abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73408332
Hé allen,

een vriend van me (ik niet dus) wil naar een Anime conventie, verkleed als 1 of ander personage. Daarvoor wil hij dit klapperpistool aanschaffen, maar zijn vraag is: Is het legaal om in Nederland hiermee rond te lopen?

Mocht dit niet legaal zijn, wat kunnen dan de alternatieven zijn om het wel legaal te maken?
pi_73408415
Ik weet niet of het illegaal is, maar het helpt zeker als je voorin de loop een fel rood gekleurd stuk plastic stopt, zodat mensen duidelijk kunnen zien dat de loop dicht zit.
pi_73408445
een waterpistool nemen in de kleuren oranje, paars of groen.
pi_73408483
Waarom gaat ie niet als dakloze neger naar een christenconventie, is toch veel leuker dan zo'n speelgoedpopppetjesmeeting?
Google is your friend, abuse your friends
pi_73408579
Dat soort dingen worden afgenomen op die cons
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_73408835
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:15 schreef zquing het volgende:
Dat soort dingen worden afgenomen op die cons
Star Wars-figuren met nepwapens --> ingenomen door politie

Dus ik gok dat dít ook niet kan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73409382
nerd
Aziaat
pi_73412645
zal wel meevallen als het een ding is als in de OP, gek genoeg vinden ze die minder op echte wapens lijken dat zwarte waterpistolen. Oh en buiten niet mee gaan lopen zwaaien dat valt teveel op.

Tot slot wil ik je (vriend) veel plezier wensen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73413452
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:12 schreef Karstman het volgende:
zal wel meevallen als het een ding is als in de OP, gek genoeg vinden ze die minder op echte wapens lijken dat zwarte waterpistolen. Oh en buiten niet mee gaan lopen zwaaien dat valt teveel op.
Nepwapens (ook al komt er slechts water uit) zijn verboden om voorhanden te hebben. Antieke wapens zoals getoond in de OP zijn vrijgesteld van dat verbod, aannemende dat het er eentje is van voor 1870.
Maar voorhanden hebben is wat anders dan dragen, dat mag evengoed niet, Dus inderdaad niet mee lopen zwaaien buitenshuis.
-
pi_73414785
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:09 schreef wibraman het volgende:
...... Daarvoor wil hij dit klapperpistool aanschaffen, ....
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:56 schreef quo_ het volgende:
.......aannemende dat het er eentje is van voor 1870......
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73414911
Koop gewoon een walter p5 (Of leen er 1 van een agent)

En verf 'm fluorescerend oranje iedereeen denk dan dat het een nepwapen is

*O ja vergeet niet je loop en magazijn te legen om ongelukjes tijdens het larpen te voorkomen
pi_73426214
Dus samenvattend komt het erop neer dat het klappertjespistool uit de openingspost mag, zolang er maar niet mee wordt rondgezwaaid op straat?
pi_73438508
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:35 schreef wibraman het volgende:
Dus samenvattend komt het erop neer dat het klappertjespistool uit de openingspost mag, zolang er maar niet mee wordt rondgezwaaid op straat?
Nee dus. Was me ontgaan dat het een speelgoedwapen in de vorm van een replica is. Lijkt dus sprekend op een echt vuurwapen.
Valt derhalve in categorie 1, de zgn ongewenste wapens. Daarvan is zo ongeveer alles verboden zoals voorhanden hebben, dragen en vervoeren.
Als het daarintegen een origineel wapen was van voor 1870 (waarmee je wel echt kunt schieten) was het voorhanden hebben (is o.a. bezitten) juist wel toegestaan.
-
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:59:50 #14
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_73445378
In speelgoedwinkels verkopen ze soortgelijke pistolen toch ook gewoon? Duizenden kinderen lopen dagelijks met zo'n ding over straat te zwaaien. Het lijkt me sterk dat als je vriend dat ding gewoon in zijn zak houdt als hij op straat loopt niet dat klappertjespistool mee naar binnen mag nemen.
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')