Eerder was deze hele wand dicht...(onder het schuine gedeelte)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef error_404 het volgende:
dikke tvp
een vraagje alleen; waarom heb je die wand precies op die mooie kolom aan laten sluiten?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:11 schreef Xs2Shanna het volgende:
Dit is echt 1 van de tofste en zwaarste projecten hier op Fok volgens mij!
Stuken ging zeer okay. (vreemd hoe je dat soms wel met een c moet schrijven en de andere keer weer niet... )quote:
Echt klasse wat je er tot nu toe van gemaakt hebt zeg!
Hoe ging het zelf stuccen?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:45 schreef Oblivion het volgende:
Yep, vriendlief heeft wel alles samen met mij gemengd, want dat is best zwaar.
Maar ik heb het stucwerk zelf opgebracht ja, met een rei en profielen.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:49 schreef phluphy het volgende:
[..]
Je bent nu officieel mijn held. Mag ik je aanraken?
![]()
quote:Zonder gein, ik ben dus aan aan afwegen wat we hier gaan doen, zelf of uitbesteden. Ben ik erg naief om te denken dat "als jij het kan (leren), kan ik het ook" ? Ik zou er wel wat meer over willen weten, maar wil het topic verder niet vervuilen. Als je eens zin en tijd hebt, wil je me dan pm ' en? Heeft geen haast!
* phluphy gaat pochen bij familie en kennissen: ik ken een vrouw die stuct!
Oh, dat past wel bij mijn nieuwe jurkje.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:27 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
En daarna zien je handen er zo uit...
Kan wel tot volgend jaar zomer duren hoor!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:40 schreef phluphy het volgende:
Oh ja, moet je echt doen! Niet alleen leuk, maar ook leerzaam. Ik wacht wel!
Oh, is dat zo...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:18 schreef bleiblei het volgende:
Dat goudband spul schijnt trouwens +/- een jaar houdbaar te zijn, dus ik vrees dat je vriend er toch aan moet geloven dit jaar.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef Oblivion het volgende:
Ik zou ook zo blij zijn geweest, bleiblei, maar ze kwamen maar niet.
Overal kutsmoesjes en lulverhalen..![]()
Of je betaald de hoofdprijs, nou dan maar niet.
Ben blij dat ik het maar gedaan heb, anders hadden we nu nog half af gezeten.
Heb wel heel hard staan zingen:
EN DAT IS WEER 100 EURO VERDIEND!
Boosheid werkte hier ontzettend in mijn voordeel...
Ik laat ALLE stukadoors aan mij voorbij gaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:23 schreef bleiblei het volgende:
[..].
Kom volgende keer maar meer richting het zuiden wonen. Ik weet nog wel een goeie stucadoor.
(al komtie morgen niet omdat zijn bus gekeurd moet worden. Maarrrr hij krijgt voordeel van de twijfel want de vorige 8 keer is hij wel gewoon netjes op de afgesproken tijd gekomen).
Ha, ik win. Onze is 260 jaar oud.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:34 schreef Oblivion het volgende:
Ik wil wel even melden, wij hebben een 100 jaar oud huis met oude uitstraling, dus als het een beetje bobbelig is is dat natuurlijk niet zo erg.
Zo'n huisje heb jij ook, pluhpy.
MAAR, als ik in een niet zo'n oud huis had gewoond, grotere muren had gehad, veel hoeken etc etc...
Dan had ik het alsnog laten doen.
Is absoluut strakker.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:38 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ha, ik win. Onze is 260 jaar oud.Maar de muren zijn op zich niet bobbelig, dat is allemaal al eens gerenoveerd. Maar er zit overal van dat achterlijke rouwfasebehang (heet dat echt zo? bizar!), echt het HELE huis, en daaronder nog andere ouwe zooi, die er dusdanig moeilijk afgaat dat het niet glad genoeg te krijgen is om er daarna overheen te schilderen.
Had jij ook niet gestucked?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:01 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik bemoei me er ook even tegenaan hier (wat wordt het trouwens mooi Obli, je bent echt een klusheld!).
Ik heb meerdere slechte verhalen gehoord over Alabastine Muurglad. Ikzelf heb Knauf Stucpasta (in een emmer van 5 kg ofzo) gebruikt om een muurtje mee te "filmen" (dun besmeren om glad te trekken) .
Dat ging ontzettend makkelijk, fijn spul, goed te verwerken op de muur, makkelijk heel glad te trekken en daarna eventueel ook makkelijk te schuren.
Ja ik heb ook gestuct. Weet nu wel hoe je het moet doen, hoe je het moet schrijven is me echter nog steeds een raadselquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:10 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Had jij ook niet gestucked?
Nou moet ik wel zeggen dat ik die roller bagger vond, dus met spackmes gewoon uit den emmer halen en smeren.
Ging wel goed.....en dat spul wat jij zegt ken ik niet eigenlijk...
Maar als jij het zegt geloof ik je gelijk.
YEAH! Nog 1!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:20 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ja ik heb ook gestuct. Weet nu wel hoe je het moet doen, hoe je het moet schrijven is me echter nog steeds een raadsel![]()
Twee wanden van de slaapkamer met goudband (moest een dikke laag op) en 1 wandje met Knauf pasta.
Ik gebruikte een plastic soeplepel waarmee ik het op mijn spackmes kwakte, flats![]()
Renoband? Welke renoband is dat? Ik dacht dat je het alleen voor muren e.d. kon gebruiken, of bedoel jij een andere uit de reeksnaam renoband ofzo?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:28 schreef Ml-etje het volgende:
Onze stucadoor raadde knauf renoband aan..dat scheurt zelfs niet als je je verfafbrander erop zet kwam ik vanavond achter. Perfect spul en je hoeft amper te schuren, ik ben fan
Waar gebruik je dat voor?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:28 schreef Ml-etje het volgende:
Onze stucadoor raadde knauf renoband aan..dat scheurt zelfs niet als je je verfafbrander erop zet kwam ik vanavond achter. Perfect spul en je hoeft amper te schuren, ik ben fan
geen idee wat zijn meterprijs is. we betalen 625 euro voor de gehele woonkamer + aanbouw (behalve het plafond van het oude deel) en het stuk van de keuken achter de gootsteen (waar vroeger dat raam zat en nu dat bar achtige ding.) en hij werkt de onderkant van de schouw af.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik laat ALLE stukadoors aan mij voorbij gaan.
Enough is enough!
Wat betalen jullie per m2?
Ik was een dagje kwijt en 4,5 zakken goudband...![]()
Andere spullen had ik al gekocht voor zoonlief zijn kamer en diezelfde spullen ga ik dus ergens anders ook nog gebruiken in het huis...
Moet alleen een nieuw mixertje hebben, die heeft het allemaal niet overleeft...![]()
En hoe lang denk je dat hij werk heeft?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
geen idee wat zijn meterprijs is. we betalen 625 euro voor de gehele woonkamer + aanbouw (behalve het plafond van het oude deel) en het stuk van de keuken achter de gootsteen (waar vroeger dat raam zat en nu dat bar achtige ding.) en hij werkt de onderkant van de schouw af.
Ja vanmiddag...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:54 schreef Ml-etje het volgende:
Heb je dat vulspul uit die tube al eens geprobeerd spekkie glad te krijgen![]()
Ik was zo blij met die stucadoor.
Anderhalve dag ongeveer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:50 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat hij werk heeft?
Maar dat hardt (is dit correct NL?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Ja, da's dat schuimachtige spul (lijkt op extradik scheerschuim)
Daar heb ik een flinke pot nog van staan
Beter! Dat spul werkt 10 keer sneller en makkelijker dan die vullers en plamuur in tubes!
En het blijft enigszins elastisch heb ik gemerkt, dus da's top
Oh, dan heb ik waarschijnlijk ander spul in mijn hoofd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:32 schreef Ml-etje het volgende:
Ehmm bleiblei kweet niet wat je er dan mee doet?
Maar bij mij is het keihard (maar zijn geen gaten formaatje baksteen je moet het wel gebruiken voor opvullen schroefgaten enz.).
Ik heb even je postgeschiedenis gecheckt want het leek wel een reclamespotje.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:43 schreef exode het volgende:
Renoband...fantastisch! Onze oude appartement hing elkaar met Renoband. Het heeft er 2,5 jaar lang top uit gezien...ok kleine aanpassing: In onze slaapkamer die zeeeer slecht geïsoleerd was kregen we na 2 jaar kleurverschillen. Je zag precies waar de gaatjes gevuld waren door Renoband. Maar gelukkig alleen als de zon erop scheen.
In ons huidige huis is er aardig wat Renoband doorheen gegaan. (eerst nadenken voor je gaten boort! hihi...)
Renoband...wij hebben altijd 1 emmertje in huisMijn zwager die timmerman is zweert erbij.
Succes Pluphy!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:57 schreef phluphy het volgende:
Nog meer stucdames. Respect.![]()
Obli, dat stuccen misschien niet eens nodig is, daar had ik ook wel eens aan gedacht ja. Toen we laatst de nieuwe keuken kregen moest daar natuurlijk ook gestuct worden, maar met name omdat er leidingen etc in de muur gelegd werden.
Ik ga het dus zeker eerst zo proberen. Binnenkort maar eens een ruimte uitkiezen waar ik kan gaan testen.
Fijn, dat jij het ook even noemde, ik had mezelf misschien wel bijna helemaal op het verkeerde been gezet.
En bedankt ook voor de tips, dames. Ik begrijp dat:
- Knauf renoband hét vulmiddel is. Voor houtwerk (deuren, kozijnen etc) en ook voor muren (?)
- Knauf stucpasta wellicht mijn redmiddel wordt
Inclusief materiaal?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Anderhalve dag ongeveer.
Met 2 man.
Ze zijn een uurtje of anderhalf aan het voorstrijken geweest & dingen afplakken.
4 uur voor 2 muren en later deze week komen ze nog om de aanbouw & keuken te doen.
Jep, incl. materiaal.quote:
Kan het schelen, als je ertegenaan loopt, neem je toch een stukje meequote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:24 schreef Oblivion het volgende:
Ik zit dus nu heel zielig en alleen in een grote woonkamer op dat stoeltje met dat lichtje...
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:11 schreef Reese het volgende:
[..]
Kan het schelen, als je ertegenaan loopt, neem je toch een stukje mee
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:09 schreef Ml-etje het volgende:
Ach gossie![]()
Voel me nu wel lui hoor tussen al die stucende dames.
Zat bij de prijs in...quote:
Wel fijn dat de vloer gedaan wordt enne eff pauze dan
Jawel, maar luik moet in de muur.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |