Phluphy is een wijze vrouw. Ik vind je keuken ook niet zo gek. De fronten zijn zelfs mooi! Net als de apothekerskast en de stoomoven! Het blad is wel verschrikkelijk, net als keramiek. Is gas wel een optie? Of ligt je knibbelknabbelhuisje in het buitengebied? Niet dat dat een onoverkomelijk probleem is, want dan leg je gewoon een gastank van 1500 liter in de tuin, net als ik
Badkamer is ook niet mijn smaak en vooral totaal niet in stijl met de rest van het huis, maar wel functioneel en jij kunt daar vast iets prachtigs van máken. Heb je ook nog foto's van hoe de rest van het huis was ten tijde van de vorige bewoners?
Maar hey, bedenk je wel wat een ongelooflijk comfort die keuken en badkamer je al bieden sinds de dag van de sleutel. Hierdoor kon je er wél gelijk intrekken en heeft het je wellicht ook een hoop dubbele lasten gescheeld of in ieder geval op-en-neer-gereis van oud huis naar klushuis.
Ter vergelijking: Ik had een niet-werkende badkamer, twee niet-werkende keukens en een niet-werkend toilet toen we begonnen hier. Alles is er in het eerste weekend uitgesloopt en pas na een maand of drie hadden we een keer een keuken. Wel gloednieuw in een ruimte met nieuwe riolering onder de vloer, nieuwe elektra, nieuwe vloer, nieuwe schouw, nieuwe kozijnen, nieuwe pui, etc. Maar tot die tijd kon ik alle cateringactiviteiten dus mooi vanuit de schuur (koelkast en tafel) en tuin (BBQ) uitvoeren. Toilet hebben we ook snel geregeld, maar wel een week of drie zo'n ellendige Dixie in de tuin. (Ook voor het toilet moest eerst de binnen- en buitenriolering vernieuwd worden en een nieuwe benedenvloer gestort worden, etc, etc.)
Oftewel, count your blessings