abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:18:20 #1
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_73475458
Lief en ik zitten eens te discussiėren/praten/whatever...F.Y.I. we hebben een samenlevingscontract, verder geen geregistreerd partnerschap o.i.d.

Stel nou, dat ik een schuld zou hebben, en ik kan het niet betalen. Dan komt op een gegeven moment de deurwaarder, en die zegt: ik neem de tv en de laptop mee. Maaaarrrrr, dan zegt lief: die zijn van mij! Alles wat hier in huis staat, is van mij.
Mag de deurwaarder het dan toch meenemen?

En nee, dit is geen vraag omdat het zo is ofzo... we zaten ons dit af te vragen!
Alvast bedankt
Don't come closer, I might hurt you
pi_73475561
goeie, heb geen idee overigens.
pi_73475568
Zolang je partner kan aantonen dat t daadwerkelijk van hem/haar is mogen ze t niet meenemen nee..
Als hij/zij dit niet kan, dan volgens mij wel
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:26:31 #4
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_73475592
Mocht het al zover komen dat ze aan je deur komen met officier van justitie dan heb je het al zo ver laten komen dat ze alles mogen meenemen. Als je huis op je schulden bezittende vriend zijn naam staat.
Of je moet echt kunnen aantonen dat het echt jouw bezit is. Maar dan nog vorderen ze eerst alles en kan je het later misschien terug krijgen.
Maar dan moet er dus wel al een voorgeschiedenis zijn en kunnen ze hem nergens anders op vorderen.

Dacht ik.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:32:38 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73475672
Een deurwaarder komt meestal je huis leeghalen. Dan flikkeren ze alle spullen die ze kunnen vinden hardhandig in een vrachtwagen (meestal met grof geweld). Daarna kan je gaan klagen over "van wie welke spullen waren en hoeveel het waard was".

Zo is m'n moeder dus een superduur setje antieke kastjes kwijt geraakt (stuk gegooit door de deurwaarder) omdat m'n vader een dikke schuld van 10.000 gulden had. Gescheiden waren ze juist omdat ze hoopten dat haar spullen dan veilig waren. Hij woonde nog toen nog bij haar thuis.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:37:49 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73475751
Het beste kan je dus waardevolle spullen bij familieleden neerzetten (wel markeren met een sticker dan heb je daar straks geen gezeik mee)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73475835
Mits hij kan aantonen dat hij het heeft aangeschaft, maar dan nog is dat tegenwoordig moeilijk.
Waar jullie in het GBA geregisteerd staan is voldoende om leeg te kunnen halen.

Ik heb dit onlangs uitgezocht ivm problemen mbt mijn broertje. Hij wilde bij mij komen wonen, maar door zijn financiele problemen is door de advocaat sterk afgeraden dit niet te doen, want? Alles in mijn huis kan de deurwaarder meenemen. tenzij je kan bewijzen dmv aankoopfactuur en bankafschrift dat het van jou is en aangekocht is BUITEN jullie samenlevingscontract.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:53:56 #8
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_73475936
Ah, oke! Dank jullie wel voor de snelle antwoorden, wij zijn weer een stukje wijzer
(en een 'hoe zou dat nou gaan..??'-onderwerp armer.. )
Don't come closer, I might hurt you
pi_73477546
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:32 schreef SpecialK het volgende:
Een deurwaarder komt meestal je huis leeghalen. Dan flikkeren ze alle spullen die ze kunnen vinden hardhandig in een vrachtwagen (meestal met grof geweld). Daarna kan je gaan klagen over "van wie welke spullen waren en hoeveel het waard was".

Zo is m'n moeder dus een superduur setje antieke kastjes kwijt geraakt (stuk gegooit door de deurwaarder) omdat m'n vader een dikke schuld van 10.000 gulden had. Gescheiden waren ze juist omdat ze hoopten dat haar spullen dan veilig waren. Hij woonde nog toen nog bij haar thuis.
Dat geldt alleen bij ontruimingen. Bij beslagleggingen wordt niets meegenomen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:57:19 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73477846
Je lief moet dan wel kunnen aantonen dat de spullen van haar zijn, dmv bonnen en dergelijke. Als dat niet zo is, dan is het gezamenlijk bezit en word het gewoon meegenomen. Mijn partner en ik hebben ook een samenlevingscontract en onder de termen van het contract is alles gezamenlijk bezit, tenzij je een lijst opstelt met uitzonderingen. Dan word alles op die lijst uitgezonderd van het gezamenlijk bezit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73478077
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:26 schreef Tyler..Durden het volgende:
Mocht het al zover komen dat ze aan je deur komen met officier van justitie dan heb je het al zo ver laten komen dat ze alles mogen meenemen.
Als zelfs de officier van justitie aan je deur moet komen, spelen er nog heul andere dingen mee.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')