Ohké, ik lees het wel veel als ik zoek..quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Stroop zou sowieso niet in me opkomen, maar goede kaas heeft niks nodig, ook geen mosterd of wat dan ook.
Het is nieuw voor mij en ik schat dat het ook niet echt wat voor mij zou zij, alleen als het echt bij een bepaalde kaas hoort zou ik het wel proberen. Ik kom ook altijd bij de zeer goed gesorteerde kaasboer terwijl ik al deels weet wat ik wil en als daar ben wil ik nog veel meer, dus aan variaties mét kaas in plaats van variaties ín kaas kom ik helemaal niet toe en dat vertelt de kaasboer dus ook mij niet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:25 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ohké, ik lees het wel veel als ik zoek..
Nou een stukje oude boerenkaas met honing-mosterd sla ik niet afquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Stroop zou sowieso niet in me opkomen, maar goede kaas heeft niks nodig, ook geen mosterd of wat dan ook.
damn t stroopje is lekker! het is een beetje dik (jam achtig) maar wel erg goedquote:Op vrijdag 11 december 2009 20:55 schreef littledrummergirl het volgende:
heb net voor bij wat kaasjes voor vanavond een stoofpeertjesstroop gehaald bij de ahhet lag dan wel gewoon in het broodbeleg schap en niet bij de kazen, maar toch lijkt het me wel een lekkere combi
zal morgen even verslag uitbrengen hoe ie was
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:07 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Inderdaad een goede kaas, maar naar mijn mening absoluut geen combinatie met whisky.. De smaak is veel te zacht om tegen de sterke whisky op te wegen.
TS: Het is bij een kaasplank altijd belangrijk te zorgen voor kazen uit verschillende kaasfamilies. De meest prominente zijn de zachte witschimmel, blauwader en roodbacterie kazen. Daarnaast ontbreekt bij veel kaasplanken de geitenkaas en de harde (berg)kaas ook niet. Hier onder wat namen van hele gangbare kazen met een niet al te uitgesproken smaak, die in vrijwel iedere kaasspeciaalzaak te vinden zijn:
Witschimmel:
- roombrie
- boerencamembert (rauwmelks)
- Saint felicien (rauwmelks)
- brie de meaux/boerenbrie (rauwmelks en een echte stinkkaas, maar wat mij betreft een absolute basiskaas voor een kaasplank)
Roodbacterie:
- Brugse Blomme
- vacherin mont d'or (rauwmelks)
- Artavaggio (rauwmelks)
- Bontaleggio (rauwmelks)
- Epoisse (rauwmelks, vrij sterke smaak, maar wel een aanrader)
- port salut (heel zacht, beetje een afknapper op een kaasplank wat mij betreft)
- chaumes
- livarot (vrij scherp kaasje, verkrijgbaar in zowel rauwmelkse als gepasteuriseerde variant)
Blauwader:
- roquefort (rauwmelks)
- gorgonzola dolce (zachte gorgonzolavariant, uitloopkaasje)
- saint agur (romiger, pittig, gepasteuriseerd kaasje)
- blue stilton (rauwmelks, vrij harde kaas)
- bleu d'auvergne (droger, brokkelig)Werk je weer bij dezelfde toko? Want kan het zomaar zijn dat ik langskom voor wat kaas(advies) voor bij het bier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
Is dit een oud collega van je?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:28 schreef rene90 het volgende:
Een goede oude kaas met wat appelstroop
Ja. Maar, slechts zo nu en dan hoor. Niet meer zo regelmatig als vroeger.quote:Op zondag 13 december 2009 01:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Werk je weer bij dezelfde toko? Want kan het zomaar zijn dat ik langskom voor wat kaas(advies) voor bij het bier.
Echt oude Nederlandse brokkelkaas en een trippeltjequote:Op zondag 13 december 2009 01:06 schreef Nembrionic het volgende:
Werk je weer bij dezelfde toko? Want kan het zomaar zijn dat ik langskom voor wat kaas(advies) voor bij het bier.
Mijn ervaringen met biologische kaas zijn niet echt super, maar ik ben wel benieuwd. Weet je nog welk tv programma dit was?quote:Op maandag 14 december 2009 13:55 schreef mmascha het volgende:
Iemand bekend met dit fenomeen of heb ik niet goed geluisterd?
Dat lijkt me nou ook helemaal nietsquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Oceanonix het volgende:
Begin niet aan kaasjes met vage smaken. Kreeg laatst in een restaurant kaas met kaneelsmaak.![]()
Als ik kaneel wil neem ik geen kaasplankje.![]()
Ligt aan het restaurant. Sommigen gaan ervan uit dat je zelf wel verstand hebt en als je dat niet hebt dat een je mond hebt die vaardig genoeg is om te vragen om advies. Maar dat zal je dan vreemd zijnquote:Ook vind ik het leuk om te weten wat ik eet. Dus een kleine uitleg over de volgorde van eten en de soorten kaas vind ik prettig. Schijnt in restaurants ook nog wel eens lastig te zijn...
En in sommige restaurants weet het personeel niet meer dan: ja, eh hollandse kaas. Het: jeweetz ontbreekt dan nog net.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou ook helemaal niets
[..]
Ligt aan het restaurant. Sommigen gaan ervan uit dat je zelf wel verstand hebt en als je dat niet hebt dat een je mond hebt die vaardig genoeg is om te vragen om advies. Maar dat zal je dan vreemd zijn
geen rauwmelkse zachte kaas. rauwmelkse harde is een discussiepuntje. als je zeker weten goed wil zitten dus gewoon geen rauwmelkse kaasquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:19 schreef Idgnkb het volgende:
*megaschop*
Bestaat er een goed en lekker kaasplankje met zachte kaasjes, niet té extreme smaken en geschikt voor zwangere vrouwen? Of is dat niet te doen?
Casa Mirzu is niet geschikt voor zwangere vrouwen, maar dat komt vooral omdat het niet geschikt is voor vrouwen. Ik denk niet dat je een zwangere Francaise kunt vinden die gepasteuriseerde kaas wil. Maar goed, het schijnt een niet 100, 00% procent uitgesloten risico in te houden, dus daar moet je dan maar mee doen wat je wil. Ik ga je niet vertellen dat je minimale risico's zou moeten nemen, maar ik zou een zwangere vrouw ook nooit vertellen dat ze rauwmelks niet mag hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:19 schreef Idgnkb het volgende:
*megaschop*
Bestaat er een goed en lekker kaasplankje met zachte kaasjes, niet té extreme smaken en geschikt voor zwangere vrouwen? Of is dat niet te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |