Hey thanks, t moet een return zijn, ik neem aan dat jouw prijs een enkeltje isquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:00 schreef lost95 het volgende:
Een enkeltje of return?
AMS --> SYD voor 915 bij Emirates
Oh dat is een hele goede tip, ik wist niet eens dat dat kon.. Ik ga vanavond even kijken, bedankt!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:00 schreef Nic1 het volgende:
Ja hoe langer je wacht hoe duurder het gaat worden. Je kunt misschien nu al gaan boeken, en pas vlak voor vertrek betalen.
Neuh zo'n vermoeden had ik al.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:01 schreef Nic1 het volgende:
Voor het plukken van fruit maakt het niet zo veel uit welke opleiding je hebt gedaan.
Ooh ik wil met je mee, pas ik nog in je backpack?quote:Op zondag 6 juni 2010 16:52 schreef Vrohdon het volgende:
Ik vertrek op 6 oktober met een reis van Australian Backpackers naar Australië, voor zo'n 8 maanden. Ik begin in Sydney en wil van daaruit de oostkust langs trekken. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik eerst met het vliegtuig naar het noorden vertrek en dan per bus terugzak, of dat ik met de bus op en neer ga reizen. Ook twijfel ik nog of ik Darwin wil bezoeken, weet iemand of dat écht een aanrader is, of is het niet heel erg anders dan de plaatsen aan de oostkust?
Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe je je voor kan bereiden op het vinden van werk in Australië. Ik lees hier al dat het alles behalve makkelijk is. Zijn er voorbereidingen die je in Nederland kan treffen om daar gemakkelijker aan werk te komen?
Ik heb zelf een HBO diploma. Da's een diploma voor leraar basisonderwijs. Ik verwacht niet dat ik in Australië in die sector werkzaam zal zijn, maar weet iemand of een bachelor degree, welke dan ook, de kans op werk vergroot, of maakt dat geen fluit uit?
Van mij mag je mee, maar dan vraag ik me wel enorm af wat ik thuis kan laten om jou in mn tas te kunnen krijgen.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:37 schreef Eva4Evah het volgende:
Ooh ik wil met je mee, pas ik nog in je backpack?![]()
Ach joh, al die andere spullen heb je toch helemaal niet nodigquote:Op zondag 6 juni 2010 22:45 schreef Vrohdon het volgende:
[..]
Van mij mag je mee, maar dan vraag ik me wel enorm af wat ik thuis kan laten om jou in mn tas te kunnen krijgen.
Denk wel dat ik iets uit te leggen heb bij de douane als ze zien dat ik in mijn tas alleen een mokkel en een tandenborstel heb...quote:Op zondag 6 juni 2010 22:54 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ach joh, al die andere spullen heb je toch helemaal niet nodigIk ben je persoonlijke gids
Ok, misschien een tandenborstel dan, want ik hou niet van slechte adem.
Och, ik gooi gewoon al mijn charmes in de strijd en dan komen we er vast wel langsquote:Op zondag 6 juni 2010 23:03 schreef Vrohdon het volgende:
[..]
Denk wel dat ik iets uit te leggen heb bij de douane als ze zien dat ik in mijn tas alleen een mokkel en een tandenborstel heb...
IK ga in augustus en september en ben nu allerlei boeken aan het lezen over engelse ontdekkingsreizigers in de 19e eeuw aldaarquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:37 schreef Vrohdon het volgende:
Ja de Lonely Planet heb ik sws al aangeschaft. Ik bedoelde meer een boek met reisverhalen, of iets in die richting.
Ik heb trouwens een LP uit 2005, dus die zal op veel punten ook wel enorm achterhaald zijn. Ik kocht em via bol.com 2e hands, zonder na te denken over het jaar van uitgave...
Het Visa is elektronisch gekoppeld aan je paspoortnummer. Dus je krijgt voor de rest geen papierwerk.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Even een praktisch vraagje..
Een vriendin werkt bij een reisbureau, en zij ging een visum aanvragen voor vakantie (toeristenvisum). Nu heb ik een bestandje gekregen met mijn reisgegevens, data van visum, geboortedatum, paspoortnummer, etc. Meer staat er echter niet in. Is dit voldoende, of moet er eigenlijk nog een digitale streepjescode oid bij? Haar kan ik niet bereiken omdat ze zelf een paar weken op vakantie is.
Ja, plus dat iedereen die LP heeft en dus in die hostels gaat hangen helaasquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:25 schreef Eva4Evah het volgende:
Er zijn niet echt boeken die je gelezen móet hebben. Je kan daar ook op de bonnefooi heen en het allemaal wel zien hoor, praktisch alles wijst zich vanzelf. Bedoel, ik kwam laatst nog een gast tegen die erheen ging zonder enige informatie, hij wist niet eens dat de Great Ocean Road bestond, terwijl die in Melbourne landdeDat soort dingen. Maar de Lonely Planet is wel heel erg handig, kan hem iedereen aanraden (hoewel die soms een beetje achterloopt waardoor ik 1 keer in een dramatisch hostel ben beland).
de douane tikt je paspoortnummer in en ziet dan op en scherm of je wel of niet een visum hebt en van wanneer tot wanneer die geldig isquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:15 schreef Zocalo het volgende:
Hoe werkt die elektronische koppeling dan? Je hebt behalve een blaadje met je gegevens dus niks nodig en dat papiertje geldt eigenlijk alleen als bewijs (terwijl er behalve je gegevens en data dus niks op staat)?
Dat TRN nummer heb ik niet zo te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |