Vroeg me dat gewoon heel erg afquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:14 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Waarom maken LCD tv's zo een PLOP geluid als je hem uitzet?
Wel gek, want lcd-monitoren doen dat nietquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:19 schreef Metalfrost het volgende:
Misschien omdat er in 1 keer alle elektriciteit naar de liquid crystals (om beeld te krijgen) wordt afgesloten..
Geen idee eigenlijk.
Die van mij plopt absoluut niet als ik hem uitzet. Waarschijnlijk heb je een goedkoop modelletje waarbij de fabrikant te armetierig is geweest om er een fatsoenlijke muting-schakeling in te stoppen. De plop die je hoort zal uit de luidsprekers komen als de voedingsspanning van de audioversterker wegvalt bij het uitschakelen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:17 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Vroeg me dat gewoon heel erg af!
Samsungquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:55 schreef Riparius het volgende:
[..]
Die van mij plopt absoluut niet als ik hem uitzet. Waarschijnlijk heb je een goedkoop modelletje waarbij de fabrikant te armetierig is geweest om er een fatsoenlijke muting-schakeling in te stoppen. De plop die je hoort zal uit de luidsprekers komen als de voedingsspanning van de audioversterker wegvalt bij het uitschakelen.
Tja, nou je het zegt ... Mijn ouders hebben een klein Samsung LCD TV'tje voor gebruik tijdens kamperen en die plopt ook via de ingebouwde speakertjes bij uitschakelen. Heel lelijk vind ik dat. Sommige sets computerspeakers doen dat trouwens ook als je de netstekker van de voeding uit het stopcontact trekt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |