abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73408495
quote:
VENLO - De Nederlandse Moslimpartij NMP doet op 18 november mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Venlo. Dat liet voorzitter Henny Kreeft van de NMP maandag weten.
Kreeft levert dinsdag bij de gemeente de kieslijst van de NMP in waarop vier kandidaten staan, twee met een Marokkaanse, een met een Turkse en een met een Pakistaanse achtergrond.

Lijsttrekker wordt de politiek nog onbekende Ismael Hassani. De partij hoopt op twee zetels, vooral afgesnoept van PvdA en GroenLinks. Het feit dat Geert Wilders uit Venlo komt, is volgens Kreeft toeval.

''Venlo is heel belangrijk voor ons'', aldus Kreeft. De partij wil namelijk volgend jaar in nog eens negen gemeenten meedoen aan de verkiezingen. Kreeft verwacht daarbij in Amsterdam vier zetels te bemachtigen, en in steden als Rotterdam, Alkmaar en Den Haag meer dan twee.

In Venlo zijn al in november verkiezingen wegens gemeentelijke herindeling.

bron
Toevallig in Venlo, nou nou dat zal een tegenwicht worden.
pi_73408589
De moslims zullen wel denken, als je een probleem hebt, pak hem dan bij de bron aan. In dit geval Geert Wilders.
Google is your friend, abuse your friends
pi_73408613
Dit is toch te walgelijk voor woorden, dat dat in nederland zomaar kan, echt bij de beeste af.Nou Geert, je weet wat je te doen staat, want dit ga ik en de rest van nederland absoluut niet pikken, een grof schandaal met die moslims, ze moeten eens leren om zich aan te passen, ik was al voor de pvv, maar nu nog meer dus,,,,,,,,
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:17:29 #4
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73408660
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:15 schreef Metalfrost het volgende:
De moslims zullen wel denken, als je een probleem hebt, pak hem dan bij de bron aan. In dit geval Geert Wilders.
Wilders is een symptoom, niet het probleem zelf.

Enfin - in een democratische rechtsstaat hebben mensen het volste recht een eigen partij op te richten en daarmee aan verkiezingen mee te kunnen doen. We leven hier tenslotte niet onder de sharia.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:19:09 #5
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73408729
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:16 schreef ghb-tampon het volgende:
Dit is toch te walgelijk voor woorden, dat dat in nederland zomaar kan, echt bij de beeste af.Nou Geert, je weet wat je te doen staat, want dit ga ik en de rest van nederland absoluut niet pikken, een grof schandaal met die moslims, ze moeten eens leren om zich aan te passen, ik was al voor de pvv, maar nu nog meer dus,,,,,,,,
Hoezeer ik de islam inhoudelijk ook verafschuw: democratie is niet voor bange mensen. Dat is nu eenmaal hoe het werkt. ZOlang deze partij zich aan de regels houdt mogen de oprichters dit doen.

En ach, we hebben de CPN, CP en SGP ook overleefd....
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_73408761
Fijn, nog een religieuze partij erbij.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  Donald Duck held maandag 5 oktober 2009 @ 22:21:44 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73408837
Democratische moslims, wat een waanzin
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:28:35 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73409129
Ach dit wordt een dikke flop a la een ouderenpartij voorspel ik
pi_73409172
Ik snap niet waarom mensen op wilders willen stemmen :S Hij schuift alles af op de moslims dat is zijn eenige argument :S Iedereen die op wilders stemt is bang voor iets wat niet bestaat!. (of je bent een racistische klootzak die nooit gehoord heeft van educatie)
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:31:37 #10
272857 shouta
Ondertitel:
pi_73409248
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:29 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik snap niet waarom mensen op wilders willen stemmen :S Hij schuift alles af op de moslims dat is zijn eenige argument :S Iedereen die op wilders stemt is bang voor iets wat niet bestaat!. (of je bent een racistische klootzak dit nooit gehoord heeft van educatie)
De moslims zijn geen ras. En als jij niet snapt waarom mensen op Wilders stemmen heb je duidelijk onder een steen geleefd. In kranten zijn genoeg analyses te vinden van PVV-stemmers.
Signature:
Maximaal 4 regels
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:11:17 #11
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_73410859
Venleuh.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 01:37:43 #12
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73413921
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:19 schreef teknomist het volgende:
Fijn, nog een religieuze partij erbij.
Inderdaad.
Laat ze lekker thuis gelovig zijn maar val mij niet lastig met jouw geloof.
pi_73424745
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:37 schreef HarryP het volgende:
Laat ze lekker thuis gelovig zijn maar val mij niet lastig met jouw geloof.
Dat eh lukt dus nooit met de islam, want de islam is een totalitaire ideologie die over de maatschappij wilt heersen.

Maar we leven nou eenmaal in een democratie, dus daar mag dan ook een moslimpartij toebehoren. Ik snap dan ook niet waarom al de tegenstanders van een moslimpartij zo hard lopen te protesteren. Want een democratie betekent dat ook een moslimpartij mee mag doen aan de verkiezingen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:10:07 #14
272893 honinkjeinderaat
Haalt overal de angel uit
pi_73425505
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:29 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik snap niet waarom mensen op wilders willen stemmen :S Hij schuift alles af op de moslims dat is zijn eenige argument :S Iedereen die op wilders stemt is bang voor iets wat niet bestaat!. (of je bent een racistische klootzak die nooit gehoord heeft van educatie)
Wilders is gewoon dat gezeik over de islam zat. Wat is er dan eenvoudiger dan de grenzen dicht te gooien? Als de marokkanen willen trouwen met een marokkaanse dan gaan ze toch lekker weer in Noord Afrika wonen? Niks mis mee met dat land, onzettend spontane mensen en een heerlijk klimaat.

Maar ik vrees dat mijn betoog tegen dovemansoren gericht is, Wilders = de Duivel = Hitler iets anders gedijt er niet in jouw bovenkamer.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:53:37 #15
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73426848
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]
Maar we leven nou eenmaal in een democratie, dus daar mag dan ook een moslimpartij toebehoren. Ik snap dan ook niet waarom al de tegenstanders van een moslimpartij zo hard lopen te protesteren. Want een democratie betekent dat ook een moslimpartij mee mag doen aan de verkiezingen.
Juistem. Het is uiteraard niet ideaal, een partij die een totalitaire theocratie nastreeft op basis van een sprookjesboekje, maar ten eerste hebben we hier de SGP al jaren en dat hebben we ook overleefd (zie deze briljante hoax), en ten tweede is het alternatief, namelijk: partijen verbieden, nog erger.
pi_73427430
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:53 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Juistem. Het is uiteraard niet ideaal, een partij die een totalitaire theocratie nastreeft op basis van een sprookjesboekje, maar ten eerste hebben we hier de SGP al jaren en dat hebben we ook overleefd (zie deze briljante hoax), en ten tweede is het alternatief, namelijk: partijen verbieden, nog erger.
Eens. En we moeten niet zover komen dat we partijen gaan verbieden, anders gaan mensen juist op zo'n partij stemmen omdat "zo'n partij niet mag".
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:35:55 #17
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_73428256
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]
Eens. En we moeten niet zover komen dat we partijen gaan verbieden, anders gaan mensen juist op zo'n partij stemmen omdat "zo'n partij niet mag".
Het Vlaams Blok / Belangeffect, zeg maar.

Ik ben er van overtuigd dat als de Belgen destijds Dewinter cs met hun kloten voor het blok zou hebben gezet, "Awel jongens, ge hebt dik gewonnen - laat maar 's zien of je meer kan dan schreeuwen vanaf de zijlijn" de boel op z'n LPF's in elkaar zou zijn gedonderd.

Nu kan het VB zich veilig koesteren in hun underdogrol (natuurlijk niet geholpen door het feit dat Belgen stemplicht hebben).
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:56:18 #18
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_73428998
Waarom zou de moslimpartij niet meemogen doen aan verkiezingen? Laat alsjeblieft het democratische proces in stand.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  Donald Duck held dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:58:53 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73429086
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waarom zou de moslimpartij niet meemogen doen aan verkiezingen? Laat alsjeblieft het democratische proces in stand.
ja maar dan komt er de sharia enzo!!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73429251
Ottoman Empire V2
Lebensraum!
pi_73429328
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:35 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Het Vlaams Blok / Belangeffect, zeg maar.

Ik ben er van overtuigd dat als de Belgen destijds Dewinter cs met hun kloten voor het blok zou hebben gezet, "Awel jongens, ge hebt dik gewonnen - laat maar 's zien of je meer kan dan schreeuwen vanaf de zijlijn" de boel op z'n LPF's in elkaar zou zijn gedonderd.

Nu kan het VB zich veilig koesteren in hun underdogrol (natuurlijk niet geholpen door het feit dat Belgen stemplicht hebben).
Juist. Daarom is het ook zo dom om Wilders te vervolgen. Hij zal zich in de slachtofferrolschap gaan manifesteren (overigens niet onterecht, want van je vindt van de Koran moet gewoon gezegd kunnen worden) en daardoor stemmen gaan winnen. Sommige mensen zullen express PVV gaan stemmen, omdat ze vinden dat de vrijheid van meningsuiting is aangetast.
pi_73429385
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ja maar dan komt er de sharia enzo!!
Dat is het risico van islam in het land ja.
Maar je kan een moslimpartij niet verbieden. Zo'n moslimpartij heeft evenveel recht als de PVV en het CDA bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:07:49 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73429392
Om een sharia in te voeren moet de grondwet worden aangepast en dat betekent dat 67% van onze bevolking moet bestaan uit fundamentalistische moslims.

Oftewel angst om helemaal niets
pi_73429416
Je vergeet een aantal linkspoten die het niet erg zouden vinden om islamitische wetgeving tegemoet te komen.
pi_73429498
Overigens vergeet je het feit dat pas al er genoeg stemmen zijn (67% in dit geval) dat er dan pas sharia zal komen. Je krijgt al in een eerder stadium te maken met sociale onrust. En dat zie je ook in de rest van de wereld. Bij een aanzienlijk moslimpercentage zullen sommige extreme moslims proberen om toch de sharia in delen van het land in te voeren. Kijk maar bijvoorbeeld naar afgelopen zomer. Waar 50% van de totale bevolking islamitisch is en waar extreme moslims d.m.v. de sharia in het gehele land wilden invoeren.
(700 doden was het gevolg trouwens).

Dus wat je krijgt: spanningen en onrust binnen de samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')