abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:52:56 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_73436843
Onlangs kocht ik een boekje via Marktplaats. Ik was met de verkoper overeengekomen dat ik het aankoopbedrag inclusief verzendkosten zou overmaken. Een paar dagen later kreeg ik het boekje zonder postzegels erop thuisgestuurd, en ook een kaartje van TNT Post met daarop de mededeling dat ik een ongefrankeerd poststuk heb ontvangen. En of ik dan even 2,20 euro wil overmaken naar TNT Post. Ik peins daar natuurlijk niet over - gewoon een principekwestie! Ik heb eerst nog geprobeerd contact op te nemen met de verkoopster, maar die geeft - heel verrassend - niet thuis.
Morgen ga ik TNT Post eens bellen over deze gang van zaken. Ik laat het liever niet op zijn beloop, want straks heeft het nog kwalijke gevolgen voor mij! Heeft iemand ooit weleens gehoord van deze absurde manier van zaken bij TNT Post? Iemand weleens niks betaald?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:54:12 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_73436890
Dat ligt niet aan TNT. Gewoon betalen (TNT heeft goede service geleverd), en aan de verkoper het geld eventueel terugvragen.
pi_73436983
Wat kan TNT daar nou aan doen? Had je liever gehad dat ze 't niet hadden bezorgd en weggeflikkerd?
pi_73436991
Op mijn werk kregen we pasgeleden een kaart van TNT met daarop ongeveer de volgende tekst: U hebt een onvoldoende gefrankeerd poststuk verstuurd of ontvangen. Deze kaart retourneren met voldoende postzegels. (Het ging om een bedrag van 1 euro 32.)

Totaal niet meer na te gaan wat er precies gebeurd was, of de fout nu bij ons lag of de ander. Daar gaat het nu verder ook niet om: volgens de tekst haalt TNT het geld dus bij de ontvanger OF de verzender vandaan. Ik zou niet weten waarom ze het dan nu niet op de verzender willen verhalen.
pi_73437002
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:54 schreef PiRANiA het volgende:
en aan de verkoper het geld eventueel terugvragen.
die gaat dat never nooit niet doen natuurlijk. laat TNT het zelf maar met de verzender uitzoeken.
pi_73437031
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die gaat dat never nooit niet doen natuurlijk. laat TNT het zelf maar met de verzender uitzoeken.
Hoe moet TNT dat nou doen als er geen afzender op de envelop staat?
pi_73437039
mijn ervaring is dat als je dat kaartje niet terugstuurt, ze er ook nooit meer naar kraaien.
maar dat wilde je niet weten natuurlijk.
stom van die verkoper
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:00:46 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73437127
Je kan ook het boekje uit de envelop halen, er iets van vergelijkbaar gewicht in terugdoen en retour afzender sturen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:02:14 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73437184
TNT staat in z'n recht, je moet betalen als je het poststuk wilt houden.
Aan de andere kant: ik had er ooit een (van een incassobureau!) die ik uiteraard weigerde, waarna (toen nog) TPG alsnog een paar weken later een betaal-herinnering stuurde... Oftewel het systeem is zo lek als een mandje.
censuur :O
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:03:32 #10
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_73437229
Mijn dochter kreeg ooit een verjaardagskaart zonder postzegels.
OF we even die 49 cent oid over wilden maken.

Haha, dus niet, stuur maar een deurwaarder.
Man, ze moesten waarschijnlijk toch in je straat zijn, dus om de kosten hoeven ze het niet te laten.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_73437328
idd nog nooit betaald en ook nooit meer wat van gehoord
heb wel eens ergens gelzen dat als het heel vaak bij een persoon voorkomt dat ze dan kunnen weigeren daar post te bezorgen, maar of dat ooit is voorgekomen? dat weet ik niet
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:06:48 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_73437341
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:00 schreef Hukkie het volgende:
Je kan ook het boekje uit de envelop halen, er iets van vergelijkbaar gewicht in terugdoen en retour afzender sturen.

Lekker kinderachtig.

In dit geval heeft de afzender haar gegevens niet op de achterkant van de envelop gezet en daarom weet TNT Post de afzender natuurlijk niet...! Had ik nog niet bij stilgestaan. Het is op zich natuurlijk wel een goede service dat TNT het stuk dan alsnog gewoon aflevert. Dus in die zin zou het van mij nog wle netjes zijn om die paar euro te betalen. Zo erg is dat niet. Maar natuurlijk wil ik wel genoegdoening hiervoor Ik heb Marktplaats getipt over de praktijken van deze verkoper. Misschien kunnen ze haar dan blokkeren ofzo (niet dat dat veel zin heeft, een nieuw account is zo gemaakt). Maar het gaat om het idee
pi_73437573
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:03 schreef GizartFRL het volgende:
Mijn dochter kreeg ooit een verjaardagskaart zonder postzegels.
OF we even die 49 cent oid over wilden maken.

Haha, dus niet, stuur maar een deurwaarder.
Man, ze moesten waarschijnlijk toch in je straat zijn, dus om de kosten hoeven ze het niet te laten.
idd, TNT kan alle post wel gratis gaan bezorgen!
pi_73438418
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:58 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Hoe moet TNT dat nou doen als er geen afzender op de envelop staat?
is dat het probleem van TS? kan ik naar iedereen wel ongefrankeerde post sturen zonder afzender puur om ze te naaien
pi_73438447
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:06 schreef Aventura het volgende:

[..]

Lekker kinderachtig.
minder kinderachtig dan de praktijken van die verkoper?

maar nee hoor, snap je wel
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73443308
Als je het poststuk nog niet hebt opengemaakt, kun je de betaling ook weigeren en het poststuk retour geven. Ik zou geen verhaal gaan halen bij TNT, want zij voeren doodgewone procedures uit. Ik zou verhaal halen bij de verkopende partij en wanneer die niet thuis geeft, bij Marktplaats. De verkoopster schendt dan immers de voorwaarden, lijkt me zo.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:44:44 #17
66083 Platina
78th Element
pi_73443594
Gewoon betalen dan ben je er vanaf en die verkoopster een ongefrankeerd poststuk opsturen (als je haar/zijn adres hebt).
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:14:30 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_73446886
Ik heb haar adres niet maar heb nu wel geleerd dat ik daar voortaan wel naar vraag bij dit soort transacties!
pi_73447314
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:14 schreef Aventura het volgende:
Ik heb haar adres niet maar heb nu wel geleerd dat ik daar voortaan wel naar vraag bij dit soort transacties!
Kan je niet bij marktplaats aangeven dat deze verkoopster er dit soort praktijken op na houdt?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:01:45 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73447596
Het ergste wat er kan gebeuren is dat TNT voortaan geen onvoldoende gefrankeerde post meer bezorgt, maar het terug stuurt. Als ontvanger heb je geen overeenkomst met TNT, dus heeft TNT niets van jou te vorderen.
pi_73452777
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:02 schreef RemcoDelft het volgende:
TNT staat in z'n recht, je moet betalen als je het poststuk wilt houden.
Op basis van wat? TNT flikkert iets in m'n brievenbus (waar ik niet om gevraagd heb) en ik heb nogal weinig te schaften met TNT als ik niet zelf een brief in de brievenbus gedaan heb.

TNT heeft een overeenkomst met de verzender. Dat is natuurlijk niét mijn probleem.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73453113
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Op basis van wat? TNT flikkert iets in m'n brievenbus (waar ik niet om gevraagd heb) en ik heb nogal weinig te schaften met TNT als ik niet zelf een brief in de brievenbus gedaan heb.

TNT heeft een overeenkomst met de verzender. Dat is natuurlijk niét mijn probleem.
Dus je hebt liever dat TNT het pakketje wegflikkert? Ze hebben immers met jou geen overeenkomst en de verzender is niet opspoorbaar
pi_73453114
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:

Niemand belet je de zending te weigeren en retour afzender te sturen als je van mening bent dat de afzender een overeenkomst met TNT heeft en dus maar voor de kosten moet opdraaien.

En hoezo heb je er niet om gevraagd dat TNT dit "iets" in je brievenbus flikkert? Je hebt toch verzendkosten aan de afzender vooruitbetaald, welke andere bestemming had je daarbij dan voor ogen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73453272
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Niemand belet je de zending te weigeren en retour afzender te sturen als je van mening bent dat de afzender een overeenkomst met TNT heeft en dus maar voor de kosten moet opdraaien.

En hoezo heb je er niet om gevraagd dat TNT dit "iets" in je brievenbus flikkert? Je hebt toch verzendkosten aan de afzender vooruitbetaald, welke andere bestemming had je daarbij dan voor ogen?
Nogmaals: ik héb geen overeenkomst met TNT of verzender.

Dat ik het billijk vindt dat TNT geld zou moeten krijgen, is een ander verhaal. TNT heeft geen rechten t.a.v. mij en kan dus ook niets eisen.
pi_73453313
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:28 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Dus je hebt liever dat TNT het pakketje wegflikkert? Ze hebben immers met jou geen overeenkomst en de verzender is niet opspoorbaar

Nee. TNT moet voor verhaal van de verzendkosten naar de afzender. Als ze door een domme (of bewuste) actie m'n pakketje achterhouden/weggooien, heb ik geen probleem met TNT, maar met de afzender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')