Hier in Rotjeknor kan je in de bus ook wegwerp OVchipkaarten kopen. En je NS kortingspas schijnt ook als chipkaart te kunnen worden gebruikt, nu al. Dan hoef je geen nieuwe te hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 02:27 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Vanaf 1 november kun je in de Nijmeegse bussen ALLEEN nog maar met OV chipkaart betalen, toch?
Maar ik vraag me toch af hoe dat zit.....is een buskaart en contant betalen dan echt niet meer mogelijk of was het alleen dat ze dan overal in Nijmegen stopten met het verkopen van buskaarten (dat laatste zou wel stom zijn want in andere delen vh land kun je nog wel met strippenkaart betalen).
Ik heb namelijk nog geen Ov chipkaart en er de ballen verstand van. Dus mocht ik na 1 nov ineens onverhoopt met de bus moeten heb ik dus een probleem als ik ALLEEN nog maar met dat ding kan betalen en ik die nog niet heb. Oja nog wat: die OV chipkaart (gewoon n reguliere).....dies toch wel gratis ergens af te halen he? Of moet je ook nog es betalen voor dat ding? Dat zou ik wel vette naai vinden dan...
En kan ik mn OVchipkaart die op mn voordeelurenkaart zit gebruiken als chipkaart voor de bus of kan dat niet omdat de voordeelurenkaartchipding pas per 1 dec of zoiets geactiveerd worden, waardoor ik dan dus 2 kaarten zou moeten kopen?
Ik zal het nog één keer proberen uit te leggen:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:23 schreef 8108139dpths het volgende:
Ik snap er ook geen flikker van...![]()
Geef mij de papieren kaartjes maar.
't Is nieuw, maar wordt vanzelf een gewoonte als iedereen straks genoodzaakt is zo'n chipkaart aan te schaffenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:39 schreef Dhr.Donder het volgende:
[..]
Ik zal het nog één keer proberen uit te leggen:
1) zet geld op je pasje
2) haal je pasje langs zo'n paal voor je instapt
3) haal je pasje opnieuw langs zo'n paal als je uitgestapt bent.
Moeilijk joh!
True, dat moet ik mezelf inderdaad maar gaan aanleren jammer genoeg. Ik zag trouwens vandaag dat er twee scanners op het balkon zitten. Geen idee waarom die tweede mij nooit opviel maar goed, het is iig al wat verdraaglijker met twee van die dingen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zorgen dat je je OV-chipkaart bij de hand hebt als je uitstaphalte in zicht komt. Ga alvast bij de deur staan. Haal hem er alvast voorlangs voor de bus volledig stil staat. Kortom: zorgt dat je als eerste bij die in/uitcheck-apparaten staat. Kwesie van gewenning. En 't is zonde van de 4 euro als je 't vergeet/niet kunt doen vanwege drukte.
ik zou gegaan zijn voor appelgapquote:
Hier zat ik inderdaad ook mee. Check je dan steeds weer in en uit? Of check je uit zodra je daar gaat staan, en weer in zodra je de bus uitstapt, waardoor je dus ingecheckt blijft?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:46 schreef NikkelCobalt het volgende:
In de bus staan die paaltjes bij de deur. En in de spits kan een bus behoorlijk vollopen. Wat nu als iemand die moet blijven staan in de bus vlakbij het paaltjem, en zijn portomonnee in zijn zak/jas ter hoogte heeft van het paaltje? Die RFID lezer leest dat wel (leest immers ook door de portomonnee heen). Piept ook, hopen dat jij dat ook hoort.
Ik bedoel, verklaar dat maar eens aan de controleur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |