Dan zegt 't apparaat niet "biep".quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef appelsjap het volgende:
Wat nou als je niet scant
Zegt dat apparaat zo hard biep dan? En als je nou achter instapt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan zegt 't apparaat niet "biep".
wat dacht je van op ovchipkaart.nl kijken, lamlul?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef appelsjap het volgende:
Ik snap het niet zo. Ik kreeg onlangs zo;n chipkaart in de bus, als student zijnde, jwz.![]()
Maar hoe werkt het nou? Hoef ik nu niets meer aan de buschaffeur te laten zien? Gewoon met mijn chipkaart over dat ding en ik ben 'gescand'? Wat nou als je niet scant maar aslof doet dat je scanf, dan zou je toch gewoon gratis kunnen reizen?
En ik heb mijn papieren ov chipkaart niet meer nodig? En wat nou als ik in een bus kom waar dat chipgebeuren defect is, kom ik namelijk vaak tegen.
Achterin staan ze ookquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:50 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Zegt dat apparaat zo hard biep dan? En als je nou achter instapt.
Mensen laten zoeken is toch veel makkelijker, denk dan na jongen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:53 schreef kiekert het volgende:
[..]
wat dacht je van op ovchipkaart.nl kijken, lamlul?
Aiiitquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:50 schreef Sjappel het volgende:
idd, ben chau trouwens.
je hoort een geluidje als je scant, verder hoef je nix te late zien
Nee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:55 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Zoek eens op internet of lees de folder die je er (als het goed is) bij hebt gekregen?
Ik Nijmegen kun je de OV chipkaart ook gebruiken, en WAT EEN TOEVAL IK WOON IN NIJMEGENquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Dat ding is alleen bruikbaar in Amsterdam en Rotterdam.. Oftewel je kan em gewoon in de la flikkeren.
Je hebt alleen je normale OV kaart nodig, net zoals eerder...
En zelfs dan reis je nog steeds gratis met ovchipstudentenkaart hoor..... dus moeilijk doen is niet eens nodig
http://www.ov-chipkaart.n(...)zen/waartegebruiken/quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik Nijmegen kun je de OV chipkaart ook gebruiken, en WAT EEN TOEVAL IK WOON IN NIJMEGEN![]()
Je bewijst nu net dat het WEL kanquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
http://www.ov-chipkaart.n(...)zen/waartegebruiken/
volgens ovchipkaart niet...... maar succes, als je het allang wist zit dan niet te miepen joh...
bij mij zalm, of nijmegen ligt tegenwoordig in brabant.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:19 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Je bewijst nu net dat het WEL kanNijmegen is roze gekleurd
Gewoon omdat het kan!quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:27 schreef Sjappel het volgende:
waarom doe je zoveel moeite om iemand die je probeert te helpe te disse man
laat em tochquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:27 schreef Sjappel het volgende:
Omg jij bent echt blindquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:32 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
laat em tochhij kan gewoon de tabel niet lezen... Anders had ie ondertussen wel gezien dat er geen * stond bij Nijmegen.
en dan ben ik blind? Sjappie toch!quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Dat ding is alleen bruikbaar in Amsterdam en Rotterdam.. Oftewel je kan em gewoon in de la flikkeren.
En zelfs dan reis je nog steeds gratis met ovchipstudentenkaart hoor..... dus moeilijk doen is niet eens nodig
Hij heeft wel gelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
en dan ben ik blind? Sjappie toch!
Mongoolquote:
Sorry ik ben geen mongoloīde persoon.quote:
Nou vooruit, inderdaad niet geniaal geformuleerd...quote:
Het is ook geen scheldwoord hoor!quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Sorry ik ben geen mongoloīde persoon.
Zeg ik dat dan?quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:05 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Het is ook geen scheldwoord hoor!
Oke, duidelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Nou vooruit, inderdaad niet geniaal geformuleerd...
Maar je hebt je ovchipkaart niet perse nodig, in nijmegen mag het wel als je het leuk vind.
Maar je hebt dus ook je gewone papieren ovbewijs nodig:
"OV-Studentenkaart en Studenten OV-chipkaart
In 2009 is je papieren kaart nog steeds het enige geldige bewijs van je recht op vrij reizen of gereduceerd reizen. Als je wilt reizen, moet je dus altijd je papieren OV-Studentenkaart bij je hebben, en - net als nu - aan de buschauffeur, trambestuurder of conducteur laten zien.
De Studenten OV-chipkaart kun je nu al op veel plaatsen gebruiken. Daar waar je OV-chipkaartapparatuur ziet, kun je in- en uitchecken. Op steeds meer plaatsen heb je nu ook je Studenten OV-chipkaart nodig. In 2010 reis je in het hele land met je Studenten OV-chipkaart."
http://www.studentenreisbewijs.nl/
succes....
Faal nicknamequote:Op maandag 5 oktober 2009 15:27 schreef Sjappel het volgende:
haha, briljant.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:12 schreef NikkelCobalt het volgende:
Als je nou geen SOV of ander vervoersbewijs hebt maar wel een speakertje dat piept zoals dat paaltje, kun je dan gratis reizen met de bus?
Totdat ze je pasje controlerenquote:
Als ze dat doen. Volgens mij is dat hele OV-Chipkaart project gewoon een dekmantel om op personeel te gaan bezuinigen. Bovendien wordt er niet heel veel gecontroleerd hier, misschien dat die frequentie in de Randstad wat hoger ligt?quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:24 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Als ze dat doen. Volgens mij is dat hele OV-Chipkaart project gewoon een dekmantel om op personeel te gaan bezuinigen. Bovendien wordt er niet heel veel gecontroleerd hier, misschien dat die frequentie in de Randstad wat hoger ligt?
Ja mijn piep-oplossing heeft ook alleen zin als er geen poortjes staan waar je doorheen moet (metro/trein)quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In de tram consequent, in de Metro met grote regelmaat (nu minder dan voor de OV chipkaart), in de bus sporadisch.
Maar er wordt zeker gecontrolleerd ja.
Jij komt straks als het goed is niet eens in de trein zonder door zo'n poortje te gaan. Ga jij met je chipkaartje langs het poortje zonder "in te checken", en loop je tegen een controle aan kunnen ze ongetwijfeld met een mobiel apparaatje checken of je "ingecheckt" bent.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:18 schreef appelsjap het volgende:
En als je nou een ovchipkaart hebt en gewoon NIET betaalt voor de trein.Hoe wil zo;n conducteur uitzoeken of je wel of niet betaald hebt?
Maar nu staan er nog geen poortjesquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Jij komt straks als het goed is niet eens in de trein zonder door zo'n poortje te gaan. Ga jij met je chipkaartje langs het poortje zonder "in te checken", en loop je tegen een controle aan kunnen ze ongetwijfeld met een mobiel apparaatje checken of je "ingecheckt" bent.
Wat dacht je van paaltjes?quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar nu staan er nog geen poortjes
Dan scant hij je chipkaart en ziet dat je niet ingecheckt bent.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:18 schreef appelsjap het volgende:
En als je nou een ovchipkaart hebt en gewoon NIET betaalt voor de trein.Hoe wil zo;n conducteur uitzoeken of je wel of niet betaald hebt?
God wat ben jij dom. Heb je poep ipv hersens in je kop ofzo?quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:18 schreef appelsjap het volgende:
Dan moeten ze de plannen toch echt weer bijstellen wantquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Jij komt straks als het goed is niet eens in de trein zonder door zo'n poortje te gaan. Ga jij met je chipkaartje langs het poortje zonder "in te checken", en loop je tegen een controle aan kunnen ze ongetwijfeld met een mobiel apparaatje checken of je "ingecheckt" bent.
quote:
Achja, maakt ook niet uit verder, poortje of paaltje, als je niet incheckt blijft er gewoon controle.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moeten ze de plannen toch echt weer bijstellen want
[..]
De paaltjes staan er al. En voor s-OV en voordeelurenkaarten worden de chips nu al door conducteurs uitgelezen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar nu staan er nog geen poortjes
Je moet overigens altijd je papieren OV bij je hebben, alleen je OV-chipkaart is geen geldig reisbewijs.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:29 schreef Natalie het volgende:
Je OV is op die chipkaart geladen, dus als je ergens met dat ding kunt reizen dan houd je hem bij het in en uitchecken voor die poortjes en klaar is kees. Je hoeft de evt. chauffeur dan niets te laten zien tenzij erom gevraagd wordt. (Ze kunnen met zo'n machientje kijken of je OV er echt op staat om te checken of je niet uit je nek staat te lullen)
Reis je met OV waarin de OV-chipkaart nog niet in gebruik is dan kun je je papieren OV meenemen, en ja, die moet je wel laten zien.
Wel als je in 't openbaar vervoer zit waar de chipkaart een geldig vervoersbewijs is, toch?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je moet overigens altijd je papieren OV bij je hebben, alleen je OV-chipkaart is geen geldig reisbewijs.
Nee, je moet ALTIJD je papieren OV kaart bij je hebben, dat is namelijk bewijs dat je daadwerkelijk student bent. Alleen die chipkaart is daar geen bewijs van.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wel als je in 't openbaar vervoer zit waar de chipkaart een geldig vervoersbewijs is, toch?(Aangezien hij erop geladen is en ze dat kunnen checken)
Dat lijkt me de wereld op zn kopquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, je moet ALTIJD je papieren OV kaart bij je hebben, dat is namelijk bewijs dat je daadwerkelijk student bent. Alleen die chipkaart is daar geen bewijs van.
Mja, vind het ook een beetje debiel wat dat betreft. Het is niet zo dat ze alle stations e.d. gaan afbakenen zodat je moét inchecken om bij de trein te komen. Bij veel staat gewoon ergens zo'n paal waar je je kaart voorlangs kunt wapperen. Maar idd, zoals ik het begrijp ben je idd zwartrijder als je niet incheckt, ook al heb je een abbo voor dat traject.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, leuk en aardig allemaal. Maar als je als abonnementhouder niet incheckt word je dus gewoon gezien als zwartrijder. Waar is het ze dan om te doen? Zekerstellen dat je betaalt voor wat je gebruikt? Nee. Iedere scheet die je laat 7 jaar lang na kunnen gaan? Ja. Verderfelijk.
www.ib-groep.nlquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me de wereld op zn kopHeb je daar een bron van???
Ook moet je per vervoerder apart in- en uitchecken. Gekkigheid. Nou weet de ervaren reiziger misschien dat hij tussen Doetinchem en Boxmeer 6 keer moet wapperen, en ook nog in welke volgorde precies, maar dat kun je niet van iedereen verwachten natuurlijk. Ik denk dat het een serieuze teringzooi wordt als mensen gedwongen worden om met de OVC in deze vorm op het landelijke spoornet te reizen. Maar we zullen zien.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:36 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, vind het ook een beetje debiel wat dat betreft. Het is niet zo dat ze alle stations e.d. gaan afbakenen zodat je moét inchecken om bij de trein te komen. Bij veel staat gewoon ergens zo'n paal waar je je kaart voorlangs kunt wapperen. Maar idd, zoals ik het begrijp ben je idd zwartrijder als je niet incheckt, ook al heb je een abbo voor dat traject.
Ik dacht dat het niet slechter kon dan in Amsterdam.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
In Utrecht roepen ze al een tijdje bij elke derde halte om "Reist u met de OV Chipkaart? Vergeet dan niet uit te checken!" Ondertussen is de helft van die kutdingen in de bus buiten werking.
Wacht even. Je hebt een OV-Chipkaart, met daarop je SOV geladen. Maar toch is dat geen bewijs dat je een SOV bezit en je moet alsnog ook je papieren SOV bij je hebben?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
www.ib-groep.nl
Iedere student kan dit ook niet ontgaan zijn aangezien dit zeer duidelijk vermeldt wordt bij nagenoeg elk bericht wat je over de OV-kaart krijgt. Het is daarnaast ook niet meer dan logisch, mensen die geen recht meer hebben op een OV kaart maar nog wel die chipkaart hebben gehouden kunnen op deze manier anders onbeperkt frauderen.
Je moet niet alleen per vervoerder apart uitchecken, je moet gewoon per rit uitchecken, dus neem je eerst bus 1 en dan bus 2, moet je dus 2x in- en uitchecken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook moet je per vervoerder apart in- en uitchecken. Gekkigheid. Nou weet de ervaren reiziger misschien dat hij tussen Doetinchem en Boxmeer 6 keer moet wapperen, en ook nog in welke volgorde precies, maar dat kun je niet van iedereen verwachten natuurlijk. Ik denk dat het een serieuze teringzooi wordt als mensen gedwongen worden om met de OVC in deze vorm op het landelijke spoornet te reizen. Maar we zullen zien.
Of gewoon vergeten aan te zettenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:39 schreef Ofyles2 het volgende:
een tram waarvan de automaten allemaal stuk waren.
Ik weet niet hoe dat precies zit. Al jaren worden studenten gevraagd hun foto in te leven ten bate van de OV-chipkaart (waar tot voorkort niets mee gedaan werd, maar dat terzijde). Dat je je moet kunnen identificeren als student en daarvoor je papieren OV nodig hebt, dat klinkt aannemelijk. Hoe moet je anders bijv. bij de bios aantonen dat je recht op korting hebt. Hahaha. Met je Chipkaart wapperen heeft dan idd niet zoveel zin. Wat je zegt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, je moet ALTIJD je papieren OV kaart bij je hebben, dat is namelijk bewijs dat je daadwerkelijk student bent. Alleen die chipkaart is daar geen bewijs van.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Wanneer jij geen recht meer hebt op enige vorm van Stufi en OV, moet je je papieren OV-kaart inleveren. Je OV chipkaart mag je houden. Zoals je begrijpt kan zo iemand vanaf nu dus gratis reizen terwijl hij daar geen recht meer op heeft. De papieren OV-kaart is dus bewijs dat jij recht heb om gratis met het OV te reizen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht even. Je hebt een OV-Chipkaart, met daarop je SOV geladen. Maar toch is dat geen bewijs dat je een SOV bezit en je moet alsnog ook je papieren SOV bij je hebben?![]()
Zie mijn bovenstaande uitleg.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:42 schreef Natalie het volgende:
[..]
Maar mbt reizen: die controleurs e.d. hebben een apparaat waarmee ze precies zien wat er op je Chipkaart geladen is. In het geval van een student zullen ze te lezen krijgen dat er een Studenten-OV is geladen op die kaart. Wat dat betreft is daar op termijn geen papieren bewijs meer van nodig.
Ah, dus als je dan - als pas student-af - in het OV zit en met je Studenten-OV reist en je wordt gecontroleerd maar kan dus je papieren-OV niet tonen omdat je die in hebt moeten leveren, dan word je in de kraag gevat als fraudeur. Snap ik 'm zo?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaal. Wanneer jij geen recht meer hebt op enige vorm van Stufi en OV, moet je je papieren OV-kaart inleveren. Je OV chipkaart mag je houden. Zoals je begrijpt kan zo iemand vanaf nu dus gratis reizen terwijl hij daar geen recht meer op heeft. De papieren OV-kaart is dus bewijs dat jij recht heb om gratis met het OV te reizen.
Dat is het hele eieren eten inderdaad.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:46 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ah, dus als je dan - als pas student-af - in het OV zit en met je Studenten-OV reist en je wordt gecontroleerd maar kan dus je papieren-OV niet tonen omdat je die in hebt moeten leveren, dan wordt je in de kraag gevat als fraudeur. Snap ik 'm zo?
En dat kan ook, maar dit moet je dus wel zelf laten doen.quote:Ik zou denken dat je dan dat Studenten-OV abbo van je chipkaart af moeten kunnen laten halen. Anders moet je 'm weggooien en alsnog een nieuwe aanschaffen om daarop je nieuwe abbo te laden.
Ik voorzie ķf massa's frauderende studenten ķf lange rijen bij de loketten om de abbo te wijzigenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het hele eieren eten inderdaad.
[..]
En dat kan ook, maar dit moet je dus wel zelf laten doen.
Hier in de Rotterdamse metro wordt er regelmatig gecontroleerd en voor de treinen geldt natuurlijk hetzelfde. Die rijen bij de loketten vallen ook wel mee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik voorzie ķf massa's frauderende studenten ķf lange rijen bij de loketten om de abbo te wijzigen
Ooit al eens in een bus geweest? Die scan apparaten zitten naast de deuren (zowel links als rechts). Daar kom je dus automatisch langs.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:50 schreef Brainfish het volgende:
Dat uitchecken lijkt mij helemaal een drama. Als je in een pleurisvolle bus zit moet je dus bij stilstand eerst naar dat scangeval lopen, dan uitchecken en dan de bus uitlopen. Ik durf te wedden dat de deuren allang weer dicht zijn als ik eenmaal bij dat poortje ben door de drukke menigte daar.
Nee, ze hebben niet echt een positieve draai aan die kaart gegeven m.i.
Kee, puntquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaal. Wanneer jij geen recht meer hebt op enige vorm van Stufi en OV, moet je je papieren OV-kaart inleveren. Je OV chipkaart mag je houden.
niet langer dan elk jaar bij het postkantoor al die studenten die hun OV kaart moeten ophalen...quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik voorzie ķf massa's frauderende studenten ķf lange rijen bij de loketten om de abbo te wijzigen
Ik heb nog geen controle had in de tram of metro in A'dam, maar in de trein wel. Kwam de conducteur vrolijk melden dan m'n abbo op de chipkaart geladen was. Dus ik denk: bedankt voor de info, maar daar ging ik wel een beetje vanuitquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hier in de Rotterdamse metro wordt er regelmatig gecontroleerd en voor de treinen geldt natuurlijk hetzelfde. Die rijen bij de loketten vallen ook wel mee.
Ik zit dagelijks in de bus. En ik zie ook vaak genoeg dat die bus tot de nok toe vol is, vooral in deze periode uiteraard. En de mensen hebben de nare gewoonte om zich midden op het balkon op te houden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ooit al eens in een bus geweest? Die scan apparaten zitten naast de deuren (zowel links als rechts). Daar kom je dus automatisch langs.
Ik zie niet waarom dat technisch niet mogelijk zou zijn. Gewoon precies in die vorm zoals jij zegt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:59 schreef Natalie het volgende:
Eigenlijk zou er communicatielijntje moeten zijn tussen IBG en het openbaar vervoer. Als een student uitgeschreven wordt ivm einde studie of ermee stopt, dat er meteen een signaal naar de poortjes (of naar de apparaten waarmee ze handmatig controleren) gaat, zodat je er gewoon niet meer mee kan reizen
maar als die automaten buiten werking zijn, zoals vaker wel dan niet het geval is, dan wentelen we dat gemakshalve gewoon op de reiziger afquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:52 schreef Dennis101 het volgende:
Ooit al eens in een bus geweest? Die scan apparaten zitten naast de deuren (zowel links als rechts). Daar kom je dus automatisch langs.
Als je dan dagelijks in de bus zit weet je toch ook je niet apart naar de apparaten hoeft toe te lopen omdat die apparaten gewoon bij de deuren zitten, of mis ik hier iets? Ik zit zelf 's morgens in de spits ook regelmatig in de bus, maar heb nooit moeite met uitchecken, ook nog nooit gezien dat iemand dat wel heeft.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:05 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Ik zit dagelijks in de bus. En ik zie ook vaak genoeg dat die bus tot de nok toe vol is, vooral in deze periode uiteraard. En de mensen hebben de nare gewoonte om zich midden op het balkon op te houden.
Hier in Rotterdam werken die apparaten gewoon in de bus, ben persoonlijk nog nooit met een defect apparaat geconfronteerd. Buiten de Amsterdam en Rotterdam kan je overigens nog gewoon in elk vervoersmiddel met de strippenkaart reizen en dat zou ik dan ook zeker doen, zeker aangezien Connexxion en Arriva nog helemaal geen werkend OV-chip systeem hebben (of hebben ze dat tegenwoordig alleen op sommige lijnen?).quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
maar als die automaten buiten werking zijn, zoals vaker wel dan niet het geval is, dan wentelen we dat gemakshalve gewoon op de reiziger af
Zal ik in Utrecht eens wat foto's gaan maken?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hier in Rotterdam werken die apparaten gewoon in de bus, ben persoonlijk nog nooit met een defect apparaat geconfronteerd. Buiten de Amsterdam en Rotterdam kan je overigens nog gewoon in elk vervoersmiddel met de strippenkaart reizen en dat zou ik dan ook zeker doen.
Alleen gaat het dan om apparaten die echt defect zijn, of nog nooit in gebruik zijn genomen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal ik in Utrecht eens wat foto's gaan maken?
Dat weet ik niet met zekerheid. Ik weet wel dat het gaat om apparaten die "BUITEN WERKING" tonen, in bussen waarin elke 3 haltes omgeroepen wordt dat je niet moet vergeten uit te checkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Alleen gaat het dan om apparaten die echt defect zijn, of nog nooit in gebruik zijn genomen?
Dat gaat waarschijnlijk dan gewoon om apparaten die nog niet in gebruik zijn genomen, niets aan de hand dus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet ik niet met zekerheid. Ik weet wel dat het gaat om apparaten die "BUITEN WERKING" tonen, in bussen waarin elke 3 haltes omgeroepen wordt dat je niet moet vergeten uit te checken
Die apparaten zitten gemonteerd op het balkon nabij de deuren inderdaad. En 9 van de 10 keer (hell, zelfs ik maak me er schuldig aan) gaan de mensen zich ophopen bij de deuren als het te druk wordt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je dan dagelijks in de bus zit weet je toch ook je niet apart naar de apparaten hoeft toe te lopen omdat die apparaten gewoon bij de deuren zitten, of mis ik hier iets? Ik zit zelf 's morgens in de spits ook regelmatig in de bus, maar heb nooit moeite met uitchecken, ook nog nooit gezien dat iemand dat wel heeft.
