Zeg dat tegen al die vrouwen die alleen en verstoten in een gemiddeld bejaardenhuis liggen. Wat doen we voor hen?quote:Een ander probleem is volgens El Baroudi dat veel vrouwen niet door een man mogen worden opgehaald. "Het gaat ons niets aan of dat van haarzelf, haar man of het geloof niet mag. Voor ons is het een reden om een vrouwelijke chauffeur te sturen. Als we dit niet doen, komt zo'n vrouw nooit uit haar isolement."
Rond de evenaar is de tijd vrij accuraat in te schatten aan de hand van de stand van de zon en hoe licht het buiten is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef tntkiller het volgende:
hoe wisten ze dan hoe laat ze eten moesten gaan koken als de man thuis komt van het theehuis???
geen klok kijken me ass
En dan schaffen ze al meteen een bus aan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:30 schreef Sjaakmat het volgende:
Om hoeveel vrouwen zou het hier gaan denk je? Vijf? Zes?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:34 schreef Casos het volgende:
Waar je al niet over kan vallen zeg.
"Zolang ze het zelf betalen en werken met vrijwilligers zodat het niet ten koste gaat van de reguliere zorg, vind ik dit een goed plan."
"Ze kunnen vaak niet lezen en schrijven en hebben dan ook een indicatie voor deze vorm van zorg. Op de dagopvang leren ze een beetje Nederlands om bijvoorbeeld met hun buurvrouw te communiceren. En het zou kunnen dat we ze ook gaan leren klokkijken. Het is een fantastisch project. Sommige vrouwen waren al een jaar de deur niet meer uit geweest."
Ik zie het probleem niet.
Das handig als je je kinderen uit school moet halen, of ze naar school moet brengen, nietwaar? En als je afspraken hebt met bijv. de dokter, de tandarts of andere zaken? Of hoelaat je op je inburgeringscursus moet zijn etc.quote:Oudere allochtone vrouwen hebben altijd in en om het huis gewerkt en bemoeiden zich niet met zaken als klokkijken."
Ik heb in mijn eentje ook een autoquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En dan schaffen ze al meteen een bus aan.
Wie heeft jouw auto betaald?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:37 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ik heb in mijn eentje ook een auto
Die mensen lopen waarschijnlijk al 70 jaar lang rond zonder klok te kunnen kijken, maar nu het in de krant staat, is het ineens een probleem. Deze dames brengen geen kinderen naar school, anders zouden ze ook niet opgehaald hoeven worden. En voor de inburgeringscursus worden ze opgehaald door een vrijwilliger met eigen bus die het niet erg vindt even te moeten wachten als de betreffende vrouwen nog niet klaar zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
[..]
Das handig als je je kinderen uit school moet halen, of ze naar school moet brengen, nietwaar? En als je afspraken hebt met bijv. de dokter, de tandarts of andere zaken? Of hoelaat je op je inburgeringscursus moet zijn etc.
Dus ja ik zie het probleem weldegelijk.
Ik hoezo?quote:
Zij hoezo?quote:Wie heeft dat busje betaald?
quote:
Welke eigen bus? Die is aangeschaft speciaal voor die vrouwen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:40 schreef Casos het volgende:
[..]
Die mensen lopen waarschijnlijk al 70 jaar lang rond zonder klok te kunnen kijken, maar nu het in de krant staat, is het ineens een probleem. Deze dames brengen geen kinderen naar school, anders zouden ze ook niet opgehaald hoeven worden. En voor de inburgeringscursus worden ze opgehaald door een vrijwilliger met eigen bus die het niet erg vindt even te moeten wachten als de betreffende vrouwen nog niet klaar zijn.
Waar zie jij het probleem?
Dus slaat je vergelijking nergens op. Die ouderen die niet kunnen klokkijken hebben hier niks aan betaald, dat heeft die dwaas van die zorggroep uit het potje van de zorggroep gedaan.quote:
Ja, dus?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Welke eigen bus? Die is aangeschaft speciaal voor die vrouwen.
Die worden inderdaad gewoon aan hun lot overgelaten. Daar wordt niets voor gedaan en die mogen doodvallen. Zo werkt het in Nederlandquote:En al die andere bejaarden zonder familie? die zijn wel afhankelijk van eigen vermogen om een taxi te regelen (kost geld) en andere vervoersopties.
Belachelijk dus.
Ik zie nergens staan dat daar gemeenschapsgeld voor gebruikt is. Maar zelfs al zou dat gedaan zijn, zie ik het probleem niet. Ook deze mensen maken deel uit van de gemeenschap en zijn prima geholpen. En misschien leren ze wel klokkijken. Er wordt van een mug weer een vreselijk grote olifant gemaakt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Welke eigen bus? Die is aangeschaft speciaal voor die vrouwen.
En al die andere bejaarden zonder familie? die zijn wel afhankelijk van eigen vermogen om een taxi te regelen (kost geld) en andere vervoersopties.
Belachelijk dus.
En dat keur jij niet af?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:44 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ja, dus?
[..]
Die worden inderdaad gewoon aan hun lot overgelaten. Daar wordt niets voor gedaan en die mogen doodvallen. Zo werkt het in Nederland
Een cursus klok-kijken is goedkoper dan een bus kopen + alle kosten daaromheenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:47 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat daar gemeenschapsgeld voor gebruikt is. Maar zelfs al zou dat gedaan zijn, zie ik het probleem niet. Ook deze mensen maken deel uit van de gemeenschap en zijn prima geholpen. En misschien leren ze wel klokkijken. Er wordt van een mug weer een vreselijk grote olifant gemaakt.
Ja, nou, ik weet even niets meer te zeggen hoorquote:
Liever afschrijven dan integreren lijkt wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een cursus klok-kijken is goedkoper dan een bus kopen + alle kosten daaromheen
Komt dat door een handjevol bejaarde allochtonen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:06 schreef HarryP het volgende:
En maar vragen hoe het komt dat er bezuinigd moet worden op de AWBZ.
Prachtige quote! Ik kan het zo voor me zien. Zo'n Turk die met het puntje van zijn tong uit de mond al een half uur bezig is die mysterieuze klok te ontcijferen om te weten of het theehuis al open is, en dan zo'n gedienstig vrouwtje dat binnenkomt met een dienblad en ook even een blik op de klok werpt.quote:Oudere allochtone vrouwen hebben altijd in en om het huis gewerkt en bemoeiden zich niet met zaken als klokkijken."
Inderdaad, het is wel vermakelijk dat klokkijken in de Islam verboden is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Prachtige quote! Ik kan het zo voor me zien. Zo'n Turk die met het puntje van zijn tong uit de mond al een half uur bezig is die mysterieuze klok te ontcijferen om te weten of het theehuis al open is, en dan zo'n gedienstig vrouwtje dat binnenkomt met een dienblad en ook even een blik op de klok werpt.
Vervolgens een draai om haar oren krijgt en terug naar de keuken gestuurd met de woorden: "vrouwen moeten zich niet bemoeien met zaken als klokkijken"
Af en toe is de islam wél leuk!
Klokkijken (en vooral de Nederlandse uitspraak: vergelijk bijvoorbeeld "half vier" met "half past three") is één van de zaken die als eerste aan bod komt in integratiecursussen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:09 schreef Yi-Long het volgende:
Belachelijk idd. Gooi ze dan lekker op een klok-kijk cursus, ipv dat je nu een prive taxi-bus gaat inzetten voor ze...
Letten we allemaal even op?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:46 schreef eleusis het volgende:
Helaas zijn er lange wachtlijsten voor deze cursussen sinds Verdonk de budgetten heeft gedecimeerd. Men wil wel maar er is geen capaciteit.
En de familie is te lui om die mensen te helpen? Anderen kunnen niet helpen?quote:
Als je een integratieproces op gang kan zetten moet het initiatief hebben om een basale kennis als klok kijken aan te leren toch geen struikelblok zijn?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:46 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klokkijken (en vooral de Nederlandse uitspraak: vergelijk bijvoorbeeld "half vier" met "half past three") is één van de zaken die als eerste aan bod komt in integratiecursussen.
Volgens mijn vriendin (vrijwilligster die dergelijke cursussen geeft) vinden vooral vrouwen klokkijken altijd erg leuk om te leren.
Helaas zijn er lange wachtlijsten voor deze cursussen sinds Verdonk de budgetten heeft gedecimeerd. Men wil wel maar er is geen capaciteit.
Het kan verkeren
Waarom altijd weer die cursussen? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:57 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En de familie is te lui om die mensen te helpen? Anderen kunnen niet helpen?
Dat soort mensen zijn vanaf de grens al geïndoctrineerd met het idee dat de staat alles oplost. Achterover zitten en wachten tot geitewollensokken ze uit de stoel helpt is hun tijdverdrijf.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Waarom altijd weer die cursussen? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Ja ok maar ze zijn oud, en ze kunnen niet klokkijken. Dat moet ze geleerd worden. Zo'n zorginstelling kan dat gerust zelf doenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Waarom altijd weer die cursussen? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Sorry hoor, maar als ze niet kunnen klokkijken, met wat voor ongeletterde baby's zitten we dan opgescheept?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja ok maar ze zijn oud, en ze kunnen niet klokkijken. Dat moet ze geleerd worden. Zo'n zorginstelling kan dat gerust zelf doen
Ik wil het geenszins goedpraten maar het kan best zijn dat ze inderdaad in hun cultuur dat niet hebben gehoevenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:32 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als ze niet kunnen klokkijken, met wat voor ongeletterde baby's zitten we dan opgescheept?
Mijn kat had laatst een afspraak bij de dierenarts, maar daar is ie dus ook niet komen opdagen omdat hij geen klok kan kijken. En dan hoef ìk niet voor hem te doen, of wel? Dat zou helemaal mooi wezen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik wil het geenszins goedpraten maar het kan best zijn dat ze inderdaad in hun cultuur dat niet hebben gehoeven
Het zou wat zijn als jij naar Frankrijk verhuist terwijl je geen woord Frans spreekt, dat de overheid aldaar een tolk voor je regelt zodat je smorgens je brood kunt bestellen bij de bakker.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik wil het geenszins goedpraten maar het kan best zijn dat ze inderdaad in hun cultuur dat niet hebben gehoeven
Maar de maatregel die genomen wordt hiervoor is natuurlijk zwaar overdreven en zonde van het geld.
Mag dat busje ook door anderen gebruikt worden trouwens?
Maar klokkijken kun je toch als kind al?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Klokken zijn verboden omdat de mogelijkheid bestaat dat alle drie wijzers naar de 6 gaan wijzen: 666 dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar klokkijken kun je toch als kind al?
Kan me niet voorstellen dat in die thuislanden niet op de klok gekeken wordt. Hoe regelen ze dat dan met bijvoorbeeld werk? Moet je dan maar gokken hoe laat je naar je werk gaat
Moest lachenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Klokken zijn verboden omdat de mogelijkheid bestaat dat alle drie wijzers naar de 6 gaan wijzen: 666 dus.
Je zou kunnen beginnen het beest een horloge te geven.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Mijn kat had laatst een afspraak bij de dierenarts, maar daar is ie dus ook niet komen opdagen omdat hij geen klok kan kijken. En dan hoef ìk niet voor hem te doen, of wel? Dat zou helemaal mooi wezen.
Waarom denk je dat het in de meeste moslimlanden kommer en kwel is. En in de rijke oliestaten zitten veel expats en aziaten die de boel draaiende houden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar klokkijken kun je toch als kind al?
Kan me niet voorstellen dat in die thuislanden niet op de klok gekeken wordt. Hoe regelen ze dat dan met bijvoorbeeld werk? Moet je dan maar gokken hoe laat je naar je werk gaat
Eén troost, over een aantal jaren hoeven wij ook niet meer op de klok te kijken, die is dan definitie teruggezet naar het jaar nul.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het in de meeste moslimlanden kommer en kwel is. En in de rijke oliestaten zitten veel expats en aziaten die de boel draaiende houden.
Naast de stelling "islam en westen gaan niet samen" nu de stelling "islam en economie gaan niet samen"?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het in de meeste moslimlanden kommer en kwel is. En in de rijke oliestaten zitten veel expats en aziaten die de boel draaiende houden.
Vandaar dat al die Blijf-van-mn-Lijf-huizen vol zitten met moslima's!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Rond de evenaar is de tijd vrij accuraat in te schatten aan de hand van de stand van de zon en hoe licht het buiten is.
In Nederland zullen wel regelmatig in de winter dus mannen thuis zijn gekomen naar hun bordje met inmiddels koud eten wat rond 4 uur 's middags is klaar gemaakt.
Ook vaak zat een artikel tegengekomen met "Westerse vrouwen" Maarja, Westers is geen nationaliteit hequote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:12 schreef 16meter het volgende:
Whehe... 'allochtoonse vrouwen'.
Waarom snappen veel mensen niet dat 'allochtoon' geen nationaliteit is, ook niet als je er een S achter plakt.
'vrouwen moeten zich niet bemoeien met zaken als klokkijken' is er wel eentje om in te lijsten trouwens.![]()
Woeiiiiiiiiiiiiiquote:Eigen busje voor allochtone vrouwen - Kamervragen
woensdag 07 oktober 2009
Vragen van het lid Fritsma aan de minister voor WWI over oude allochtone vrouwen die met eigen busje vervoerd worden.
1.
Is het waar dat oudere allochtone vrouwen in Gouda eigen vervoer krijgen naar dagopvang en zorgcentrum? Zo ja:
2.
Hoe beoordeelt u het dat dit vervoer mede is opgezet omdat deze vrouwen niet kunnen klokkijken en daardoor het normale vervoer misten? Deelt u de mening dat dit weer bewijst dat veel allochtonen niet bereid zijn om zich aan onze samenleving en leefwijze aan te passen? Waarom wordt deze onwil beloond?
3.
Hoe beoordeelt u het dat een andere reden van het eigen vervoer is dat veel vrouwen “door de thuissituatie niet opgehaald kunnen worden door een man”?
4.
Kunt u uitleggen waarom steeds wordt meegegaan met achterlijke opvattingen van veel moslims zoals de visie dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn?
5.
Hoeveel belastinggeld is gemoeid met dit nieuwe trieste voorbeeld van het faciliteren van pure sekse- apartheid?
6.
Kunt u er zorg voor dragen dat onmiddellijk wordt gestopt met dit pamperproject? Zo neen, waarom niet?
Zijn die vragen serieus of een parodie?quote:
Serieus natuurlijk. Dit kan de PVV niet zomaar laten gebeuren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:31 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zijn die vragen serieus of een parodie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |