Het wordt pas echt leuk als we er ook naartoe kunnen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:49 schreef DennisMoore het volgende:
Ik vind 't leuk dat ze zulke dingen op afstand kunnen ontdekken.
Voor ons ja en alles wat hier leeft wellicht, maar wie zegt dat dat daar ook het geval is?quote:Een paar weken geleden werd echter voor het eerst een rotsachtige planeet opgemerkt buiten ons zonnestelsel, maar ook daar is de oppervlaktetemperatuur te heet om leven mogelijk te maken.
Een beetje dichtbij is er niet zo'n planeet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Hopelijk eentje redelijk dichtbij waar we in de toekomst nog wel heen kunnen, als een zwerm sprinkhanen graaien we die hele planeet leeg, een beetje een tweede derde wereld.
Dan moeten we eerst wat rommelen met wormgaten enzo.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Het wordt pas echt leuk als we er ook naartoe kunnen.
Geeft niet, technologie is een wonder. Ik denk niet dat ze vroeger wisten dat we de tulpen binnen één etmaal in Colombia plukten en in Nederland veilen om ze weer te verkopen in China.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Een beetje dichtbij is er niet zo'n planeet.
Mars.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef Maverick_tfd het volgende:
Een beetje dichtbij is er niet zo'n planeet.
Plasma raketmotor bijna klaarquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:55 schreef TNA het volgende:
Opschieten met die raketten, ik heb nog geen wintersport geboekt.
Wat maakt het klimaat nou uit, als er maar geld in de grond zit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mars.
En wellicht Venus ook wel, als we daar 't klimaat zouden weten aan te passen.
quote:
Gast, hoeveel vakantiedagen denk je dat ik hebquote:De nu ontwikkelde motor heeft zoveel stuwkracht dat een reis naar Mars wordt verkort van 6 tot 9 maanden naar 2 tot 3 maanden.
Degene die de uitspraak deed, doelde vast op dat wij mensen er naartoe zouden kunnen gaan. Naar wat je kan zien op Discovery Channel mbt ruimte-onderzoek is dat het doel om uiteindelijk te gaan doen in de ruimte.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor ons ja en alles wat hier leeft wellicht, maar wie zegt dat dat daar ook het geval is?
Misschien zijn daar wel "wezens" die prima kunnen leven in 5000 graden.
Dat weten wij toch helemaal niet.
Dat hier op aarde er niemand tegen kan wil niet zeggen dat het niet kan, enkel dat wij er niet zouden kunnen leven.
Ik vind dat dus nogal een vreemde uitspraak zegmaar
Dan nog is 500ly heel erg verquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geeft niet, technologie is een wonder. Ik denk niet dat ze vroeger wisten dat we de tulpen binnen één etmaal in Colombia plukten en in Nederland veilen om ze weer te verkopen in China.
Wie weet welke afstanden we af kunnen leggen over een paar honderd jaar.
Wezens op een andere (vergelijkbare) planeet zullen waarschijnlijk veel gelijkenissen met ons tonen. Er zijn op Aarde bacteriën die temperaturen van 100- 150 graden celsius aankunnen. Daarboven is het onwaarschijnlijk dat organismen blijven leven aangezien het DNA dan afbreekt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor ons ja en alles wat hier leeft wellicht, maar wie zegt dat dat daar ook het geval is?
Misschien zijn daar wel "wezens" die prima kunnen leven in 5000 graden.
Dat weten wij toch helemaal niet.
Dat hier op aarde er niemand tegen kan wil niet zeggen dat het niet kan, enkel dat wij er niet zouden kunnen leven.
Ik vind dat dus nogal een vreemde uitspraak zegmaar
Gewoon je levensloop opnemen ookquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef TNA het volgende:
Gast, hoeveel vakantiedagen denk je dat ik heb
Reizen sneller dan het licht is onmogelijk, mogen we Einstein geloven. Maar wie weet zijn we in staat om de ruimte/tijd continuüm te buigen. Naar mijn weten is hier al onderzoek naar, en zijn er aanwijzingen dat het mogelijk zou moeten zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dan nog is 500ly heel erg ver. Stel dat we ooit met 0.5c kunnen reizen ben je nog 1000 jaar onderweg. en 0.5c is al HEEL veel.
Maargoed, lijkt me dat een atmosfeer met zuurstof wel fijn is? (toegegeven, ik weet niet wat valt onder 'eventueel bewoonbaar' en wat niet)quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mars.
En wellicht Venus ook wel, als we daar 't klimaat zouden weten aan te passen.
Lichtsnelheid is toch echt een harde grens. Hoe dichter je die nadert, hoe meer en meer energie het kost om nog verder te versnellen. Lichtsnelheid zelf kost oneindig veel energie. Dus dat is onbereikbaar. En zelfs lichtsnelheid is traag op universele schaal. Dus als je nog trager bent, kom je helemaal nergens.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wie weet welke afstanden we af kunnen leggen over een paar honderd jaar.
Nou, in zoverre dat we er een kolonie moeten vestigen zodat de menschheid overleeft als d'Aarde getroffen wordt door zo'n meteoriet omdat de hoge heren te krenterig zijn om het heelal af te speuren naar die krengen. Plus natuurlijk de dreiging van een megavulkaan, etc etc, www.exitmundi.nl.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wat maakt het klimaat nou uit, als er maar geld in de grond zit.
Zie hierboven, volgens mij is dat inderdaad algemeen geaccepteerd, maar het buigen van de ruimte-tijd wordt ook al onderzoek naar gedaan, evenals de mogelijkheid om een "gat" te creëren, ofwel wormgat. Toekomstmuziek, maar je hebt altijd van die intellectuelen die zich er mee bezig houden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Lichtsnelheid is toch echt een harde grens. Hoe dichter je die nadert, hoe meer en meer energie het kost om nog verder te versnellen. Lichtsnelheid zelf kost oneindig veel energie. Dus dat is onbereikbaar. En zelfs lichtsnelheid is traag op universele schaal. Dus als je nog trager bent, kom je helemaal nergens.
Tenzij onbemande vluchten, of de passagiers laten inslapen als in Alien. Dan is tijd geen factor.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Lichtsnelheid is toch echt een harde grens. Hoe dichter je die nadert, hoe meer en meer energie het kost om nog verder te versnellen. Lichtsnelheid zelf kost oneindig veel energie. Dus dat is onbereikbaar. En zelfs lichtsnelheid is traag op universele schaal. Dus als je nog trager bent, kom je helemaal nergens.
Mwah de kans daarop is redelijk klein, en de levensduur van de aarde is nog letterlijk miljarden jaren verwijderd van ons. Ik neem aan dat we tegen die tijd al wel dood zijn door onszelf of bacteriën of iets anders, zoniet dan zijn we al lang weg lijkt me zo.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nou, in zoverre dat we er een kolonie moeten vestigen zodat de menschheid overleeft als d'Aarde getroffen wordt door zo'n meteoriet omdat de hoge heren te krenterig zijn om het heelal af te speuren naar die krengen. Plus natuurlijk de dreiging van een megavulkaan, etc etc, www.exitmundi.nl.
In zekere mate wel natuurlijk. Dan stuur je iets weg wat 1000 jaar onderweg is, en als het er eenmaal is moet je 500 jaar wachten op de communicatiesignalen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Tenzij onbemande vluchten, of de passagiers laten inslapen als in Alien. Dan is tijd geen factor.
Het is een grens in onze huidige natuurkundige wetten. Maar natuurkundige wetten zijn altijd aan nieuwe inzichten onder hevigquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Yup dit dus, er zijn genoeg alternatieven die op dit moment onderzocht worden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is een grens in onze huidige natuurkundige wetten. Maar natuurkundige wetten zijn altijd aan nieuwe inzichten onder hevig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |