Op de 1 of andere manier denk ik dat ons huis best ok te verkopen is. We echt ALLES gedaan aan ons huis en de schilders zijn net weg.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:48 schreef Buschetta het volgende:
Kans is er dat als je nu het huis te koop aanbiedt dat tegen de tijd dat je terug komt het nog niet verkocht is
Indien je het wel kan verkopen... Doen.
Huizenprijs is alleen naar beneden aan het gaan.
Verhuren ben ik inderdaad zelf erg bang voor.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef Lkw het volgende:
Soms is het goed schepen achter je te verbranden, maar in dit geval niet denk ik. Drie jaar zijn zo voorbij en als je dan terug wilt naar Nederland, moet je vanuit Australië woonruimte zien te vinden. Dat zal niet meevallen.
Je huis hier in Nederland leeg laten staan is ook nogal wat, de hypotheek loopt waarschijnlijk wel door. Dus ik zou het verhuren, maar niet aan jan en alleman. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik meen dat huurders rechten opbouwen met de tijd en dat het daardoor steeds moeilijker wordt om ze de wacht aan te zeggen. Dus zoek uit hoe dat zit of verhuur aan volstrekt betrouwbare personen, die zeker ook weer vertrekken als je terugkomt.
Tja, Zoals hier al werd genoemd is het zonde om een huis 3 jaar onbewoond achter te laten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier denk ik dat ons huis best ok te verkopen is. We echt ALLES gedaan aan ons huis en de schilders zijn net weg.
Maar waar moeten we zitten als we 1, 2 of 3 weken in NL komen
Misschien zijn er toch wel mogelijkheden om die tijdelijkheid juridisch vast te leggen. Zou ik onderzoeken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Verhuren ben ik inderdaad zelf erg bang voor.
1) omdat je ze er (bijna) nooit meer uit krijgt
2) ik vind het gek als andere mensen in je huis wonen (daar moet ik dus nog even aan wennen)
En als hij dan na 12 maanden misschien al weer terugkomt naar Nederland? Op dat postadres gaan wonen en met vrouw en 2 kinderen intrekken bij Tante Mien op 2-hoog achter?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:00 schreef Sigmund666 het volgende:
Huis wegdoen, post en leefadres nemen bij familie
Zo hou jij je post, belasting en alles toch in Nederland zonder problemen.
Als ik in jouw situatie had gezeten, had ik het huis gewoon te koop gezet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier denk ik dat ons huis best ok te verkopen is. We echt ALLES gedaan aan ons huis en de schilders zijn net weg.
Gewoon een huis kopen, simpel zat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
En als hij dan na 12 maanden misschien al weer terugkomt naar Nederland? Op dat postadres gaan wonen en met vrouw en 2 kinderen intrekken bij Tante Mien op 2-hoog achter?
In dit geval kun je prima verhuren, en kun je mensen er ook weer prima uitkrijgen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Verhuren ben ik inderdaad zelf erg bang voor.
1) omdat je ze er (bijna) nooit meer uit krijgt
2) ik vind het gek als andere mensen in je huis wonen (daar moet ik dus nog even aan wennen)
Gaat gewoonweg niet. Een tijdelijke huurovereenkomst bestaat niet. Hooguit voor 'dringend eigen gebruik' en daar valt drie weken vakantie in Nederland uiteraard niét onder.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:58 schreef Lkw het volgende:
[..]
Misschien zijn er toch wel mogelijkheden om die tijdelijkheid juridisch vast te leggen. Zou ik onderzoeken.
.
Maar de huurinkomsten zijn dan ook niet belastquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:36 schreef tjoptjop het volgende:
je hebt straks ook geen HRA meer.
Als je maar een korte tijd weggaat, en zeker weet dat je binnen 3 jaar weer terug bent, zou ik het aanhouden. Waarschijnlijk krijg je een woonvergoeding om in Sydney een huis o.i.d. te huren dus dubbele woonlasten zul je niet hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:45 schreef draaijer het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Wij hebben een fijn huis, maar zijn al een tijd aan het kijken naar een ander huis? Dat wil zeggen, funda aan het downloaden naar iets wat voor ons een nieuwe droom stap zou zijn.
Dan het volgende : De kans is groot dat wij (man en vrouw + 2 kiddo's) op zeer korte termijn Q1 FY10 voor 1 tot max. 3 jaar naar Sydney gaan.
Zouden jullie gezien de het kijken naar andere huizen en de kans om voor je werkgever naar Sydney te gaan, je huidige huis verkopen, verhuren of gewoon houden?
Mijn vrouw wil het liefst een eigen thuis hebben in NL voor de incidenten dat zij of wij even teruggaan.
Thoughts? Wat is slim?
Ik ken veel mensen in deze situatie en zit er zelf ook enigzins mee. Verkopen blijkt vaak de beste optie, aanhouden kost altijd veel meer geld dan dat je zo direct overziet. Huren is wellicht een manier om dat te verlichten, maar dan heb je nog niks om in te zitten als je even terug komt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Kosten......ik ben nooit zo goed in om iets tegenover mijn werkgever hard te spelen, maar weet dat een collega al zijn kosten voor zijn huis wat hij achter moest laten voor 2 jaar vergoed heeft gekregen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk geen idee hoe het zit met de waarde die je nu kunt krijgen voor je huis en de hypotheek die je nu afdraagt. Maar stel je gaat uit van geen verhuur, dan kun je vrij makkelijk zien wat je jaarlijkse kosten zijn. Ken je geen mooi, relaxed hotel in de buurt waar je voor dat geld drie weken per jaar kunt zitten en vervolgens nog wat centjes over houdt?
Dat kan natuurlijk ook, maar vergeet niet dat hij dit geld zeer waarschijnlijk ook cash had kunnen krijgen als hij goed onderhandeld had. Uiteindelijk heeft een werkgever ook maar een bepaald bedrag dat hij aan jouw collega kan besteden. Nu komt een deels binnen als onkosten vergoeding, anders had die collega het wellicht als salaris verhoging kunnen binnenlullen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kosten......ik ben nooit zo goed in om iets tegenover mijn werkgever hard te spelen, maar weet dat een collega al zijn kosten voor zijn huis wat hij achter moest laten voor 2 jaar vergoed heeft gekregen.
Gewoon vragen, nee heb je, ja kan je krijgen... mijn huidige werkgever betaalde mijn verhuizing tussen twee steden, zelfs al had ik op de normale manier gesolliciteerd (dus geen head-hunting) en aangegeven dat ik toch wel die kant op zou verhuzienquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kosten......ik ben nooit zo goed in om iets tegenover mijn werkgever hard te spelen, maar weet dat een collega al zijn kosten voor zijn huis wat hij achter moest laten voor 2 jaar vergoed heeft gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |