Paar weken geleden ging ik samen met mijn vriend naar de woonboulevard, nieuwe meubels uitzoeken voor ons appartement.
Dit is natuurlijk hartstikke leuk om samen te doen, maar dat leuke ging er al snel van af..
.
Bij iedere meubelzaak waar we naar binnenliepen moesten we moeite doen om iemand te vinden die ons kon helpen, er kwam ook geen medewerker op ons aflopen om te vragen of we misschien naar iets specifieks opzoek waren.
Zo liepen we toch weer een andere zaak binnen om wat rond te kijken.
Er stonden maar liefst 3 verkopers achter de balie wat te kletsen, achter ons loopt een ouder stel, er komt een verkoper achter de balie vandaan om deze mensen te woord te staan, en bied hem zijn hulp aan....!?!
Verder nog wat rondgelopen in dezelfde meubelzaak, er liepen nog meer verkopers rond....maar niemand stapte op ons af. Dit heb ik nu al een aantal keer meegemaakt, ik krijg het idee dat ze zoiets hebben van "oh...jonge mensen, geen geld...daar verdien ik niks aan"
Op een gegeven moment hebben we een leuk bankstel gevonden (andere meubelzaak) maar ik ben toen zelf iemand moeten gaan zoeken die ons kon komen helpen, nu maakt mij dit laatste natuurlijk helemaal niet zo veel uit. Maar het gaat me om de instelling van sommige verkopers/medewerkers...zo van daar heb je weer van dat IKEA volk.
Gister ging ik naar de mediamarkt, ik moest nog een koelkast en een combi-magnetron hebben, eerst moet je een halfuur wachten voordat er iemand überhaupt tijd voor je heeft en vervolgens proberen ze je gauw mogelijk af te schepen.
Ik heb niet zo heel veel verstand van elektronische apparaten, dus ik wil graag wat meer informatie over een product voordat ik een dure aankoop doe (dit lijkt mij overigens niet meer als normaal)
Dus er komt een mevrouw ons helpen, staat wat luguber op een kauwgum te kauwen en vraagt wat we willen weten.
Paar kleine vraagjes gesteld en ook een neutraal klein antwoord terug gekregen.
Vervolgens sluit ze haar laatste antwoord af met "Jaaaaaahhhh...." (zo van jullie weten nu wel voldoende) en komt de kauwgum in bubbel vorm een beetje naar buiten.
Dus ik

, maar sluit toch af met bedankt

ten moet vervolgens een (groot) rondje door de winkel lopen om me in te houden.
Ik vraag me werkelijk waar soms af waar ze het lef vandaan halen.
Als ik klaar ben met vragen stellen, dan sluit ik zelf wel af met "Hartstikke bedankt voor de informatie"
Ze zeggen weleens...klant is koning,