abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73401437
simmu, gefeliciteerd.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73401797
Simmu En twee! Gaaf zeg! Gefeliciteerd!

(mijn zus heeft eerst 2 kinderen en daarna een tweeling, zo leuk! Zoiets wil ik stiekem ooit ook nog wel, maar dat heb je niet voor het uitzoeken hè? )
pi_73402160
Takkembah, wat een droppie! Nogmaals gefeliciteerd met jullie meisje!

Simmu! Een tweeling! Wat onwijs gaaf! Gefeliciteerd! Het lijkt me zo leuk om een tweeling te zijn!
pi_73402303
Simmu dubbel gefeliciteerd!
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:16:08 #155
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_73402991
Simmu van harte
welke gyn had je?
pi_73403139
weer een hoop bij te lezen, vanaf m'n mobiel dus ik hoop alles goed onthouden te hebben!
ik zag een aantal goede echo's
en een knipperend hartje, woei!
helaas ook m'n duimen draaien dat het bij missdynabite niet doorzet en alles goed blijft gaan
en simmu dubbel op gefeliciteerd, een tweeling!
  Jubileum moderator maandag 5 oktober 2009 @ 20:20:17 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73403171
Simmu wat leuk, een tweeling!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73404684
Wow Simmu
Van harte gefeliciteerd zeg!!
pi_73404874
Ojee, ik ben hier even niet geweest!

Ehm Xenia, Rekkie, Takkembah, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!

En Simmu, gefeliciteerd! Een tweeling!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73404908
Ow, Troel, wat een vervelend nieuws zeg! HB van 4.4 is laag,zeg. Fijn dat je nu iig een datum hebt om naar toe te leven... Doe lekker rustig

MsDynabite, heel veel sterkte in deze onzekere tijd. Wel balen zeg dat je pas vrijdag terecht kunt. Dat wordt geen leuke week, probeer positief te blijven

Takkembah, wat een scheetje... echt een heel lief meisje

Een tweeling voor Simmu Gefeliciteerd!
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2009 @ 21:09:36 #161
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_73405357
Simmu, twee , wat leuk!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_73405361
Takkembah, wat een mooi meisje jullie Alexa

Msdynabite, wat naar van dat bloed en de onzekerheid die daar bij komt kijken. Ik had zelf met 11 weken helder rood bloed verlies, het druppelde er gewoon uit. Ondertussen ben ik al weer 39 weken en 1 dag... dus het hoeft niks te betekenen. Het helpt jou waarschijnlijk niet om dit soort verhalen te horen, maar t is goed bedoeld. Ik duim voor je dat alles goed gaat

Simmu, een tweeling wat leuk! gefeliciteerd en welkom hier.
Ze hebben bij mij op zwangersschaps gym uit gelegd, dat een baby 2 vliezen heeft. Een een eiige tweeling daar zit maar 1 vlies tussen en 1 om de kindjes heen. Een tweeeiige hebben de beide kindjes allebei hun eigen 2 vliezen. Als er helemaal geen vlies tussen de 2 kindjes zit dan is het vaak een siamese tweeling.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:41:54 #163
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:45:07 #164
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73407229
Takkembah, wat een mooi kindje Zulke mooie lipjes! <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:46:00 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73407267
simmu, zomaar TWEE erbij! gefeliciteerd!
(enne... ik dacht even dat je kwam vertellen dat je huisarts geworden was. ).
in de haak.
pi_73407618
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:20 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Maar je kan toch niet 1 placenta hebben bij een twee-eiige tweeling, de placenta is opgebouwd uit hetzelfde materiaal als het kind en een twee-eiige tweeling heeft twee verschillende genetische materialen.
Je kunt wel 1 placenta hebben bij een 1 eiige tweeling wanneer de afsplitsing vroeg gebeurd is.
Ik zal morgen de pagina uit het boek scannen. Afhankelijk van de fase waarin de splitsing plaatsvindt onstaan er 1 of 2 placenta's.
pi_73408267
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:53 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik zal morgen de pagina uit het boek scannen. Afhankelijk van de fase waarin de splitsing plaatsvindt onstaan er 1 of 2 placenta's.
Idd bij een een-eiige tweeling wel. Je bedoelde toch dat bij Simmu er 1 placenta is bij een twee-eiige tweeling? Want dan vindt er nooit een afsplitsing plaats omdat de tweeling uit twee verschillende bevruchtingen ontstaat.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_73410606
Moeilijk verhaal!
quote:
Als het eitje heel vroeg in de ontwikkeling 'beslist' om zich te splitsen in twee vruchtjes, dan krijgt iedere baby zijn eigen placenta (hoewel die wel weer vaak met elkaar vergroeien. Dit is meestal alleen microscopisch vast te stellen) en ook zijn eigen vliezen. De baby's zitten dus ieder in een eigen vruchtzak met zowel een eigen chorionvlies als een eigen amnionvlies. Van deze tweeling is het vaak het moeilijkst om te zeggen of dit een ééneiige of twee-eiige tweeling is. Immers een twee-eiige tweeling heeft ook een eigen vruchtzak met eigen amnion- en chorionvlies (totaal 4 lagen vlies in het tussenschot).

Als de splitsing iets later plaatsvindt, dan hebben beide baby's samen één placenta. Ook het buitenste vruchtvlies (het chorion) delen ze gezamenlijk. Wel hebben ze ieder een eigen vruchtzak die wordt gescheiden door 2 lagen amnionvliezen. Door zorgvuldige inspectie van de placenta en de vliezen kan vaak wel gezien worden of het tussenschot bestaat uit 2 of 4 lagen. Als het tussenschot bestaat uit 2 lagen, dan is met zekerheid te zeggen dat dit een ééneiige tweeling betreft.
Bij een heel late splitsing (komt weinig voor) hebben beide baby's een gezamenlijke placenta, maar ook een gezamenlijke vruchtzak. Ze worden dus niet van elkaar gescheiden door een vruchtvlies. Deze vorm van tweelingen is zeer zeldzaam, maar het is in dit geval dus direct duidelijk dat het om een ééneiige tweeling gaat.
Bron.
pi_73410952
Simmu, gefeliciteerd!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 04:27:48 #170
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73414535
En daar zijn we weer! Wel frappant, ik ga vandaag naar mijn werk om gedag te zeggen en fatsoenlijk afscheid te kunnen nemen en ik lig weer wakker ook.. Zou het daar dan stiekum toch mee te maken hebben? Ik hou het maar op toeval, maar suf is het wel. Maar weer een spelletje spelen nu, hoop dat ik de enige ben die wallen aan het kweken is vannacht!
3!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 06:27:36 #171
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73414679
heeey Trixje alweer aan het nachtbraken dus .... Succes vandaag met het afscheid nemen op het werk, en als je weer thuis bent, lekker je bedje even in.

@Aoraki; gister helemaal niet op je gereageerd, maar wat ontzettend fijn dat je buik voldoende gegroeid was!

Gister het rolgordijn uiteindelijk opgehangen en hij is moooooooi en stiekem ben ik best trots dat ik het helemaal zelf goed heb gedaan... (want geen enkele kluservaring en hij hangt gewoon helemaal recht enzo... zelfs na het versmallen).
straks weer werken en vanavond voor het eerst zwangerschapsgymnastiek...
heul geen zin in eigenlijk.... (maja ws wel nuttig ivm ademhalings en bekkenoefeningen...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_73414847
Incantrix nog geslapen? Veel succes vandaag

BJ succes vanavond
pi_73414986
Hè Trix wat naar dat je nou weer hebt moeten nachtbraken.. maar ik zie inderdaad ook wel een patroon. Wellicht kun je nou voortaan wat beter de nacht doorkomen als je niet meer naar je werk hoeft of je daar druk om hoeft te maken (bewust of onbewust). In elk geval wel veel plezier en slaap lekker nog voor straks.

BJ goed bezig met het rolgordijn! En veel plezier toch vanavond... Ben zelf ook heel benieuwd hoe onze pufclub is maar die begint volgende week pas....

Hier weer op weg richting zh.. Hopelijk dit keer wel een verbetering in de bloeddruk! Ach ja, we zien wel... Veel rustiger dan nu kan ik toch niet doen (tenzij ik helemaal moet stoppen met werken, maar dat trek ik echt niet nu).
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:49:50 #174
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73415006
Goedemorgen allemaal,

Incantrix, als het nachtbraken met je werk te maken heeft, zou het betekenen dat het na vandaag voorlopig over is, dus misschien maar te hopen dat het daar aan ligt? Veel succes vandaag!

BJ, wat knap! Wij hebben bij ons eerste huisje nog een flinke echtelijke ruzie overgehouden aan het op maat maken van het rolgordijn Veel plezier vanavond bij de eerste gymavond.

Lijnloos, succes in het zh. Hoop echt voor je dat de bloeddruk er beter uit ziet

Hier straks controle bij de vlos, trots mijn echofoto's laten zien. Verder eigenlijk weinig vragen, hoop dat mijn bloeddruk nog netjes is.

Over een kwartiertje komen de klussers weer om het kamertje af te maken. Het wordt zo mooi en groot nu de tussenmuur weg is.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:57:45 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_73415070
Goedemorgen!

Beetje gare nacht gehad, Ruben is behoorlijk uit zijn bed gevallen en wilde alleen maar bij mama zijn, maar gelukkig ging het na een uurtje beter en ging hij in zijn eigen bed verder slapen. Op een of andere manier heeft hij een koprol gemaakt over zijn bedhekje heen ofzo, hij zat wel heel ver van zijn bed af (en een bonk Ik had al de tranen in mijn ogen staan bij het horen van die bonk )

Vandaag dus maar vragen of ze hem goed in de gaten willen houden op de opvang en zelf de verloren slaap in gaan halen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')