Ik rijd wel eens in andermans auto. Als je de auto strart wil je toch direct kunnen wegrijden? Niet eerst in z'n 1 zetten en de handrem eraf zetten.quote:
in z'n 1 zetten moet je sowieso, en een handrem losmaken duurt ook geen eeuwenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik rijd wel eens in andermans auto. Als je de auto strart wil je toch direct kunnen wegrijden? Niet eerst in z'n 1 zetten en de handrem eraf zetten.!
Omdat sommige auto's een beveiliging hebben waarbij de auto alleen start als je de koppeling volledig intrapt en druk op de rem zet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:19 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Waarom zijn er mensen die per se de koppeling in moeten trappen als ze de auto starten, terwijl ze net zo makkelijk de handrem hadden kunnen gebruiken.
Er zijn maar buitengewoon weinig momenten dat ik weg kan rijden in de versnelling dat ik aan kwam rijden. Ik moet namelijk altijd weer de oprit af!?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik rijd wel eens in andermans auto. Als je de auto strart wil je toch direct kunnen wegrijden? Niet eerst in z'n 1 zetten en de handrem eraf zetten.!
Dan ben je ook echt een aap.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef Renesite het volgende:
Omdat appel. Ja, waarom niet? Laatst nog deed iemand hem in zijn vrij niet op de handrem. Het parkeerterreintjebij de supermarkt loopt IETS af. Na een half uur stond die auto triomfantelijk midden op het parkeerterrein...
Vast zo'n moderne auto die geld gekost heeftquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Omdat sommige auto's een beveiliging hebben waarbij de auto alleen start als je de koppeling volledig intrapt en druk op de rem zet.
Verder zet ik hem weg in zijn 1 en op de handrem en in de winter zonder de handrem
Als je hem gewoon in de 1 zet rolt ie niet weg hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef Steve-O het volgende:
Ja erg leuk ook als je op een net niet waterpas rechte parkeerplaats staat
Prutser doe nou maar wat je vertelt is tijdens je rijlessen .
quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef Steve-O het volgende:
in zn versnelling blijft die ook staan hoor scheetje.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef Steve-O het volgende:
Toyota Auris, was mijn les wagenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:22 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Vast zo'n moderne auto die geld gekost heeft
TS was vergeten de handrem van de auto van zijn schoonmammaaa te halen en toen werd ze boos. Nu probeert TS de schuld te verleggen op anderen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
dat klopt maar leuk zullen die tandwielen dat niet vinden als je hem lekker vast laat draaien omdat je niet helemaal horizontaal staat .quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:23 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
in zn versnelling blijft die ook staan hoor scheetje.
Vooral als er een auto achterop knalt, dan knalt je versnellingsbak helemaal kapotquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:27 schreef Steve-O het volgende:
[..]
dat klopt maar leuk zullen die tandwielen dat niet vinden als je hem lekker vast laat draaien omdat je niet helemaal horizontaal staat .
Op de oprit knalt er denk ik niet zo vaak een auto achteropquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vooral als er een auto achterop knalt, dan knalt je versnellingsbak helemaal kapot!
En dat ook ja.quote:
Christ. Waarom denkt iedereen dat heel Nederland in een vinexwijk woont met 2 auto's op een opritquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:29 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Op de oprit knalt er denk ik niet zo vaak een auto achterop
Een automaat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:30 schreef roelke87 het volgende:
Gewoon meer vrienden met een automaat zoeken.
Ik ben niet iedereenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Christ. Waarom denkt iedereen dat heel Nederland in een vinexwijk woont met 2 auto's op een oprit!
Koop dan zelf een auto, pauper.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Bij ons kunnen er 5 auto's op, maar keren op de oprit zou zeer zeker niet in 1 keer gaanquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Christ. Waarom denkt iedereen dat heel Nederland in een vinexwijk woont met 2 auto's op een oprit!
Poe Poe bij ons wel 100 / (lengte auto in meters) en dan + nog een paarquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bij ons kunnen er 5 auto's op, maar keren op de oprit zou zeer zeker niet in 1 keer gaan
verkapt: kijk-mij-eens-een-groot-huis-hebben post.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bij ons kunnen er 5 auto's op, maar keren op de oprit zou zeer zeker niet in 1 keer gaan
Ja, hoe groot is je piemel? Dan hebben we dat ook gehad.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
heb ik niet... Maar jij blijkbaar helemaal nietquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:34 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
verkapt: kijk-mij-eens-een-groot-huis-hebben post.
Johquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, hoe groot is je piemel? Dan hebben we dat ook gehad.
* Renesite woont in een tussenwoning met een straat vol auto's
[/openbaring]
Ja, dat ook. Alsof je altijd maar gelijk vooruit kan wegrijdenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:34 schreef kloas_wokkel het volgende:
Als je eerst achteruit moet moet je alsnog van versnelling wisselen.
Als het gaat vriezen laat ik hem toch echt alleen in de versnelling staan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:37 schreef Djarum het volgende:
En wat denk je dat er gebeurt als een auto perongeluk op jouw geparkeerde auto botst? (hoeft niet eens hard te zijn) Dan heb ik echt wel liever de handrem erop dan alleen de auto in een versnelling.![]()
Maar zoals al veel is gezegd, ga jij nou maar lekker eerst ervaring opdoen
Die paar dagen dat het echt hard vriest per jaar, haal ik m'n handrem er ook af. Maar anders niet hoor, waarom zou ik?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:38 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Als het gaat vriezen laat ik hem toch echt alleen in de versnelling staan.
He, zeker een Hyundai. En hoe je je wagen parkeert, dat moet je afwisselen. In de winter idd niet je handrem gebruiken. Maar ook weer niet altijd in zijn 1 parkeren en de handrem niet gebruiken, want dan zit tegen de tijd van de APK je handremkabel muurvast.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Omdat sommige auto's een beveiliging hebben waarbij de auto alleen start als je de koppeling volledig intrapt en druk op de rem zet.
Dat ging er vanochtend dus fout. Moest alsnog fietsen, ik dacht dat rechts het gaspedaal wasquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:40 schreef Jeej het volgende:
En niet vergeten kindertjes. Koppeling zit rechts, eerst helemaal indrukken terwijl je nog in zijn vrijstaat, dan naar zijn 1 schakelen en dan langzaam op laten komen terwijl je het gas, wat in het midden zit een klein beetje indrukt
Dat maakt ook niet uit daarnaast.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die paar dagen dat het echt hard vriest per jaar, haal ik m'n handrem er ook af. Maar anders niet hoor, waarom zou ik?
He, maar jij hebt toch geen tijd om je auto op de oprit te parkeren? Je kan net zo goed op je werk slapen.quote:
Opzich is het wel relaxed, maar ik heb toch liever zelf de 'volledige' controle over de wagen.quote:
Dan draait je versnellingsbak niet meequote:Op maandag 5 oktober 2009 21:19 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Waarom zijn er mensen die per se de koppeling in moeten trappen als ze de auto starten, terwijl ze net zo makkelijk de handrem hadden kunnen gebruiken.
Onzin redenatiequote:Op maandag 5 oktober 2009 21:39 schreef r8ality het volgende:
A naar B rijder: handrem en in z'n vrij
Mensen die iets om een auto geven en er iets van weten: gewoon in versnelling laten staan.
Sim-pel.
Dit dus. Overigens doe ik dat ook in bergachtige dorpjesquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die paar dagen dat het echt hard vriest per jaar, haal ik m'n handrem er ook af. Maar anders niet hoor, waarom zou ik?
Daarom is het dus ook al verstandig om de koppeling standaard in te trappen als je start. Voorkomt dat soort ongemakkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:56 schreef Wisheh het volgende:
Geleerd bij het lessen om de auto op de handrem te zetten en doe het nog steeds. Stukje gewenning, kan me er ook aan irriteren als andere mensen in mijn auto rijden en hem dan in de versnelling laten zittenDat heeft me bijna is een keer een kapotte bumper opgeleverd
![]()
Ja... dito.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:55 schreef knep het volgende:
[..]
Dit dus. Overigens doe ik dat ook in bergachtige dorpjes.
Neen. Als ik de auto start wil ik eerst de juiste cd erin, volume goed, bass/treble goed, balans goed, gordeltje om, spiegeltjes checken, pokkie op trilstand tussen m'n benen, haar checken en dan ga ik eens rijden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik kan ook zelf schakelen, ....quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Opzich is het wel relaxed, maar ik heb toch liever zelf de 'volledige' controle over de wagen.
Dus ook qua toerental etc. Geef mij maar een semi-automaat
Dan heb je dus ook een semi-automaat of?quote:
Ja ok maar dat is dus dat stukje gewenning. Ik heb het altijd zo gedaan aangezien ik de motor start zonder koppeling en dan doe ik meestal nog ff wat dingen. Ik rij nogal veel voor me werk en moet bijvoorbeeld werkbon ofzo nog ergens in een map doen etc. Dus dan start ik de auto altijd alvast en zet muziekje op etc. en dan na 3 min rij ik weg.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:57 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Daarom is het dus ook al verstandig om de koppeling standaard in te trappen als je start. Voorkomt dat soort ongemakken
Ja naja ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat ook heb gehad hoor die foutquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Ja ok maar dat is dus dat stukje gewenning. Ik heb het altijd zo gedaan aangezien ik de motor start zonder koppeling en dan doe ik meestal nog ff wat dingen. Ik rij nogal veel voor me werk en moet bijvoorbeeld werkbon ofzo nog ergens in een map doen etc. Dus dan start ik de auto altijd alvast en zet muziekje op etc. en dan na 3 min rij ik weg.
Moet dat per-se ? Onze saab, 10 jaar of ouderquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:22 schreef Dingest het volgende:
TS moet een Saab kopen, dan moet-ie hem standaard in de achteruit zetten na het rijden. Alleen wel zorgen dat je zo geparkeerd staat dat je eerst achteruit moet rijden als je meteen wil gaan rijden
Bij de meeste Saabs zit een extra beveiliging: je kan alleen de sleutels uit het contact halen als de bak in z'n achteruit staat. Of dit bij alle modellen is gedaan weet ik eigenlijk nietquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:27 schreef gniffie het volgende:
[..]
Moet dat per-se ? Onze saab, 10 jaar of ouder. zet ik um soms ook in zijn 1. Is dat slecht dan?
Ik kan mijn auto gewoon starten als 'ie in z'n vrij staat en de koppeling ingetrapt heb.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:54 schreef Devvie het volgende:
Ik was dus op vakantie met wat vrienden en die gast van wie die auto was zette ook elke keer alles in zn vrij..
Bij de benzinepomp ging hij betalen en ik dacht: ik zet de auto wel verder.. dan kan de volgende zich alvast opstellen.. dus ik die koppeling intrappen, starten... Maakt die auto alleen maar een gaar kk geluid omdat je wanneer je in zn vrij staat en de koppeling intrapt niet kunt starten oid..
falers die de auto in zn vrij zetten dus ja
INVECSquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Dan heb je dus ook een semi-automaat of?
Naja, ik rijdt het meeste handmatig, maar soms in de spits ofzo vind ik de automaat nog weleens handig anders blijf ik aan het schakelen
Die zijn ook niet rijbewijs waardigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:39 schreef memrtn het volgende:
Kneuzen die'm in de vrij zetten.Gewoon in de versnelling. Als je een auto achter op rijdt met parkeerschade krijgt de motor geen optater en als het wat harder gaat is je auto toch naar de tering. En voor die nuilerts die zeiken dat dat zo is geleerd tijdens je lessen. Daar leer je ook hoe je richting aangeeft. Fokkin' half Nederland vergeet dat ook zodra ze hun rijbewijs hebben.
Dat zijn echt mongolen, dat soort mensen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef Renesite het volgende:
Omdat appel. Ja, waarom niet? Laatst nog deed iemand hem in zijn vrij niet op de handrem. Het parkeerterreintjebij de supermarkt loopt IETS af. Na een half uur stond die auto triomfantelijk midden op het parkeerterrein...
Steen achter de wielen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:45 schreef AlligatorNL het volgende:
Kortom, in de winter in de versnelling laten staan, de rest van de tijd vrij-handrem. Slotje
Parkeer jij je auto maar eens op een helling met de auto in zijn versnellingquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:13 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Waarom zijn er nog mensen die dat doen? Waarom als je stilstaat met de koppeling en rem ingetrapt en de auto in de versnelling daarna de auto nog eens in z'n vrij zetten en de handrem erop zetten, terwijl je ook gewoon direct de motor af kan zetten?
Gewoon remmen, stilstaan en motor afzetten. Als je weer instapt: koppeling + rem ingetrapt, en vervolgens gaan met die banaan. Mensen die de koppeling niet intrappen tijdens het starten zijn niet rijbewijs-waardig.
Klacht: Mensen die altijd de handrem erop zetten.
Subklacht: Auto's met een knopje voor de handrem in plaats van een mooie ouderwetse handrem waarmee je netjes een 180 graden hendig sjieke slip kan doen.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:22 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Als je hem gewoon in de 1 zet rolt ie niet weg hoorOf heb je nog geen rijbewijs?
Probeer het maar eens op een hellingquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:23 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
in zn versnelling blijft die ook staan hoor scheetje.
GEEF JIJ RICHTING DAN? HAHAHAH!!! NOOB!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:46 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Die zijn ook niet rijbewijs waardig
Als ik wacht om de rotonde op te rijden en zo'n grafkankerhond geeft geen richting bij het eraf gaan, volg ik hem altijd tot aan zijn huis en verkracht ik zijn vrouw en dochtersquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
GEEF JIJ RICHTING DAN? HAHAHAH!!! NOOB!
Mensen die geen richting aangeven mogen van mij een tering hoge boete krijgen
Wie doet er nou nog anno 2009 een gordel om?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:58 schreef zovty het volgende:
[..]
Neen. Als ik de auto start wil ik eerst de juiste cd erin, volume goed, bass/treble goed, balans goed, gordeltje om, spiegeltjes checken, pokkie op trilstand tussen m'n benen, haar checken en dan ga ik eens rijden.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:29 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Als ik wacht om de rotonde op te rijden en zo'n grafkankerhond geeft geen richting bij het eraf gaan, volg ik hem altijd tot aan zijn huis en verkracht ik zijn vrouw en dochters
VEILIGHEIDquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:31 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Wie doet er nou nog anno 2009 een gordel om?
Jouw pa is er dus zo een die zorgt dat er maar 2 of 3 auto's door groen licht kunnen!quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:58 schreef 3keernix het volgende:
Ik deed hem nooit op de handrem bij het stoplicht. Mijn Pa verplicht het me nu te doen maar kan er niet mee overweg...IK WIL MIJN EIGEN AUTO!
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:31 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Wie doet er nou nog anno 2009 een gordel om?
Ik heb dan zoiets van 'Stfu, ik rijd. Ander mag je zelf gaan rijden.'.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:58 schreef 3keernix het volgende:
Ik deed hem nooit op de handrem bij het stoplicht. Mijn Pa verplicht het me nu te doen maar kan er niet mee overweg...IK WIL MIJN EIGEN AUTO!
blijf jij maar in fabeltjes geloven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:50 schreef wise het volgende:
Zet ook altijd handrem en in z'n vrij.
Nooit problemen met vast vriezen. Das gewoon een fabeltje
Dat heb je als het goed zo geleerd omdat je dubbel zeker bent dat je startmotor je auto niet door de achtermuur van een garage trekt omdat je perongeluk vergeet de koppeling in te trappen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |