quote:
Beide zijn ook gewoon verbasteringen afgeleid van Jezus of Jezus-Maria.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:56 schreef Paul het volgende:
Liever zeg je sjeempie of jeetje.
In de naam van de master, de lijpo en de holy fucking spiritquote:Op maandag 5 oktober 2009 23:58 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Beide zijn ook gewoon verbasteringen afgeleid van Jezus of Jezus-Maria.
Doe normaal man, mijn buurman heet Klaasquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:02 schreef x69 het volgende:
Godverdomme Jezus Maria Klaas Annie en weet ik 't!
He-man!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:00 schreef deepart het volgende:
[..]
In de naam van de master, de lijpo en de holy fucking spirit
Godver daar merk ik al veel vanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:04 schreef michiel_merk het volgende:
vloeken maakt impotent begin er niet aan
Sorry!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Doe normaal man, mijn buurman heet Klaas
Ik heet klaasquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Ja Paul, dat kan echt niet!!!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:08 schreef Paul het volgende:
[..]
Ooit zal je dit gaan bezuren wat je hier allemaal roept
Jij heet Klaasdj, pinokkioquote:
kut, je hebt gelijk.quote:
FAIL!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:09 schreef Krogzar het volgende:
de man over wie je hebt heet helemaal geen jezus
hij heet waarschijnlijk iets als
Joshua van Nazareth (dus helemaal geen jezus christus)
dus donder eens op met ons lastig vallen met jullie godsdienstige blablablaba
godverdomme ik wordtwort zo moe ervan
(oh ja ik weet heel goed dat ik aan god vraag om me te verdommen met die vloek.... dus hou op met zeuren roep 't over mezelf af)
Ja, ren maar weg vlegel!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:09 schreef Paul het volgende:
[..]
Wacht jij maar je ava zegt al weinig goeds
God's straf, hèquote:
quote:En ter stonde aan kon hij geen Nederlands meer.
Omdat ze daar te weinig mensen mee kwetsen? Geen idee.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef koningdavid het volgende:
Het slaat nergens op inderdaad. Kies dan een vloek die minder gevoelig ligt en waar je mensen niet mee kan kwetsen.
Bovendien waarom zou je de naam van iemand misbruiken die zo goed is geweest. Ik hoor niemand vloeken met "Gandhi!" of "Moeder Theresa!".
Dat is omdat de meeste mensen die niet als sprookjesfiguur (niet mijn mening dus) zien. Als al die relifanaten wat minder lange tenen zouden hebben zou de wereld een stuk mooier zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef koningdavid het volgende:
Bovendien waarom zou je de naam van iemand misbruiken die zo goed is geweest. Ik hoor niemand vloeken met "Gandhi!" of "Moeder Theresa!".
Al mijn hele leven hoor ik mensen vloeken met 'Jezus' (niet-christelijke scholen, vooral niet-gelovige vrienden en collega's, etc.) maar het went nooit helemaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat ze daar te weinig mensen mee kwetsen? Geen idee.
En misschien is het ook wel net zo sneu als je je gekwetst voelt als mensen Jezus' naam daarvoor gebruiken. Het is 2009, geen 1961.
Hoe vaak hoor je ze zeiken dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:24 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat is omdat de meeste mensen die niet als sprookjesfiguur (niet mijn mening dus) zien. Als al die relifanaten wat minder lange tenen zouden hebben zou de wereld een stuk mooier zijn.
En voordat we die discussie aangaan: ja, ik ben gelovig. Maar geen Christen.
Jezus als sprookjesfiguur zien. Dat is dom hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:24 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat is omdat de meeste mensen die niet als sprookjesfiguur (niet mijn mening dus) zien.
Niet als je in sprookjes gelooft natuurlijkquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jezus als sprookjesfiguur zien. Dat is dom hoor.
Ah! Het magische woord "discriminatie", altijd een mooi drogargument om een discussie het zwijgen op te leggen. Er is slechts sprake van discriminatie als je verschillende mensen op verschillende manieren behandeld. Laten we voorop stellen dat iedereen dat doet, bewust of onderbewust. Met name gelovigen discrimineren, want als je niet in hun god gelooft ga je op zijn minst naar de hel, als die al in desbetreffende persoon zijn opinie bestaat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:28 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Hoe vaak hoor je ze zeiken dan?
Ik denk dat Jezus voor veel mensen net zo gevoelig ligt als bijvoorbeeld kanker. Niet dat je dat ook hoeft te vind
en, maar je kan het ten minste respecteren, en zo moeilijk is dat ook weer niet. Als je het niet kan respecteren en dat uit maak je je schuldig aan discriminatie.
Ach, een ander zegt weer: "dat sprookjesboek geloven is dom". En door die discussie vallen er dagelijks duizenden doden op aarde. Hoe dom is dat...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jezus als sprookjesfiguur zien. Dat is dom hoor.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef koningdavid het volgende:
"Moeder Theresa!".
Dat gaat niet alleen op voor christenen hoor. Ook voor Moslims, Joden, Homo's, om maar bij cliché's te blijven. En christenen discrimineren niet per definitie, want in mijn opinie ben je geen christen (of op zijn meest een slechte) als je zegt of vindt dat iemand naar de hel gaat. Jezus zei: 'haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je de splinter uit het oog van de ander haalt' en 'Wie zonder fouten(zonden) is mag de eerste steen werpen' En daar zou een volgeling van hem zich toch aan moeten houden. Om dit laatste te zeggen bevond ik mij dus op het terrein van "geen christen" en "slechte christen". Maar ik ben dan ook meer van de gevolgenethiek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:50 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ah! Het magische woord "discriminatie", altijd een mooi drogargument om een discussie het zwijgen op te leggen. Er is slechts sprake van discriminatie als je verschillende mensen op verschillende manieren behandeld. Laten we voorop stellen dat iedereen dat doet, bewust of onderbewust. Met name gelovigen discrimineren, want als je niet in hun god gelooft ga je op zijn minst naar de hel, als die al in desbetreffende persoon zijn opinie bestaat.
Kruistochten, inquisitie, fatwa's, jihad; hoezo discriminatie?
Kanker is geen sprookje, het is bewezen, het is geen keuze (in tegenstelling tot religie) en daar hebben mensen dagelijks mee te maken. Wat mij betreft slaat die vergelijking dus als een tang op een varken.
[..]
Ach, een ander zegt weer: "dat sprookjesboek geloven is dom". En door die discussie vallen er dagelijks duizenden doden op aarde. Hoe dom is dat...
Laat ik even zeggen dat ik wel in Jesus geloof, als symbool. Misschien dat het feit dat ik dus geen ketter ben wat scheelt.
Ja, laten we de kruistochten en de inquisitie van een half millenium of langer geleden erbij halen om een punt te maken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:50 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ah! Het magische woord "discriminatie", altijd een mooi drogargument om een discussie het zwijgen op te leggen. Er is slechts sprake van discriminatie als je verschillende mensen op verschillende manieren behandeld. Laten we voorop stellen dat iedereen dat doet, bewust of onderbewust. Met name gelovigen discrimineren, want als je niet in hun god gelooft ga je op zijn minst naar de hel, als die al in desbetreffende persoon zijn opinie bestaat.
Kruistochten, inquisitie, fatwa's, jihad; hoezo discriminatie?
Jezus is een symbool? Je gelooft niet dat hij echt bestaan heeft?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:50 schreef TimMer1981 het volgende:
Ach, een ander zegt weer: "dat sprookjesboek geloven is dom". En door die discussie vallen er dagelijks duizenden doden op aarde. Hoe dom is dat...
Laat ik even zeggen dat ik wel in Jesus geloof, als symbool. Misschien dat het feit dat ik dus geen ketter ben wat scheelt.![]()
Oeh leuk iemand om een non-discussie mee te hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, laten we de kruistochten en de inquisitie van een half millenium of langer geleden erbij halen om een punt te maken.
[..]
Jezus is een symbool? Je gelooft niet dat hij echt bestaan heeft?
Goed plan, die waren bijna vergeten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:25 schreef cerror het volgende:
[..]
Oeh leuk iemand om een non-discussie mee te hebben.
Scary ol' relibitchezquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:31 schreef Crutch het volgende:
[..]
Goed plan, die waren bijna vergeten.
[ afbeelding ]
Branden in de hel zal hijquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:08 schreef Paul het volgende:
[..]
Ooit zal je dit gaan bezuren wat je hier allemaal roept
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:32 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Scary ol' relibitchez
Alleen jammer dat men (seculiere men) altijd katholicisme en protestantisme door elkaar haalt. Ze denken altijd meteen aan Jezus, Maria, Nonnen, Pastoors, Waiwater e.d.
Kom eens een keer met een saai protestants doopfont of PX teken. Misschien zelfs een old school collectezak.
Het was niet persoonlijkquote:
quote:
True.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:44 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Het was niet persoonlijk![]()
Boeit ook geen hol, maar creëert wel een verdraait beeld van onseculier nederland.![]()
Doesnt matter anyhoe
Realiseer je je eigenlijk dat je zó enorm geindoctrineerd bent dat je hier zelf nog het Moslim geloof bij haalt? Ze hebben het dus voor elkaar gekregen dat je zelfs bij een totaal niet relevant onderwerp je haat richting het Moslim geloof er bij haalt. Het is onvoorstelbaar hoe vreemd en simplistisch sommige 'mensen' denken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:10 schreef klaasdj het volgende:
Je moet Moslims eens zien als je iets over de profeet zegt....
Haat richting het Moslimgeloof.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 03:42 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Realiseer je je eigenlijk dat je zó enorm geindoctrineerd bent dat je hier zelf nog het Moslim [tip= www.spatiegebruik.nl] geloof bij haalt? Ze hebben het dus voor elkaar gekregen dat je zelfs bij een totaal niet relevant onderwerp je haat richting het Moslim geloof er bij haalt. Het is onvoorstelbaar hoe vreemd en simplistisch sommige 'mensen' denken.
Is niks mis mee.quote:
De kruis is, ondanks zijn gruwelijkheid, de ultieme uiting van Gods liefde en verzoening. Ik neem aan dat Jezus er wel begrip voor heeft dat christenen dat als krachtig symbool zien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:44 schreef RvLaak het volgende:
@ de christenen:
Stel jezus zou nu terugkeren... Wat denken jullie dat hij gaat vinden van het feit dat vele mensen rondlopen met, waarschijnlijk, de veroorzaker van het grootste trauma uit zijn leven? (het kruis, voor de ongeletterden onder ons).
Uhmm... zijn vrouwen ooit geweigerd in de kerk dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:44 schreef RvLaak het volgende:
Ennuh over discriminatie: Laat eerst homo's en vrouwen (openlijk) toe in de kerk, dan lullen we verder.
In veel kerken worden vrouwen en homo's openlijk toegelaten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:44 schreef RvLaak het volgende:
Ennuh over discriminatie: Laat eerst homo's en vrouwen (openlijk) toe in de kerk, dan lullen we verder.
Sorry, mijn post was niet bedoeld om kwetsend te zijn. Excuses.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Al mijn hele leven hoor ik mensen vloeken met 'Jezus' (niet-christelijke scholen, vooral niet-gelovige vrienden en collega's, etc.) maar het went nooit helemaal.
Dat jij dat dan sneu en '1961' vindt boeit me eerlijk gezegd geen fuck. Ik vind het eerder sneu dat je qua inlevingsvermogen en creaitviteit zo beperkt ben dat je per se met "Jezus" moet vloeken.
Je hoeft niet te bedanken voor de aandacht, want ik heb dit geratel niet gelezen; na een paar zinnen zag ik al dat je mijn reacties ook niet had gelezen, in trouwe diehard Christelijke traditie. Wel zelf bleren, maar niet naar een ander luisteren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:21 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dat gaat niet alleen op voor christenen hoor. Ook voor Moslims, Joden, Homo's, om maar bij cliché's te blijven. En christenen discrimineren niet per definitie, want in mijn opinie ben je geen christen (of op zijn meest een slechte) als je zegt of vindt dat iemand naar de hel gaat. Jezus zei: 'haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je de splinter uit het oog van de ander haalt' en 'Wie zonder fouten(zonden) is mag de eerste steen werpen' En daar zou een volgeling van hem zich toch aan moeten houden. Om dit laatste te zeggen bevond ik mij dus op het terrein van "geen christen" en "slechte christen". Maar ik ben dan ook meer van de gevolgenethiek.
En natuurlijk zijn er in het verleden en heden moorden gepleegd in Jezus' naam en ook met de hand op de heilige Qur'an. Maar ik vind dat dit individuele daden zijn die niet toegerekend kunnen worden aan christenen en moslims die in vrede leven, en dit met hun gehele bestaan afkeuren.
Dat van die tang op dat varken bewijst dat je me of niet begrijpt of niet wil begrijpen. Wat ik wilde zeggen is dat voor sommige mensen het gebruik van de naam Jezus net zo erg is als kanker zeggen. Dit wil niet zeggen dat ik of jij het daar mee eens moet zijn. Wat ik zeg is dat we dat moeten en kunnen respecteren. En dat kan gemakkelijk zonder ook maar iets te zeggen doen en laten ten nadele van patienten van de betreffende ziekte, of ook maar iets af te doen aan de lading van het betreffende woord.
En geloven in Jezus de filosoof is nog zo gek niet. Er zijn veel mensen van wie je kan leren.
Het probleem ligt bij de mensenheid. Ik wil niet zwartgallig doen, maar de mens is een van nature vijandig wezen. Moorden komt al lang voor bij de mensheid, en het feit dat kindertjes in afrika niet kunnen eten is ook de schuld van de mensheid. Je kan veel zeggen over dat God onrechtvaardig is, maar de mensen kunnen er ook wat van (om maar weer te spreken over de balk en de splinter).
Bovendien zou ik als ik een god was de aarde ook z'n gang laten gaan. Clockwork of God's evocreation.
Bedankt voor de aandacht ik ga zo pitten.
Verder wordt in dit evangelie duidelijk neergezet dat de kerk en al haar priesters totaal irrelevant zijn omdat God overal is. Hier ben ik het roerend mee eens. God is een veel te groot begrip om door een simpel mens begrepen te worden en de Boeddhisten begrepen dit. Combineer dit met de universalistische insteek van het Boeddhisme, de geweldloosheid en je hebt de belangrijkste redenen waarom ik Boeddhist werd.quote:Scène 1
Op een dag was hij met zijn discipelen in Judea, en vond hen zittend bij elkaar allen in vrome ceremonie.
Toen hij zijn discipelen naderde, deze zaten bij elkaar in een dankgebed voor het brood, lachte [hij]. De discipelen zeiden tot [hem], “Meester waarom lacht u om [ons] gebed van dankbetuiging? We hebben gedaan wat juist is. ”Hij antwoordde en zei tot hen, "ik lach niet om jullie. <Jullie> doen dit niet vanwege je eigen wil, maar omdat het door dit is dat jullie god geprezen [zal worden].” Zij zeiden,”Meester, u bent [….] de zoon van onze God.”
Jezus zei tot hen, ”Hoe kent u mij? Waarlijk [ik] zeg u, geen generatie van de mensen te midden van u zal mij kennen.
De discipelen worden boos.
Toen de discipelen dit hoorden, werden zij geïrriteerd en boos en begonnen in hun hart godslasterlijk tegen hem te spreken. Wanneer Jezus hun gebrek aan [begrip] bemerkte, [zei hij] tot hen, "waarom heeft deze opschudding je geleid tot boosheid? Uw god welke in u is en […] heeft u opgehitst tot boosheid [in] uw zielen. Laat iemand van u die [moedig genoeg] is tussen menselijke wezens de perfecte mens bekend maken en voor mijn aangezicht staan. Zij allen zeiden, "We hebben de kracht." Maar hun geesten durfden niet voor [hem] te gaan staan, behalve Judas Iscariot. Hij was in staat om voor hem te staan, maar kon hem niet in de ogen kijken, en draaide zijn gezicht weg.
Judas [zei] tot hem, "Ik weet wie u bent en waar u vandaan bent gekomen. U bent van het onsterfelijke koninkrijk Barbelo. En ik ben niet waardig uw naam uit te spreken of van de gene die u heeft gezonden.”