Welnee, niks aan de handquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat gaat waarschijnlijk dan gewoon om apparaten die nog niet in gebruik zijn genomen, niets aan de hand dus.
Die krengen blokkeren zichzelf toch ook wanneer je niet uitcheckt? Of was dat alleen bij die poortjes bij het station?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, niks aan de handje wordt gewoon als zwartrijder op de bon geslingerd of je verliest je instaptarief, beiden door eigen falen van de vervoerder, maar verder niks aan de hand
Mja, je weet niet eens of die dingen wel horen te werken dus om zo te reageren is een beetje overdreven vind je ook niet? Beetje voorbarige conclusie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, niks aan de handje wordt gewoon als zwartrijder op de bon geslingerd of je verliest je instaptarief, beiden door eigen falen van de vervoerder, maar verder niks aan de hand
de deuren van de bus gaan heus wel open hoor. Of die kutkast werkt of nietquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:18 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Die krengen blokkeren zichzelf toch ook wanneer je niet uitcheckt? Of was dat alleen bij die poortjes bij het station?
Er zit er altijd 1 bij ingang en 2 bij de deuren vind ik persoonlijk genoeg, heb zoals gezegd nooit moeite met uitchecken, maar ja, dat zal dan persoonlijk zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:14 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Die apparaten zitten gemonteerd op het balkon nabij de deuren inderdaad. En 9 van de 10 keer (hell, zelfs ik maak me er schuldig aan) gaan de mensen zich ophopen bij de deuren als het te druk wordt.
Oftewel: trek en duw werk om alleen dat pleuriskaartje voor dat ding te krijgen.
Het had mij veel handiger geleken als ze wat meer van die apparaten hadden geplaatst. 1 achter, 1 op het balkon, 1 op het tussenpad voor en 1 bij de ingang.
Maar uiteraard is dat weer oh zo duur.
De vraag is alleen of ik een station nog binnen kom ermee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de deuren van de bus gaan heus wel open hoor. Of die kutkast werkt of niet
Klarenbeek? Makkie. Leiden Centraal? Vergeet het maarquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:25 schreef Brainfish het volgende:
[..]
De vraag is alleen of ik een station nog binnen kom ermee.
Nou, de keren dat ik net door die deuren-hangmenigte heen pas zijn uiteraard vrij incidenteel. Ik zit echter alleen niet te wachten op die ene keer dat ik net niet bij dat ding kan en de jackpot ervoor moet betalen. Dat is mijn probleem met die klotedingen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er zit er altijd 1 bij ingang en 2 bij de deuren vind ik persoonlijk genoeg, heb zoals gezegd nooit moeite met uitchecken, maar ja, dat zal dan persoonlijk zijn.
Dan gaat het bij de bus ng maar om 4 euro. Bij NS hang je meteen voor 20 in de prijzen. Los van de privacybezwaren natuurlijk, waar veel te veel mensen veel te licht over denkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:28 schreef Brainfish het volgende:
Dat is mijn probleem met die klotedingen.
Ik hoop stiekem nog op een actie van BoF tegen het bewaren van die reisgegevens. Maar zoals je zelf al zei: mensen denken er te licht over en daarom verwacht ik jammer genoeg niet zoveel meer van die organisaties.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan gaat het bij de bus ng maar om 4 euro. Bij NS hang je meteen voor 20 in de prijzen. Los van de privacybezwaren natuurlijk, waar veel te veel mensen veel te licht over denken
Vanaf 1 november kun je in de Nijmeegse bussen ALLEEN nog maar met OV chipkaart betalen, toch?quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik Nijmegen kun je de OV chipkaart ook gebruiken, en WAT EEN TOEVAL IK WOON IN NIJMEGEN![]()
Het zou me niet verbazen als het eens gebeurt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom dat technisch niet mogelijk zou zijn. Gewoon precies in die vorm zoals jij zegt.
Zorgen dat je je OV-chipkaart bij de hand hebt als je uitstaphalte in zicht komt. Ga alvast bij de deur staan. Haal hem er alvast voorlangs voor de bus volledig stil staat. Kortom: zorgt dat je als eerste bij die in/uitcheck-apparaten staat. Kwesie van gewenning. En 't is zonde van de 4 euro als je 't vergeet/niet kunt doen vanwege drukte.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:28 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Nou, de keren dat ik net door die deuren-hangmenigte heen pas zijn uiteraard vrij incidenteel. Ik zit echter alleen niet te wachten op die ene keer dat ik net niet bij dat ding kan en de jackpot ervoor moet betalen. Dat is mijn probleem met die klotedingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |