abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73407223
Wat zouden jullie doen?

Wij hebben een fijn huis, maar zijn al een tijd aan het kijken naar een ander huis? Dat wil zeggen, funda aan het downloaden naar iets wat voor ons een nieuwe droom stap zou zijn.

Dan het volgende : De kans is groot dat wij (man en vrouw + 2 kiddo's) op zeer korte termijn Q1 FY10 voor 1 tot max. 3 jaar naar Sydney gaan.

Zouden jullie gezien de het kijken naar andere huizen en de kans om voor je werkgever naar Sydney te gaan, je huidige huis verkopen, verhuren of gewoon houden?

Mijn vrouw wil het liefst een eigen thuis hebben in NL voor de incidenten dat zij of wij even teruggaan.

Thoughts? Wat is slim?
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:47:52 #2
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_73407351
als je het je financieel kan veroorloven zou ik het houden, zoals je vrouw zegt je weet maar nooit;)
Pain is just weakness leaving the body!
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:48:54 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73407396
Kans is er dat als je nu het huis te koop aanbiedt dat tegen de tijd dat je terug komt het nog niet verkocht is

Indien je het wel kan verkopen... Doen.
Huizenprijs is alleen naar beneden aan het gaan.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:50:16 #4
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73407473
Soms is het goed schepen achter je te verbranden, maar in dit geval niet denk ik. Drie jaar zijn zo voorbij en als je dan terug wilt naar Nederland, moet je vanuit Australië woonruimte zien te vinden. Dat zal niet meevallen.

Je huis hier in Nederland leeg laten staan is ook nogal wat, de hypotheek loopt waarschijnlijk wel door. Dus ik zou het verhuren, maar niet aan jan en alleman. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik meen dat huurders rechten opbouwen met de tijd en dat het daardoor steeds moeilijker wordt om ze de wacht aan te zeggen. Dus zoek uit hoe dat zit of verhuur aan volstrekt betrouwbare personen, die zeker ook weer vertrekken als je terugkomt.
Stop the world, I want to get out.
pi_73407492
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:48 schreef Buschetta het volgende:
Kans is er dat als je nu het huis te koop aanbiedt dat tegen de tijd dat je terug komt het nog niet verkocht is

Indien je het wel kan verkopen... Doen.
Huizenprijs is alleen naar beneden aan het gaan.
Op de 1 of andere manier denk ik dat ons huis best ok te verkopen is. We echt ALLES gedaan aan ons huis en de schilders zijn net weg.
Maar waar moeten we zitten als we 1, 2 of 3 weken in NL komen
pi_73407535
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef Lkw het volgende:
Soms is het goed schepen achter je te verbranden, maar in dit geval niet denk ik. Drie jaar zijn zo voorbij en als je dan terug wilt naar Nederland, moet je vanuit Australië woonruimte zien te vinden. Dat zal niet meevallen.

Je huis hier in Nederland leeg laten staan is ook nogal wat, de hypotheek loopt waarschijnlijk wel door. Dus ik zou het verhuren, maar niet aan jan en alleman. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik meen dat huurders rechten opbouwen met de tijd en dat het daardoor steeds moeilijker wordt om ze de wacht aan te zeggen. Dus zoek uit hoe dat zit of verhuur aan volstrekt betrouwbare personen, die zeker ook weer vertrekken als je terugkomt.
Verhuren ben ik inderdaad zelf erg bang voor.
1) omdat je ze er (bijna) nooit meer uit krijgt
2) ik vind het gek als andere mensen in je huis wonen (daar moet ik dus nog even aan wennen)
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:54:34 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73407683
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Op de 1 of andere manier denk ik dat ons huis best ok te verkopen is. We echt ALLES gedaan aan ons huis en de schilders zijn net weg.
Tja, Zoals hier al werd genoemd is het zonde om een huis 3 jaar onbewoond achter te laten.
Dan zijn er een paar opties. (*waarom ga je naar Nederland die weken?)
- Bij familie en vrienden slapen... Daar kom je tenslotte voor (aaname)
- Als het zakelijk is neem ik aan dat iemand de rekening betaalt voor het hotel.
- Huis verhuren aan betrouwbare student met uitzondering van een aantal kamers en de afspraak dat je een aantal keer in het huis bent (ken meerder globetrotters die dat zo deden)
- Huis verhuren aan betrouwbare kennisen kan vaak uitmonden in kennisen die het wel heel erg goed bevalt en allemaal eisen gaan stellen (helaas ook genoeg voorbeelden van)

Succes in ieder geval wat je keuze ook moge zijn
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:58:54 #8
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73407872
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

2) ik vind het gek als andere mensen in je huis wonen (daar moet ik dus nog even aan wennen)
Misschien zijn er toch wel mogelijkheden om die tijdelijkheid juridisch vast te leggen. Zou ik onderzoeken.

Verder is het misschien raar als er anderen in je huis wonen, maar dat zal ook gebeuren als je het verkoopt. En in een eventueel ander huis zullen meestal ook mensen hebben gewoond, voordat jij er neerstrijkt met de familie. Dus daar wen je waarschijnlijk wel aan.

Hierboven maak je je zorgen waar je moet wonen als je een paar weken in Nederland bent. Dat is zo op te lossen toch? In het huis van familie die op vakantie is of anders in een vakantiehuisje ergens. Ik zou meer me meer zorgen maken over hoe ik in vredesnaam vanaf het andere eind van de wereld weer een huis in Nederland regel.
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:00:18 #9
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_73407930
Huis wegdoen, post en leefadres nemen bij familie
Zo hou jij je post, belasting en alles toch in Nederland zonder problemen.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:03:05 #10
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73408049
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:00 schreef Sigmund666 het volgende:
Huis wegdoen, post en leefadres nemen bij familie
Zo hou jij je post, belasting en alles toch in Nederland zonder problemen.
En als hij dan na 12 maanden misschien al weer terugkomt naar Nederland? Op dat postadres gaan wonen en met vrouw en 2 kinderen intrekken bij Tante Mien op 2-hoog achter?
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 22:07:54 #11
45833 crew  Fogel
pi_73408263
quote:

[..]

Als ik in jouw situatie had gezeten, had ik het huis gewoon te koop gezet.
3 weken in een hotel (twee kamers met connecting door of een suite met apart slaap en leefdeel + evt nog een kamer ernaast) is vast goedkoper dan je hypotheek en alle vaste aansluitingen/gemeentebelasting etc aanhouden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 22:08:30 #12
45833 crew  Fogel
pi_73408290
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Lkw het volgende:

[..]

En als hij dan na 12 maanden misschien al weer terugkomt naar Nederland? Op dat postadres gaan wonen en met vrouw en 2 kinderen intrekken bij Tante Mien op 2-hoog achter?
Gewoon een huis kopen, simpel zat.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:24:28 #13
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73408944
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

In dit geval kun je prima verhuren, en kun je mensen er ook weer prima uitkrijgen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73409019
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:58 schreef Lkw het volgende:

[..]

Misschien zijn er toch wel mogelijkheden om die tijdelijkheid juridisch vast te leggen. Zou ik onderzoeken.
.
Gaat gewoonweg niet. Een tijdelijke huurovereenkomst bestaat niet. Hooguit voor 'dringend eigen gebruik' en daar valt drie weken vakantie in Nederland uiteraard niét onder.

Ik zou het verkopen. De last die je ervan kunt hebben (storingen zul je toch echt moeten verhelpen óf je moet er vanuit gaan dat je bewoners dat zelf betrouwbaar kunnen oplossen of dat je huurders overlast veroorzaken.) en het feit dat je nu gewoon je geld hebt (als ik uitga van overwaarde). Voor drie weken in Nederland kun je ook wel in een riant vakantiehuis gaan zitten. Dat zijn de kosten dan ook weer niet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73409438
Verkopen,

De bezwaren die huurders met zich meebrengen staan hier bovenal. Evt technische/administratieve ondersteuning kun je uitbesteden, maar daar zitten dus ook weer kosten aan verbonden.

Daarnaast zijn de prijzen nu dalende, geen idee of dat zo blijft natuurlijk, maar iedereen is er wel over uit dat het in de toekomst niet zo heel hard gaat groeien als de afgelopen 10 jaar.

Dus nu verkopen is nog relatief hoog verkopen, mocht het blijven dalen dan kun je over drie jaar een groter huis voor hetzelfde geld kopen. Mocht de prijs stagneren, dan kun je ook gewoon kopen en heb je niet "de boot gemist"

Tweede puntje vwb verhuren, je hebt straks ook geen HRA meer. Dus je maandelijkse kosten zijn ook hoger dan nu.

Leegstaan is uiteraard geen optie, na een jaar kan het immers gekraakt worden.
pi_73409586
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:36 schreef tjoptjop het volgende:
je hebt straks ook geen HRA meer.
Maar de huurinkomsten zijn dan ook niet belast
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 02:39:14 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73414290
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Gewoon een huis kopen, simpel zat.
Ja, heel simpel, vanuit Australië.
pi_73414340
woon je in nijmegen? wil ik wel een kamertje huren hoor
"Pools are perfect for holding water"
pi_73417210
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:45 schreef draaijer het volgende:
Wat zouden jullie doen?

Wij hebben een fijn huis, maar zijn al een tijd aan het kijken naar een ander huis? Dat wil zeggen, funda aan het downloaden naar iets wat voor ons een nieuwe droom stap zou zijn.

Dan het volgende : De kans is groot dat wij (man en vrouw + 2 kiddo's) op zeer korte termijn Q1 FY10 voor 1 tot max. 3 jaar naar Sydney gaan.

Zouden jullie gezien de het kijken naar andere huizen en de kans om voor je werkgever naar Sydney te gaan, je huidige huis verkopen, verhuren of gewoon houden?

Mijn vrouw wil het liefst een eigen thuis hebben in NL voor de incidenten dat zij of wij even teruggaan.

Thoughts? Wat is slim?
Als je maar een korte tijd weggaat, en zeker weet dat je binnen 3 jaar weer terug bent, zou ik het aanhouden. Waarschijnlijk krijg je een woonvergoeding om in Sydney een huis o.i.d. te huren dus dubbele woonlasten zul je niet hebben.

Als je iemand kan vinden die een oogje in het zeil kan houden zou ik het dus gewoon aanhouden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73417672
quote:

[..]

Ik ken veel mensen in deze situatie en zit er zelf ook enigzins mee. Verkopen blijkt vaak de beste optie, aanhouden kost altijd veel meer geld dan dat je zo direct overziet. Huren is wellicht een manier om dat te verlichten, maar dan heb je nog niks om in te zitten als je even terug komt.

Mijn zwager bijvoorbeeld had een geweldig huis in Stockholm, maar zat eigenlijk het hele jaar met vrouw en kinderen elders in Europa voor werk (waar hij ook huis heeft). Hij heeft het twee jaar aangehouden, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het goedkoper was geweest als hij die 3 weken in Stockholm per jaar had doorgebracht in the Grand (mooiste hotel van Stockholm). Nu uiteindelijk de boel dus toch verkocht.

Ik heb natuurlijk geen idee hoe het zit met de waarde die je nu kunt krijgen voor je huis en de hypotheek die je nu afdraagt. Maar stel je gaat uit van geen verhuur, dan kun je vrij makkelijk zien wat je jaarlijkse kosten zijn. Ken je geen mooi, relaxed hotel in de buurt waar je voor dat geld drie weken per jaar kunt zitten en vervolgens nog wat centjes over houdt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73418719
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk geen idee hoe het zit met de waarde die je nu kunt krijgen voor je huis en de hypotheek die je nu afdraagt. Maar stel je gaat uit van geen verhuur, dan kun je vrij makkelijk zien wat je jaarlijkse kosten zijn. Ken je geen mooi, relaxed hotel in de buurt waar je voor dat geld drie weken per jaar kunt zitten en vervolgens nog wat centjes over houdt?
Kosten......ik ben nooit zo goed in om iets tegenover mijn werkgever hard te spelen, maar weet dat een collega al zijn kosten voor zijn huis wat hij achter moest laten voor 2 jaar vergoed heeft gekregen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73418782
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Kosten......ik ben nooit zo goed in om iets tegenover mijn werkgever hard te spelen, maar weet dat een collega al zijn kosten voor zijn huis wat hij achter moest laten voor 2 jaar vergoed heeft gekregen.
Dat kan natuurlijk ook, maar vergeet niet dat hij dit geld zeer waarschijnlijk ook cash had kunnen krijgen als hij goed onderhandeld had. Uiteindelijk heeft een werkgever ook maar een bepaald bedrag dat hij aan jouw collega kan besteden. Nu komt een deels binnen als onkosten vergoeding, anders had die collega het wellicht als salaris verhoging kunnen binnenlullen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:22:27 #23
45833 crew  Fogel
pi_73418986
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gewoon vragen, nee heb je, ja kan je krijgen... mijn huidige werkgever betaalde mijn verhuizing tussen twee steden, zelfs al had ik op de normale manier gesolliciteerd (dus geen head-hunting) en aangegeven dat ik toch wel die kant op zou verhuzien Dat is uiteraard iets minder kostbaar dan 2 jaar lang een huis aanhouden, maar desondanks, vragen staat vrij, al betalen ze helft, is altijd beter dan niets.
pi_73419123
Waarom niet verkopen, en een klein flatje huren? Gewoon een tweekamerflat ergens huren, is een stuk goedkoper dan een heel huis. Dan heb je een adres in Nederland voor de weken dat je hier bent (voor vakantie of bijvoorbeeld een huwelijk/begrafenis), maar kost het je geen vermogen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:55:58 #25
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73419915
Ik begrijp echt niet zo goed waarom de meeste mensen hier lijken te negeren dat hij over 12 maandjes alweer terug kan zijn. 12 maanden zijn zo voorbij, je haalt een paar keer adem en het is zover. Zelfs 3 jaar is zo voorbij.

Als hij nou voor 5 jaar of langer zou vertrekken, ja, dan is het een ander verhaal. Maar dit is allemaal wel heel tijdelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')