Ok thanks.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:42 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
standaard procedure.
die moet formeel nog uitzoeken of je tot bepaalde werkzaamheden nog wel in staat bent en wat je daarmee zou kunnen verdienen. dat bepaalt uiteindelijk je percentage arbeidsongeschiktheid.
Het is ook gewoon allemaal lastig te beoordelen, en bij elke autist is het probleem ook weer anders. Ja ik heb duidelijk Asperger, en ik ben nu (naar mijn eigen mening) absoluut 100% AO, maar dat is niet altijd zo geweest, want ik heb een aantal jaar wel aardig kunnen werken. Achteraf bezien ben ik eigenlijk nooit echt 100% inzetbaar geweest, met als gevolg dat het nu helemaal een puinhoop is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:48 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Ok thanks.![]()
Het klopt wel met wat er in de folder staat. Daarin staat dat als je dat als je 100% afgekeurd zou worden, dat je dan niet langs hoefde... Kennelijk word ik dan niet voor 100% afgekeurd..![]()
Dat is dan weer raar want de arts zijn dat voor minder dan 100% procent afkeuren vaak voorkwam bij mensen met lichamelijke klachten (snel moe en maar halve dagen kunnen werken). En dat autisme een alles-of niets verhaal was.
Alsof je het over mijn studie hebt..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:05 schreef Feestkabouter het volgende:
. Achteraf bezien ben ik eigenlijk nooit echt 100% inzetbaar geweest, met als gevolg dat het nu helemaal een puinhoop is.
Wat ik wil zeggen: elke situatie moet worden beoordeeld.
Die euro's geven ze natuurlijk niet zo maar weg..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:05 schreef Feestkabouter het volgende:
En het lastige is: je moet er bijna altijd voor strijden bij het UWV, want je krijgt het niet van harte. Goed opletten en kritisch en scherp en assertief zijn, anders naaien ze je waar je bij staat (soms niet doelbewust, maar dat maakt jou nog steeds het slachtoffer).
nee maar het is heel erg oneerlijk dat juist als het je mentaal allemaal teveel is geworden, je zo'n strijd moet aangaan met zo'n klote-organisatie. bij mij duurt de strijd al 5 jaar overigens........quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:11 schreef LesStroud het volgende:
Die euro's geven ze natuurlijk niet zo maar weg..
Nou laten we het beste er maar van hopen..
hetzelfde geldt eigenlijk zo'n beetje voor nagenoeg elke autist voor wie het allemaal echt een keer teveel is geworden: altijd onbewust op een te hoog niveau gefunctioneerd, totdat de batterij echt helemaal uiterst leeg is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:11 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Alsof je het over mijn studie hebt..
Daarom noem ik autisme wel een sluipmoordenaar. Het gaat heel langzaam en heel subtiel, en aan het einde van de rit raak je opgebrand en volledig arbeidsongeschikt. Voor sommige mensen komt dan pas de diagnose (meestal PDD-NOS). Het op een te hoog niveau functioneren heeft iets te maken met de energie die het kost om uiterlijk normaal over te komen. Van nature gedragen mensen met autisme zich blijkbaar het liefst autistisch. Maar daarmee kun je per definitie niet werken, dus moeten tistjes een goede balans vinden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:03 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
hetzelfde geldt eigenlijk zo'n beetje voor nagenoeg elke autist voor wie het allemaal echt een keer teveel is geworden: altijd onbewust op een te hoog niveau gefunctioneerd, totdat de batterij echt helemaal uiterst leeg is.
Die je dan waarschijnlijk weer voor de voeten gooit dat je het allemaal wel kan want.. je verleden..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:01 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
nee maar het is heel erg oneerlijk dat juist als het je mentaal allemaal teveel is geworden, je zo'n strijd moet aangaan met zo'n klote-organisatie. bij mij duurt de strijd al 5 jaar overigens........
nee in 2007 (toen de 30 al ruim gepasseerd)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:24 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Die je dan waarschijnlijk weer voor de voeten gooit dat je het allemaal wel kan want.. je verleden..
In dit land kun je beter meteen op je 18 zeggen: ben autistisch kan nie, werken doe mij die centen maar, en het niet eens zelf proberen..raar is dat.
Vraagje: ben jij al getest voor je 17 de?
Dan wordt het wat lastig.. maar die asperger heb je natuurlijk niet ineens gekregen. Dat moet zo'n arts toch ook wel weten..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:03 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
nee in 2007 (toen de 30 al ruim gepasseerd)
I'm working on it (really hard!!)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:10 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Dan wordt het wat lastig.. maar die asperger heb je natuurlijk niet ineens gekregen. Dat moet zo'n arts toch ook wel weten..
Wellicht helpt een verklaring van diegene die je getest heeft..
Het stempeltje misschien? Maar mensen kunnen toch niet aan je zien dat je Wajong hebt. Een diagnose autisme is vervelender.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:21 schreef blessed19 het volgende:
Wat zijn nou de echte nadelen als je een WaJong hebt?
Succes!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:30 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
I'm working on it (really hard!!)
11 nov vervolg.........
Je geeft toch je zelfstandigheid in handen van de overheid.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:21 schreef blessed19 het volgende:
Wat zijn nou de echte nadelen als je een WaJong hebt?
Als je niet zelfstandig aan werk kunt komen, is de andere optie bijstand. Ook dan kun je niet of niet direct langer dan vier weken op vakantie. Zodra je werk hebt, vervalt deze verplichting (of je nu wel of geen Wajong hebt).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:01 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Je geeft toch je zelfstandigheid in handen van de overheid.
Het schijnt dat je het bijvoorbeeld moet melden als je langer dan 4 weken op vakantie gaat. Ik wil graag een paar maanden in het buitenland studeren ik hoop dat dat dan wel mag.,.
Het buitenland (ook waar ik nog nooit geweest ben) heeft voor mij niet heel veel meer prikkels dan elke andere nieuwe omgevingquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef sempron2400 het volgende:
. Buitenland lijkt me best wel veel prikkels, maar klinkt wel ambitieus!
Jammer zeg..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:30 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Gisteren de papieren gekregen van het UWV. 80-100% afgekeurd. Ze laten me verder met rust tot april, maar mijn uitkering gaat pas in op 1 februari omdat ik nu nog in de WW zit. In de WW heb ik maar iets van 650 euro netto... Echt balen...
Val je nog wel in de 'oude' regeling dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:30 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Gisteren de papieren gekregen van het UWV. 80-100% afgekeurd. Ze laten me verder met rust tot april, maar mijn uitkering gaat pas in op 1 februari omdat ik nu nog in de WW zit. In de WW heb ik maar iets van 650 euro netto... Echt balen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |