abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73383109
Tsja, nu 18 jaar getrouwd, c.a. 25 jaar samen. Zij was mijn eerste vriendinnetje. We hebben het financieel bovengemiddeld goed, twee gezonde kinderen, waarvan een al het huis uit. Crisis gehad, vreemd gegaan maar toch bij elkaar gebleven.

Toch gaat het niet goed. Zij is erg afhankelijk van mij en ziet me (weer) als de prins op het bekende witte paard, maar ik zie dat helemaal niet zo. Ik wil gewoon bij haar weg, en heb er spijt van dat ik niet heb doorgezet in de crisis maar (uit medelijden) bij haar ben gebleven. Ze had het nog gezegd; als je vreemd gaat ga ik bij je weg. Niets bleek minder waar. Beklemmend en benouwend. Het vertrouwen is natuurlijk wel weg, het zal nooit meer worden als in de vorige eeuw.

Enkele jaren tob ik nu met de gedachte hoe ik het haar kan vertellen. Ik wil bij haar weg. Maar we hebben vrijwel nooit ruzie. Soms heb ik alle moed verzameld maar dan zie ik haar super vrolijk en vriendelijk, totaal nietsvermoedend. Ik kan het steeds maar niet. Ook een briefje heb ik gemaakt, maar ik wil niet wegrennen en alleen een briefje achterlaten.

Eigenlijk lieg ik elke keer als ze me vraagd of het goed met me gaat. het gaat superslecht..

Wie heeft tips of ervaringen?
pi_73383125
Als ik het goed begrijp ben je vreemd gegaan, en nu neem je het haar kwalijk dat ze toch bij je is gebleven? Tel je zegeningen vriend, het huwelijk is geen wegwerpartikel en je vrouw ook niet.
pi_73383130
Je kan haar altijd dit topic laten lezen
pi_73383139
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:13 schreef LoudGirl het volgende:
Als ik het goed begrijp ben je vreemd gegaan, en nu neem je het haar kwalijk dat ze toch bij je is gebleven? Tel je zegeningen vriend, het huwelijk is geen wegwerpartikel en je vrouw ook niet.
All good things are wild and free.
pi_73383162
Je bent een slappe lul.
Vreemdgaan, je vrouw strijkt bewonderingswaardig over haar hart en jij loopt nog te zielepieten.
Als je echt van haar houdt zeg je het haar, want jou verdient ze niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73383187
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:16 schreef Pheno het volgende:
Je bent een slappe lul.
Vreemdgaan, je vrouw strijkt bewonderingswaardig over haar hart en jij loopt nog te zielepieten.
pi_73383226
quote:
Ik ben het eens met LG.

En inderdaad, je vrouw/huwelijk is niet iets wat je zomaar uit de deur doet en vervangt. Denk goed na voor je overhaaste beslissingen neemt.
pi_73383232
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:16 schreef Pheno het volgende:
Je bent een slappe lul.
Ja, goede tip. Oke, ik ben een lul, slappeling en wat er al niet meer is.. daar ging het echter niet over.
Ik hou dus niet echt van haar en ja ze verdient beter. Daar gaat het ook om; hoe kan ik haar dat het beste vertellen..
pi_73383256
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:25 schreef Mozy het volgende:

En inderdaad, je vrouw/huwelijk is niet iets wat je zomaar uit de deur doet en vervangt. Denk goed na voor je overhaaste beslissingen neemt.
Tsja, overhaast. Ik ben er nu drie à vier jaar mee bezig. En de eerste aanzet is rond de eeuwwisseling geweest, dus bijna 10 jaar geleden..
  maandag 5 oktober 2009 @ 08:30:11 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73383265
"Ik wil van je scheiden."

Slotje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_73383298
"Schat, ga jij es ff lekker terug naar je moeder"

Maar je bent een faalhaas. Buiten de deur neuken in de hoop dat ze bij je weggaat, met briefjes kloten, noem het maar op. Jij wil weg, dus JIJ zal de stap moeten zetten, niet de relatie zo manipuleren of haar zo manipuleren dat zij bij je weggaat.

Hoe moeilijk is het? Ff de eerste stap zetten is lastig en daarna doorbijten en vasthouden. Gewoon een keer goed met haar praten, aangeven dat je er geen heil meer in ziet en niet gelukkig van word. En dan netjes de zaken afronden
pi_73383320
Pffffffff zo lang er over na denken..
-
  maandag 5 oktober 2009 @ 08:37:13 #13
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_73383337
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:30 schreef Lienekien het volgende:
"Ik wil van je scheiden."

Slotje.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_73383342
Een daadkrachtige vent zijn. Dit soort geneuzel verdient ze helemaal niet. Gun haar een kans op oprecht geluk uiteindelijk met iemand anders. Hoe langer je wacht, hoe meer je haar die kans ontneemt, aangezien ik er van uit ga dat jullie toch zo'n beetje rond de 45 jaar moeten zijn. Je bent zelf bang voor het gevolg. Ze zal er waarschijnlijk kapot van zijn en je voor van alles en nog wat uit maken. maar als jij zorgt dat zij op een goed manier achterblijft, zeker omdat jullie het toch bovengemiddeld goed hebben zal zij er uiteindelijk beter uit te komen, dan nu in een huwelijk te zitten dat gebouwd is op leugens, zonder liefde en oprechtheid.
pi_73383344

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 08:38:11 ]
pi_73383353
Ik vind je een kneus zonder ruggengraat, je verpest je eigen leven en die van je vrouw.. Wees godverdomme een vent en zeg gewoon dat je wilt scheiden!
pi_73383367
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:26 schreef ajwOnline het volgende:

[..]

Ja, goede tip. Oke, ik ben een lul, slappeling en wat er al niet meer is.. daar ging het echter niet over.
Ik hou dus niet echt van haar en ja ze verdient beter. Daar gaat het ook om; hoe kan ik haar dat het beste vertellen..
daar ging het wel over, jij opent een topic over dat je je gedraagt als een slappe lul, en hoe je daar vanaf komt. nou, je niet meer als een slappe lul gedragen en je mond open trekken tegen je vrouw, zodat zij het ook weet.

om daar nou 10 jaar over te doen.
pi_73383405
En o ja, Het gaat je wel geld kosten. Je zult er wellicht niet meer bovengemiddeld goed bij zitten, maar alleen, zonder verzorging van je afhankelijke echtgenote, en wellicht ook zonder kinderen?
Maar dat zijn de gevolgen die voor jou zijn. Verantwoordelijkheid nemen voor eigen daden.
pi_73383411
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:37 schreef Loveless85 het volgende:

quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:35 schreef Esmerallda17 het volgende:
Pffffffff zo lang er over na denken..
Ja als je ooit wat ouder dan 17 bent dan snap je misschien dat het leven niet uit iedere week ander scharreltje bestaat, maar dan heb je een historie, kinderen, een huis, een sociaal leven samen. Maar TS is idd wel erg zwakjes, en wacht wel erg lang met z'n 10 (!) jaar

Kom op man, je geeft aan dat je niet van dr houdt en ze beter verdiend maar ondertussen heb je de ballen niet om dat gewoon te zeggen?
pi_73383431
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:26 schreef ajwOnline het volgende:

[..]

Het gaat er wel om, want je draait er al blijkbaar jaren om heen. Je eigen geluk en het geluk van een ander. Of wil je net zo lang wachten dat jullie beiden in een bejaardentehuis een andere kunstgebit moeten gaan zoeken?

Hoe je het dus ook het beste kan doen: zonder er om heen te draaien. Jij wordt er niet gelukkiger van als je het uitstelt en zij voelt zich nog harder genaaid als je het nog langer uitstelt. Haar leven omgooien doe je in elk geval, dan kun je het maar beter eerlijk en direct doen. Dan kan ze haar leven eerder weer oppakken, eerder dan als je haar aan het lijntje blijft houden zoals je nu doet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73383459
Als je begint met de waarheid te vertellen?
Je kunt het uitstellen, je kan liegen en doen als of het koek en ei is maar de bom moet toch een keer barsten.
Wees eerlijk en oprecht en vertel haar wat je voelt, denkt en dat je niet meer verder wilt.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_73383483
quote:
Waarom vraagt er niemand naar de kinderen? Hoe oud zijn die? Schijt aan jou en je vrouw, kijk wat het beste is voor je kinderen! Hebben ze last van de situatie zoals hij nu is? Want ik kan je garanderen dat ze er last van zullen hebben als jullie gaan scheiden. Dus weeg af van welke situatie zij het minste last van zullen hebben en ga voor die oplossing.

Achterlijke idioten die maar door fokken zonder ook maar enig moment van nadenken wat de gevolgen zijn voor het nageslacht. Modieus lekker een partner nemen... trouwen... kindjes... ow heb er nu geen zin meer in, bye bye. IDIOOT!

Maar goed je bent nu al een klootzak geweest door je voort te planten, dus daar is nu niets meer aan te doen. Het enige wat je nu nog kunt doen is er voor zorgen dat dat kroost van je enigszins verstandig groot wordt.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_73383518
Uiteraard aan de kinderen denken, maar ook aan de vrouw des huizes.
pi_73383555
Wow, kijk eens naar al die 'stoere' reacties.

Wat er is gebeurd bij jou is normaal. Dat getouwtrek, en al dat nadenken over je relatie die je hebt , maar eigenlijk niet durft te verbreken hebben zoveel 'koppels'. Lijkt wel alsof 9 van de 10 mensen een 'relatie' hebben , gebaseerd op werkelijk niks meer. Dan blijft men samen omdat je een huis gekocht hebt, of omdat je kinderen hebt.

Tenzij je in HappyTown woont natuurlijk, waar alles elke dag feest is, en iedereen van elkaar houdt.

Feit blijft wel dat je er te lang mee hebt lopen zeulen, maar des te meer begrijpelijk is het dat je uit wanhoop dan maar vreemdgaan, omdat je denkt dat de pijn hiermee verzacht zal worden omdat zij jou verlaat. Niets is meer waar, want je doet haar en je kinderen hiermee vrij veel pijn. Echter, het is niet zo erg als mensen je willen doen geloven. Ja, je hebt een relatie, en ja je bent vreemd gegaan, lekker boeien.

Gaat nu meer om de oplossing. Jouw oplossing is beeindigen. Simpel. Moeilijk, maar simpel. Denk aan de vrijheid die je zal hebben wanneer je het haar verteld hebt en je verder kan gaan met je leven. Denk aan het gevoel dat zij uiteindelijk zal hebben wanneer je elkaar niet langer meer pijn doet, maar gewoon losgelaten heb. En vooral belangrijk, zet door. Je leeft maar 1 keer, dus jaren wachten is jaren weggooien. In dat geval moet ik me wel aansluiten bij de eerdere posts en je zeggen dat je wat ballen moet kweken, het is niet makkelijk, maar blijven kniezen en alleen maar eraan denken heb je helemaal niks aan.
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:01:43 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73383586
Ik wil vrijheid in mijn relatie..

TS heeft zo te lezen nog niet veel progressie gemaakt met een dik jaar geleden.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')