abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73513979
Maar jij hebt een baan gevonden/gekregen waar je zelfs je uitkering door kon stopzetten, wat is dat dan voor werk en hoe heb je dat gekregen? En vind je dat werk ook echt prettig? Word je daar niet 'somber' van?
Ikverdomme.
pi_73517592
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:06 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Maar jij hebt een baan gevonden/gekregen waar je zelfs je uitkering door kon stopzetten, wat is dat dan voor werk en hoe heb je dat gekregen? En vind je dat werk ook echt prettig? Word je daar niet 'somber' van?
Ik doe heel leuk en afwisselend werk, verricht onderzoek naar de sociale zekerheid

Ik ben er aan gekomen via een re-integratiebureau voor mensen die ‘iets’ meer in hun mars hebben dan routinematig werk. Dergelijke bureaus, voor hoger opgeleiden, zijn er trouwens niet zoveel. Routinematig werk houd ik niet van, dat gaat gauw vervelen.

De uitkering staat op nul, dat wordt ook wel een slapend uitkeringsrecht genoemd.
pi_73519915
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:02 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik doe heel leuk en afwisselend werk, verricht onderzoek naar de sociale zekerheid

Ik ben er aan gekomen via een re-integratiebureau voor mensen die ‘iets’ meer in hun mars hebben dan routinematig werk. Dergelijke bureaus, voor hoger opgeleiden, zijn er trouwens niet zoveel. Routinematig werk houd ik niet van, dat gaat gauw vervelen.

De uitkering staat op nul, dat wordt ook wel een slapend uitkeringsrecht genoemd.
Mooi om te horen!

Zelf wil ik iets aan de universiteit gaan doen, een AOI schap lijkt me wel gaaf. Ik ken ook best veel mensen op de uni die te spreken over mij zijn, dus mijn hoop is dat ik na mijn studie geen jobcoach nodig heb.

Ik heb het idee dat hier op Fok! heel veel werkende Wajongers (of zij die dat van plan zijn) zijn. Dus het verwijt van een ' eeuwig afgeschreven' uitkering klopt in ieder geval niet voor de Fok! populatie.
http://www.elsevier.nl/we(...)-levenslang-ziek.htm
When it comes to survival..
pi_73544749
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:02 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ok. Maar mocht je er weer 'ziek' van worden mag je zonder probleem terug in de uitkering? En je houdt het belastingvoordeel ook gewoon?
Ikverdomme.
pi_73561195
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 13:03 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:

[..]

Ok. Maar mocht je er weer 'ziek' van worden mag je zonder probleem terug in de uitkering? En je houdt het belastingvoordeel ook gewoon?
Ik zie mezelf nog niet ziek worden. Ten tijde van mijn afstuderen was ik trouwens nog niet autistisch. Mocht er na 6 maanden (dat is het basiscontract) geen vervolg komen, dan kan ik wel terugvallen op mijn uitkering, maar ben ik verder alles kwijt en moet ik anderen weer van alles gaan uitleggen.

Na een bepaalde tijd kan er een herkeuring volgen. Bij minder dan 25 procent arbeidsongeschikt verlies je het Wajong-recht. Dat is sowieso het geval als je vijf jaar onafgebroken gewerkt hebt aan een normaal salaris. Bij een nuluitkering houd je wel het belastingvoordeel en de 350 euro tegemoetkoming ao.
pi_73567570
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:48 schreef LesStroud het volgende:

Thanks! Mag dat ook als je stufie long gone is?
Ja, dan wordt één van je leenjaren met terugwerkende kracht omgezet in prestatiebeurs. Op zich is dat echter niet heel zinvol, want die prestatiebeurs moet je ook terugbetalen als je je studie niet hebt gehaald. Er zijn echter nog wat andere mogelijkheden: o.a. verlenging van de diplomatermijn of omzettiung van je prestatiebeurs in een gigt wanneer je minimaal 80% bent afgekeurd. Kijk hier voor meer info en aanvraagformulier:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)studievertraging.asp
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:36:57 #47
3542 Gia
User under construction
pi_73569207
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:53 schreef sempron2400 het volgende:
Ten tijde van mijn afstuderen was ik trouwens nog niet autistisch.
De watte? Autisme is aangeboren. Wellicht dat je bedoelt dat de diagnose nog niet gesteld was? Maar autisme is niet iets wat je op een dag zomaar kan oplopen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:26:09 #48
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_73574322
Ik wou ook al zeggen, Autisme heb je al ongeveer vanaf je geboorte en zul je altijd blijven houden. Daarom zijn WAJONG herkeuringen voor autisten best wel saai.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_73576162
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:36 schreef Gia het volgende:

[..]

De watte? Autisme is aangeboren. Wellicht dat je bedoelt dat de diagnose nog niet gesteld was? Maar autisme is niet iets wat je op een dag zomaar kan oplopen.
Misschieten heeft een andere autist in zijn gezicht geniesd.
pi_73576254
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 09:11 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Ja, dan wordt één van je leenjaren met terugwerkende kracht omgezet in prestatiebeurs. Op zich is dat echter niet heel zinvol, want die prestatiebeurs moet je ook terugbetalen als je je studie niet hebt gehaald. Er zijn echter nog wat andere mogelijkheden: o.a. verlenging van de diplomatermijn of omzettiung van je prestatiebeurs in een gigt wanneer je minimaal 80% bent afgekeurd. Kijk hier voor meer info en aanvraagformulier:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)studievertraging.asp
Thanks!
pi_73578402
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:21 schreef LesStroud het volgende:

Wajongers (of zij die dat van plan zijn)
Een uitkering krijg je niet "zomaar" hoor.
pi_73579753
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:28 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Een uitkering krijg je niet "zomaar" hoor.
Van plan te werken bedoel ik.

Je zou idealiter niet zomaar een uitkering moeten krijgen nee, maar ik hoor om me heen allerlei geluiden dat het toch heel erg makkelijk is.

Niet dat ik het traject ga onderschatten of zo, en ik denk dat ik het heel hard nodig heb. Maar dat denkt iedereen, natuurlijk .
pi_73582074
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:15 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Van plan te werken bedoel ik.

Je zou idealiter niet zomaar een uitkering moeten krijgen nee, maar ik hoor om me heen allerlei geluiden dat het toch heel erg makkelijk is.

Niet dat ik het traject ga onderschatten of zo, en ik denk dat ik het heel hard nodig heb. Maar dat denkt iedereen, natuurlijk .
Volgens mij heb je echt een vertekend beeld.
Men kijkt bij het UWV in hoe verre je (aangepast) kunt werken.
Daar baseren ze de mate (procentueel) van de uitkering op.
De regels zijn streng. En (mogelijk) misbruik maken van dat er uiterkingen bestaan is fout.
pi_73585476
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:26 schreef Sitethief het volgende:
Ik wou ook al zeggen, Autisme heb je al ongeveer vanaf je geboorte en zul je altijd blijven houden. Daarom zijn WAJONG herkeuringen voor autisten best wel saai.
Ik wou soms echt dat autisme helemaal niet bestond. Zoveel mensen met autisme lopen in alle fasen van hun leven tegen een muur van onbegrip op. Soms zijn alledaagse dingen niet mogelijk door te veel prikkels. Je kunt een prima opleiding hebben, nooit ziek zijn maar door autisme toch vastlopen op het werk. Autisme dringt veel te diep door in je persoon. Maar de 1001 nadelen van autisme, dat is een hele andere discussie.

Als je alleen aangepast kan werken, krijg je soms wel de uitkering, in combinatie met een re-integratietraject. Je mag in principe zelf kiezen hoe je dat traject invult.
pi_73588410
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:39 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Volgens mij heb je echt een vertekend beeld.
Men kijkt bij het UWV in hoe verre je (aangepast) kunt werken.
Daar baseren ze de mate (procentueel) van de uitkering op.
De regels zijn streng. En (mogelijk) misbruik maken van dat er uiterkingen bestaan is fout.
Probleem is ik kan in principe wel zo'n beetje alles doen. Ik heb geen aangepaste werkplek nodig of zo.

Maar ik ben soms een tijd uitgeschakeld door psychotische periodes. Ook heb ik concentratieproblemen, dus ik ben niet zo productief als ik zou kunnen zijn, lang achter elkaar werken gaat mij moeilijk af (Ttijdens lange tentamens (2/3 uur) ga ik altijd ff naar de WC gewoon omdat ik even een kleine ' pauze' moet hebben ).

Ze zouden het dus erop kunnen gooien dat die problemen in principe mij niet van weerhouden mijn werk te doen. En dat het dus maar aan mij is om een werkgever te vinden die rekening wil houden met mij.
pi_73589018
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:05 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Probleem is ik kan in principe wel zo'n beetje alles doen. Ik heb geen aangepaste werkplek nodig of zo.

Maar ik ben soms een tijd uitgeschakeld door psychotische periodes. Ook heb ik concentratieproblemen, dus ik ben niet zo productief als ik zou kunnen zijn, lang achter elkaar werken gaat mij moeilijk af (Ttijdens lange tentamens (2/3 uur) ga ik altijd ff naar de WC gewoon omdat ik even een kleine ' pauze' moet hebben ).

Ze zouden het dus erop kunnen gooien dat die problemen in principe mij niet van weerhouden mijn werk te doen. En dat het dus maar aan mij is om een werkgever te vinden die rekening wil houden met mij.
Het UWV zou logischerderwijs inderdaad zo kunnen redeneren.
Als je maar regelmatig pauzes neemt (iets meer dan de "gemiddelde mens", dat je goed "mee kan komen".
Maar het UWV kan je wel helpen een werkgever te vinden geloof ik die hier rekening mee wil houden.
Dan heb je misschien geen uitkering nodig (wees blij!), maar heb je wel een fijne werkgever. Dat is toch ook al veel waard?
pi_73589279
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:05 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Ik zou nog niet te hard juichen.

Je schreef al dat je slecht met collega's kan omgaan en helemaal overprikkeld raakt na een dag studeren. Omgang met collega’s vind ik wel essentieel om goed te kunnen functioneren op het werk. Hoe ga je er bijvoorbeeld mee om als er hoge tijdsdruk is (en meer irritatie)? Allemaal factoren die spelen.
pi_73591467
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:15 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Het UWV zou logischerderwijs inderdaad zo kunnen redeneren.
Als je maar regelmatig pauzes neemt (iets meer dan de "gemiddelde mens", dat je goed "mee kan komen".
Maar het UWV kan je wel helpen een werkgever te vinden geloof ik die hier rekening mee wil houden.
Dan heb je misschien geen uitkering nodig (wees blij!), maar heb je wel een fijne werkgever. Dat is toch ook al veel waard?
Zeker. Ik zou het echter nog fijner vinden als ik hierdoor mij studie af zou kunnen maken en een baan op niveau kan vinden. Maar daar is de Wajong in principe niet voor bedoeld .

Al denk is dat ik heel gauw overspannen zou worden als werk beneden mijn niveau ligt. Maar dan kan je ook weer zeggen ' ja hey niet iedereen vindt zijn werk superleuk'.

Al is het onder mijn niveau werken voor mij misschien wat lastiger als voor een ander.(Heb hierdoor al eens zulke grote problemen gehad dat ik vast liep op de basisschool)
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:19 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik zou nog niet te hard juichen.

Je schreef al dat je slecht met collega's kan omgaan en helemaal overprikkeld raakt na een dag studeren. Omgang met collega’s vind ik wel essentieel om goed te kunnen functioneren op het werk. Hoe ga je er bijvoorbeeld mee om als er hoge tijdsdruk is (en meer irritatie)? Allemaal factoren die spelen.
Dan loopt het wel eens fout. Vooral groepswerk is echt een killer. Groepjes, brrr.

Ook als er geen ruzie komt of zo heb ik het idee dat alles 2x sneller kan in mijn eentje. En dan maakt het niet uit hoe goed die persoon is die met mij samenwerkt. Ik ben gewoon niet voor samenwerken gemaakt. Mijn productiviteit daalt er gigantisch van.
pi_73644017
Wat ik nog wilde vragen, wordt er rekening gehouden met niveau (en verveling)?

Of is werk gewoon werk en hebben ze liever dat je nu zakjes gaat plakken (als daar concrete mogelijkheden voor zijn) dan dat je nog door gaat studeren?
pi_73644815
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:35 schreef LesStroud het volgende:
Wat ik nog wilde vragen, wordt er rekening gehouden met niveau (en verveling)?

Of is werk gewoon werk en hebben ze liever dat je nu zakjes gaat plakken (als daar concrete mogelijkheden voor zijn) dan dat je nog door gaat studeren?

Het gaat in overleg volgens mij. Dus als jij iets niet wil doen of gewoon niet kan, dan krijg je dat werk natuurlijk ook niet voorgeschoteld. Je moet wel opletten dat je 'herstelgedrag' vertoont. Dus ze willen van je zien dat je er zin in hebt en dat je wil werken. Een beetje belachelijk is het wel, maar goed, je moet niet vergeten dat zo'n gesprek ook een beetje is om te kijken of je de boel voor de gek probeert te houden.
Ikverdomme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')