abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73461102
De reden dat ik niet op de eerste brief gereageerd heb is omdat ik vrij snel erna (weekje later) de tweede brief kreeg waarop vermeld stond dat het bedrag wel naar de correcte rekening zou worden overgemaakt.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:45:36 #27
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73461162
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef lekkereloempia het volgende:
De reden dat ik niet op de eerste brief gereageerd heb is omdat ik vrij snel erna (weekje later) de tweede brief kreeg waarop vermeld stond dat het bedrag wel naar de correcte rekening zou worden overgemaakt.
En toen je ze opbelde en tegen ze zei dat volgens de brief het naar jouw nummer overgemaakt zou worden maar dat dat duidelijk nog niet gebeurd is, wat zeiden ze toen ?
zzz
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:46:23 #28
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73461184
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:37 schreef APK het volgende:

[..]

Lekker slim...
(tvp)
pi_73461229
Toen ik ze opbelde zeiden ze doodleuk dat het geld TOCH naar het rekeningnummer uit de eerste brief is overgemaakt en dat ik nu zelf bij de desbetreffende bank moest aankloppen....
pi_73461319
Inmiddels ben ik ook een stap verder gekomen, let vooral op de laatste zin....

Van de ING site
Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:

Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Schrijf een brief aan de Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING bij met daarop de overschrijving,
Stuur dit naar (zonder postzegel):
ING Bank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
De ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:52:59 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73461359
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:51 schreef lekkereloempia het volgende:
De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
Klopt, aangezien de bank geen fout gemaakt heeft maar gewoon een opdracht correct uitgevoerd heeft.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73461387
Omdat driemaal immers scheepsrecht is, probeer ik het nog maar een keer:

Wat heb je in je aangifte ingevuld?

Je hebt de vraag gekregen "staat er een juist rekeningnummer op ons bericht?" Stond het juiste rekeningnummer op dat bereicht (de zgn. "Uitnodinging tot het doen van aangifte"), en wat heb je bij die vraag ingevuld?
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:51 schreef lekkereloempia het volgende:
...
De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".
pi_73461768
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef lekkereloempia het volgende:
OK, duidelijk dat het mijn fout is omdat ik niet TIG x gecontroleerd heb omdat ik maar een betaalrekening die ik gebruik voor mijn loon, vaste lasten, belastinggeld enz enz. Sorry dat ik te laks ben geweest om te controleren omdat het al jaren WEL goed ging. Dus ik kan het geld maar beter geven aan degene die (onterecht) het geld heeft ontvangen.

Alle gekheid op een stickie: Het is toch HUN fout. Waarom moet ik nu achter mijn geld aan rennen (waarvan ik de gegevens niet los krijg bij de bank)?

Heb de brieven van de belastingdienst nagekeken en heb 2 brieven ontvangen: 1e brief: rekeningnummer incorrect. Hier heb ik niet op gereageerd. 2e brief: bevestiging dat het geld overgemaakt zou worden op het CORRECTE reknr.
Maar het geld staat nu dus toch op het rekeningnummer uit de 1e brief...:S
Ah, kijk dan zit het toch wat anders. Stond in die 2e brief ook expliciet het goede rekeningnummer vermeld, of enkel iets in de trant van "het bij ons bekende rekeningnummer"? Dat laatste kan/kon natuurlijk net zo goed betekenen dat het nummer uit de eerste brief een bestaand nummer bleek te wezen, en dat ze daarmee verder gegaan zijn..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73461861
Volgens mij is de bank verplicht om het rekeningnummer en de tenaamstelling te controleren, als dat niet klopt, dan is de bank fout...
pi_73462303
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Volgens mij is de bank verplicht om het rekeningnummer en de tenaamstelling te controleren, als dat niet klopt, dan is de bank fout...
Nee dat zijn ze niet, je bent zelf verantwoordelijk om de gegevens te controleren.
pi_73462502
quote:
Het enige wat de bank zal doen is controleren of het rekeningnummer voldoet aan de 11-proef. Uitzondering hierop is de Postbank, omdat die nummers niet met die proef te testen zijn. Postbank zal dus controleren of naam en nummer overeenkomen (maar best kans dat ze dat zelfs alleen doen bij particuliere opdrachten via telebankieren, bulkopdrachten van bedrijven en instellingen gaan misschien wel ongecontroleerd door)
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:37:50 #37
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73462507
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:

Je hebt de vraag gekregen "staat er een juist rekeningnummer op ons bericht?" Stond het juiste rekeningnummer op dat bereicht (de zgn. "Uitnodinging tot het doen van aangifte"), en wat heb je bij die vraag ingevuld?
[..]

Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".
Dat dus! (TVP)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 7 oktober 2009 @ 23:54:53 #38
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73475066
quote:

[..]

Ik vraag met je mee.

Welk rekeningnummer heb je op de kopie staan die je hebt uitgedraaid van de aangifte die je hebt ingestuurd?

Als deze incorrect is hoop ik dat je iets kunt doen via de rechter.

Als deze wel klopt met jouw eigen rekeningnummer, bel je nogmaals naar de BD om aan te geven dat JIJ een uitdraai van je aangifte hebt met het juiste rekeningnummer er op en dat zij maar een terugvorderingsverzoek gaan starten.

Maar dan blijft het wel wachten op je geld.. de BD moet namelijk eerst het geld terug hebben van incorrecte nummer voor ze aan jou kunnen uitbetalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:47:17 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73477704
quote:
Maar een zaak rondom een onverschuldigde betaling kan volgens mij alleen door de betaler gestart worden. De Belastingdienst in deze dus. TS heeft immers geen betaling gedaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:49:52 #40
65960 sanger
pi_73477745
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, je hebt niet tijdens zeg het aanvragen van zorg/huurtoeslag, of op een ander moment tussen de laatste keer en nu, contact gehad met de belastingdienst, en mogelijk een ander nummer opgegeven? Maw, ze kunnen op geen enkele manier via een actie van jou een ander nummer voorbij hebben zien komen?
Het bankrekeningnummer voor de toeslagen is los van de bankgegevens in de aangifte.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:54:17 #41
152789 karr-1
pi_73477798
quote:
Nee dat zijn ze niet, zolang het een correct rekeningnummer is (de 11 proef) maakt het geen moer uit welke naam er aan hangt, het geld zal overgemaakt worden. Behalve inderdaad de Postbank.
pi_73477853
Lekker die belastingsdienst.. alsof die lui al jaren geen dikke fouten maken.

Als dit zo door gaat rest je enige kans het terug te krijgen via de rechtbank.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:59:38 #43
152789 karr-1
pi_73477872
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lekker die belastingsdienst.. alsof die lui al jaren geen dikke fouten maken.

Als dit zo door gaat rest je enige kans het terug te krijgen via de rechtbank.
Ze zullen genoeg fouten maken, maar in dit geval ligt de fout waarschijnlijk bij TS door het niet controleren van het banknummer na waarschuwingen dat het verkeerd was.
pi_73477915
quote:

[..]

Ik wil even een lans breken voor TS. Je hebt gelijk, die vraag bekroop mij ook. Maar ...

Is deze vraag inmiddels niet achterhaald door brief #1? En is brief #1 inmiddels evengoed niet achterhaald door brief #2?

Oftewel, volgens de meest actuele opgave zou het geld gestort worden op het (inmiddels ook bij de BD bekende) correcte rekeningnummer. Daar mocht TS vanuit gaan (rechtszekerheidsbeginsel enzo).

Dat gebeurt echter, om duistere redenen, gelegen binnen de macht van de BD, toch niet. Maar daarmee treft TS toch geen blaam?
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:47 schreef sanger het volgende:
Maar een zaak rondom een onverschuldigde betaling kan volgens mij alleen door de betaler gestart worden. De Belastingdienst in deze dus. TS heeft immers geen betaling gedaan.
En vervolgens dat dus.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 8 oktober 2009 @ 10:48:07 #45
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73480215
De zaak moet opgestart worden door de BD als de klant het juiste rekeningnummer op de aangifte heeft vermeld.
Als TS het foute rekeningnummer heeft ingevuld is hij de opdrachtgever.

Ik lees hier boven ook een vraag over of toeslagen toevallig ook naar een ander rekeningnummer gaan. Dat vind ik geen gekke vraag, hoewel de BD het niet zou MOGEN combineren gebeurd het jammer genoeg nog wel eens.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73480266
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:48 schreef Nizno het volgende:
Als TS het foute rekeningnummer heeft ingevuld is hij de opdrachtgever.
TS is dan de opdrachtgever van de betalingsbatch van de BD Lijkt me sterk.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 8 oktober 2009 @ 10:55:45 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73480420
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:50 schreef r_one het volgende:

[..]

TS is dan de opdrachtgever van de betalingsbatch van de BD Lijkt me sterk.
TS heeft dan de BD opdracht gegeven over te maken naar een verkeerd rekeningnummer.
pi_73480617
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:55 schreef Nizno het volgende:
TS heeft dan de BD opdracht gegeven over te maken naar een verkeerd rekeningnummer.
Dat maakt TS nog niet de opdrachtgever van de onverschuldigde betaling, in relatie tot de bank dus.
Je had het immers over "De zaak moet opgestart worden", doelend op een verzoek aan de bank tot terugvordering.

Nog afgezien van het feit dat het op de aangifte vermelde imo wordt 'overruled' door brief #1 en #2.

[ Bericht 10% gewijzigd door r_one op 08-10-2009 11:11:31 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:17:36 #49
65960 sanger
pi_73482635
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:55 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie. Het is nog steeds de BD die de onverschuldigde betaling heeft uitgevoerd.
pi_73482916
Inmiddels weer telefonisch contact gehad met de BD en (nogmaals) gerefereerd naar de twee ontvangen brieven. Ze geven nu aan dat ' iemand' opdracht heeft gegeven om het rekeningnummer te veranderen. Wie deze 'iemand' is geweest kunnen (mogen) ze niet zeggen. Ik zei daarop dat de tweede brief wel het correcte nummer vermeld stond en ze zagen dat idd ook in hun systeem. Ik moest van de mevrouw WEER via een bezwaarschrift mijn klacht doen en dan kijken ze intern wat ze kunnen doen. Dit hele circus duurt ' maar' 6-8 weken. Zij kon me helaas verder niet helpen omdat ze bij de BD geen gespreksnotities maken (hun systeem kan dat niet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')