Mijn pensioenverzekering heeft de brief gestuurd waarin de achterstand wordt vermeld met de eventuele gevolgen hiervan.quote:
Mijn werkgever heeft een ernstig liquiditeitstekort. Met andere woorden, mijn pensioenpremie wordt gebruikt om andere debiteuren rustig te houden. Een kwalijke zaak, lijkt me.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:52 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Waarom draagt je werkgever de premie niet af?
Onderzoek dus eerst even waarom je werkgever de premies niet betaald.... dan weet je in ieder geval waar je moet zeuren.
1. Je werkgever ingebreken stellen en jouw vordering met betrekking tot de pensioen premies uit handen geven zodat deze alsnog betaald worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Fargo het volgende:
Mijn werkgever heeft een ernstig liquiditeitstekort. Met andere woorden, mijn pensioenpremie wordt gebruikt om andere debiteuren rustig te houden. Een kwalijke zaak, lijkt me.
Als er geen geld is, kan je ze ook niet dwingen de pensioenpremie's over te maken. Van een kale kip kan je niet plukken (een waarheid als eenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Fargo het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft een ernstig liquiditeitstekort. Met andere woorden, mijn pensioenpremie wordt gebruikt om andere debiteuren rustig te houden. Een kwalijke zaak, lijkt me.
Je bedoelt een rechtsbijstandsverzekering of rechtsbijstand in de zin van een advocaat?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:18 schreef -_Tommy_- het volgende:
Rechtsbijstand inschakelen
Ligt er dus aan of TS is verzekerd ja dan te nee! Hij kan ook naar een juridisch loket gaan!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bedoelt een rechtsbijstandsverzekering of rechtsbijstand in de zin van een advocaat?
Volgens de OP speelt dit al sinds begin 2009. Dan is het niet tijdelijk meer.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:51 schreef sanger het volgende:
Betreft het een tijdelijk liquiditeitstekort? Reserveert de werkgever de post wel om bv. op een later tijdstip alsnog te voldoen?
Als ik dit so lees vult de werkgever de financiele gaten met de premie die zijn werknemers betalen voor de pensioen voorziening. Dus van enige reserveringen lijkt geen sprake.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:51 schreef sanger het volgende:
Betreft het een tijdelijk liquiditeitstekort? Reserveert de werkgever de post wel om bv. op een later tijdstip alsnog te voldoen?
@TS: laat je rechtsbijstandverzekering dit zsm aanvechten. Zeker niet op zijn beloop laten en 'wachten op een goede afloop'.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Fargo het volgende:
effectief is het een omzeiling van de voorrangsregeling omtrent schuldeisers, die werkgever (en die toeleveranciers ook trouwens) weet ook wel dat bij een eventueel faillissement de lonen voor gaan op reguliere schuldeisers.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:51 schreef sanger het volgende:
Dit weet ik eerlijk gezegd niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:29 schreef Bulletdodger het volgende:
Dragen ze behalve de werknemersbijdrage ook de werkgeversbijdrage niet af? Zo ja dan is het probleem natuurlijk veel groter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |