abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:41:22 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73679822
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:50 schreef Vono het volgende:
23e mijn boardje ophalen... bovenkant is wel geel, dus zal ook gelijk nieuwe spulletjes halen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die AG muts is cool
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:04:11 #102
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73680453
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:34 schreef onearmedman het volgende:
Ik zou het niet raar vinden als het verplicht wordt, maar rijd zonder tot die tijd, ignorant wellicht.
Je hebt natuurlijk nooit volledige controle.
Dat gaan ze er nooit door krijgen.
Het gaat dan heel veel geld kosten. Meer mensen nodig die controlleren, mensen die er schijt aan hebben, mensen die niet meer op vakantie gaan.

Bij kinderen is het in de les vaak al verplicht, maar dan kunnen ze de helm bij de school huren. Soms zit het zelfs al bij de prijs inbegrepen.

Maar zie jij al die nederlanders met een helm skiën of snowboarden? (ik vind dat daar geen onderscheid in moet worden gemaakt)
Bij duitsers is het al iets meer doorgedrongen. Die zie je regelmatig met helm, ook de volwassenen.
Oostenrijkers daarintegen weer wat minder. Apart genoeg.

Heel veel mensen zullen geen helm willen aanschaffen. Huren vinden ze ook te duur. Een aantal zal het ook voor lul vinden staan.
Conclusie: minder mensen die op wintersportvakantie gaan.Het is ongelooflijk dat je daarom niet meer op vakantie zou gaan, maar het is echt waar. Uiteindelijk zal dat wel weer bijtrekken, maar dat zal een paar jaar duren (kijk maar naar brommers. In het begin wilde niemand er meer op rijden, nu is het hartstikke normaal)
Daarnaast is het ook nog eens zo dat wanneer ze meer mensen in dienst moeten nemen om te controlleren of iemand wel zijn helmpje op heeft, word de liftpas ook weer duurder.

Daarnaast zou je het dan overal moeten toepassen en niet in 1 gebied. Want anders heeft een gebied waar het niet verplicht is voordeel daaruit.
Nu is Nederland een redelijk compact land waarbij regels overal gelijk kunnen worden toegepast. In Oostenrijk is dat anders. Tirol heeft schijt aan wat Salzburg doet en die hebben weer schijt aan de Arlberg regio, etc.
Kijk maar naar de opleidingen voor snowboardleraar. Ik mag als leraar eigenlijk niet in Tirol werken, omdat ze me opleiding niet erkennen, want ze hebben hun eigen opleiding. Dat die zo goed als gelijk is aan die ik heb maakt ze dan even niets uit.

Kortom, het heeft daar te veel voorwaarden om het niet te doen dan om het wel te doen. Die paar mensen die letsel krijgen door het niet dragen van een helm nemen ze dan maar voor lief.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:21:39 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73680993
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:34 schreef Fugie het volgende:
Je hebt nog een betere, als je een golvende piste hebt (redelijk vlakke stukken en daarna weer wat steiler) zijn er mensen die net voorbij het begin van het steile stuk stilstaan, die kan je dan niet zien
Kom je daar blij dat steile stuk op, staan er opeens 20 mensen voor je neus stil

@ komakie, komt dat eigenlijk terug in lessen, gevaren herkennen, je plek op de piste, dat mensen achter je altijd voor jou moeten uitkijken etc ?
Ik kan bijna op de centimeter nauwkeurig over dat soort paden boarden, dus ik knal er altijd langs het randje van de piste langs, daar staat/skiet/board/zit toch nooit iemand dus heb je altijd wel een beetje ruimte
Bij ons heeft de dalafdaling een tijdje een skiweg. Aangezien het de enige weg naar het dorp is, gaat iedereen daar aan het einde van de dag langs. Rete druk altijd en ik heb vaak geen tijd om dan achteraan de rij aan te sluiten. Ik ben altijd zo lang boven dat ik me moet haasten om me op tijd af te melden. Je mag op zijn laatst om 16:30 afmelden en meestal ben ik om 16:15 nog boven. Dan zie je mij weer als een debiel naar buiten rennen, me board pakken en naar beneden knallen Meestal met nog 1 of 2 anderen. Staan we weer hijgend in het buro om ons af te melden.
Dan maar langs het uiterste randje naar beneden strepen. Als er iemand een rare beweging maakt lig je wel gelijk 2 meter naar beneden, maar ach, dat maakt het ook wel leuk stiekem

Bij beginners neem ik altijd de belangrijkste piste regels even door.
- Als je van boven komt moet je uitkijken wie er onder je zit.
- Altijd gelijke bochten maken.
- Als je de piste oversteekt moet je voorrang verlenen.
- Je moet je altijd kunnen legitimeren. (en een verzekeringspas bij je hebben is ook verstandig)
- Als je begint aan een run moet je kijken of er niemand aan komt. Die moet je voorrang geven.
- Ondanks dat je voorrang hebt, toch altijd goed om je heen blijven kijken.

Daarnaast geef ik ze nog even mee:
- Nooit achter een heuvel gaan zitten.
- Probeer niet te vaak te stoppen tijdens een run. Elk moment dat je stopt en weer verder gaat is een extra gevaarlijke situatie. Als er iemand vlak achter je zit en je stopt.... Je vriendje zie je beneden bij de lift wel weer. Tenzij je natuurlijk op een splitsing komt ofzo.
- Mocht je toch een ongeluk veroorzaken, wees dan toch zo sociaal om te stoppen. Scheld hij/zj je de huid vol, zeg je sorry en ga je er weer vandoor. Dat soort mensen moet je niet te veel aandacht aan besteden en je hebt je plicht toch weer gedaan. Tenzij er iets heel ergs gebeurd is natuurlijk, maar als er niets aan de hand is gewoon even stoppen en sorry zeggen en vaak is het dan al goed. Aanklachten komen bijna niet voor en dat soort situaties zijn bijna nooit te bewijzen, dus vraag altijd hoe het gaat ook al is er niets aan de hand.
- Altijd zonnebrand gebruiken. Ook als je niet in de zon zit. Het helpt ook tegen de kou en je wordt er uiteindelijk veel bruiner door (schijnt ook belangrijk te zijn voor veel mensen, hoewel ik daar niets van begrijp).
- Leg het belag van je board nooit rechtstreeks in de zon. Als die een beetje goed schijnt zie je de wax gewoon uit je board druipen en dan glij je voor geen meter meer.
- Nooit zeggen dat het de laatste run is, want dan ga je altijd op je giecheltje.
- Nooit met regen gaan boarden, want dat is gewoon kut.
- Nooit de barvrouw proberen te versieren.

Als ze wat beter zijn en we gaan het park in leg ik ze nog uit:
- In het park gelden dezelfde regels als op de piste.
- Nooit in de buurt van een kicker gaan zitten/staan wachten.
- Altijd een run afbreken op het moment dat je twijfelt.
- Freestyle skills mean hospital bills.

Dat is wat ik meestal vertel.

[ Bericht 25% gewijzigd door Komakie op 14-10-2009 14:36:57 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73681087
Vertel je ze ook dat ze wel zonnebrand moeten gebruiken die niet op waterbasis is, zoals veel (zomer)zonnebrand? Die kan namelijk zo lekker aan je gezicht vastvriezen als het echt koud is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:39:32 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73681515
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Vertel je ze ook dat ze wel zonnebrand moeten gebruiken die niet op waterbasis is, zoals veel (zomer)zonnebrand? Die kan namelijk zo lekker aan je gezicht vastvriezen als het echt koud is.
In principe wel.
Die van Piz Buin (of hoe schrijf je het) is wel erg goed moet ik zeggen. En een beetje een hoge factor.
Mensen die factor 6 gebruiken zijn dan ook altijd zo lekker naief
Je hebt natuurlijk de zon, maar ook alle sneeuw weerkaatst en je bent dan ook nog eens op een hoger niveau waardoor je dichter bij de zon bent. Met factor 20 of 30 word je dan ook nog wel bruin hoor.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:40:05 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73681526
btw, wie zei ook al weer dat je niet diep kan carven met softboots:



en ik weet toevallig dat hij niet bepaald stijve schoenen heeft
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:44:37 #107
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_73681671
wats up met die barvrouw
pi_73681725
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:39 schreef Komakie het volgende:
In principe wel.
Die van Piz Buin (of hoe schrijf je het) is wel erg goed moet ik zeggen. En een beetje een hoge factor.
Mensen die factor 6 gebruiken zijn dan ook altijd zo lekker naief
Je hebt natuurlijk de zon, maar ook alle sneeuw weerkaatst en je bent dan ook nog eens op een hoger niveau waardoor je dichter bij de zon bent. Met factor 20 of 30 word je dan ook nog wel bruin hoor.
En ook altijd onder je kin, neus en alle andere delen smeren die normaliter niet veel zon krijgen maar door reflectie op sneeuw opeens wel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:49:08 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73681818
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:44 schreef Fugie het volgende:
wats up met die barvrouw
Dat zijn eigenlijk de 3 geboden.

- Niet snowboarden als het regent.
- Nooit zeggen dat het de laatste run is.
- Nooit de barvrouw proberen te versieren.

Waarom? Ik heb geen idee. Ik denk dat de gene die het bedacht heeft een keertje de mist in is gegaan
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:49:39 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73681833
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

En ook altijd onder je kin, neus en alle andere delen smeren die normaliter niet veel zon krijgen maar door reflectie op sneeuw opeens wel.
Dat lijkt me niet meer dan normaal....
Ik zeg het er meestal niet gelijk bij, maar ik ben natuurlijk ook geen kinderjuf. Tips geven voor een leuke vakantie en goed leren snowboarden ok, maar ik moet niet hoeven uitleggen hoe je je in moet smeren
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:01:14 #111
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_73682168
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat zijn eigenlijk de 3 geboden.

- Niet snowboarden als het regent.
- Nooit zeggen dat het de laatste run is.
- Nooit de barvrouw proberen te versieren.

Waarom? Ik heb geen idee. Ik denk dat de gene die het bedacht heeft een keertje de mist in is gegaan
lol @ die barvrouw. een maat van me probeerde een keer de stripper te versieren. epic fail natuurlijk
pi_73682625
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat zijn eigenlijk de 3 geboden.

- Niet snowboarden als het regent.
- Nooit zeggen dat het de laatste run is.
- Nooit de barvrouw proberen te versieren.

Waarom? Ik heb geen idee. Ik denk dat de gene die het bedacht heeft een keertje de mist in is gegaan
Ik dacht dat het deze waren:
“No friends on a powder day”
“Never call last run”
"If you ain't fallin you ain't tryin"

Hoewel die van het regenen zeker klopt!

Hoe gaat het trouwens met het organiseren van je presnowparty?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:41:43 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73683572
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:01 schreef Vono het volgende:

[..]

lol @ die barvrouw. een maat van me probeerde een keer de stripper te versieren. epic fail natuurlijk
Ik ken iemand die heeft wel wat met een stripper gekregen. 2 mensen trouwens.
1 werkte in die bar en de andere werkte in hetzelfde wintersportdorp (gerlos)

Wel grappig op zich. Hoewel ik die vrouwen die daar werken meestal niet echt aantrekkelijk vindt, maar samen verschillen natuurlijk
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:52:52 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73683937
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:14 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik dacht dat het deze waren:
“No friends on a powder day”
“Never call last run”
"If you ain't fallin you ain't tryin"

Hoewel die van het regenen zeker klopt!
Ehm, dat zijn ook geboden ja
Maar die anderen zijn grappiger
quote:
Hoe gaat het trouwens met het organiseren van je presnowparty?
Goed, zijn er druk mee bezig.
We zijn al zover dat de Ski-inn voor nop is afgehuurd. We zijn nog druk bezig met het zoeken van een paar sponsors. Voor de achterkant van onze flyer. De voorkant zijn wij mee bezig, maar we kunnen nog wel een sporsor (of 2) gebruiken om de achterkant te bedrukken
Er komt al een tent met daarin een shooterbar. Er wordt een Ski-demo gegeven (een vette met lichten en effecten enzo, niet zo'n foute van de lokale skischool kinderen) en natuurlijk party muziek
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:59:23 #115
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_73684153
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ken iemand die heeft wel wat met een stripper gekregen. 2 mensen trouwens.
1 werkte in die bar en de andere werkte in hetzelfde wintersportdorp (gerlos)

Wel grappig op zich. Hoewel ik die vrouwen die daar werken meestal niet echt aantrekkelijk vindt, maar samen verschillen natuurlijk
gerlos. daar moet ik dus zijn volgend jaar... haha. ik zit in mayrhofen, is praktisch om de hoek.
pi_73686936
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:40 schreef Komakie het volgende:
btw, wie zei ook al weer dat je niet diep kan carven met softboots:

[ afbeelding ]

en ik weet toevallig dat hij niet bepaald stijve schoenen heeft
Zie ik daar nou Bob? Geef jij toevallig ook les bij The Hot Zone dan?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:25:39 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73687043
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:59 schreef Vono het volgende:

[..]

gerlos. daar moet ik dus zijn volgend jaar... haha. ik zit in mayrhofen, is praktisch om de hoek.
Ehm ja, maar de strippers zijn niet geweldig hoor
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73687071
Dat gaat niet per ongeluk hoor. Zou het zelf niet doen maar er zijn een paar gekken die van hogere bergen afspringen om vervolgens met hun kite naar beneden te zweven.

