abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73407223
Wat zouden jullie doen?

Wij hebben een fijn huis, maar zijn al een tijd aan het kijken naar een ander huis? Dat wil zeggen, funda aan het downloaden naar iets wat voor ons een nieuwe droom stap zou zijn.

Dan het volgende : De kans is groot dat wij (man en vrouw + 2 kiddo's) op zeer korte termijn Q1 FY10 voor 1 tot max. 3 jaar naar Sydney gaan.

Zouden jullie gezien de het kijken naar andere huizen en de kans om voor je werkgever naar Sydney te gaan, je huidige huis verkopen, verhuren of gewoon houden?

Mijn vrouw wil het liefst een eigen thuis hebben in NL voor de incidenten dat zij of wij even teruggaan.

Thoughts? Wat is slim?
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:47:52 #2
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_73407351
als je het je financieel kan veroorloven zou ik het houden, zoals je vrouw zegt je weet maar nooit;)
Pain is just weakness leaving the body!
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:48:54 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73407396
Kans is er dat als je nu het huis te koop aanbiedt dat tegen de tijd dat je terug komt het nog niet verkocht is

Indien je het wel kan verkopen... Doen.
Huizenprijs is alleen naar beneden aan het gaan.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:50:16 #4
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73407473
Soms is het goed schepen achter je te verbranden, maar in dit geval niet denk ik. Drie jaar zijn zo voorbij en als je dan terug wilt naar Nederland, moet je vanuit Australië woonruimte zien te vinden. Dat zal niet meevallen.

Je huis hier in Nederland leeg laten staan is ook nogal wat, de hypotheek loopt waarschijnlijk wel door. Dus ik zou het verhuren, maar niet aan jan en alleman. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik meen dat huurders rechten opbouwen met de tijd en dat het daardoor steeds moeilijker wordt om ze de wacht aan te zeggen. Dus zoek uit hoe dat zit of verhuur aan volstrekt betrouwbare personen, die zeker ook weer vertrekken als je terugkomt.
Stop the world, I want to get out.
pi_73407492
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:48 schreef Buschetta het volgende:
Kans is er dat als je nu het huis te koop aanbiedt dat tegen de tijd dat je terug komt het nog niet verkocht is

Indien je het wel kan verkopen... Doen.
Huizenprijs is alleen naar beneden aan het gaan.
Op de 1 of andere manier denk ik dat ons huis best ok te verkopen is. We echt ALLES gedaan aan ons huis en de schilders zijn net weg.
Maar waar moeten we zitten als we 1, 2 of 3 weken in NL komen
pi_73407535
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef Lkw het volgende:
Soms is het goed schepen achter je te verbranden, maar in dit geval niet denk ik. Drie jaar zijn zo voorbij en als je dan terug wilt naar Nederland, moet je vanuit Australië woonruimte zien te vinden. Dat zal niet meevallen.

Je huis hier in Nederland leeg laten staan is ook nogal wat, de hypotheek loopt waarschijnlijk wel door. Dus ik zou het verhuren, maar niet aan jan en alleman. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik meen dat huurders rechten opbouwen met de tijd en dat het daardoor steeds moeilijker wordt om ze de wacht aan te zeggen. Dus zoek uit hoe dat zit of verhuur aan volstrekt betrouwbare personen, die zeker ook weer vertrekken als je terugkomt.
Verhuren ben ik inderdaad zelf erg bang voor.
1) omdat je ze er (bijna) nooit meer uit krijgt
2) ik vind het gek als andere mensen in je huis wonen (daar moet ik dus nog even aan wennen)
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:54:34 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73407683
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Op de 1 of andere manier denk ik dat ons huis best ok te verkopen is. We echt ALLES gedaan aan ons huis en de schilders zijn net weg.
Tja, Zoals hier al werd genoemd is het zonde om een huis 3 jaar onbewoond achter te laten.
Dan zijn er een paar opties. (*waarom ga je naar Nederland die weken?)
- Bij familie en vrienden slapen... Daar kom je tenslotte voor (aaname)
- Als het zakelijk is neem ik aan dat iemand de rekening betaalt voor het hotel.
- Huis verhuren aan betrouwbare student met uitzondering van een aantal kamers en de afspraak dat je een aantal keer in het huis bent (ken meerder globetrotters die dat zo deden)
- Huis verhuren aan betrouwbare kennisen kan vaak uitmonden in kennisen die het wel heel erg goed bevalt en allemaal eisen gaan stellen (helaas ook genoeg voorbeelden van)

Succes in ieder geval wat je keuze ook moge zijn
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:58:54 #8
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73407872
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

2) ik vind het gek als andere mensen in je huis wonen (daar moet ik dus nog even aan wennen)
Misschien zijn er toch wel mogelijkheden om die tijdelijkheid juridisch vast te leggen. Zou ik onderzoeken.

Verder is het misschien raar als er anderen in je huis wonen, maar dat zal ook gebeuren als je het verkoopt. En in een eventueel ander huis zullen meestal ook mensen hebben gewoond, voordat jij er neerstrijkt met de familie. Dus daar wen je waarschijnlijk wel aan.

Hierboven maak je je zorgen waar je moet wonen als je een paar weken in Nederland bent. Dat is zo op te lossen toch? In het huis van familie die op vakantie is of anders in een vakantiehuisje ergens. Ik zou meer me meer zorgen maken over hoe ik in vredesnaam vanaf het andere eind van de wereld weer een huis in Nederland regel.
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:00:18 #9
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_73407930
Huis wegdoen, post en leefadres nemen bij familie
Zo hou jij je post, belasting en alles toch in Nederland zonder problemen.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:03:05 #10
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73408049
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:00 schreef Sigmund666 het volgende:
Huis wegdoen, post en leefadres nemen bij familie
Zo hou jij je post, belasting en alles toch in Nederland zonder problemen.
En als hij dan na 12 maanden misschien al weer terugkomt naar Nederland? Op dat postadres gaan wonen en met vrouw en 2 kinderen intrekken bij Tante Mien op 2-hoog achter?
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 22:07:54 #11
45833 crew  Fogel
pi_73408263
quote:

[..]

Als ik in jouw situatie had gezeten, had ik het huis gewoon te koop gezet.
3 weken in een hotel (twee kamers met connecting door of een suite met apart slaap en leefdeel + evt nog een kamer ernaast) is vast goedkoper dan je hypotheek en alle vaste aansluitingen/gemeentebelasting etc aanhouden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 22:08:30 #12
45833 crew  Fogel
pi_73408290
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Lkw het volgende:

[..]

En als hij dan na 12 maanden misschien al weer terugkomt naar Nederland? Op dat postadres gaan wonen en met vrouw en 2 kinderen intrekken bij Tante Mien op 2-hoog achter?
Gewoon een huis kopen, simpel zat.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:24:28 #13
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73408944
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

In dit geval kun je prima verhuren, en kun je mensen er ook weer prima uitkrijgen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73409019
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:58 schreef Lkw het volgende:

[..]

Misschien zijn er toch wel mogelijkheden om die tijdelijkheid juridisch vast te leggen. Zou ik onderzoeken.
.
Gaat gewoonweg niet. Een tijdelijke huurovereenkomst bestaat niet. Hooguit voor 'dringend eigen gebruik' en daar valt drie weken vakantie in Nederland uiteraard niét onder.

Ik zou het verkopen. De last die je ervan kunt hebben (storingen zul je toch echt moeten verhelpen óf je moet er vanuit gaan dat je bewoners dat zelf betrouwbaar kunnen oplossen of dat je huurders overlast veroorzaken.) en het feit dat je nu gewoon je geld hebt (als ik uitga van overwaarde). Voor drie weken in Nederland kun je ook wel in een riant vakantiehuis gaan zitten. Dat zijn de kosten dan ook weer niet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73409438
Verkopen,

De bezwaren die huurders met zich meebrengen staan hier bovenal. Evt technische/administratieve ondersteuning kun je uitbesteden, maar daar zitten dus ook weer kosten aan verbonden.

Daarnaast zijn de prijzen nu dalende, geen idee of dat zo blijft natuurlijk, maar iedereen is er wel over uit dat het in de toekomst niet zo heel hard gaat groeien als de afgelopen 10 jaar.

Dus nu verkopen is nog relatief hoog verkopen, mocht het blijven dalen dan kun je over drie jaar een groter huis voor hetzelfde geld kopen. Mocht de prijs stagneren, dan kun je ook gewoon kopen en heb je niet "de boot gemist"

Tweede puntje vwb verhuren, je hebt straks ook geen HRA meer. Dus je maandelijkse kosten zijn ook hoger dan nu.

Leegstaan is uiteraard geen optie, na een jaar kan het immers gekraakt worden.
pi_73409586
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:36 schreef tjoptjop het volgende:
je hebt straks ook geen HRA meer.
Maar de huurinkomsten zijn dan ook niet belast
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 02:39:14 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73414290
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Gewoon een huis kopen, simpel zat.
Ja, heel simpel, vanuit Australië.
pi_73414340
woon je in nijmegen? wil ik wel een kamertje huren hoor
"Pools are perfect for holding water"
pi_73417210
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:45 schreef draaijer het volgende:
Wat zouden jullie doen?

Wij hebben een fijn huis, maar zijn al een tijd aan het kijken naar een ander huis? Dat wil zeggen, funda aan het downloaden naar iets wat voor ons een nieuwe droom stap zou zijn.

Dan het volgende : De kans is groot dat wij (man en vrouw + 2 kiddo's) op zeer korte termijn Q1 FY10 voor 1 tot max. 3 jaar naar Sydney gaan.

Zouden jullie gezien de het kijken naar andere huizen en de kans om voor je werkgever naar Sydney te gaan, je huidige huis verkopen, verhuren of gewoon houden?

Mijn vrouw wil het liefst een eigen thuis hebben in NL voor de incidenten dat zij of wij even teruggaan.

Thoughts? Wat is slim?
Als je maar een korte tijd weggaat, en zeker weet dat je binnen 3 jaar weer terug bent, zou ik het aanhouden. Waarschijnlijk krijg je een woonvergoeding om in Sydney een huis o.i.d. te huren dus dubbele woonlasten zul je niet hebben.

Als je iemand kan vinden die een oogje in het zeil kan houden zou ik het dus gewoon aanhouden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73417672
quote:

[..]

Ik ken veel mensen in deze situatie en zit er zelf ook enigzins mee. Verkopen blijkt vaak de beste optie, aanhouden kost altijd veel meer geld dan dat je zo direct overziet. Huren is wellicht een manier om dat te verlichten, maar dan heb je nog niks om in te zitten als je even terug komt.

Mijn zwager bijvoorbeeld had een geweldig huis in Stockholm, maar zat eigenlijk het hele jaar met vrouw en kinderen elders in Europa voor werk (waar hij ook huis heeft). Hij heeft het twee jaar aangehouden, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het goedkoper was geweest als hij die 3 weken in Stockholm per jaar had doorgebracht in the Grand (mooiste hotel van Stockholm). Nu uiteindelijk de boel dus toch verkocht.

Ik heb natuurlijk geen idee hoe het zit met de waarde die je nu kunt krijgen voor je huis en de hypotheek die je nu afdraagt. Maar stel je gaat uit van geen verhuur, dan kun je vrij makkelijk zien wat je jaarlijkse kosten zijn. Ken je geen mooi, relaxed hotel in de buurt waar je voor dat geld drie weken per jaar kunt zitten en vervolgens nog wat centjes over houdt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73418719
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk geen idee hoe het zit met de waarde die je nu kunt krijgen voor je huis en de hypotheek die je nu afdraagt. Maar stel je gaat uit van geen verhuur, dan kun je vrij makkelijk zien wat je jaarlijkse kosten zijn. Ken je geen mooi, relaxed hotel in de buurt waar je voor dat geld drie weken per jaar kunt zitten en vervolgens nog wat centjes over houdt?
Kosten......ik ben nooit zo goed in om iets tegenover mijn werkgever hard te spelen, maar weet dat een collega al zijn kosten voor zijn huis wat hij achter moest laten voor 2 jaar vergoed heeft gekregen.
pi_73418782
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Kosten......ik ben nooit zo goed in om iets tegenover mijn werkgever hard te spelen, maar weet dat een collega al zijn kosten voor zijn huis wat hij achter moest laten voor 2 jaar vergoed heeft gekregen.
Dat kan natuurlijk ook, maar vergeet niet dat hij dit geld zeer waarschijnlijk ook cash had kunnen krijgen als hij goed onderhandeld had. Uiteindelijk heeft een werkgever ook maar een bepaald bedrag dat hij aan jouw collega kan besteden. Nu komt een deels binnen als onkosten vergoeding, anders had die collega het wellicht als salaris verhoging kunnen binnenlullen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:22:27 #23
45833 crew  Fogel
pi_73418986
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gewoon vragen, nee heb je, ja kan je krijgen... mijn huidige werkgever betaalde mijn verhuizing tussen twee steden, zelfs al had ik op de normale manier gesolliciteerd (dus geen head-hunting) en aangegeven dat ik toch wel die kant op zou verhuzien Dat is uiteraard iets minder kostbaar dan 2 jaar lang een huis aanhouden, maar desondanks, vragen staat vrij, al betalen ze helft, is altijd beter dan niets.
pi_73419123
Waarom niet verkopen, en een klein flatje huren? Gewoon een tweekamerflat ergens huren, is een stuk goedkoper dan een heel huis. Dan heb je een adres in Nederland voor de weken dat je hier bent (voor vakantie of bijvoorbeeld een huwelijk/begrafenis), maar kost het je geen vermogen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:55:58 #25
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73419915
Ik begrijp echt niet zo goed waarom de meeste mensen hier lijken te negeren dat hij over 12 maandjes alweer terug kan zijn. 12 maanden zijn zo voorbij, je haalt een paar keer adem en het is zover. Zelfs 3 jaar is zo voorbij.

Als hij nou voor 5 jaar of langer zou vertrekken, ja, dan is het een ander verhaal. Maar dit is allemaal wel heel tijdelijk.
pi_73420518
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:54 schreef Buschetta het volgende:

Dan zijn er een paar opties. (*waarom ga je naar Nederland die weken?)
- Bij familie en vrienden slapen... Daar kom je tenslotte voor (aaname)
- Als het zakelijk is neem ik aan dat iemand de rekening betaalt voor het hotel.

Met twee kleine kinderen, en dan lekker drie weken bij ouders of vrienden logeren? Hmm, jij liever dan ik. Weinig privacy op die manier. En hotels zijn best leuk voor een paar nachten, maar toch niet echt prettig voor drie weken, dunkt mij.

Ik kan me erg goed voorstellen dat je vrouw het huis graag wil houden. Omdat het vooruitzicht toch is dat je écht wel terugkomt. Dan heb je gewoon een fijn huis klaarstaan en hoeven je spullen niet verkocht of naar de opslag. Zo lang is een jaar of drie niet.

Ervan uitgaande dat je inderdaad wordt gecompenseerd voor je dubbele woonlasten, natuurlijk.
pi_73420629
Als het financieel kan zou ik het zeker aanhouden, alleen het is niet slim om zo'n huis lang leeg te laten staan natuurlijk.
Kan er niet een nicht of neef die net uit huis wil gaan tijdelijk in je huis gaan wonen? Die kan dan mooi weer terug naar paps/mams als jullie weer voor een paar weken terug zijn in Nederland.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73420694
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:36 schreef tjoptjop het volgende:
Leegstaan is uiteraard geen optie, na een jaar kan het immers gekraakt worden.
Niet als je er drie keer per jaar een week inzit, hoor. Dat zou fraai zijn, dan kun je ieder willekeurig vakantiehuis kraken
pi_73421168
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:24 schreef Biancavia het volgende:

Kan er niet een nicht of neef die net uit huis wil gaan tijdelijk in je huis gaan wonen? Die kan dan mooi weer terug naar paps/mams als jullie weer voor een paar weken terug zijn in Nederland.
Dat is het punt, iemand vragen 2 weken de plantjes water geven tijdens vakantie is 1 ding, maar 3 jaar wordt vaak een ander verhaal....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:45:51 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73421192
Er zijn bureaus die huizen zoeken voor buitenlandse werknemers van grote firma's. Mensen die net als jij een paar jaar in het buitenland (in hun geval dus NL) moeten wonen. Misschien is dat een optie? Dan kun je wèl aangeven dat je huis maximaal 3 jaar beschikbaar is, en je kunt ook afspreken dat je samen met hun steeds per jaar bekijkt of je het nog wilt verhuren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_73421224
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat is het punt, iemand vragen 2 weken de plantjes water geven tijdens vakantie is 1 ding, maar 3 jaar wordt vaak een ander verhaal....
Plantjes water geven is iets anders dan er echt gaan wonen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73421945
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:47 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Plantjes water geven is iets anders dan er echt gaan wonen.
Je kan er niet iemand laten wonen, aangezien je het mede aan wilt houden om er zelf een paar weken per jaar in te zitten.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:29:49 #33
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73422369
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je kan er niet iemand laten wonen, aangezien je het mede aan wilt houden om er zelf een paar weken per jaar in te zitten.
Ze heeft het juist daarom toch over een neef of nicht, die in die paar weken mooi kan opkrassen naar paps en mams.

Lees je alleen de post waarop je op dat moment reageert, of probeer je ook het grotere geheel een beetje te volgen? Want op deze manier kun je eindeloos in kringetjes blijven ronddraaien.
pi_73422923
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:29 schreef Lkw het volgende:

[..]

Lees je alleen de post waarop je op dat moment reageert, of probeer je ook het grotere geheel een beetje te volgen? Want op deze manier kun je eindeloos in kringetjes blijven ronddraaien.
Tsjezus, sorry hoor, even overheen gelezen. Weet alleen uit ervaring dat het mateloos irritant is dat je als in het geval als deze je huis aanhoudt, en vervolgens als je het wilt gebruiken je er niet inkan omdat er tijdelijk iemand in woont.

Nogmaals duizendmaal excuses dat ik over 1 zinnetje heen heb gelezen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:00:54 #35
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73423348
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tsjezus, sorry hoor, even overheen gelezen. Weet alleen uit ervaring dat het mateloos irritant is dat je als in het geval als deze je huis aanhoudt, en vervolgens als je het wilt gebruiken je er niet inkan omdat er tijdelijk iemand in woont.

Nogmaals duizendmaal excuses dat ik over 1 zinnetje heen heb gelezen.
Je las anders ook al over iets heen bij dat plantjes watergeven. Maar excuses aanvaard
pi_73423486
Je moet toch ook toestemming hebben van je hypotheeknemer als je de woning wilt verhuren?

Als je nu al verhuisplannen hebt zou ik de woning te koop zetten. Die weken dat je dan in NL zit zou ik gewoon een vakantiehuis huren. Privacy en je hebt alles bij de hand. Beter voor de kids dan in een hotel zitten.

Of je nu binnen een jaar of binnen 3 jaar terug komt een nieuw koophuis is zo gevonden.

Als je nu een maand voordat je definitief weggaat een week naar NL komt kan je al diverse woningen bezichtigen.
Heb je nog een maand tijd om alles te regelen en evt. kan je voor een paar maanden ook in een huurhuis zitten om te overbruggen.

Geen probleem lijkt me.
BlaBlaBla
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:18:29 #37
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73423938
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:05 schreef MarjoleinA het volgende:
Of je nu binnen een jaar of binnen 3 jaar terug komt een nieuw koophuis is zo gevonden.
Ja? Hoe vaak komt het voor dat je vandaag een aardig huis op internet ziet staan en dat er je binnen een paar weken in zit? En hoe kom je vanuit Australië binnen zeer korte tijd aan een huurhuis?
pi_73423994
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:18 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja? Hoe vaak komt het voor dat je vandaag een aardig huis op internet ziet staan en dat er je binnen een paar weken in zit?
En dan nog vanuit Australie he ?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:20:31 #39
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73424012
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En dan nog vanuit Australie he ?
Precies.
pi_73424111
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:20 schreef Lkw het volgende:

[..]

Precies.
Kunnen we dan resumerend het volgende stellen ?

Ervanuitgaande dat hij een vergoeding woonlasten krijgt in Sydney (zodat hij maar 1 keer woonlasten heeft in NL), hij het beste het huis kan aanhouden ?

Hij dus iemand nodig heeft om op het huis te passen ?
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:24:27 #41
45833 crew  Fogel
pi_73424117
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:18 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja? Hoe vaak komt het voor dat je vandaag een aardig huis op internet ziet staan en dat er je binnen een paar weken in zit? En hoe kom je vanuit Australië binnen zeer korte tijd aan een huurhuis?
Je weet dat niet iedereen afhankelijk is van de sociale woningbouw? ... huren in de vrije sector is zo voor elkaar en een koopwoning vinden waar je relatief snel in kan is ook geen probleem als je een beetje geld hebt.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:28:16 #42
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73424233
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je weet dat niet iedereen afhankelijk is van de sociale woningbouw? ... huren in de vrije sector is zo voor elkaar en een koopwoning vinden waar je relatief snel in kan is ook geen probleem als je een beetje geld hebt.
Een huurhuis vinden vanuit Australië is verrekte lastig, ook in de vrije sector en als je niet in willekeurig welk huis wilt wonen. Verder heeft TS kinderen en die zullen wellicht naar een school moeten, dus daar moet je ook rekening mee houden.

Wat betreft een koopwoning, mensen kopen niet op een vrije namiddag een huis. Ook niet mensen met geld. Een huis is wat belangrijker dan een nieuwe overjas. Daarbij is het ook vaak niet zo dat de verkopende partij al met de Noorderzon vertrokken is en het huis klaar is om bewoond te worden.
pi_73424295
Je maakt een selectie van woningen die je wil zien. Een maand of 2 maanden voor definitief vertrek ga je een week naar NL om woningen te bekijken.

A: je droomhuis zit er tussen, je koopt het maakt hyp e.d. in orde en regelt het papierwerk vanuit Australie. Eventueel overbrug je met een paar maanden huren.
B: je droomhuis zat er niet tussen, je goeie makelaar laat je nog een aantal vergelijkbare woningen zien en je ziet wel iets voor verdere afhandeling zie boven.
C: je kan niks vinden, gaat terug naar Australie. Zoekt via internet naar huurwoningen. Je zorgt dat je een goede contactpersoon hebt in NL die precies weet wat je zoekt. Laten we eerlijk wezen als je voor een paar maanden een huurwoning zoekt ga je ook niet mega veel eisen stellen. Ja natuurlijk wel in een normale buurt, een normaal huis e.d. maar niet perse met een tuin op het zuiden. Je contactpersoon kan evt. langs de woningen rijden en zeggen hoe het eruit ziet. Je zegt dat je akkoord gaat, contract wordt opgemaakt en even later kan je verhuizen.

Je kan toch een huurwoning zoeken in de vrije sector? Genoeg te vinden lijkt me.
BlaBlaBla
pi_73424330
Ik zie ook even het probleem niet, inderdaad.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:31:14 #45
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73424332
quote:

[..]

Zie het probleem ook niet zo. Je kan zo op 1 dag 20 particuliere woningen bezichtigen. Ja dan betaal je wellicht 1400 euro per maand maar dat hoeft geen probleem te zijn als je je huis met winst verkoopt.

Zeker als je naar de markt kijkt zal je percentueel gezien wel wat verdienen op de verkoop.

2 maanden in een huurhuis moet genoeg zijn om iig een degelijke woning te vinden.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:31:52 #46
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73424361
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Kunnen we dan resumerend het volgende stellen ?

Ervanuitgaande dat hij een vergoeding woonlasten krijgt in Sydney (zodat hij maar 1 keer woonlasten heeft in NL), hij het beste het huis kan aanhouden ?

Hij dus iemand nodig heeft om op het huis te passen ?
Dat zou mijn mening zijn ja. Maar dan zou ik er - zoals hierboven ergens geopperd - familie in zetten of Japanners die tijdelijk in Nederland werken of zo. Het blijft lastig.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:34:05 #47
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73424430
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:31 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Zie het probleem ook niet zo. Je kan zo op 1 dag 20 particuliere woningen bezichtigen. Ja dan betaal je wellicht 1400 euro per maand maar dat hoeft geen probleem te zijn als je je huis met winst verkoopt.

Zeker als je naar de markt kijkt zal je percentueel gezien wel wat verdienen op de verkoop.

2 maanden in een huurhuis moet genoeg zijn om iig een degelijke woning te vinden.
Ik vraag het me af. In mijn omgeving doen mensen beduidend langer over het proces van zoeken, vinden, evt. wachten tot het huis beschikbaar is en uiteindelijk de daadwerkelijke verhuizing.
pi_73424466
Je kan Funda ook online bekijken hoor, je hoeft het niet per se te downloaden.
pi_73424626
quote:

[..]

Zélfs in de vrije sector zul je toch echt moeten schoonmaken (dat kun je laten doen, natuurlijk), aansluitingen regelen, inrichten... Ik ben het met je eens dat het wat makkelijker is dan sociale huur maar dan nog is het niet fijn terugkomen.
Als je een minutieuze analyse gaat maken van wat de prijs van het huis de komende jaren gaat doen, wat het kost om dubbele lasten te betalen, en in hoeverre dat van je salaris afgaat, etc etc, is er vast wat voor te zeggen om het huis nu te verkopen, maar persoonlijk, als ik het me ook maar enigszins zou kunnen veroorloven, zou ik in TS' situatie mijn huis toch houden. Omdat het fijn is om een eigen plek te hebben als je tussentijds terugkomt, en omdat het gewoon ontzettend relaxed is als je defiitief terugkeert: even goed de bezem erdoor (laten) halen en klaar!

Vrienden van me die voor twee jaar in Dubai zitten (ook twee kleine kinderen erbij, trouwens), hebben ook hun huis in NL aangehouden. De zus van de vriendin woont voor ongeveer anderhalf daarvan in het huis, iin afwachting van haar eigen nieuwbouw. Vertrouwde, nette huurder, en ze kunnen op vakantie in NL gewoon in hun eigen huis slapen. Sja, dat is natuurlijk ideaal.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:00:41 #50
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_73425258
Ik neem aan dat je (net als wij) door je bedrijf uitgezonden wordt?

Ik zou het huis met het huidige vooruitzicht aanhouden en niet verhuren. Zo te zien heb je er nogal wat werk aan gehad, is het eindelijk naar je zin, ik zou het geen goed idee vinden er andere mensen in te laten wonen. De termijn is erg onzeker en zelfs het maximum is tamelijk kort. Onder die voorwaarden gaat ieder normaal bedrijf er volgens mij mee akkoord een dusdanig housing allowance te verzorgen dat de kosten niet de pan uitrijzen.

Het 'waar moeten we anders tijdens vakanties verblijven' argument is te verwaarlozen: daarvoor heb je, zoals iemand anders al zei, vakantieparken en logeerkamers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')