Ik denk dat ik het voor een tijdje best aan kan. Maar naar verloop van tijd gaat het dan toch weer fout is mijn ervaring, en vlieg ik de straat op.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:40 schreef Eg_Wel het volgende:
Sorry ik ben een leek, maar kun je daadwerkelijk een wahjong uitkering krijgen als je nog studeert??
Oh, en als je nu hier al zelf aangeeft dat je dat werk best aan zou kunnen... Val je dan daadwerkelijk wel binnen de Wahjong criteria? Of ben je dan van plan te doen alsof als dat zo uitkomt?
Maar val je dan niet door de mand? Dat ze dat tegen je gebruiken bij de toewijzing?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:42 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hey Lesstroud,
Met een paar weken gewoon werken verspeel je dat volgens mij niet. Maar je kunt altijd even met het UWV bellen hierover. Succes!
Thanks! Mag dat ook als je stufie long gone is?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:42 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:Heb je ook al bij de ib-groep een jaar extra stufi aangevraagd op grond van je autisme? Je mag als je een handicap hebt een jaar extra over je studie doen.
Succes!
Maar dan heb je dus wel ' een volledige werkkring' En je was 6 jaar niet arbeidsongeschikt. Dat vinden ze dus niet erg?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:47 schreef Conflict het volgende:
Ik heb een WAJONG uitkering gekregen nadat ik jarenlang gewerkt had waaronder zelfs zes jaar bij dezelfde baas.
Maar je moet wel aan kunnen tonen dat je voor je 18e (geloof) ik, arbeidsongeschikt was.
Ik heb nu trouwens alweer fulltime werk en heb die uitkering opgezegd. Nooit hulp van UWV gekregen btw.
Nee ze zullen het niet op die manier tegen je gebruiken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:48 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Maar val je dan niet door de mand? Dat ze dat tegen je gebruiken bij de toewijzing?
'Meneer belde of hij erbij mocht werken, meneer kan dus minimumloon verdienen,uitkering.'
[..]
Thanks! Mag dat ook als je stufie long gone is?
Ik ben over die jaren dat ik werkte wel arbeidsongeschikt verklaard, maar heb geen uitkering ontvangen omdat mijn salaris hoger was dan de uitkering.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:50 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus wel ' een volledige werkkring' En je was 6 jaar niet arbeidsongeschikt. Dat vinden ze dus niet erg?
En als jij dan een medische verklaring hebt waarom dat in jouw geval niet aan jezelf, maar aan je storing te wijten is, krijg je dus ook geen probleem lijkt me?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:43 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het voor een tijdje best aan kan. Maar naar verloop van tijd gaat het dan toch weer fout is mijn ervaring, en vlieg ik de straat op.
Maar je hebt wel een punt het ligt dan aan mij. Ik ben diegene die niet met mensen om kan gaan.
Ja volgens mij welquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:01 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
En als jij dan een medische verklaring hebt waarom dat in jouw geval niet aan jezelf, maar aan je storing te wijten is, krijg je dus ook geen probleem lijkt me?
Blijft mijn vraag, kom je al in aanmerking voor een Mahjong uitkering als je nog studeert??
Volgens mij niet hoor. Je mag daarnaast ook wel gewoon werken, alleen word je dan gekort op je uitkering. Op de site van het uwv staat het best goed uitgelegd, ook hoe het zit met studie.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:48 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Maar val je dan niet door de mand? Dat ze dat tegen je gebruiken bij de toewijzing?
'Meneer belde of hij erbij mocht werken, meneer kan dus minimumloon verdienen,uitkering.'
[..]
Thanks! Mag dat ook als je stufie long gone is?
Je hebt gelijk.quote:
Dus als je inderdaad de benodigde medische indicaties e.d. hebt zal een paar weekjes pallets sjouwen geen problemen geven lijkt me. Zoals eerder gezegd, misschien wel juist een pluspunt omdat je kunt aantonen dat je juist goede wil toont.quote:krijgt een Wajong-uitkering als u:
* op uw 17e arbeidsongeschikt bent, of tijdens uw studie arbeidsongeschikt bent geworden;
ADD en ADHD zijn aandoeningen in het autistisch spectrum. Jij hebt al autisme, zeg je, dan is dat een beetje dubbelop. Welke vorm van autisme heb je eigenlijk? Veel kenmerken van ADD komen namelijk overeen met veel kenmerken van bepaalde vormen van autisme.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:32 schreef LesStroud het volgende:
Dankjewel voor de antwoorden.![]()
Ik had nog een vraagje. Ik vermoed dat ik ADD of ADHD heb, en ik denk dat het hebben van twee diagnosen mijn kans op een toewijzing groter zal maken.
Moet ik dit zelf door een psychiater uitlaten zoeken (zodat ik mijn keuringsarts een papiertje onder de neus kan schuiven)? Of kan de keuringsarts die diagnose ook stellen?
Alles apart laten uitzoeken duurt namelijk ook weer een tijd..
Wie weet?
Is adhd een soort autisme?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
ADD en ADHD zijn aandoeningen in het autistisch spectrum. Jij hebt al autisme, zeg je, dan is dat een beetje dubbelop. Welke vorm van autisme heb je eigenlijk? Veel kenmerken van ADD komen namelijk overeen met veel kenmerken van bepaalde vormen van autisme.
Ik heb een neefje met asperger. Zijn zus heeft ADHD en PDD-NOS. Het is onzin om hiermee in een instelling te moeten wonen. Beide kinderen doen het uitstekend, gewoon in een thuissituatie. Zitten wel op aparte scholen voor kinderen met autisme.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:38 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Is adhd een soort autisme?![]()
![]()
Weer wat geleerd vandaag.
Ik heb volgens de artsen lang geleden PDD-NOS. Ik zou volgens heb altijd in een instelling moeten wonen.Gelukkig hadden ze het op dat gebied fout.
Maar dan zelf achter de diagnose aan? Of je vermoeden bij de keuringsarts neerleggen?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een neefje met asperger. Zijn zus heeft ADHD en PDD-NOS. Het is onzin om hiermee in een instelling te moeten wonen. Beide kinderen doen het uitstekend, gewoon in een thuissituatie. Zitten wel op aparte scholen voor kinderen met autisme.
Bij PDD-NOS wordt ADHD dus vaak wel apart vermeld. Dit is namelijk een heel vervelende combinatie.
Zou het dus ook zeker wel vermelden.
Dee niet zeer, kreeg meteen de oproep voor de mex. griep
Je begint dit topic met de opmerking dat je één van de fok autisten bent. Ik ga ervan uit dat die diagnose dan ooit gesteld is en dat jij of je ouders daar een rapport van hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:44 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Maar dan zelf achter de diagnose aan? Of je vermoeden bij de keuringsarts neerleggen?
Zelf achter de diagnose aan zal ook wel weer tijd kosten denk ik, vandaar.
Dankjewel!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Je begint dit topic met de opmerking dat je één van de fok autisten bent. Ik ga ervan uit dat die diagnose dan ooit gesteld is en dat jij of je ouders daar een rapport van hebben.
Dat je ADD of ADHD denkt te hebben, zou je kunnen aankaarten bij je huisarts. Die kan je wat dat betreft weer doorsturen naar een psycholoog om dit goed te laten onderzoeken.
Denk dat dit voor de vaststelling van het recht op Wajong echt niet echt belangrijk is. Als je autisme al vaststaat, is dat op zich genoeg grond voor Wajong. Je uitkering wordt niet hoger van meer klachten.![]()
En je moet zeker niet elk stempeltje willen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |