abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73578402
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:21 schreef LesStroud het volgende:

Wajongers (of zij die dat van plan zijn)
Een uitkering krijg je niet "zomaar" hoor.
pi_73579753
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:28 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Een uitkering krijg je niet "zomaar" hoor.
Van plan te werken bedoel ik.

Je zou idealiter niet zomaar een uitkering moeten krijgen nee, maar ik hoor om me heen allerlei geluiden dat het toch heel erg makkelijk is.

Niet dat ik het traject ga onderschatten of zo, en ik denk dat ik het heel hard nodig heb. Maar dat denkt iedereen, natuurlijk .
When it comes to survival..
pi_73582074
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:15 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Van plan te werken bedoel ik.

Je zou idealiter niet zomaar een uitkering moeten krijgen nee, maar ik hoor om me heen allerlei geluiden dat het toch heel erg makkelijk is.

Niet dat ik het traject ga onderschatten of zo, en ik denk dat ik het heel hard nodig heb. Maar dat denkt iedereen, natuurlijk .
Volgens mij heb je echt een vertekend beeld.
Men kijkt bij het UWV in hoe verre je (aangepast) kunt werken.
Daar baseren ze de mate (procentueel) van de uitkering op.
De regels zijn streng. En (mogelijk) misbruik maken van dat er uiterkingen bestaan is fout.
pi_73585476
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:26 schreef Sitethief het volgende:
Ik wou ook al zeggen, Autisme heb je al ongeveer vanaf je geboorte en zul je altijd blijven houden. Daarom zijn WAJONG herkeuringen voor autisten best wel saai.
Ik wou soms echt dat autisme helemaal niet bestond. Zoveel mensen met autisme lopen in alle fasen van hun leven tegen een muur van onbegrip op. Soms zijn alledaagse dingen niet mogelijk door te veel prikkels. Je kunt een prima opleiding hebben, nooit ziek zijn maar door autisme toch vastlopen op het werk. Autisme dringt veel te diep door in je persoon. Maar de 1001 nadelen van autisme, dat is een hele andere discussie.

Als je alleen aangepast kan werken, krijg je soms wel de uitkering, in combinatie met een re-integratietraject. Je mag in principe zelf kiezen hoe je dat traject invult.
pi_73588410
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:39 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Volgens mij heb je echt een vertekend beeld.
Men kijkt bij het UWV in hoe verre je (aangepast) kunt werken.
Daar baseren ze de mate (procentueel) van de uitkering op.
De regels zijn streng. En (mogelijk) misbruik maken van dat er uiterkingen bestaan is fout.
Probleem is ik kan in principe wel zo'n beetje alles doen. Ik heb geen aangepaste werkplek nodig of zo.

Maar ik ben soms een tijd uitgeschakeld door psychotische periodes. Ook heb ik concentratieproblemen, dus ik ben niet zo productief als ik zou kunnen zijn, lang achter elkaar werken gaat mij moeilijk af (Ttijdens lange tentamens (2/3 uur) ga ik altijd ff naar de WC gewoon omdat ik even een kleine ' pauze' moet hebben ).

Ze zouden het dus erop kunnen gooien dat die problemen in principe mij niet van weerhouden mijn werk te doen. En dat het dus maar aan mij is om een werkgever te vinden die rekening wil houden met mij.
pi_73589018
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:05 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Probleem is ik kan in principe wel zo'n beetje alles doen. Ik heb geen aangepaste werkplek nodig of zo.

Maar ik ben soms een tijd uitgeschakeld door psychotische periodes. Ook heb ik concentratieproblemen, dus ik ben niet zo productief als ik zou kunnen zijn, lang achter elkaar werken gaat mij moeilijk af (Ttijdens lange tentamens (2/3 uur) ga ik altijd ff naar de WC gewoon omdat ik even een kleine ' pauze' moet hebben ).

Ze zouden het dus erop kunnen gooien dat die problemen in principe mij niet van weerhouden mijn werk te doen. En dat het dus maar aan mij is om een werkgever te vinden die rekening wil houden met mij.
Het UWV zou logischerderwijs inderdaad zo kunnen redeneren.
Als je maar regelmatig pauzes neemt (iets meer dan de "gemiddelde mens", dat je goed "mee kan komen".
Maar het UWV kan je wel helpen een werkgever te vinden geloof ik die hier rekening mee wil houden.
Dan heb je misschien geen uitkering nodig (wees blij!), maar heb je wel een fijne werkgever. Dat is toch ook al veel waard?
pi_73589279
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:05 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Ik zou nog niet te hard juichen.

Je schreef al dat je slecht met collega's kan omgaan en helemaal overprikkeld raakt na een dag studeren. Omgang met collega’s vind ik wel essentieel om goed te kunnen functioneren op het werk. Hoe ga je er bijvoorbeeld mee om als er hoge tijdsdruk is (en meer irritatie)? Allemaal factoren die spelen.
pi_73591467
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:15 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Het UWV zou logischerderwijs inderdaad zo kunnen redeneren.
Als je maar regelmatig pauzes neemt (iets meer dan de "gemiddelde mens", dat je goed "mee kan komen".
Maar het UWV kan je wel helpen een werkgever te vinden geloof ik die hier rekening mee wil houden.
Dan heb je misschien geen uitkering nodig (wees blij!), maar heb je wel een fijne werkgever. Dat is toch ook al veel waard?
Zeker. Ik zou het echter nog fijner vinden als ik hierdoor mij studie af zou kunnen maken en een baan op niveau kan vinden. Maar daar is de Wajong in principe niet voor bedoeld .

Al denk is dat ik heel gauw overspannen zou worden als werk beneden mijn niveau ligt. Maar dan kan je ook weer zeggen ' ja hey niet iedereen vindt zijn werk superleuk'.

Al is het onder mijn niveau werken voor mij misschien wat lastiger als voor een ander.(Heb hierdoor al eens zulke grote problemen gehad dat ik vast liep op de basisschool)
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:19 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik zou nog niet te hard juichen.

Je schreef al dat je slecht met collega's kan omgaan en helemaal overprikkeld raakt na een dag studeren. Omgang met collega’s vind ik wel essentieel om goed te kunnen functioneren op het werk. Hoe ga je er bijvoorbeeld mee om als er hoge tijdsdruk is (en meer irritatie)? Allemaal factoren die spelen.
Dan loopt het wel eens fout. Vooral groepswerk is echt een killer. Groepjes, brrr.

Ook als er geen ruzie komt of zo heb ik het idee dat alles 2x sneller kan in mijn eentje. En dan maakt het niet uit hoe goed die persoon is die met mij samenwerkt. Ik ben gewoon niet voor samenwerken gemaakt. Mijn productiviteit daalt er gigantisch van.
pi_73644017
Wat ik nog wilde vragen, wordt er rekening gehouden met niveau (en verveling)?

Of is werk gewoon werk en hebben ze liever dat je nu zakjes gaat plakken (als daar concrete mogelijkheden voor zijn) dan dat je nog door gaat studeren?
pi_73644815
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:35 schreef LesStroud het volgende:
Wat ik nog wilde vragen, wordt er rekening gehouden met niveau (en verveling)?

Of is werk gewoon werk en hebben ze liever dat je nu zakjes gaat plakken (als daar concrete mogelijkheden voor zijn) dan dat je nog door gaat studeren?

Het gaat in overleg volgens mij. Dus als jij iets niet wil doen of gewoon niet kan, dan krijg je dat werk natuurlijk ook niet voorgeschoteld. Je moet wel opletten dat je 'herstelgedrag' vertoont. Dus ze willen van je zien dat je er zin in hebt en dat je wil werken. Een beetje belachelijk is het wel, maar goed, je moet niet vergeten dat zo'n gesprek ook een beetje is om te kijken of je de boel voor de gek probeert te houden.
Ikverdomme.
pi_73645370
Een kennis van mij is ook autist en heeft al sinds zijn 20e wajong.
Het is heel handig. Soms ben ik echt jaloers dat ie van alles kan kopen en ondertussen op zijn stoel zit :-)

Echter, hij is nu bijna 30 en loopt tegen problemen aan.
Een opleiding is er namelijk nooit van gekomen.. Hij is zichzelf wel als autodidact een vak aan het aanleren. (en ik ben al aardig onder de indruk van wat ie doet) Maar dan nu het probleem.. Hij wordt nergens aangenomen, omdat er op zijn CV alleen vrijwillige baantjes, stages, en dergelijke in dat vakgebied staan.

Dus probeert hij alweer voor de zoveelste keer een papiertje in dat vakgebied te halen. Echter, Projectmatig werken op HBO / MBO is letterlijk een hel voor hem.

En zo blijft hij bungelen tussen wal en schip. Terwijl hij ook als ieder normaal mens wil werken...

[ Bericht 3% gewijzigd door alexis_ op 13-10-2009 13:32:08 ]
pi_73648216
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:02 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:

[..]

Het gaat in overleg volgens mij. Dus als jij iets niet wil doen of gewoon niet kan, dan krijg je dat werk natuurlijk ook niet voorgeschoteld. Je moet wel opletten dat je 'herstelgedrag' vertoont. Dus ze willen van je zien dat je er zin in hebt en dat je wil werken. Een beetje belachelijk is het wel, maar goed, je moet niet vergeten dat zo'n gesprek ook een beetje is om te kijken of je de boel voor de gek probeert te houden.
Ik wil heel graag verder studeren, en daarna aan de slag op de universiteit. Daar voel ik me toch het meeste thuis. Bovendien heb ik daar een boel contacten .

Ik kan mij ook voorstellen dat ze zeggen ' ja je kan nu ook zakjes gaan plakken. dat je verder wil studeren en leuker werk wil doen dat snappen we, maar daar gaan wij niet voor betalen.

Maar ja, je dood vervelen, daar is ook weinig ' herstellends' aan.. we zullen zien.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:20 schreef alexis_ het volgende:
Het is heel handig. Soms ben ik echt jaloers dat ie van alles kan kopen en ondertussen op zijn stoel zit :-)

Een opleiding is er namelijk nooit van gekomen.. Hij is zichzelf wel als autodidact een vak aan het aanleren. (en ik ben al aardig onder de indruk van wat ie doet) Maar dan nu het probleem.. Hij wordt nergens aangenomen, omdat er op zijn CV alleen vrijwillige baantjes, stages, en dergelijke in dat vakgebied staan.

Dus probeert hij alweer voor de zoveelste keer een papiertje in dat vakgebied te halen. Echter, Projectmatig werken op HBO / MBO is letterlijk een hel voor hem.
Soms denk ik dat ze dat hebben uitgevonden om mensen te pesten.
quote:
En zo blijft hij bungelen tussen wal en schip. Terwijl hij ook als ieder normaal mens wil werken...
Wajong is leuk als je student bent. Maar als je 30 bent wil je toch wel verder dan die 900 euro. Daarom ben ik ook zeker van plan om me verder te ontwikkelen, om na mij studie zonder te kunnen.
pi_73651313
quote:

Welkom in de wereld die autisme heet! Het is bijna een garantie voor moeilijkheden op diverse levensterreinen en herhaaldelijk de boot missen. En afgezien van het diplima is er voor mensen met autisme nog het terrein van communicatie: tijdens het solliciteren, maar ook tijdens het werken.

Als het echt niet lukt met werken heb je soms tot 65 jarige-leeftijd recht op een Wajong-uitkering (als je het volhoudt tot die leeftijd, natuurlijk).
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:27:40 #64
21636 Feestkabouter
pi_73667018
ik heb je (TS) een PM gestuurd.
pi_73679905
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:27 schreef Feestkabouter het volgende:
ik heb je (TS) een PM gestuurd.
Dankjewel!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:51:01 #66
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73680093
Ha nog een wajong topic.

Weet iemand of je met Wajong een tijd in het buitenland mag studeren?
Of doen ze daar moeilijk over?
pi_73690599
Heb het formulier op de bus gedaan gister maar nog niks gehoord. Benieuwd hoe lag het gaat duren dan..
pi_73697345
Ze hebben 6 weken de tijd om je aanvraag in behandeling te nemen. Je krijgt daar bericht van. Ik kreeg na 2 of 3 weken bericht.
pi_73702039
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ze hebben 6 weken de tijd om je aanvraag in behandeling te nemen. Je krijgt daar bericht van. Ik kreeg na 2 of 3 weken bericht.
Dat is best lang.. is het daarna wel snel afgehandeld?
ik hoop dat ik voor die tijd niet door mijn geld heen ben.. heb veel problemen met werk vinden.
pi_73704545
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:48 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Dat is best lang.. is het daarna wel snel afgehandeld?
ik hoop dat ik voor die tijd niet door mijn geld heen ben.. heb veel problemen met werk vinden.
Je krijgt een gesprek met een arts en met een arbeidsadviseur, dan hebben ze nog eens zes weken de tijd om een beslissing te nemen. Totaal kan het 3 maanden duren mijn ervaring is een week of 6 in totaal. Het is wel afhankelijk van waar je woont en of ze veel aanvragen binnenkrijgen.
pi_73711579
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:12 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Je krijgt een gesprek met een arts en met een arbeidsadviseur, dan hebben ze nog eens zes weken de tijd om een beslissing te nemen. Totaal kan het 3 maanden duren mijn ervaring is een week of 6 in totaal. Het is wel afhankelijk van waar je woont en of ze veel aanvragen binnenkrijgen.
Ok Dankjewel.

Zoals iemand eerder al zei wajong is tegenwoordig niet alles of niets meer. Je kan ook voor zoveel procent nog goedgekeurd worden. Dus ik neem echt aan dat van van heel 'goede' huize moet komen om 100% afgekeurd te worden.
Ik vraag me af hoeveel het de beslissing om je 100% af te keuren beïnvloedt als je daarvoor nog 2 dagen per week in de pindakaasfabriek stond....
pi_73721654
Zonder geld zitten lijkt me sterk... Je moet WW aanvragen of een WWB (bijstand), daar heb je recht op.
Ikverdomme.
pi_73802440
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:25 schreef LesStroud het volgende:

Ik vraag me af hoeveel het de beslissing om je 100% af te keuren beïnvloedt als je daarvoor nog 2 dagen per week in de pindakaasfabriek stond....
Dat verklaard wel dat je lichamelijk er toe in staat bent een x aantal procent te werken in hun ogen.
pi_73818474
Veel topics over dit onderwerp de laatste tijd.
pi_73842536
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:38 schreef ScarFace- het volgende:
Veel topics over dit onderwerp de laatste tijd.
De R zit weer in de maand, tijd voor de jaarlijkse autismegolf.
pi_73851805
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:58 schreef LesStroud het volgende:

[..]

De R zit weer in de maand, tijd voor de jaarlijkse autismegolf.
Aha
pi_73910640
Nog een vraagje. Is het wellicht handig om mij medisch rapport alvast op te studeren naar de keuringsarts? Zodat zo'n arts zich kan inlezen?
pi_73914944
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:52 schreef LesStroud het volgende:
Nog een vraagje. Is het wellicht handig om mij medisch rapport alvast op te studeren naar de keuringsarts? Zodat zo'n arts zich kan inlezen?
Je kan het het beste bij je aanvraag doen. Bij mij wilde de arts achteraf het rapport graag lezen.
pi_74115746
Ben langs geweest.

De arts zei dat het er wel op leek dat ik er recht op 100% Wajong zou hebben, maar ik moet toch langs een arbeidsdeskundige?

Ik weet niet wat ik hier van moet denken.
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:42:18 #80
21636 Feestkabouter
pi_74117997
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:36 schreef LesStroud het volgende:
Ben langs geweest.

De arts zei dat het er wel op leek dat ik er recht op 100% Wajong zou hebben, maar ik moet toch langs een arbeidsdeskundige?

Ik weet niet wat ik hier van moet denken.
standaard procedure.
die moet formeel nog uitzoeken of je tot bepaalde werkzaamheden nog wel in staat bent en wat je daarmee zou kunnen verdienen. dat bepaalt uiteindelijk je percentage arbeidsongeschiktheid.
pi_74118200
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:42 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

standaard procedure.
die moet formeel nog uitzoeken of je tot bepaalde werkzaamheden nog wel in staat bent en wat je daarmee zou kunnen verdienen. dat bepaalt uiteindelijk je percentage arbeidsongeschiktheid.
Ok thanks.

Het klopt wel met wat er in de folder staat. Daarin staat dat als je dat als je 100% afgekeurd zou worden, dat je dan niet langs hoefde... Kennelijk word ik dan niet voor 100% afgekeurd..

Dat is dan weer raar want de arts zijn dat voor minder dan 100% procent afkeuren vaak voorkwam bij mensen met lichamelijke klachten (snel moe en maar halve dagen kunnen werken). En dat autisme een alles-of niets verhaal was.
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:05:33 #82
21636 Feestkabouter
pi_74118750
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:48 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Ok thanks.

Het klopt wel met wat er in de folder staat. Daarin staat dat als je dat als je 100% afgekeurd zou worden, dat je dan niet langs hoefde... Kennelijk word ik dan niet voor 100% afgekeurd..

Dat is dan weer raar want de arts zijn dat voor minder dan 100% procent afkeuren vaak voorkwam bij mensen met lichamelijke klachten (snel moe en maar halve dagen kunnen werken). En dat autisme een alles-of niets verhaal was.
Het is ook gewoon allemaal lastig te beoordelen, en bij elke autist is het probleem ook weer anders. Ja ik heb duidelijk Asperger, en ik ben nu (naar mijn eigen mening) absoluut 100% AO, maar dat is niet altijd zo geweest, want ik heb een aantal jaar wel aardig kunnen werken. Achteraf bezien ben ik eigenlijk nooit echt 100% inzetbaar geweest, met als gevolg dat het nu helemaal een puinhoop is.
Wat ik wil zeggen: elke situatie moet worden beoordeeld.
En het lastige is: je moet er bijna altijd voor strijden bij het UWV, want je krijgt het niet van harte. Goed opletten en kritisch en scherp en assertief zijn, anders naaien ze je waar je bij staat (soms niet doelbewust, maar dat maakt jou nog steeds het slachtoffer).
pi_74118940
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:05 schreef Feestkabouter het volgende:
. Achteraf bezien ben ik eigenlijk nooit echt 100% inzetbaar geweest, met als gevolg dat het nu helemaal een puinhoop is.
Wat ik wil zeggen: elke situatie moet worden beoordeeld.
Alsof je het over mijn studie hebt..
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:05 schreef Feestkabouter het volgende:
En het lastige is: je moet er bijna altijd voor strijden bij het UWV, want je krijgt het niet van harte. Goed opletten en kritisch en scherp en assertief zijn, anders naaien ze je waar je bij staat (soms niet doelbewust, maar dat maakt jou nog steeds het slachtoffer).
Die euro's geven ze natuurlijk niet zo maar weg..
Nou laten we het beste er maar van hopen..
pi_74134552
UWV krijgt het keuringsbeleid van hogerhand (ministerie van szw) gepresenteerd. Het verschilt ook per vestiging: het al dan niet krijgen van Wajong hangt ook af van je woonplaats.

En waak ervoor dat je via Wajong niet ergens terecht komt die het vooral voor het geld (de loondispensatie) doet. Ik was een keer ergens terecht gekomen en later bleek dat hij gewoon dezelfde productiviteitseisen als reguliere medewerkers. Alleen had ik een kleiner takenpakket. Hij tolereerde het niet dat ik soms wat was afgeleid. Ondanks ik mijn taak goed en snel uitvoerde, bleef de loondispensatie 50 procent (van het toch al schamele minimumloon). Ik kon nog niet zo goed voor mezelf opkomen, en de werkgever deed soms ook wel zijn best, maar had eigenlijk nog willen vragen of hij het niet vooral voor het geld deed. Misschien heeft een arbeidsdeskundige er wel een visie op.
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 00:01:57 #85
21636 Feestkabouter
pi_74135154
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:11 schreef LesStroud het volgende:

Die euro's geven ze natuurlijk niet zo maar weg..
Nou laten we het beste er maar van hopen..
nee maar het is heel erg oneerlijk dat juist als het je mentaal allemaal teveel is geworden, je zo'n strijd moet aangaan met zo'n klote-organisatie. bij mij duurt de strijd al 5 jaar overigens........
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 00:03:43 #86
21636 Feestkabouter
pi_74135198
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:11 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Alsof je het over mijn studie hebt..
hetzelfde geldt eigenlijk zo'n beetje voor nagenoeg elke autist voor wie het allemaal echt een keer teveel is geworden: altijd onbewust op een te hoog niveau gefunctioneerd, totdat de batterij echt helemaal uiterst leeg is.
pi_74135612
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:03 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

hetzelfde geldt eigenlijk zo'n beetje voor nagenoeg elke autist voor wie het allemaal echt een keer teveel is geworden: altijd onbewust op een te hoog niveau gefunctioneerd, totdat de batterij echt helemaal uiterst leeg is.
Daarom noem ik autisme wel een sluipmoordenaar. Het gaat heel langzaam en heel subtiel, en aan het einde van de rit raak je opgebrand en volledig arbeidsongeschikt. Voor sommige mensen komt dan pas de diagnose (meestal PDD-NOS). Het op een te hoog niveau functioneren heeft iets te maken met de energie die het kost om uiterlijk normaal over te komen. Van nature gedragen mensen met autisme zich blijkbaar het liefst autistisch. Maar daarmee kun je per definitie niet werken, dus moeten tistjes een goede balans vinden.
pi_74145265
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:01 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

nee maar het is heel erg oneerlijk dat juist als het je mentaal allemaal teveel is geworden, je zo'n strijd moet aangaan met zo'n klote-organisatie. bij mij duurt de strijd al 5 jaar overigens........
Die je dan waarschijnlijk weer voor de voeten gooit dat je het allemaal wel kan want.. je verleden..

In dit land kun je beter meteen op je 18 zeggen: ben autistisch kan nie, werken doe mij die centen maar, en het niet eens zelf proberen..raar is dat.

Vraagje: ben jij al getest voor je 17 de?
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 13:03:22 #89
21636 Feestkabouter
pi_74146653
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:24 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Die je dan waarschijnlijk weer voor de voeten gooit dat je het allemaal wel kan want.. je verleden..

In dit land kun je beter meteen op je 18 zeggen: ben autistisch kan nie, werken doe mij die centen maar, en het niet eens zelf proberen..raar is dat.

Vraagje: ben jij al getest voor je 17 de?
nee in 2007 (toen de 30 al ruim gepasseerd)
pi_74146916
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:03 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

nee in 2007 (toen de 30 al ruim gepasseerd)
Dan wordt het wat lastig.. maar die asperger heb je natuurlijk niet ineens gekregen. Dat moet zo'n arts toch ook wel weten..

Wellicht helpt een verklaring van diegene die je getest heeft..
pi_74160219
Wat zijn nou de echte nadelen als je een WaJong hebt?
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 19:30:17 #92
21636 Feestkabouter
pi_74160506
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:10 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Dan wordt het wat lastig.. maar die asperger heb je natuurlijk niet ineens gekregen. Dat moet zo'n arts toch ook wel weten..

Wellicht helpt een verklaring van diegene die je getest heeft..
I'm working on it (really hard!!)
11 nov vervolg.........
pi_74162834
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:21 schreef blessed19 het volgende:
Het stempeltje misschien? Maar mensen kunnen toch niet aan je zien dat je Wajong hebt. Een diagnose autisme is vervelender.

Op zich zijn er niet zoveel nadelen, omdat je gespecialiseerde begeleiding kunt krijgen bij het vinden van werk. Je hebt in principe pas recht op Wajong als je niet zelfstandig in staat bent tot loonvormende arbeid (voor hoger opgeleiden: met een inkomen van ten minste het volledige minimumloon).

Een nadeel is wel dat de UWV helpdesk staat bekendstaat om een goede service of deskundigheid.
pi_74164335
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

I'm working on it (really hard!!)
11 nov vervolg.........
Succes!
pi_74164437
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:21 schreef blessed19 het volgende:
Je geeft toch je zelfstandigheid in handen van de overheid.

Het schijnt dat je het bijvoorbeeld moet melden als je langer dan 4 weken op vakantie gaat. Ik wil graag een paar maanden in het buitenland studeren ik hoop dat dat dan wel mag.,.
pi_74165034
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:01 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Je geeft toch je zelfstandigheid in handen van de overheid.

Het schijnt dat je het bijvoorbeeld moet melden als je langer dan 4 weken op vakantie gaat. Ik wil graag een paar maanden in het buitenland studeren ik hoop dat dat dan wel mag.,.
Als je niet zelfstandig aan werk kunt komen, is de andere optie bijstand. Ook dan kun je niet of niet direct langer dan vier weken op vakantie. Zodra je werk hebt, vervalt deze verplichting (of je nu wel of geen Wajong hebt).

In het buitenland studeren: ik denk dat het of/of is. Het UWV kan er best vanuit gaan dat als je in het buitenland kan studeren (en dus ook wonen), je dan ook zeker de flexibiliteit en energie hebt om te werken. Buitenland lijkt me best wel veel prikkels, maar klinkt wel ambitieus!
pi_74167367
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef sempron2400 het volgende:

. Buitenland lijkt me best wel veel prikkels, maar klinkt wel ambitieus!
Het buitenland (ook waar ik nog nooit geweest ben) heeft voor mij niet heel veel meer prikkels dan elke andere nieuwe omgeving

Het lijkt me heel erg gaaf. Ik was er altijd bang voor het buitenland, ik dacht dat je in het diepe gegooid werd. Alsof je in een vreemde stad komt wonen waar je echt niemand kent.

Maar ik ken nu wat mensen die ook zijn geweest en die zeggen dat er best wel veel geregeld voor je wordt. Vaak kom je met zijn allen (internationale studenten) in een speciaal wooncomplex, en zijn er in het weekend allemaal uitjes waarvoor je kunt intekenen.

Bovendien lijkt het wel alsof ik makkelijker ' klik' met wetenschappelijk/filosofisch ingestelde mensen. Alsof mijn autisme dan ineens 'weg' is, heel raar. De master die ik hoop te gaan volgen is een combinatie van wetenschap en filosofie dus ik hoop ook veel gelijkgestemde mensen tegen te komen.

En als ik dan nog geen spontane vrienden maak dan so be it.. dan ga ik wel in mijn eentje genieten van de omgeving..

Het regelwerk kan ik altijd nog beargumenteren dat ik hulp kreeg van mijn sociale netwerk..
pi_74246952
Gisteren de papieren gekregen van het UWV. 80-100% afgekeurd. Ze laten me verder met rust tot april, maar mijn uitkering gaat pas in op 1 februari omdat ik nu nog in de WW zit. In de WW heb ik maar iets van 650 euro netto... Echt balen...
Ikverdomme.
pi_74252595
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:30 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Gisteren de papieren gekregen van het UWV. 80-100% afgekeurd. Ze laten me verder met rust tot april, maar mijn uitkering gaat pas in op 1 februari omdat ik nu nog in de WW zit. In de WW heb ik maar iets van 650 euro netto... Echt balen...
Jammer zeg..
maar verder gefeliciteerd!
pi_74252607
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:30 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Val je nog wel in de 'oude' regeling dan?
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')