abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73432860
Ik heb een jaar geleden laminaat laten leggen in m'n huurappartement, lag er mooi in toen. Afgelopen zomervakantie was ik 3 weken bij m'n ouders en toen ik terugkwam lag er een plas water in m'n slaapkamer. Huisbaas gebeld en hij beloofde het te fixen, ik kon de bron van de lekkage niet echt traceren trouwens, maar hij had wel een idee. Naja, geen last meer van gehad, maar m'n laminaat staat wel echt krom sindsdien en dat lijkt wel erger te worden.

Nu ga ik per 1 november verhuizen en wil ik mijn laminaat onder andere overdoen aan de nieuwe huurder, alleen vind ik het niet echt tof dat het zo krom staat. Zou ik de huisbaas aansprakelijk kunnen stellen of iets?
Ik heb toen alleen de lekkage gemeld en niks over het laminaat gezegd omdat het toen nog niet zo erg was..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:14:18 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73432964
hmm de gemiddelde huurbaas kennende vergeet het maar.

Je kan het wellicht opperen maar de kans is er dat zelfs een rechtszaak hier niets aan veranderd
pi_73433006
Mijn huisbaas is wel echt heel chill & redelijk, dus wat dat betreft verwacht ik wel een kans te maken, wil alleen weten of het überhaupt kan.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:16:43 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_73433040
Heb je niet gewoon een inboedelverzekering? Zoek de oorzaak op en dien de gevolgschade daar in.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_73433091
Ja, die heb ik ook wel.. Eens even kijken!
pi_73433105
Staat er iets op papier over die lekkage?

Zo niet, dan wordt het lastig om je gelijk te krijgen.
pi_73433133
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef Honeymooner het volgende:
Mijn huisbaas is wel echt heel chill & redelijk, dus wat dat betreft verwacht ik wel een kans te maken, wil alleen weten of het überhaupt kan.
Waarom heb je dat dan niet meteen gedaan?
pi_73433331
Naja, omdat het toen dus helemaal niet zo erg was, het wordt alleen nu steeds erger..
pi_73433376
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:25 schreef Honeymooner het volgende:
Naja, omdat het toen dus helemaal niet zo erg was, het wordt alleen nu steeds erger..
Tsja, dan zou je toch eens met je huisjesmelker moeten gaan praten.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:29:59 #10
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_73433466
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:25 schreef Honeymooner het volgende:
Dat komt omdat het laminaat pas krom wordt zodra het droogt... Kortom, zoek de oorzaak, laat dat oplossen en schakel je verzekering in
pi_73434091
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:29 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat komt omdat het laminaat pas krom wordt zodra het droogt... Kortom, zoek de oorzaak, laat dat oplossen en schakel je verzekering in
Ik zou het eerst uitzoeken, dan verzekering bellen en daarna ps oplossen.

En wat geeft iemand nou voor een over te nemen laminaatvloer? Misschien 50 euro. Als iemand het al over wil nemen.
pi_73436026
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef Honeymooner het volgende:
Maar voor schade moet je toch echt bij je inboedel verzekeraar zijn.
Je huisbaas kan er niks aan doen dat de lekkage 3 weken lang plaatst vind, wat dat betreft had je gewoon iemand moeten regelen die regelmatig even een kijkje kwam nemen.
Doet je huisbaas vervolgens niets aan herstel, dan komen er andere aspecten om de hoek kijken, maar zo'n verhuurder lijkt het me nu ook weer niet, immers je had gebeld en hij heeft het gefixt.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:49:57 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_73436729
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:46 schreef Conflict het volgende:

[..]

En wat geeft iemand nou voor een over te nemen laminaatvloer? Misschien 50 euro. Als iemand het al over wil nemen.
Waarom? Je moet er voor zorgen dat de lekkage opgelost wordt, dat is de taak van de huisbaas, niet van de verzekeraar. Jij bent als verzekerde vanuit de wet verplicht om verdere schade te voorkomen, kortom: oplossen moet gewoon gebeuren, anders wordt de schade alleen maar groter.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:58:45 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73444019
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar voor schade moet je toch echt bij je inboedel verzekeraar zijn.
Je huisbaas kan er niks aan doen dat de lekkage 3 weken lang plaatst vind, wat dat betreft had je gewoon iemand moeten regelen die regelmatig even een kijkje kwam nemen.
Doet je huisbaas vervolgens niets aan herstel, dan komen er andere aspecten om de hoek kijken, maar zo'n verhuurder lijkt het me nu ook weer niet, immers je had gebeld en hij heeft het gefixt.
De huisbaas moet gewoon de schade voldoen als de lekkage niet te wijten is aan de huurder. BW7, artikel 208.
pi_73458084
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:46 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik heb er onlangs een (23 m2) verkocht voor 80 euro.

Laten overnemen lukt wel. Gewoon zeggen dat je de vloer eruit rukt als ze hem niet over willen nemen. Dan willen ze hem heus, want voor 80 euro kunnen ze zelf geen nieuwe vloer leggen. En natuurlijk ook echt het laminaat eruit trekken als ze weigeren. Niet omdat je zelf nog iets kunt of wilt met de planken, maar om de nieuwe huurders niet te sterken in hun idee dat ze de vloer toch wel krijgen ook als ze niet betalen.

Ontopic: gewoon eerst je eigen verzekering bellen. Als zij de huisbaas aansprakelijk achten, kun je dán hem ermee opzadelen. Dat is veel beter dan in eerste instantie al de kosten bij je huisbaas neerleggen, om er na veel gesteggel achter te komen dat je eigen verzekering gewoon uitkeert.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:54:55 #16
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73473573
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

De huisbaas moet gewoon de schade voldoen als de lekkage niet te wijten is aan de huurder. BW7, artikel 208.
Dat gaat over schadevergoeding. Dat is de volgende stap pas. Laat de huisbaas eerst maar eens de kans krijgen om te herstellen.
BE YOUR DOG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')