Waarom heb je dat dan niet meteen gedaan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef Honeymooner het volgende:
Mijn huisbaas is wel echt heel chill & redelijk, dus wat dat betreft verwacht ik wel een kans te maken, wil alleen weten of het überhaupt kan.
Tsja, dan zou je toch eens met je huisjesmelker moeten gaan praten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:25 schreef Honeymooner het volgende:
Naja, omdat het toen dus helemaal niet zo erg was, het wordt alleen nu steeds erger..
Dat komt omdat het laminaat pas krom wordt zodra het droogt... Kortom, zoek de oorzaak, laat dat oplossen en schakel je verzekering inquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:25 schreef Honeymooner het volgende:
Naja, omdat het toen dus helemaal niet zo erg was, het wordt alleen nu steeds erger..
Ik zou het eerst uitzoeken, dan verzekering bellen en daarna ps oplossen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat komt omdat het laminaat pas krom wordt zodra het droogt... Kortom, zoek de oorzaak, laat dat oplossen en schakel je verzekering in
Maar voor schade moet je toch echt bij je inboedel verzekeraar zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef Honeymooner het volgende:
Mijn huisbaas is wel echt heel chill & redelijk, dus wat dat betreft verwacht ik wel een kans te maken, wil alleen weten of het überhaupt kan.
Waarom? Je moet er voor zorgen dat de lekkage opgelost wordt, dat is de taak van de huisbaas, niet van de verzekeraar. Jij bent als verzekerde vanuit de wet verplicht om verdere schade te voorkomen, kortom: oplossen moet gewoon gebeuren, anders wordt de schade alleen maar groter.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:46 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik zou het eerst uitzoeken, dan verzekering bellen en daarna ps oplossen.
En wat geeft iemand nou voor een over te nemen laminaatvloer? Misschien 50 euro. Als iemand het al over wil nemen.
De huisbaas moet gewoon de schade voldoen als de lekkage niet te wijten is aan de huurder. BW7, artikel 208.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar voor schade moet je toch echt bij je inboedel verzekeraar zijn.
Je huisbaas kan er niks aan doen dat de lekkage 3 weken lang plaatst vind, wat dat betreft had je gewoon iemand moeten regelen die regelmatig even een kijkje kwam nemen.
Doet je huisbaas vervolgens niets aan herstel, dan komen er andere aspecten om de hoek kijken, maar zo'n verhuurder lijkt het me nu ook weer niet, immers je had gebeld en hij heeft het gefixt.
Ik heb er onlangs een (23 m2) verkocht voor 80 euro.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:46 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik zou het eerst uitzoeken, dan verzekering bellen en daarna ps oplossen.
En wat geeft iemand nou voor een over te nemen laminaatvloer? Misschien 50 euro. Als iemand het al over wil nemen.
Dat gaat over schadevergoeding. Dat is de volgende stap pas. Laat de huisbaas eerst maar eens de kans krijgen om te herstellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
De huisbaas moet gewoon de schade voldoen als de lekkage niet te wijten is aan de huurder. BW7, artikel 208.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |