abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:22:53 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73481072
quote:
Uitgegeven: 7 oktober 2009 16:26
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2009 16:26
DEN HAAG - De PVV voelt wel wat voor de aangepaste versie van de ontwerp-antikraakwet van CDA, ChristenUnie en VVD. Daarmee komt een Kamermeerderheid voor het plan binnen bereik.
© ANP

''De indieners hebben goed geluisterd naar de argumenten van de PVV om krakers steviger aan te pakken'', aldus PVV'er Raymond de Roon na afloop.

''De strafmaatverhoging van 200 procent en de mogelijkheid om ook krakers die niet op heterdaad worden betrapt, aan te houden, openen de deur voor de PVV-fractie om met het wetsontwerp in te stemmen.''

De Kamer kon woensdag nog niet beslissen. De indieners van de initiatiefwet hadden zo veel tijd nodig voor hun toelichting, dat de Kamer niet meer op dezelfde dag kon reageren.

Minister Eberhard van der Laan (Wonen) kwam nog wel aan het woord en liet weten dat 'het kabinet zich niet tegen dit wetsvoorstel zal keren'. Hij vindt 'leegstand een te belangrijk probleem om over te laten aan de krakers'.

Leegstand

Hij stipte in dit verband aan dat de krakers veelal wel op aantrekkelijke plaatsen kraken, maar dat de leegstand op andere plekken blijft bestaan. In het wetsvoorstel ziet hij ook betere mogelijkheden voor gemeenten om de leegstand te bestrijden. Zijn justitiecollega Ernst Hirsch Ballin sprak van een 'zinnig voorstel'.

De PVV moet het voorstel voor een verbod op het kraken aan een meerderheid helpen. De partij bleek tijdens de eerste behandeling van het plan, enige weken geleden, echter ontevreden over de hoogte van de voorgestelde straffen.

De indieners kwamen daarop met de verhoogde maximale straf van een jaar wegens kraken, in plaats van de voorgenomen vier maanden.

Huisvredebreuk

Ze verdubbelden tevens de straf voor huisvredebreuk naar een jaar. Ook de straf voor kraken met intimidatie of geweld verdubbelt tot maximaal twee jaar.

Wanneer krakers in groepsverband opereren én geweld gebruiken, kan de celstraf volgens de indieners oplopen tot twee jaar en acht maanden. Ook kunnen krakers worden aangehouden als ze niet op heterdaad zijn betrapt.

Wanneer het wetsvoorstel verder wordt behandeld, is nog niet vastgesteld.
Bron: nu.nl

Nog geen topic hierover? It's all over the news enzo? Ik vind het belachelijk... belachelijk dat dit kan. Waar gaan al die mensen heen die nu kraken? Die nu iets legaals doen? Wat gaat er gebeuren met de mensen die anti kraak zitten, want als kraken niet meer mag, waarom zou je als bedrijf dan nog iemand in je pand laten wonen? Waarom ligt de nadruk op het kraken? En niet op het daadwerkelijke probleem: de leegstand en de woningschaarste...

Hier en daar zie ik mensen verschijnen die hiertegen in actie willen komen.. Maar ik denk dat de kraakscene en de volgers te klein is om iets op poten te zetten. Net zoals met het paddoverbod... En het normale klootjesvolk zit lekker thuis in hun huisje, het zal hun een worst wezen wat er gebeurd zolang het hun niet treft.

En zo gaat dit land langzaam ten onder en kan het klootjesvolk over 40 jaar roepen: "wir haben nichts gewust"....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73481122
zullen ze eindelijk moeten werken voor hun huur vieze smerige werkschuwe kladlopers die zichzelf graag kunstenaars en ridders van vrijheid willen noemen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:25:02 #3
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73481141
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
zullen ze eindelijk moeten werken voor hun huur vieze smerige werkschuwe kladlopers die zichzelf graag kunstenaars en ridders van vrijheid willen noemen
Ja, want alle mensen die kraken zijn werkeloos...

Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73481170
quote:

Tevens regelmatig notoire drugsgebruikers Niet iedereen, maar de meesten die ik "ken" wel
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73481189
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:22 schreef maniack28 het volgende:
Waar gaan al die mensen heen die nu kraken? Die nu iets legaals doen?
Die doen straks iets illegaals, gaan in een niet-kraakpand wonen of op straat (of naar de gevangenis natuurlijk).
quote:
En zo gaat dit land langzaam ten onder en kan het klootjesvolk over 40 jaar roepen: "wir haben nichts gewust"....
Hmmm.... omdat kraken niet meer mag zeggen we over veertig jaar dat we het niet wisten?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:28:48 #6
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73481252
quote:
De kortzichtigheid
Frysk bloed tsjoch op!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:29:24 #7
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73481272
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:26 schreef waht het volgende:

[..]

Die doen straks iets illegaals, gaan in een niet-kraakpand wonen of op straat (of naar de gevangenis natuurlijk).
Ok, hoe stel je je dat voor? Die mensen doen NU iets legaals, zodra het verbod ingaat niet meer. Zoals je weet heb je in Nederland niet zomaar een woning, dus waar moeten die mensen hen? Waar is de oplossing voor die mensen die getroffen worden? Ik vind dat iedereen die nu kraakt op z'n minst voorrang moet krijgen met het zoeken naar een nieuwe woning ofwel uitstel van executie tot ze een woning gevonden hebben (vanaf het moment dat het verbod daadwerkelijk ingaat).

Of vind jij het normaal om ze gewoon op straat te zetten?
quote:
[..]

Hmmm.... omdat kraken niet meer mag zeggen we over veertig jaar dat we het niet wisten?
Het is een algemeen beeld wat ik schets... dat de mensen nu wegkijken of zich niet interesseren voor wat er nu gebeurd met deze maatschappij en vervolgens over 40 jaar kunnen zeggen dat ze niks door hebben gehad en ze dus niet schuldig zijn...
pi_73481295
quote:
QFT
pi_73481381
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:29 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ok, hoe stel je je dat voor? Die mensen doen NU iets legaals, zodra het verbod ingaat niet meer. Zoals je weet heb je in Nederland niet zomaar een woning, dus waar moeten die mensen hen? Waar is de oplossing voor die mensen die getroffen worden? Ik vind dat iedereen die nu kraakt op z'n minst voorrang moet krijgen met het zoeken naar een nieuwe woning ofwel uitstel van executie tot ze een woning gevonden hebben (vanaf het moment dat het verbod daadwerkelijk ingaat).

Met al dat geld dat ze uitgespaard hebben door geen huur/hypotheek te betalen moet vast iets leuks te regelen zijn

Of hebben ze dat geld niet
Mr. Prolapse 2009
pi_73481384
Als er geen wachtlijsten (of hele korte, een paar maanden bijv.) meer zijn voor sociale huurwoningen mogen ze kraken van mij verbieden. Eerder niet.
pi_73481430
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:29 schreef maniack28 het volgende:
Ze moeten simpelweg op zoek naar een huis/kamer zoals zovelen dat nu doen. Velen die bij vrienden of ouders bleven wonen ten tijde van hun zoektocht naar huisvesting. Dus nee, ex-krakers krijgen geen voorrang. Maar enige vertraging totdat de nieuwe wet ook wordt gehandhaafd is wel redelijk ja zodat de huidige krakers wat kunnen regelen.
quote:
Nee, dat vind ik niet. Als kraker leef je altijd al met één voet op straat en de andere in het kraakpand.
quote:
Het is een algemeen beeld wat ik schets... dat de mensen nu wegkijken of zich niet interesseren voor wat er nu gebeurd met deze maatschappij en vervolgens over 40 jaar kunnen zeggen dat ze niks door hebben gehad en ze dus niet schuldig zijn...
Op die manier: eens. Maar daar is dit een nietszeggend punt van.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:34:41 #12
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73481436
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:32 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Met al dat geld dat ze uitgespaard hebben door geen huur/hypotheek te betalen moet vast iets leuks te regelen zijn

Of hebben ze dat geld niet
ipv er een grapje erover te maken kan je ook proberen serieus te antwoorden?
pi_73481472
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:34 schreef maniack28 het volgende:

[..]

ipv er een grapje erover te maken kan je ook proberen serieus te antwoorden?
Het is geen grapje. Ze hebben nooit huur betaald dus hebben ze geld zat. Dat scheelt toch zeker zo'n 400 per maand, als het al niet meer is.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:37:34 #14
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73481517
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:34 schreef waht het volgende:

[..]

Ze moeten simpelweg op zoek naar een huis/kamer zoals zovelen dat nu doen. Velen die bij vrienden of ouders bleven wonen ten tijde van hun zoektocht naar huisvesting. Dus nee, ex-krakers krijgen geen voorrang. Maar enige vertraging totdat de nieuwe wet ook wordt gehandhaafd is wel redelijk ja zodat de huidige krakers wat kunnen regelen.
En enige vertraging = ? Ik zeg 3 jaar... want het duurt normaal gesproken ongeveer 3 jaar voordat je uberhaupt ergens kan wonen. Tenzij je in Fryslan ofzo gaat wonen, maar daar is geen werk en we willen allemaal zo graag dat die krakers een baan krijgen, dus dan moeten we ze die kans geven ook
quote:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Als kraker leef je altijd al met één voet op straat en de andere in het kraakpand.
Dat is dus onzin, want je kan zo een nieuw pand kraken op het moment, er staat altijd wel iets meer dan een jaar leeg (lees: wel meer dan iets). Zelfs als kraker ben je op dit moment zeker van leefruimte, straks niet meer.
quote:
[..]

Op die manier: eens. Maar daar is dit een nietszeggend punt van.
Vind ik dus niet, want wat hier gaat gebeuren is zoals met zoveel andere verboden: Er zijn te we weinig mensen die het treft, waardoor het er zomaar doorheen gedrukt kan worden.
pi_73481536
Wat ze moeten gaan doen? Huur betalen, net als de rest van de Nederlanders die geen eigen huis hebben....
Whatever...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:39:43 #16
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73481584
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het is geen grapje. Ze hebben nooit huur betaald dus hebben ze geld zat. Dat scheelt toch zeker zo'n 400 per maand, als het al niet meer is.
Je kan er niet vanuit gaan dat mensen geld hebben gespaard, je argument is weer gebaseerd op lulkoek. Als ik een huis had wat maar 100 euro per maand kostte ipv die fucking 700 euro per maand, dan had ik ook geen baan gehad om dat volledige bedrag van 700 euro te betalen, maar gewoon eentje waarmee ik lekker de helft van de week aan het werk was en voor de rest kan genieten van het leven.
pi_73481591
Goed dat dit topic is aangemaakt. Compliment voor de topicstarter.

Wat mij in de discussie opvalt, is de argumentatie van sommigen om NIET voor deze wet te zijn. Gisteren op de radio was de uitleg dat de politie een kraakverbod niet wenst te handhaven. "We hebben wel wat beters te doen". Zoals in de bosjes liggen met flitsers, zeker?

Ik vind het redelijk verbijsterend dat de politie al vooraf stelt dat ze bepaalde wetten niet gaan handhaven. Het hoort niet zo te zijn dat de politie op een dergelijke manier het politieke besluitvormingsproces beïnvloedt. En omgekeerd hoort de onwil van de politie ook geen argument te zijn voor politieke partijen om dan maar tegen het kraakverbod te stemmen.

Krakers hebben niks te zoeken in gebouwen die hun eigendom niet zijn. Als ik in Nederland een gebouw wil neerzetten dat vervolgens leeg staat, is dat mijn keuze. Niemand heeft het recht om zich ongeoorloofd toegang te verschaffen tot mijn eigendommen. Ben dus groot voorstander van deze wet.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:40:16 #18
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73481603
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:38 schreef Spanky78 het volgende:
Wat ze moeten gaan doen? Huur betalen, net als de rest van de Nederlanders die geen eigen huis hebben....
OH, dus ze mogen blijven wonen in het pand waar ze nu zitten als ze maar huur betalen? Dat zullen de eigenaren leuk vinden!
pi_73481631
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:39 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je kan er niet vanuit gaan dat mensen geld hebben gespaard, je argument is weer gebaseerd op lulkoek.
Als ik een huis had wat maar 100 euro per maand kostte ipv die fucking 700 euro per maand, dan had ik ook geen baan gehad om dat volledige bedrag van 700 euro te betalen, maar gewoon eentje waarmee ik lekker de helft van de week aan het werk was en voor de rest kan genieten van het leven.
Niks lulkoek. Als ik geen hypotheek a 1000 euro zou hoeven betalen hield ik ook meer geld over. Maar zo werkt het nu eenmaal niet.

Uit "protest" dan maar in iemand anders eigendom gaan wonen zonder daar geld voor te betalen is gewoon walgelijk naar mijn mening. Het is eigendom van die persoon, al staat het leeg moet je daar met je fikken vanaf blijven

En als je dan dus die honderden Euro's niet hoeft te besparen hou je automatisch meer geld over, ook als je maar een paar dagen werkt.
Mr. Prolapse 2009
pi_73481646
Er staan huizen genoeg leeg in de randen van nederland dus men kan overal terecht. Als ze hartje amsterdam willen wonen dan gaan ze er maar voor werken.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:41:54 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73481659
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:38 schreef Spanky78 het volgende:
Wil je ophouden met grappen maken en even serieus reageren in dit topic!

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † donderdag 8 oktober 2009 @ 11:43:02 #22
230491 Zith
pls tip
pi_73481691
Het woord 'krakers' brengt bij veel mensen hetzelfde gevoel als 'pedo' - intense woede en de wens om eigen vrijheden op te geven zodat hier 'eindelijk iets aan gedaan wordt!'.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73481715
Weer eenstukje uniekheid die ons afgenomen word.
Weet je wat je moet Nerdelnad moet doen? Gewoon Wilders aan de macht laten komen en dan eens kijken of hij echt onze cultuur wil behouden of alleen maar buitenlanders eruit wil krijgen.

De rechtse kant van ons land heeft de mond vol van allochtonen die zich niet aan willen passen en onze cultuur naar de knoppen helpen, maar ondertussen hallen ze langzaam maar zeker alles wat ons onderscheidt van de rest van de wereld weg.

Let op mijn woorden als deze lijn doorgetrokken wordt, kun je hier binnen 8 jaar geen joint meer krijgen en is Nederland meer verzuild en gepolariseerd dan ooit tevoren.

Driewerf hulde!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_73481716
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:40 schreef maniack28 het volgende:

[..]

OH, dus ze mogen blijven wonen in het pand waar ze nu zitten als ze maar huur betalen? Dat zullen de eigenaren leuk vinden!
Ik zei toch niet dat ze daar mochten blijven wonen? Ze mogen kiezen: ofwel teringveel geld betalen voor een fatsoenlijk plekje of een paar honderd voor een krot in een kansenwijk. Zeker niet op de (meestal supergoede) plekken waar ze nu zitten. En oja, ook nog betalen voor gas water licht en riolering. Schrik je maar eens de tering als je ziet wat gewone mensen betalen.
Whatever...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:43:58 #25
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73481725
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Niks lulkoek. Als ik geen hypotheek a 1000 euro zou hoeven betalen hield ik ook meer geld over. Maar zo werkt het nu eenmaal niet.

Uit "protest" dan maar in iemand anders eigendom gaan wonen zonder daar geld voor te betalen is gewoon walgelijk naar mijn mening. Het is eigendom van die persoon, al staat het leeg moet je daar met je fikken vanaf blijven

En als je dan dus die honderden Euro's niet hoeft te besparen hou je automatisch meer geld over, ook als je maar een paar dagen werkt.
Ja, want iemand die een woning huurt van 500 euro in de maand, houd in de regel natuurlijk ook 500 euro per maand meer over, dan iemand die een woning van 1000 euro p/m huurt
Frysk bloed tsjoch op!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')