Rechtsbijstand is in deze zaak niet goed genoeg. Heb ik geprobeerd, maar die gasten willen of kunnen niets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:39 schreef Rooligan het volgende:
Heb je nu een factuur of een offerte (zoals je schrijft) ontvangen. Dat is nogal een verschil.
Trouwens, geen rechtsbijstand die je met deze zaak kunnen helpen?
Gewoon, omdat het kan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom kost een advocaat eigenlijk zo veel geld?
Heb je dat echt zo ervaren? Mag ik vragen waar je je verzekering hebt lopen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Cydex het volgende:
[..]
Rechtsbijstand is in deze zaak niet goed genoeg. Heb ik geprobeerd, maar die gasten willen of kunnen niets.
Ja, maar die doen dus niks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Begrijp ik nou goed dat TS zelf naar een advocaat is gestapt voor een zaak maar ook een rechtsbijstandsverzekering heeft lopen
Ga even in op je offtopic post: Kan me goed voorstellen dat TS een zaak heeft waar de RBV weinig mee wil/kan. Heb mijn eigen RBS tweemaal aangeschreven, en beide keren konden ze niets. 1x gaven ze aan dat het geschil een bedrag vertegenwoordigde onder hun minimumgrens à 250 euro (geschil ging om 247 euro), en de andere keer gaven ze aan dat de zaak "te complex" was voor hun juristen, maar dat ik de advocaatkosten tot 750 euro (!) bij ze kon declareren. Believe it or not, maar die laatste zaak heb ik uiteindelijk zelf opgelost, zónder advocaat. Viel helaas dus ook niets te declareren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:55 schreef samara het volgende:
[..]
Heb je dat echt zo ervaren? Mag ik vragen waar je je verzekering hebt lopen?
Sorry voor de vragen maar ik vind dit toch verontrustend om te lezen! Ik heb ook een rechtsbijstandverzekering en mag toch hopen dat ze me bij alles kunnen helpen!
sorry beetje offtopic
Dus als het in eerste instantie al menens is, juist wanneer je rechtsbijstand zo hard nodig bent, juist dán wordt je verzoek om rechtsbijstand in principe afgewezen? Zou fraai worden als dat de norm is. Dan zouden ze hun eigen branche om zeep helpen omdat dan niemand nog een RBV afsluit.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:44 schreef Tja... het volgende:
Maar als die meteen nodig blijken te zijn, zou het weleens kunnen gebeuren dat je zaak "geweigerd" wordt.
Op mijn kantoor wordt ook zonder kantooropslag en BTW gequote, al wordt dat er altijd bij gezegd. Uitgaande van 6% kantooropslag is de hoofdsom zo'n 3.500 euro. Wel iets boven de feequote dus, maar niet overdreven veel naar mijn mening.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:32 schreef Cydex het volgende:
Situatie: advocaat meldt richtprijs 2.500 tot 3.00 euro. Nota komt: 4500 Euro (incl. bureaukosten en BTW). Ik ging er vanuit dat de richtprijs incl. bureaukosten en BTW was. Blijkbaar niet.
...
Zijn er tips en ervaringen die ik kan gebruiken tijdens mij gesprek met mijn advocaat? Ik lees ze graag
Die 2 keer dat we de rechtsbijstandverzekering nodig hebben gehad ging het prima.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:10 schreef eleusis het volgende:
Rechtsbijstandverzekeringen zijn niets waard...
Idem dito. Ik was in de veronderstelling dat dat gebruikelijk was.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Op mijn kantoor wordt ook zonder kantooropslag en BTW gequote, al wordt dat er altijd bij gezegd. Uitgaande van 6% kantooropslag is de hoofdsom zo'n 3.500 euro. Wel iets boven de feequote dus, maar niet overdreven veel naar mijn mening.
Betalingsregeling is vast wel iets over af te spreken. Succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |