Dat doe ik uiteindelijk ook...als ik daadwerkelijk ergens interesse in heb.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:02 schreef Skylark. het volgende:
Spreek ze dan zelf aan. Het is niet netjes, maar om je eraan te storen is ook weer zoiets.
En die kauwgumbel, daar had ik dus wél wat van gezegd.
Jawel, toen had ik het er al over om een topic te openen...maar toen dacht ik dat het misschien aan mij lag.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:07 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Paar weken geleden? Had je dit topic niet eerder kunnen openen.
Was het misschien op zondag? Grote kans dat ze gewoon baalden dat ze moesten werken.
Tja. Maakter maar grapjes over. Het is jouw air.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:07 schreef Lienzz het volgende:
[..]
jawel hoor...het raam hier staat open
En gisteren was het zondagquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:08 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Jawel, toen had ik het er al over om een topic te openen...maar toen dacht ik dat het misschien aan mij lag.
Maar gister maakte ik weer iets vergelijkbaars mee, zodoende
Want voor ouderen was het gister geen zondag?quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:09 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
En gisteren was het zondag.
Dus kan het misschien dat het daaraan lag?
Heb weleens in een sportzaak gevraagd of ze gesponsord werden door Sportlife, gezien alle vijf aanwezige personeelsleden met bonken kauwgom in hun hoofd rondliepen. Vind dat sowieso nogal onsmakelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:02 schreef Skylark. het volgende:
Spreek ze dan zelf aan. Het is niet netjes, maar om je eraan te storen is ook weer zoiets.
En die kauwgumbel, daar had ik dus wél wat van gezegd.
Schooiers mogen niet geholpen worden ofwat?quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:14 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Miss zie je eruit als een schooier?
Inderdaad, heb ik ook altijd een hekel aan. Laat me gewoon rustig kijken en als ik wat wil weten kom ik het echt wel vragen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:16 schreef Snakey het volgende:
Ik heb altijd het tegenovergestelde, als ik zo'n winkel binnenloop staan er ineens drie van die nozems om me heen.
dat dus, en dat is nog 10x irritanter dan het verhaal in de OPquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:16 schreef Snakey het volgende:
Ik heb altijd het tegenovergestelde, als ik zo'n winkel binnenloop staan er ineens drie van die nozems om me heen.
Ja dus, het is een schooier... of een kraker?quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:21 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Schooiers mogen niet geholpen worden ofwat?
Ja ik ook, zwaar irritant.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:16 schreef Snakey het volgende:
Schooiers zien er niet uit als potentiële klanten,.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:21 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Schooiers mogen niet geholpen worden ofwat?
...en nu heb je het getypt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:37 schreef BasementDweller het volgende:
Wie gelooft tegenwoordig nog wat verkopers te vertellen hebben?
Internet is koning zeg ik wel eens.
Je uitstraling is blijkbaar gewoon prut. Ik word vrijwel altijd snel aangesproken door verkopers, terwijl ik vaak alleen maar even rondkijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:01 schreef Lienzz het volgende:
Paar weken geleden ging ik samen met mijn vriend naar de woonboulevard, nieuwe meubels uitzoeken voor ons appartement.
Dit is natuurlijk hartstikke leuk om samen te doen, maar dat leuke ging er al snel van af..
.
Bij iedere meubelzaak waar we naar binnenliepen moesten we moeite doen om iemand te vinden die ons kon helpen, er kwam ook geen medewerker op ons aflopen om te vragen of we misschien naar iets specifieks opzoek waren.
Zo liepen we toch weer een andere zaak binnen om wat rond te kijken.
Er stonden maar liefst 3 verkopers achter de balie wat te kletsen, achter ons loopt een ouder stel, er komt een verkoper achter de balie vandaan om deze mensen te woord te staan, en bied hem zijn hulp aan....!?!
Verder nog wat rondgelopen in dezelfde meubelzaak, er liepen nog meer verkopers rond....maar niemand stapte op ons af. Dit heb ik nu al een aantal keer meegemaakt, ik krijg het idee dat ze zoiets hebben van "oh...jonge mensen, geen geld...daar verdien ik niks aan"
Op een gegeven moment hebben we een leuk bankstel gevonden (andere meubelzaak) maar ik ben toen zelf iemand moeten gaan zoeken die ons kon komen helpen, nu maakt mij dit laatste natuurlijk helemaal niet zo veel uit. Maar het gaat me om de instelling van sommige verkopers/medewerkers...zo van daar heb je weer van dat IKEA volk.
Gister ging ik naar de mediamarkt, ik moest nog een koelkast en een combi-magnetron hebben, eerst moet je een halfuur wachten voordat er iemand überhaupt tijd voor je heeft en vervolgens proberen ze je gauw mogelijk af te schepen.
Ik heb niet zo heel veel verstand van elektronische apparaten, dus ik wil graag wat meer informatie over een product voordat ik een dure aankoop doe (dit lijkt mij overigens niet meer als normaal)
Dus er komt een mevrouw ons helpen, staat wat luguber op een kauwgum te kauwen en vraagt wat we willen weten.
Paar kleine vraagjes gesteld en ook een neutraal klein antwoord terug gekregen.
Vervolgens sluit ze haar laatste antwoord af met "Jaaaaaahhhh...." (zo van jullie weten nu wel voldoende) en komt de kauwgum in bubbel vorm een beetje naar buiten.
Dus ik![]()
, maar sluit toch af met bedankt
ten moet vervolgens een (groot) rondje door de winkel lopen om me in te houden.
Ik vraag me werkelijk waar soms af waar ze het lef vandaan halen.
Als ik klaar ben met vragen stellen, dan sluit ik zelf wel af met "Hartstikke bedankt voor de informatie"
Ze zeggen weleens...klant is koning,
Jup, vooral in kledingwinkels. dat is echt vervelend. Ik wil gewoon eerst even rondkijken. (o.a. Hoe duur de kleding ongeveer is)quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:16 schreef Snakey het volgende:
Dat is idd echt te sneu voor woorden. Een vriend van mij zou je geen stuiver geven, maar hij hoeft nooit meer te werken. Daar is een auto dealer achtergekomen . Nadat hij een A8 had gekocht is hij terug gereden naar de dealer die hem niet wilde helpen LOLquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:24 schreef servus_universitas het volgende:
Dit komt wel vaker voor en is inderdaad schandelijk. Er wordt puur een selectie op afstand gemaakt op basis van de kans dat de klant wat te besteden heeft. Dat kan van zoiets basaals afhangen als welke kleding je draagt, hoe je je beweegt, in welke auto je bent aan komen rijden.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is idd echt te sneu voor woorden. Een vriend van mij zou je geen stuiver geven, maar hij hoeft nooit meer te werken. Daar is een auto dealer achtergekomen . Nadat hij een A8 had gekocht is hij terug gereden naar de dealer die hem niet wilde helpen LOL
Ik vind dat ook niet prettig, maar ik kan mij wel voorstellen dat het niet fijn is te constateren dat andere klanten om je heen worden geholpen en jou geen blik waardig wordt gegund bij wijze van spreken. Het probleem zit 'm dan niet in het wel of niet aangesproken worden an sich, maar in het gevoel dat je niet welkom bent.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het juist prettig dat je niet gelijk bij de ingang wordt besprongen door verkopers (M/V) die hun quota proberen te halen.
Lol je lult?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is idd echt te sneu voor woorden. Een vriend van mij zou je geen stuiver geven, maar hij hoeft nooit meer te werken. Daar is een auto dealer achtergekomen . Nadat hij een A8 had gekocht is hij terug gereden naar de dealer die hem niet wilde helpen LOL
Bij de MM hebben ze er netzoveel verstand van als jij.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:01 schreef Lienzz het volgende:
*knip*
Gister ging ik naar de mediamarkt, ik moest nog een koelkast en een combi-magnetron hebben, eerst moet je een halfuur wachten voordat er iemand überhaupt tijd voor je heeft en vervolgens proberen ze je gauw mogelijk af te schepen.
Ik heb niet zo heel veel verstand van elektronische apparaten, dus ik wil graag wat meer informatie over een product voordat ik een dure aankoop doe (dit lijkt mij overigens niet meer als normaal)
*knip*
Lekker aso, wel gebruik maken van de service van de speciaalzaak en het dan bij MM kopen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Even een opmerking over de MediaMarkt...
Je moet daar niet heengaan voor technische informatie over die apparaten. Ga daarvoor naar een speciaalzaak, of doe gewoon je research op internet. Echt BERGEN informatie in 1 zoekterm te vinden.
Als je je keuze voor een apparaat hebt gemaakt, ja dan naar de MM om te kijken of die daar goedkoop ligt, en dan meenemen.
Niet mee eens. Laat maar naar mij toekomen om te horen of er iets waarmee ze van dienst kunnen zijn. Ik kan toch zelf reageren.Dan zeg ik nee helaas. Momenteel niet. Et voilaquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:30 schreef Penisbaard het volgende:
Wees blij, als er iets vervelend is zijn het wel opdringerige verkopers
Waarom zou hij lullen? Je komt zelf met een soortgelijk voorbeeld aan. En ik ken ook iemand bij wie iets dergelijks is gebeurd. Hij werd gewoonweg genegeerd. Maar ik vraag mij af of die verkopers werkelijk zo naïef zijn. Misschien heeft het er ook mee te maken dat men het ziet als potentieel schadelijk voor het imago om arm uitziende mensen als klant te accepteren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Lol je lult?
Wel iets anders, maar kennis van ons die ziet er ook niet rijk uit ofzo, die ging langs de dealer voor een 7-serie, maar hij werd behandeld alsof ie het niet kon betalen en ze vroegen dus ook letterlijk of hij er een lening voor wilde afsluiten.
Vervolgens aan E-klasse gekocht en daarmee langsgegaan bij de BMW
Als je dat denkt. Fine.. Ik vind jou verhaal nog minder geloofwaardig. Naar een 7 kijken en met de equivalent van een 5 terugkomen. De dealer had dus gelijkquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Lol je lult?
Wel iets anders, maar kennis van ons die ziet er ook niet rijk uit ofzo, die ging langs de dealer voor een 7-serie, maar hij werd behandeld alsof ie het niet kon betalen en ze vroegen dus ook letterlijk of hij er een lening voor wilde afsluiten.
Vervolgens aan E-klasse gekocht en daarmee langsgegaan bij de BMW
Dat je lult was een retorische vraagquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:39 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waarom zou hij lullen? Je komt zelf met een soortgelijk voorbeeld aan. En ik ken ook iemand bij wie iets dergelijks is gebeurd. Hij werd gewoonweg genegeerd. Maar ik vraag mij af of die verkopers werkelijk zo naïef zijn. Misschien heeft het er ook mee te maken dat men het ziet als potentieel schadelijk voor het imago om arm uitziende mensen als klant te accepteren.
Mooie verhalen zijn dat, ken er inderdaad ook wel een paar van een goede bekende, die in de Quote500 staat maar er niet bepaald zo uitziet. Maar dan ging het wel om iets meer dan een A8 bijv.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Oh.. Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:38 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Lekker aso, wel gebruik maken van de service van de speciaalzaak en het dan bij MM kopen.
Dan had die vriend in de mail gezet dat hij 89k bood voor de auto neem ik aan?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:
Ik zal het nog sterker maken. Die vriend van mij was in DE om naar een Ferrari te kijken. Dus hij naar een dealer en heeft daar 2 uur gesproken. Vervolgens naar NL gereden er een paar dagen over gedacht en toen de betreffende verkoper een email (dus niet telefoon) gestuurd met een bod. Daar stond een Ferrari 360 modena die hij wilde kopen en de prijs was. Euro 94k en hij heeft via de mail Euro 89k geboden. Zegt de dealer in de email. Helaas! U koopt geen auto, u koopt een Ferrari en de prijs is Euro 94k
Toen heeft hij de auto niet gekocht.
Dit keer vond ik het wel een briljante opmerking van die verkoper, maar niet slim.
ik heb het in mijn verhaal dan ook niet over een spijkerbroek die ik wil kopen...maar over een bankstel/slaapkamer etcquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:18 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Jup, vooral in kledingwinkels. dat is echt vervelend. Ik wil gewoon eerst even rondkijken. (o.a. Hoe duur de kleding ongeveer is)
jij gaat in je maatpak meubels kopenquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je uitstraling is blijkbaar gewoon prut. Ik word vrijwel altijd snel aangesproken door verkopers, terwijl ik vaak alleen maar even rondkijk.
Van de IKEA?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:53 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik heb het in mijn verhaal dan ook niet over een spijkerbroek die ik wil kopen...maar over een bankstel/slaapkamer etc
Zal wel.. Maar dat betekend dat ik nog nooit in een Ferrari heb geredenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:51 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Dan had die vriend in de mail gezet dat hij 89k bood voor de auto neem ik aan?
Wel goeie van de verkoper dan ja![]()
En meubels haal je niet bij de C&Aquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:59 schreef Lienzz het volgende:
[..]
nee...spijkerbroeken krijg je niet bij de IKEA
Ik was bij de IKEA...maar ik heb er niks gekochtquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:01 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is: was je bij de IKEA
Omdat ze je daar zo behandelden?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:02 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Ik was bij de IKEA...maar ik heb er niks gekocht
Neej omdat jij daar toevallig was om te ontbijtenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:03 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Omdat ze je daar zo behandelden?
Dat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:04 schreef Nero22 het volgende:
Als je je zooi zelf al in elkaar moet zetten kun je toch ook wel zelf om advies vragen? Als die medewerkers iedereen aan moeten spreken of ze hen kunnen helpen... Nee.
Rabobank?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:07 schreef Lienzz het volgende:
Benieuwd welke bank het uiteindelijk is geworden?
jij koopt vaker bij de IKEAquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:04 schreef Nero22 het volgende:
Als je je zooi zelf al in elkaar moet zetten kun je toch ook wel zelf om advies vragen? Als die medewerkers iedereen aan moeten spreken of ze hen kunnen helpen... Nee. Dat zal niks met je leeftijd te maken hebben over het algemeen. Van oudere mensen verwacht je ook sneller dat ze ergens hulp bij nodig hebben.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:13 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik ook...ze komen hem binnenkort plaatsen
Eigen schuld.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:16 schreef AryaMehr het volgende:
Herkenbaar, maar ik ben dan ook een jonge allochtoon. Een stukje erger.
Ik wil jong blijvenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Tja, ik zou soms inderdaad willen dat ik ietsje ouder was.
Het was dan ook maar een voorbeeldquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:53 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik heb het in mijn verhaal dan ook niet over een spijkerbroek die ik wil kopen...maar over een bankstel/slaapkamer etc
Bij de Mediamarkt moet je dan ook duidelijk zijnquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:01 schreef Lienzz het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |