is het normaal om na 4 maanden over trouwen te gaan praten?
    Ik gok extreem gelovig. Dus geen seks voor het huwelijk. Dat is dan ook de rede dat ze vaak snel willen trouwen
    Verder doet het er natuurlijk niet toe of er iets met haar aan de hand is. Na vier maanden trouwen is altijd dom. Natuurlijk kan het goed gaan, maar de kans dat het fout gaat is groter dan wanneer je wat langer wacht en elkaar beter leert kennen.
    pi_73483743
    Klinkt toch niet geheel gezond. Denk dat jouw twijfels wel terecht zijn.

Snel trouwen zou ik, ondanks jouw cultuur niet doen. Want je zit wle aan elkaar vast voor langere tijd. Neem de tijd om de zaken op een rij te zetten, je lijkt me prima in staat dat te doen. Overhaast beslissen is in dit geval denk ik vragen om problemen.
    Whatever...
    pi_73484678
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 12:58 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Dus je bent inmiddels zo ver dat je jouw leven hebt ingericht met de focus alleen maar op háár, gevoed door angst om het verkeerd te doen? Het lijkt me zaak dat je in gaat zien dat dat dus nevernooitniet gaat werken in dat aanstaande droomhuwelijk van jullie.

Mocht je nou beslissen niet met haar te trouwen en de relatie te verbreken, krijgt zij dus gelijk in haar angstige overtuiging dat mensen haar altijd verlaten enzo. In hoeverre houdt dat jou tegen om die keuze te maken?
    Dat houd me enorm tegen idd... Wil haar niet teleurstellen.
    pi_73484763
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 12:58 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat in jouw cultuur gaat, maar dit is geen relatiemateriaal.
    - je kunt niet met haar praten over serieuze onderwerpen
    - ze wil in haar fantasiewereld leven
    - ze is afwisselend depressief en uitbundig
    - ze wil geen hulp (geen psych en geen medicatie)

Fijn dat ze heel lief is, maar dat is niet genoeg.

Ik zie 3 mogelijkheden:
  • Jij denkt 'het komt wel goed', je accepteert mogelijk een paar vage toezeggingen over hulp zoeken en je gaat ervoor. Resultaat: Ze zoekt geen hulp, jij denkt na verloop van tijd 'is dit het nu?' en je realiseert je dat je niet gelukkig bent. Het onderwerp is onbespreekbaar en je hebt geen uitweg.
  • Jij bevriest de plannen en het praten over trouwen totdat ze hulp zoekt. Geen toezegging, maar echt hulp. Zo van: afspraak en gaan.
  • Jij loopt weg en je zoekt een vrouw die wél gelukkig kan zijn.

Optie 1 is dat je alles op zijn beloop laat. Dat is jammer, want het komt niet vanzelf goed.
    Optie 2&3 zijn reëel. Niet iedereen komt er zonder hulp; dat is geen schande. Maar het is wel noodzaak!
    Weglopen en een normale vrouw zoeken is best een goede optie. Een relatie waarin je geen hulpverlener bent is echt veel relaxter.
  • Ik denk dat optie 2 voor mij het meest in aanmerking komt. Optie 3 zou ik nu niet kunnen, omdat ik bij de gedachte haar nooit meer te zien enorme buikpijn krijg..
    pi_73484982
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 13:35 schreef Confuseddd het volgende:
    Ik denk dat optie 2 voor mij het meest in aanmerking komt. Optie 3 zou ik nu niet kunnen, omdat ik bij de gedachte haar nooit meer te zien enorme buikpijn krijg..
    als het werkt. Je moet goed voor jezelf bedenken wat jij wilt. Als jij besluit dat je niet wilt trouwen met een ongelukkige vrouw die geen hulp wil, dan moet je bepalen waar je de grens trekt en wat je gaat doen.

Waarschijnlijk probeert ze het eerst met de 'sla-dicht' methode. Die blijkt redelijk effectief als ze niet wil praten over onderwerpen die haar niet aanstaan. Dan moet jij dus bedenken wat je daarmee doet: Aandringen, toegeven of weglopen? Weglopen is niet zo'n slechte optie als het klinkt. Zolang jij aandringt weet ze dat jij aan haar voeten ligt en ze zich alles kan permitteren.
    Als jij bewijst dat je bereid bent om weg te lopen moet ze haar masker laten vallen - of jou kwijtraken.

Waarschijnlijk probeert ze het ook met de vage toezeggingen. Ook daar moet je zelf bepalen wat je acceptabel vindt.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 13:50:42 #42
    94676 Garisson72
    pi_73485215
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 13:32 schreef Confuseddd het volgende:
    Dat houd me enorm tegen idd... Wil haar niet teleurstellen.
    Waarmee je dus zegt dat je eigenlijk je keuze al hebt gemaakt om haar te willen verlaten.

Hoe langer je wacht, hoe zwaarder dit alles gaat wegen, hoe moeilijker het wordt om de knoop door te hakken. Uiteindelijk zal het dan toch een keer uit elkaar klappen, die relatie van jullie, en dan zal de ellende niet te overzien zijn.
    Ik hoop voor je dat je snel tot de conclusie zult komen dat je een harde, moeilijke keuze zult móeten maken!
    pi_73485252
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 13:43 schreef mgerben het volgende:

[..]

als het werkt. Je moet goed voor jezelf bedenken wat jij wilt. Als jij besluit dat je niet wilt trouwen met een ongelukkige vrouw die geen hulp wil, dan moet je bepalen waar je de grens trekt en wat je gaat doen.

Waarschijnlijk probeert ze het eerst met de 'sla-dicht' methode. Die blijkt redelijk effectief als ze niet wil praten over onderwerpen die haar niet aanstaan. Dan moet jij dus bedenken wat je daarmee doet: Aandringen, toegeven of weglopen? Weglopen is niet zo'n slechte optie als het klinkt. Zolang jij aandringt weet ze dat jij aan haar voeten ligt en ze zich alles kan permitteren.
    Als jij bewijst dat je bereid bent om weg te lopen moet ze haar masker laten vallen - of jou kwijtraken.

Waarschijnlijk probeert ze het ook met de vage toezeggingen. Ook daar moet je zelf bepalen wat je acceptabel vindt.
    Ik vind het dus moeilijk om haar op die manier te confronteren ben bang om het 'verkeerd' te doen. Straks maak ik er een psychologische rotzooi van..... of zou het alleen maar goed zijn om haar te confronteren??
      donderdag 8 oktober 2009 @ 13:57:28 #44
    94676 Garisson72
    pi_73485418
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 13:51 schreef Confuseddd het volgende:
    Ik vind het dus moeilijk om haar op die manier te confronteren ben bang om het 'verkeerd' te doen. Straks maak ik er een psychologische rotzooi van..... of zou het alleen maar goed zijn om haar te confronteren??
    Een nóg grotere psychologische rotzooi dan het al is, bedoel je?
    Tuurlijk zou het goed zijn haar te confronteren, al is het maar omdat er dan wat gebeurt. Die angst om het verkeerd te doen verlamt jullie alleen maar, en dat gaat niets oplossen.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 14:01:21 #45
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_73485563
    Ik denk dat het goed is als je juist in het begin van de relatie goed de toon zet. Je wilt er voor haar zijn, maar dat op voorwaarde dat ze je laat zien dat ze aan haar problemen gaat werken. Omdat het beter is dat ze leert steviger in haar schoenen te staan. En daar wordt de relatie ook een stuk beter en toekomstbestendiger van. Dus je laat haar niet vallen als je zegt dat je iets van haar verwacht. Dat geeft juist aan dat je een goede toekomst wil voor jullie beiden.
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_73485798
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 13:51 schreef Confuseddd het volgende:
    [..]
    Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
    Confronteren kan op verschillende manieren, goede en slechte.

Een slechte manier is: ik wil dat je hulp zoekt; je moet hulp zoeken anders...
    Een goede manier is: Als jij geen hulp zoekt, is dat jouw eigen vrije keuze. Maar keuzes hebben wel gevolgen. Eén van die gevolgen is dat ik óók een keuze maak.

Confronteer haar dus niet met dingen die ze volgens jou fout doet, maar met het feit dat ze keuzes maakt, en dat die keuzes gevolgen hebben. Geen hulp zoeken is ook een keuze. Met haar uitvluchten (psych niet vertrouwen - geen medicatie willen) blokkeert ze oplossingen. Ook het blokkeren van oplossingen is een keuze.
    pi_73487936
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 14:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
    Confronteren kan op verschillende manieren, goede en slechte.

Een slechte manier is: ik wil dat je hulp zoekt; je moet hulp zoeken anders...
    Een goede manier is: Als jij geen hulp zoekt, is dat jouw eigen vrije keuze. Maar keuzes hebben wel gevolgen. Eén van die gevolgen is dat ik óók een keuze maak.

Confronteer haar dus niet met dingen die ze volgens jou fout doet, maar met het feit dat ze keuzes maakt, en dat die keuzes gevolgen hebben. Geen hulp zoeken is ook een keuze. Met haar uitvluchten (psych niet vertrouwen - geen medicatie willen) blokkeert ze oplossingen. Ook het blokkeren van oplossingen is een keuze.
    bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee. Ik wil haar namelijk niet nog meer in een dal helpen door haar onder druk te zetten. Ik ga het op deze manier proberen.
    pi_73488016
    Zoek een vrouw zonder mental-issues
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_73488240
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Zoek een vrouw zonder mental-issues
    liefde laat zich niet sturen
      donderdag 8 oktober 2009 @ 16:03:25 #50
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_73489771
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 15:19 schreef Confuseddd het volgende:

[..]

liefde laat zich niet sturen
    Liefde of niet, jij hebt ook een keuze, hè.
    The love you take is equal to the love you make.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')