Zijn er trouwens in finkenberg (naast Mayrhofen) niet een paar van die halve stripclubs? Toen ik vorig jaar in mayrhofen daar was en via wat afdalingen in finkenberg aan kwam zag ik daar in het dorp allemaal van die posters enzo voor vunzige feestjes.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_73687982
Sölden heb je d'r ook een zitten. Ben je 's ochtends half wakker broodjes halen loop je elke keer tegen die tent aan. Ben je vaak wel meteen weer wakker aangezien ie natuurlijk vol behangen is met leuke posters.

Maar een striptent is natuurlijk ook wel een vereiste met al die Russische vrolijkerds daar.
pi_73688608
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat gaan ze er nooit door krijgen.
Nou, dat vraag ik me eigenlijk af. Bij het wielrennen (om er even een andere sport met helm bij te pakken) was een helm in het begin ook niet verplicht en wilde niemand eraan omdat ze toen niet gestroomlijnd waren/duur was/stom eruit zag en weet ik het allemaal. En tegenwoordig heeft iedere wielrenner een helm op en is het verplicht bij wedstrijden. Ik kan me voorstellen dat het bij snowboarden/skieen ook nog wel gebeurd. Ik zie wel vaker boarders met een helm dan skieers, wat vaak de jongere generatie is, dus wie weet zet de trend door . Dan hoeven ze het niet eens te verplichten.

Zonnebrand gebruik ik eigenlijk nooit. Er is geen stukje huid dat de zon ziet (voorhoofd heeft helm, ogen + wangen hebben mijn enorme goggle, neus + mond ed heb ik een sjaal over) en kom daardoor ook altijd helemaal bleek weer thuis . Ach, beter dan een brilafdruk.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:39:06 #122
244482 bores
simon says get the fuck up
pi_73689034
Ben van plan om een snowboard aan te schaffen, m'n eerste board dus weet niet goed wat te kopen.
Ik zit op een sportopleiding en volg daar snowboardlessen, m'n leraar zegt dat 26,2 midwide te klein is voor m'n voeten (maat 46) ik heb nu een boardje bij mij in de buurt op t oog, burton king 162 midwide 26,2...
ik ben 1,91m, weeg 76kg en maat 46 dus.. wat denken jullie? is burton king 162 wat voor mij?

pi_73689495
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:39 schreef bores het volgende:
Ben van plan om een snowboard aan te schaffen, m'n eerste board dus weet niet goed wat te kopen.
Ik zit op een sportopleiding en volg daar snowboardlessen, m'n leraar zegt dat 26,2 midwide te klein is voor m'n voeten (maat 46) ik heb nu een boardje bij mij in de buurt op t oog, burton king 162 midwide 26,2...
ik ben 1,91m, weeg 76kg en maat 46 dus.. wat denken jullie? is burton king 162 wat voor mij?


Ik heb een burton king 162, en me boots zijn maat 46 en dat gaat prima (hoewel ik niet weet watvoor maat boots je heb?). Weeg iets zwaarder dan jou en ben een paar cm kleiner.
Het is een in ieder geval een makkelijk boardje, op hogere snelheid vondt ik hem iets minder relaxt. voor hoeveel staat ie te koop?

[ Bericht 4% gewijzigd door MarcoD op 14-10-2009 19:03:21 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:23:10 #124
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_73690460
King gaat wel passen. Lachen boardje, inderdaad wat minder prettig op zwarte pistes om hard te knallen. Ik ben iets kleiner maar wel zwaarder, dus kwa lengte gewicht is het ook goed.
pi_73691412
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:39 schreef bores het volgende:
Ben van plan om een snowboard aan te schaffen, m'n eerste board dus weet niet goed wat te kopen.
Ik zit op een sportopleiding en volg daar snowboardlessen, m'n leraar zegt dat 26,2 midwide te klein is voor m'n voeten (maat 46) ik heb nu een boardje bij mij in de buurt op t oog, burton king 162 midwide 26,2...
ik ben 1,91m, weeg 76kg en maat 46 dus.. wat denken jullie? is burton king 162 wat voor mij?


Je board is in ieder geval niet te smal en heeft, zeker voor freeride, een goede lengte. Ik heb er verder geen ervaring mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')