Meestal is het zo dat als de nabetaling is vastgesteld dat hij dan ook vrij snel de deur uitgaat. Er zijn wel vaste betaalmomenten, maar er zijn er meer dan één per maand. Heb je ook overwogen om een schadevergoeding te eisen in verband met de lange beslistermijn ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
geen idee.
ik ben zelf ook erg benieuwd.......... ik ben zelf in heel spannende afwachting van een uitslag, ik verwacht hem ergens de komende dagen, en bij mij gaat het om 6 jaar inmiddels (aangevraagd begin 2004, allerlei rechtszaken gehad en uiteindelijk gewonnen, nu eindelijk een grondige beoordeling gehad).
Het gaat bij mij om zo'n 60 a 80.000 euro......... waar ik uiteindelijk niets aan overhoud, omdat het meteen door moet naar de belastingdienst, maar dan heb ik wel eindelijk rust aan alle kanten en kan mijn herstel eindelijk eens beginnen.
heel veilig gerekend ben ik precies glad met de belastingdienst, als er ergens iets een beetje in mijn voordeel uitkomt dan hou ik er ook nog wat aan over voor een feestje.
Je krijgt gewoon alles met terugwerkende kracht ineens bijgeschreven en ik meen gelijk voor die maand zelf betaald, maar precies weten doe ik dat niet meer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:59 schreef LesStroud het volgende:
Dankjewel!![]()
Als de Wajong is toegewezen, krijg je het geld dan meteen of moet je eerst wachten op 1 moment in de maand dat de betaalopdrachten de deur uit gaan?
verklaar je nader, is dit aan mij gericht?quote:Op woensdag 18 november 2009 02:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Lachen dit, ik vind het wel best dat de wet zo in elkaar zit dat de maatschappij lui als jou geen cent te veel geeft.
het is een complex verhaal, vragen om een schadevergoeding zit er niet echt in denk ik........quote:Op woensdag 18 november 2009 02:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Meestal is het zo dat als de nabetaling is vastgesteld dat hij dan ook vrij snel de deur uitgaat. Er zijn wel vaste betaalmomenten, maar er zijn er meer dan één per maand. Heb je ook overwogen om een schadevergoeding te eisen in verband met de lange beslistermijn ?
Succes!quote:Op woensdag 18 november 2009 09:34 schreef Feestkabouter het volgende:
maar eerst morgen of overmorgen de uitslag afwachten...............
(toch) Gefeliciteerd dan maar.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:24 schreef Feestkabouter het volgende:
Het wachten is afgelopen, zojuist een telefoontje gekregen van het UWV: 80%..... dus 100%!
Het blijft ongepast om erom te juichen, want het is geen feest voor me, maar het feit dat het nu door het UWV wordt erkend en ik dus een uitkering krijg (Wajong) is na 5 jaar strijden toch een grote positieve opluchting!
Blij zijn lijkt me wel een gepaste houding; je hebt nu de mogelijkheid om een streep te zetten onder een heel lange periode van onzekerheid.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:24 schreef Feestkabouter het volgende:
Het wachten is afgelopen, zojuist een telefoontje gekregen van het UWV: 80%..... dus 100%!
Het blijft ongepast om erom te juichen, want het is geen feest voor me, maar het feit dat het nu door het UWV wordt erkend en ik dus een uitkering krijg (Wajong) is na 5 jaar strijden toch een grote positieve opluchting!
Gefeliciteerd dat je meer zekerheid hebt!quote:Op donderdag 19 november 2009 16:24 schreef Feestkabouter het volgende:
Leuk voor je dat je nu een baan hebtquote:Op donderdag 19 november 2009 19:17 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat je meer zekerheid hebt!
Het blijft oneerlijk dat je door autisme je talenten vaak niet goed kunt benutten. Soms loopt het werk na meerdere jaren stuk vanwege overprikkeling. Dat het aanpassen te veel van jezelf vergt. De andere kant is 100 procent jezelf zijn, maar met autisme vind je dan (denk ik) veel moeilijker aansluiting bij andere mensen.
Ik krijg straks een nuluitkering (of stroom uit de regeling). Dat was ook precies mijn doel: van Wajong naar werk.
Het werk dat ik nu heb, krijgt een vervolg in de vorm van een officiële aanstelling
Ik twijfel nog tussen 30-36 uur per week, vanwege de reistijd. De meeste mensen werken 36 uur, maar ik ken de (potentiële) gevaren van autisme niet zo goed.
heb geduld.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:29 schreef LesStroud het volgende:
De Wajong is me al toegezegd... maar heb nog steeds geen post gehad..En het is al bijna 2 weken geleden..
Ik hoop niet dat dat een slecht teken is..![]()
Nope, iemand anders in het R&P forum werkt(e) in een laboratorium. Ik werk nu bij een ministerie voor 34 uur in de week, binnenkort ook zonder jobcoaching. Mijn ervaring is dat jobcoaching niet zo veel verschil uitmaakt. In ieder geval heb ik nu zekerheid wat betreft inkomen.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:11 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Leuk voor je dat je nu een baan hebt![]()
In een labaratorium toch?
Dat kan best een week of 6 duren, gerekend vanaf het moment van keuring.quote:LesStroud schreef het volgende:
De Wajong is me al toegezegd... maar heb nog steeds geen post gehad.. En het is al bijna 2 weken geleden..
Ik hoop niet dat dat een slecht teken is..
Een gesprek met een arbeidsdeskundige is inderdaad een standaard onderdeel van de procedure van je aanvraag. Als je autisme hebt denk ik dat de kans groot is dat je een wajong uitkering krijgt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:53 schreef Filmpjer het volgende:
Hoi allemaal,
Ik lees al een tijdje de adviezen op deze website met betrekking tot de Wajong.
Nou vandaag was voor mijn de grote dag en had een afspraak met de verzekering arts.
Het gesprek ging eigenlijk heel goed. hij begreep goed mijn problemen die ik had door mijn autistische stoornis. en had daar zover ik kon merken ook alle begrip voor. Natuurlijk had ik mijn vader en een begeleider van ggz mee genomen. je moet natuurlijk nooit alleen gaan, dat is een ding wat ik in de jaren wel heb geleerd.
Alleen ben ik wel een beetje ongerust dat ik toch eerst naar een arbeidsdeskundige moet.
Nou heb ik hier wel gelezen dat dit slechts een procedure is.
Wie heeft er ervaring mee.
Het is voor mij op dit moment echt onmogelijk een baan te zoeken en te behouden.
Dus zie niet echt in wat ik daar moet zeggen.
Ik hoop op een reactie zodat ik een beetje kan laten rusten.
Okey heel erg bedankt voor je snelle reactie.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Een gesprek met een arbeidsdeskundige is inderdaad een standaard onderdeel van de procedure van je aanvraag. Als je autisme hebt denk ik dat de kans groot is dat je een wajong uitkering krijgt.
Het is wel zo dat er gekeken gaat worden naar je arbeidsvermogen. De autisten die ik ken zijn allemaal volledig afgekeurd, wat niet betekent dat zij geen opleiding of werk hebben. Wel hebben ze allemaal een traject doorlopen waarbij heel nauwkeurig uitgezocht is welk werk wel vol te houden is, of welke studie wel mogelijk is. De meesten werken in deeltijd en kunnen als het dan toch niet lukt terugvallen op hun Wajong uitkering. Je wordt dus niet zomaar aan het werk gezet.
Misschien 1 dag in de week.. als het sociaal goed gaat. Het gaat hier om de hoeveelheid energie die ik heb.. en het totaal niet kunnen werken in groepen..quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:30 schreef Maanvis het volgende:
Stuur anders even een PM naar uwvwebcare?
Anyway, je hoeft je niet te verdedigen, maar ik ben benieuwd wat je precies niet meer kunt doen ivm je autisme. Zou je wel in staat zijn om bijv. schoonmaakwerk te doen?
De regels zijn met de nieuwe Wajong wel erg veranderd. Het uitgangspunt is niet meer echt dat je een uitkering hebt en daarnaast re-integratie, maar dat je een re-integratieplan hebt met daarnaast een uitkering. Tenzij je gewoon echt totaal niet kunt werken. Maar dat is kennelijk niet het geval bij jou want je hebt een gesprek met een arbeidsdeskundige over je resterende mogelijkheden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:58 schreef Filmpjer het volgende:
Echt allemaal heel erg bedankt,
Jullie zijn echt een steun voor me geweest, en nog steeds.
Het is fijn om ervaringen van andere te lezen, van daar kun je een inschatting maken wat je allemaal te wachten staat.
Ik zelf heb er ook wel vertouwen in op een goede afloop, gezien het begrip en fijne gesprek met de verzekering arts.
Hij zij meermalen de problematiek te begrijpen en stelde ook dat de klachten nu veel erger waren dan in 2005, en er echt een verergering van de klachten heeft voor gedaan.
Dankjewel voor je antwoord.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:39 schreef HiZ het volgende:
Je beschrijving is niet echt voldoende om een antwoord te kunnen geven. Als ik het goed begrijp ben je volledig arbeidsongeschikt maar mocht je in het kader van je re-integratie wel een studie volgen? Het feit dat je die studie niet blijkt te kunnen volgen zou dan eigenlijk geen gevolgen moeten hebben op je uitkeringsrechten. Het lijkt mij eerlijk gezegd wel verstandig om het door te geven. Je kunt dan met je AD een nieuwe afspraak maken die wel past bij jouw beperkingen. Hoef je je ook niet meer ongerust te maken over het feit dat ze niet meer weten wat je echt aan het doen bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |