En toen je ze opbelde en tegen ze zei dat volgens de brief het naar jouw nummer overgemaakt zou worden maar dat dat duidelijk nog niet gebeurd is, wat zeiden ze toen ?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef lekkereloempia het volgende:
De reden dat ik niet op de eerste brief gereageerd heb is omdat ik vrij snel erna (weekje later) de tweede brief kreeg waarop vermeld stond dat het bedrag wel naar de correcte rekening zou worden overgemaakt.
Klopt, aangezien de bank geen fout gemaakt heeft maar gewoon een opdracht correct uitgevoerd heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:51 schreef lekkereloempia het volgende:
De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:51 schreef lekkereloempia het volgende:
...
De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
Ah, kijk dan zit het toch wat anders.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef lekkereloempia het volgende:
OK, duidelijk dat het mijn fout is omdat ik niet TIG x gecontroleerd heb omdat ik maar een betaalrekening die ik gebruik voor mijn loon, vaste lasten, belastinggeld enz enz. Sorry dat ik te laks ben geweest om te controleren omdat het al jaren WEL goed ging. Dus ik kan het geld maar beter geven aan degene die (onterecht) het geld heeft ontvangen.
Alle gekheid op een stickie: Het is toch HUN fout. Waarom moet ik nu achter mijn geld aan rennen (waarvan ik de gegevens niet los krijg bij de bank)?
Heb de brieven van de belastingdienst nagekeken en heb 2 brieven ontvangen: 1e brief: rekeningnummer incorrect. Hier heb ik niet op gereageerd. 2e brief: bevestiging dat het geld overgemaakt zou worden op het CORRECTE reknr.
Maar het geld staat nu dus toch op het rekeningnummer uit de 1e brief...:S
Nee dat zijn ze niet, je bent zelf verantwoordelijk om de gegevens te controleren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Volgens mij is de bank verplicht om het rekeningnummer en de tenaamstelling te controleren, als dat niet klopt, dan is de bank fout...
Het enige wat de bank zal doen is controleren of het rekeningnummer voldoet aan de 11-proef. Uitzondering hierop is de Postbank, omdat die nummers niet met die proef te testen zijn. Postbank zal dus controleren of naam en nummer overeenkomen (maar best kans dat ze dat zelfs alleen doen bij particuliere opdrachten via telebankieren, bulkopdrachten van bedrijven en instellingen gaan misschien wel ongecontroleerd door)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Volgens mij is de bank verplicht om het rekeningnummer en de tenaamstelling te controleren, als dat niet klopt, dan is de bank fout...
Dat dus! (TVP)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:
Omdat driemaal immers scheepsrecht is, probeer ik het nog maar een keer:
Wat heb je in je aangifte ingevuld?
Je hebt de vraag gekregen "staat er een juist rekeningnummer op ons bericht?" Stond het juiste rekeningnummer op dat bereicht (de zgn. "Uitnodinging tot het doen van aangifte"), en wat heb je bij die vraag ingevuld?
[..]
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".
Ik vraag met je mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:
Je hebt de vraag gekregen "staat er een juist rekeningnummer op ons bericht?" Stond het juiste rekeningnummer op dat bereicht (de zgn. "Uitnodinging tot het doen van aangifte"), en wat heb je bij die vraag ingevuld?
[..]
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".
Maar een zaak rondom een onverschuldigde betaling kan volgens mij alleen door de betaler gestart worden. De Belastingdienst in deze dus. TS heeft immers geen betaling gedaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:
Het bankrekeningnummer voor de toeslagen is los van de bankgegevens in de aangifte.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, je hebt niet tijdens zeg het aanvragen van zorg/huurtoeslag, of op een ander moment tussen de laatste keer en nu, contact gehad met de belastingdienst, en mogelijk een ander nummer opgegeven? Maw, ze kunnen op geen enkele manier via een actie van jou een ander nummer voorbij hebben zien komen?
Nee dat zijn ze niet, zolang het een correct rekeningnummer is (de 11 proef) maakt het geen moer uit welke naam er aan hangt, het geld zal overgemaakt worden. Behalve inderdaad de Postbank.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Ze zullen genoeg fouten maken, maar in dit geval ligt de fout waarschijnlijk bij TS door het niet controleren van het banknummer na waarschuwingen dat het verkeerd was.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lekker die belastingsdienst.. alsof die lui al jaren geen dikke fouten maken.
Als dit zo door gaat rest je enige kans het terug te krijgen via de rechtbank.
Ik wil even een lans breken voor TS. Je hebt gelijk, die vraag bekroop mij ook. Maar ...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
En vervolgens dat dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:47 schreef sanger het volgende:
Maar een zaak rondom een onverschuldigde betaling kan volgens mij alleen door de betaler gestart worden. De Belastingdienst in deze dus. TS heeft immers geen betaling gedaan.
TS is dan de opdrachtgever van de betalingsbatch van de BDquote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:48 schreef Nizno het volgende:
Als TS het foute rekeningnummer heeft ingevuld is hij de opdrachtgever.
TS heeft dan de BD opdracht gegeven over te maken naar een verkeerd rekeningnummer.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:50 schreef r_one het volgende:
[..]
TS is dan de opdrachtgever van de betalingsbatch van de BDLijkt me sterk.
Dat maakt TS nog niet de opdrachtgever van de onverschuldigde betaling, in relatie tot de bank dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:55 schreef Nizno het volgende:
TS heeft dan de BD opdracht gegeven over te maken naar een verkeerd rekeningnummer.
Dat is een andere discussie. Het is nog steeds de BD die de onverschuldigde betaling heeft uitgevoerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
TS heeft dan de BD opdracht gegeven over te maken naar een verkeerd rekeningnummer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |