PUA is iets wat Mystery ooit verzonnen heeft en waaruit heel erg veel andere mannetjes zijn voortgevloeid die het allemaal op een wat andere manier doen en daar ook boeken over schrijven en filmpjes over maken.
The Game gaat je overigens niet zoveel leren, en als je dat leest kan je niet opeens beter vrouwen versieren. Evenmin zal die show je wat leren (ja ik heb het allemaal al lang geleden gezien) afgezien van dat je een indruk krijgt van wat je zal moeten doen.
Uiteindelijk gaat het inderdaad om zelfvertrouwen en lichaamstaal, twee dingen die sterk met elkaar verbonden zijn aangezien je lichaamstaal gewoon je zelfvertrouwen uitstraalt.
Maar dat is wel nog lang niet alles. Je moet ook niet uit zijn op iets, je moet er niet op uit zijn zoveel mogelijk vrouwen te scoren, je moet gewoon het naar je zin hebben en anderen ook laten genieten van jouw aanwezigheid in plaats van ze lastig te vallen. Iedere vrouw kan je zo vertellen hoe irritant een man is die maar bij haar blijft staan en maar door blijft praten. Om succesvol met veel mannen/vrouwen sociaal te kunnen zijn moet je gewoon leuke gespreksstof hebben, en die moet van jezelf komen, die geven zulke boeken of videos je ook niet.
Iedere vrouw die in dit topic komt lacht heel hard om dat wat "PUA" heet, maar de mannen die het juist onder de knie hebben, zullen ze nooit herkennen. Dat zijn namelijk mannen die niet eens in hun broekje proberen te komen, maar na 2-3 minuten praten weer weg zijn omdat ze haar niet interessant genoeg vinden, en aan het einde van de avond mogelijk de leukste vrouw die ze zijn tegengekomen, beter zullen willen leren kennen.
Het enige wat ik er zelf tot nu toe van heb opgedaan is precies wat ik wou: gewoon wat soepeler kunnen praten en geen momentjes meer hebben waarbij vrouwen liever wegrennen van me ipv. dat ze willen dat ik door blijf praten. Overigens met succes, op menig feestje waar de muziek niet te hard staat kan ik vrijwel altijd wel bij een groepje gaan staan en meepraten. Zinnetjes uit een boek zijn niets voor mij, evenmin zoveel mogelijk vrouwen proberen te scoren. Nu dat ik makkelijker kan socializen, kan ik ook makkelijker eentje tegenkomen die ik het waard vind. Als je zelf namelijk niet het gesprek opent, is de kans klein dat iemand anders het wel doet, en zo kom je niemand tegen dus. Ik ben zelf ook nog nooit wezen "sargen" zoals ze dat in de boeken noemen, ik zorg er gewoon voor dat waar ik kom, mensen mijn aanwezigheid als positief ervaren.
Conclusie: heel veel mensen hebben er een hard hoofd in, maar die hebben ook foute verwachtingen. Iedere vrouw die erover leest/hoort zegt

terwijl het uiteindelijk ook niet gaat om voorgebakken openingszinnen en zoveel mogelijk vrouwtjes scoren. Veel mannen zijn vanuit zichzelf gewoon niet zo smooth, en door wat richtlijnen aan te houden word je dat wel wat meer, iets wat vrouwen waarschijnlijk ook wel op prijs stellen. Stel je eens voor dat er niet meer zoveel kansloze knakkers bestonden met slechte openingszinnen, maar gewoon hoi zeggen en even voor 2-3 minuten minstens een leuk en boeiend gesprekje kunnen maken waarbij je moet lachen, 't zou een beter wereldje zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Xeanor op 08-10-2009 02:06:26 ]