Jezus spreekt privé tot Judas
Wetende dat Judas bewogen was door iets van grote betekenis, zei Jezus tot hem, “verwijder u van de anderen en ik zal u van het mysterie van het koninkrijk vertellen . Het is mogelijk voor u om dit te bereiken, maar u zult er veel verdriet van hebben. Want iemand anders zal uw plaats innemen, zo dat de twaalf [discipelen] mogelijk weer tot vereniging komen met god. Judas zei tegen hem, Wanneer zal u mij deze dingen vertellen, en [Wanneer] is de grote dag dat dit ontwakende licht verschijnt voor de generatie? Maar toen hij dit had gezegd, verliet Jezus hem.
Mijn vader heet ook Klaas!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Wel een beetjequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:14 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te bedanken voor de aandacht, want ik heb dit geratel niet gelezen; na een paar zinnen zag ik al dat je mijn reacties ook niet had gelezen, in trouwe diehard Christelijke traditie. Wel zelf bleren, maar niet naar een ander luisteren.
Ik schreef over alle geloven en ik heb inderdaad ook duidelijk aangegeven dat ik geen Christen ben. Heb wel een Christelijke opvoeding meegekregen (niet orthodox), maar na wat dieper onderzoek vond ik het allemaal zo'n enorme onzin en voelde ik zo'n enorme plaatsvervangende schaamte voor dat stelletje schoften in het Vaticaan, al die pedopriesters en al die hypocrieten die andere mensen het leven zuur maken of anderen zelfs doden met de hand op de bijbel, dat ik bewust afstand heb gedaan van al die onzin.
Het enige stuk uit de bijbel waar ik wat mee kan is er met opzet uit gecensureerd, omdat het de hypocriete heren die zich dienaren van God durfden te noemen zichzelf belangrijker vonden dan God: het evangelie van Judas.
[..]
Verder wordt in dit evangelie duidelijk neergezet dat de kerk en al haar priesters totaal irrelevant zijn omdat God overal is. Hier ben ik het roerend mee eens. God is een veel te groot begrip om door een simpel mens begrepen te worden en de Boeddhisten begrepen dit. Combineer dit met de universalistische insteek van het Boeddhisme, de geweldloosheid en je hebt de belangrijkste redenen waarom ik Boeddhist werd.
Nog wat:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:14 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te bedanken voor de aandacht, want ik heb dit geratel niet gelezen; na een paar zinnen zag ik al dat je mijn reacties ook niet had gelezen, in trouwe diehard Christelijke traditie. Wel zelf bleren, maar niet naar een ander luisteren.
Ik schreef over alle geloven en ik heb inderdaad ook duidelijk aangegeven dat ik geen Christen ben. Heb wel een Christelijke opvoeding meegekregen (niet orthodox), maar na wat dieper onderzoek vond ik het allemaal zo'n enorme onzin en voelde ik zo'n enorme plaatsvervangende schaamte voor dat stelletje schoften in het Vaticaan, al die pedopriesters en al die hypocrieten die andere mensen het leven zuur maken of anderen zelfs doden met de hand op de bijbel, dat ik bewust afstand heb gedaan van al die onzin.
Het enige stuk uit de bijbel waar ik wat mee kan is er met opzet uit gecensureerd, omdat het de hypocriete heren die zich dienaren van God durfden te noemen zichzelf belangrijker vonden dan God: het evangelie van Judas.
[..]
Verder wordt in dit evangelie duidelijk neergezet dat de kerk en al haar priesters totaal irrelevant zijn omdat God overal is. Hier ben ik het roerend mee eens. God is een veel te groot begrip om door een simpel mens begrepen te worden en de Boeddhisten begrepen dit. Combineer dit met de universalistische insteek van het Boeddhisme, de geweldloosheid en je hebt de belangrijkste redenen waarom ik Boeddhist werd.
Dag Lin! Ik heet ook klaas. Ik ken iemand die Linde heet en die heeft een vader die klaas heet.quote:
Wut?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:33 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dag Lin! Ik heet ook klaas. Ik ken iemand die Linde heet en die heeft een vader die klaas heet.
origineelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
Want dat zijn ook allemaal zaken die op grote schaal voorkomen binnen het christendom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:14 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het Evangelie van Judas uit de bijbel gecensureerd?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:14 schreef TimMer1981 het volgende:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:37 schreef klaasdj het volgende:
[..]
origineelZoals dit topic dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |