abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:05:48 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_73450595
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_klokkijken___.html

Oude allochtone vrouwen vervoerd met eigen busje door Jenny van der Zijden
GOUDA - Allochtone oudere vrouwen in Gouda worden sinds kort met een 'eigen' aangepast busje naar de dagopvang van en naar zorgcentrum Korte Akkeren in Gouda vervoerd.

"Dit is nodig omdat een aantal oudere allochtone vrouwen niet kan klokkijken en daardoor hun busje miste. Daarnaast kunnen veel vrouwen door de thuissituatie niet opgehaald worden door een man", zegt Moustapha El Baroudi, woordvoerder van Zorgberaad Midden-Holland dat het busje aanschafte.

"Wij gaan ervan uit dat iedereen kan klokkijken, maar dat is dus niet zo. Oudere allochtone vrouwen hebben altijd in en om het huis gewerkt en bemoeiden zich niet met zaken als klokkijken."

Vrijwilliger wacht wel

Volgens woordvoerder Moustapha El Baroudi, van Zorgberaad Midden-Holland dat het busje aanschafte, keken de mannen en de kinderen voor de vrouwen op de klok. "Maar nu de man overleden is en de kinderen het huis uit zijn, staan ze er alleen voor. Mevrouw weet dus wel dat ze bijvoorbeeld vandaag wordt opgehaald, maar niet wanneer het half negen is. Dus staat ze niet klaar als de chauffeur aanbelt. Een regulier busje zou meteen weer vertrekken, maar een vrijwilliger vindt het niet erg om even te wachten."

Een ander probleem is volgens El Baroudi dat veel vrouwen niet door een man mogen worden opgehaald. "Het gaat ons niets aan of dat van haarzelf, haar man of het geloof niet mag. Voor ons is het een reden om een vrouwelijke chauffeur te sturen. Als we dit niet doen, komt zo'n vrouw nooit uit haar isolement." Goudse politieke partijen reageren verdeeld. Zo vindt Ria Caljouw, fractievoorzitter van de PvdA in Gouda, het een goede actie. "Zolang ze het zelf betalen en werken met vrijwilligers zodat het niet ten koste gaat van de reguliere zorg, vind ik dit een goed plan."

Jan Vermeij (VVD) vindt het ook prima dat de vrouwen worden gehaald en gebracht omdat ze anders zouden vereenzamen. "Maar van dat niet kunnen klokkijken schiet ik in de lach. Zo moeilijk is dat niet, mijn kleinzoon van vier kan dat ook."

Volgens El Baroudi gaat het om een zeer geïsoleerde groep van Marokkaanse, Somalische en Iraakse mensen. "Ze kunnen vaak niet lezen en schrijven en hebben dan ook een indicatie voor deze vorm van zorg. Op de dagopvang leren ze een beetje Nederlands om bijvoorbeeld met hun buurvrouw te communiceren. En het zou kunnen dat we ze ook gaan leren klokkijken. Het is een fantastisch project. Sommige vrouwen waren al een jaar de deur niet meer uit geweest."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weer een voorbeeld van doorgeschoten allochtonengeknuffel, terwijl je oma, die ons land heeft opgebouwd (dat wij met eigen handen aan het Ijsselmeer ontworsteld hebben, bij Wodan), 3 dagen in het bejaardentehuis in een poepluier en pyjama ligt te wentelen. Het is dan ook tijd voor een protestlied:

Er stonden twee mevrouwen
samen op de stoep
Ze waren nogal mollig
en ze droegen een jurk van soep.
Hoe laat komt hier de bus
dat weten wij niet, dus
hoe laat komt hier de bus
toen zei de ene dus:

Busje komt zo (x12)
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_73450654
quote:
Een ander probleem is volgens El Baroudi dat veel vrouwen niet door een man mogen worden opgehaald. "Het gaat ons niets aan of dat van haarzelf, haar man of het geloof niet mag. Voor ons is het een reden om een vrouwelijke chauffeur te sturen. Als we dit niet doen, komt zo'n vrouw nooit uit haar isolement."
Zeg dat tegen al die vrouwen die alleen en verstoten in een gemiddeld bejaardenhuis liggen. Wat doen we voor hen?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73450658
leuk liedje.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:09:12 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73450699
Belachelijk idd. Gooi ze dan lekker op een klok-kijk cursus, ipv dat je nu een prive taxi-bus gaat inzetten voor ze...
pi_73450700
Tering, anders moeten die graftakken eens gaan leren om klok te kijken, in plaats van aparte busjes regelen. ! Het is godverdomme geen rocket science!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:11:21 #6
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73450767
Whehehe wat een onzin. "Allochtoonse vrouwen" klinkt wel lekker volks trouwens!
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73451152
hoe wisten ze dan hoe laat ze eten moesten gaan koken als de man thuis komt van het theehuis???

geen klok kijken me ass
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:25:44 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73451187
Prachtig zo'n cultuur waarin kennis als overbodige luxe wordt beschouwd.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:28:47 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73451263
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef tntkiller het volgende:
hoe wisten ze dan hoe laat ze eten moesten gaan koken als de man thuis komt van het theehuis???

geen klok kijken me ass
Rond de evenaar is de tijd vrij accuraat in te schatten aan de hand van de stand van de zon en hoe licht het buiten is.

In Nederland zullen wel regelmatig in de winter dus mannen thuis zijn gekomen naar hun bordje met inmiddels koud eten wat rond 4 uur 's middags is klaar gemaakt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:30:54 #10
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73451328
Om hoeveel vrouwen zou het hier gaan denk je? Vijf? Zes?
pi_73451377
Als die vrouwen worden gebracht naar een cursus klokkijken dan is het goed.
Anders niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73451390
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:30 schreef Sjaakmat het volgende:
Om hoeveel vrouwen zou het hier gaan denk je? Vijf? Zes?
En dan schaffen ze al meteen een bus aan.
Mr. Prolapse 2009
pi_73451429
Waar je al niet over kan vallen zeg.

"Zolang ze het zelf betalen en werken met vrijwilligers zodat het niet ten koste gaat van de reguliere zorg, vind ik dit een goed plan."

"Ze kunnen vaak niet lezen en schrijven en hebben dan ook een indicatie voor deze vorm van zorg. Op de dagopvang leren ze een beetje Nederlands om bijvoorbeeld met hun buurvrouw te communiceren. En het zou kunnen dat we ze ook gaan leren klokkijken. Het is een fantastisch project. Sommige vrouwen waren al een jaar de deur niet meer uit geweest."

Ik zie het probleem niet.
pi_73451532
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:34 schreef Casos het volgende:
Waar je al niet over kan vallen zeg.

"Zolang ze het zelf betalen en werken met vrijwilligers zodat het niet ten koste gaat van de reguliere zorg, vind ik dit een goed plan."

"Ze kunnen vaak niet lezen en schrijven en hebben dan ook een indicatie voor deze vorm van zorg. Op de dagopvang leren ze een beetje Nederlands om bijvoorbeeld met hun buurvrouw te communiceren. En het zou kunnen dat we ze ook gaan leren klokkijken. Het is een fantastisch project. Sommige vrouwen waren al een jaar de deur niet meer uit geweest."

Ik zie het probleem niet.
quote:
Oudere allochtone vrouwen hebben altijd in en om het huis gewerkt en bemoeiden zich niet met zaken als klokkijken."
Das handig als je je kinderen uit school moet halen, of ze naar school moet brengen, nietwaar? En als je afspraken hebt met bijv. de dokter, de tandarts of andere zaken? Of hoelaat je op je inburgeringscursus moet zijn etc.

Dus ja ik zie het probleem weldegelijk.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:37:37 #15
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73451536
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En dan schaffen ze al meteen een bus aan.
Ik heb in mijn eentje ook een auto
pi_73451617
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:37 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Ik heb in mijn eentje ook een auto
Wie heeft jouw auto betaald?

Wie heeft dat busje betaald?

Mr. Prolapse 2009
pi_73451628
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:37 schreef Dragorius het volgende:

[..]

[..]

Das handig als je je kinderen uit school moet halen, of ze naar school moet brengen, nietwaar? En als je afspraken hebt met bijv. de dokter, de tandarts of andere zaken? Of hoelaat je op je inburgeringscursus moet zijn etc.

Dus ja ik zie het probleem weldegelijk.
Die mensen lopen waarschijnlijk al 70 jaar lang rond zonder klok te kunnen kijken, maar nu het in de krant staat, is het ineens een probleem. Deze dames brengen geen kinderen naar school, anders zouden ze ook niet opgehaald hoeven worden. En voor de inburgeringscursus worden ze opgehaald door een vrijwilliger met eigen bus die het niet erg vindt even te moeten wachten als de betreffende vrouwen nog niet klaar zijn.

Waar zie jij het probleem?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:40:57 #18
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_73451646
Ze kunnen niet klokkijken?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:42:06 #19
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73451680
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:40 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wie heeft jouw auto betaald?
Ik hoezo?
quote:
Wie heeft dat busje betaald?
Zij hoezo?
quote:
pi_73451711
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:40 schreef Casos het volgende:

[..]

Die mensen lopen waarschijnlijk al 70 jaar lang rond zonder klok te kunnen kijken, maar nu het in de krant staat, is het ineens een probleem. Deze dames brengen geen kinderen naar school, anders zouden ze ook niet opgehaald hoeven worden. En voor de inburgeringscursus worden ze opgehaald door een vrijwilliger met eigen bus die het niet erg vindt even te moeten wachten als de betreffende vrouwen nog niet klaar zijn.

Waar zie jij het probleem?
Welke eigen bus? Die is aangeschaft speciaal voor die vrouwen.

En al die andere bejaarden zonder familie? die zijn wel afhankelijk van eigen vermogen om een taxi te regelen (kost geld) en andere vervoersopties.

Belachelijk dus.
Mr. Prolapse 2009
pi_73451730
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Ik hoezo?
[..]

Zij hoezo?
[..]

Dus slaat je vergelijking nergens op. Die ouderen die niet kunnen klokkijken hebben hier niks aan betaald, dat heeft die dwaas van die zorggroep uit het potje van de zorggroep gedaan.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:44:36 #22
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73451768
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja, dus?
quote:
En al die andere bejaarden zonder familie? die zijn wel afhankelijk van eigen vermogen om een taxi te regelen (kost geld) en andere vervoersopties.

Belachelijk dus.
Die worden inderdaad gewoon aan hun lot overgelaten. Daar wordt niets voor gedaan en die mogen doodvallen. Zo werkt het in Nederland
pi_73451878
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Belachelijk dus.
Ik zie nergens staan dat daar gemeenschapsgeld voor gebruikt is. Maar zelfs al zou dat gedaan zijn, zie ik het probleem niet. Ook deze mensen maken deel uit van de gemeenschap en zijn prima geholpen. En misschien leren ze wel klokkijken. Er wordt van een mug weer een vreselijk grote olifant gemaakt.
pi_73451894
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:44 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Ja, dus?
[..]

Die worden inderdaad gewoon aan hun lot overgelaten. Daar wordt niets voor gedaan en die mogen doodvallen. Zo werkt het in Nederland
En dat keur jij niet af?
Mr. Prolapse 2009
pi_73451901
Vandaar dat er zoveel in de blijf van mijn lijf huizen zitten, ze hadden nooit op tijd het eten op tafel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')