abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73427052
Zoals iedereen hier wel weet heb ik een HEEL gezellige werkgever, nu is mijn adapter van mijn laptop stuk en ik zit te dubben of ik hem zal declareren. De situatie is als volgt:

Ik heb een laptop ter beschikking van mijn werkgever, dit is mijn 2e laptop en ik heb hem nu ongeveer een jaar. Toen ik hem kreeg was hij niet nieuw.
Ik gebruik mijn laptop op diverse locaties, dus ik vervoer hem geregeld.

De adapter is stuk op beide aansluitpunten: waar de stekker op de adapter aangesloten zit is de kabelhoes doorgescheurd en zijn de blauwe en bruine hoezen van de stroomdraden zichtbaar. Aan de andere kant, waar de adapter op de laptop aangesloten wordt is de draad bijna geheel los: de metale draden zijn zichtbaar.... de adapter is dus echt wel stuk, sist, tikt, rookt, moet voorzichtig gepositioneerd worden wil hij het uberhaupt doen: een brandje waiting to happen, dus ik heb hem vervangen.

Wat vinden jullie: is dit normale wear and tear overeenkomstig verwacht gebruik en komt dit voor rekening van de werkgever, of is dit het gevolg van onvoorzichtige sloopdrang van mij en moet ik hem zelf dokken?
pi_73427137
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Rooligan op 06-10-2009 16:04:05 (niet goed gelezen) ]
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_73427158
Werkgever lijkt me, zeker gezien het feit dat hij al niet nieuw was toen je hem kreeg.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73427173
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:00 schreef Flying_Phoenix het volgende:
...of is dit het gevolg van onvoorzichtige sloopdrang van mij en moet ik hem zelf dokken?
Dus jij wil dat ik jou ga vertellen of jij dat ding al dan niet hebt gesloopt? Logisch..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:05:59 #5
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73427230
Kabel gaat niet zomaar stuk ...
Frysk bloed tsjoch op!
pi_73427395
Nee, kabel gaat natuurlijk stuk van het oprollen, afrollen, te veel druk op de aansluiting in de tas, te strak oprollen, dat werk..... dus ik heb het echt wel gedaan.... maar is het nu redelijk als ik um declareer.....?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:12:41 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73427470
hoe krijg je t voor mekaar?
ieder mens weet dat je die dingen niet strak om de adapter moet rollen, en waar los te halen t beter is dan strak rollen.

k vind t nogal knap als je dat in een jaar tijd voormekaar krijgt. hier inmiddels alweer jaren een laptop, en zelfs toen hij dagelijks mee naar opleiding ging, is me dat nog niet gelukt.
afhankelijk daarvan zou ik als baas (hoeveel dat al bij anderen is voorgekomen) wel of niet vergoeden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_73427472
Waarom zou dat niet redelijk zijn ? tis toch laptop van de baas ? en als ie veel verplaatst wordt is dit iets wat te verwachten is, zou het gewoon declareren. ( of je vraagt het gewoon aan je chef natuurlijk )
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:13:09 #9
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_73427482
Ik heb ook aan laptop van de zaak, en die is nu bijna anderhalf jaar oud. Ik neem deze mee naar elke klant en af en toe zelfs mee naar huis (indien een laptop van pas zou komen). Daar is nog helemaal niets mis met de adapter!
Thinking about thinking of you.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:13:54 #10
54408 Parzival
Where it happens
pi_73427503
standaard schade.. gewoon declareren
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_73427510
Waarom vraag je niet gewoon of dat kan? Leg de situatie uit aan diegene die daar over gaat en kijk of het kan of niet. Lijkt me de makkelijkste optie.
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_73427526
Je gebruikt dat ding toch niet voor de lol maar voor je werkgever? Declareren dus.
Over een jaar is je batterij een keer aan de beurt en die is ook voor de rekening van je werkgever.
pi_73427545
Aangezien het ding van je werkgever is moet hij hem vervangen.
Dat het stuk gaat door dagelijks gebruik is niet zo gek lijkt me

En als ie hem niet vervangt is jouw accu over 2 uur leeg, en dan kan je niks meer doen
pi_73427710
Wat zei je werkgever toen je hem vertelde dat je adapter versleten is en je een nieuwe moet hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door En1gma op 06-10-2009 16:37:35 ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:20:45 #15
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_73427714
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:12 schreef Ynske het volgende:
hoe krijg je t voor mekaar?
ieder mens weet dat je die dingen niet strak om de adapter moet rollen, en waar los te halen t beter is dan strak rollen.

k vind t nogal knap als je dat in een jaar tijd voormekaar krijgt. hier inmiddels alweer jaren een laptop, en zelfs toen hij dagelijks mee naar opleiding ging, is me dat nog niet gelukt.
afhankelijk daarvan zou ik als baas (hoeveel dat al bij anderen is voorgekomen) wel of niet vergoeden
nou ik heb het zelf ook meegemaakt hoor, ben ondertussen aan mijn 2e adapter na een 3.5 jaar oude laptop.
altijd overal mee naartoe genomen en voorzichtig met de kabels omgegaan enzo.
en opeens op een ochtend, lag lekker in bed met me laptop nadat ik wakker was geworden, allemaal geknetter en vuur, kortsluiting, brandplekken op de vloerbedekking enzo.
dus het hoeft niet per-se aan de gebruiker te liggen
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:26:11 #16
54408 Parzival
Where it happens
pi_73427900
wij vervangen die dingen regelmatig.. met 140 laptops in the field zoals dat dan heet.. gelukkig hebben we 3jr garantie op al die dingen.. dus dit is gewoon garantiewerk..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:33:20 #17
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73428168
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:20 schreef ruud.nl het volgende:
Wat zei je werkgever toen je hem vertelde dat je adapter versleten is en je een moet hebben?
Inderdaad,
is er wel aangeven aan de werkgever dat er een nieuwe nodig was?
Aangezien dit probleem niet van de een op de andere dag is ontstaan had TS hier volgens mij tijd genoeg voor.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:33:52 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_73428182
Ik mag toch hopen dat je werkgever niet gaat zitten zeiken om 100 euro? Als i het daar nou van moet hebben
En daarbij. Je gebruikt hem toch voor je werk? Dan zijn de kosten al helemaal voor je werkgever.
pi_73428470
is werklaptop, dus gewoon declareren.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_73429128
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:20 schreef crazy987 het volgende:

[..]

nou ik heb het zelf ook meegemaakt hoor, ben ondertussen aan mijn 2e adapter na een 3.5 jaar oude laptop.
altijd overal mee naartoe genomen en voorzichtig met de kabels omgegaan enzo.
en opeens op een ochtend, lag lekker in bed met me laptop nadat ik wakker was geworden, allemaal geknetter en vuur, kortsluiting, brandplekken op de vloerbedekking enzo.
dus het hoeft niet per-se aan de gebruiker te liggen
neem jij je woorden alsjeblieft even terug
je flikkert alles op de grond, dus zo voorzichtig doe je er niet mee,
want je kan er zo op staan
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')