abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73368016
Heb een HD film in .mkv bestand. Deze kan ik niet direct branden met Nero, dus wilde het omzetten naar DVD9 (om dan geen kwaliteitsverlies te hebben).

Ik deed dit met VSO ConvertXtoDVD met kwaliteitssettings op max. Als output stond er bij kwaliteit ook 'uitstekend'.

Nu is dat ding na uren eindelijk klaar (werd meteen automatisch gebrand ) maar nu zie ik dus dat het beeld ontzettend blokkerig is en het geluid hapert

Iemand tips & truuks? Een ander programma wellicht?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_73368152
Download koop gewoon de dvd.
Kwaliteitsverlies zul je altijd hebben.
You dream it, I live it.
pi_73368204
Kwaliteitsverlies ondanks datde bestandsgrootte hetzelfde blijft? Ik gok er eerder op dat bepaalde instellingen niet goed staan.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:35:02 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73368230
Koop een mediaspeler (zoals de WD TV) die je mkv-bestanden afspeelt op je tv.
pi_73368338
Ik zou em kunnen streamen naar mijn PS3, maar dan heb ik geen DTS geluid omdat ik mijn PS3 niet kan verbinden met mijn home-cinema set (geen optische ingang). Heb ik dus stereo

Weet ook niet of mijn netwerksnelheid genoeg is om dit bestand te kunnen streamen, 54 Mbps.
pi_73368461
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:34 schreef mcintosh het volgende:
Kwaliteitsverlies ondanks datde bestandsgrootte hetzelfde blijft? Ik gok er eerder op dat bepaalde instellingen niet goed staan.
de resolutie op een dvd is iets van 576, hd is 1080
You dream it, I live it.
pi_73368973
!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:51:04 #8
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_73369181
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:39 schreef Meddo het volgende:

[..]

de resolutie op een dvd is iets van 576, hd is 1080
Dat dus. Op DVD (Zelfs op HQ) blijft de resolutie meen ik 704x496
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_73369415
Streamen gaat dus prima, helaas dan alleen stereo geluid en dat trek ik gewoon niet

Beeldkwaliteit valt op zich nog mee, maar hapert gewoon, geluid daarnaast gaat veul te snel...

Als ik normaal een DVD9 kijk heb ik absoluut geen moeite met de beeldkwaliteit dus op zich moet het te doen zijn, maar kennelijk doe ik iets fout..
pi_73371535
download of koop de DVD9 versies er van ipv de HD versies?
pi_73372044
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:37 schreef mcintosh het volgende:
Ik zou em kunnen streamen naar mijn PS3, maar dan heb ik geen DTS geluid omdat ik mijn PS3 niet kan verbinden met mijn home-cinema set (geen optische ingang). Heb ik dus stereo

Weet ook niet of mijn netwerksnelheid genoeg is om dit bestand te kunnen streamen, 54 Mbps.
Welke DTS-receiver heb jij dan die geen optische ingangen heeft?

Of nee, laat me raden, je hebt zo'n kant en klaar prutsgevalletje?
pi_73372070
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
download of koop de DVD9 versies er van ipv de HD versies?
Goed idee, alleen kopen doe ik niet aan en via download krijg ik alleen maar slechte versies binnen (volgens mij hebben die hetzelfde programma als ik gebruikt want het geluid is net zo bagger). Heb 2 DVD9's geprobeerd, allebei bagger.
pi_73372134
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:31 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Welke DTS-receiver heb jij dan die geen optische ingangen heeft?

Of nee, laat me raden, je hebt zo'n kant en klaar prutsgevalletje?
Geen idee wat je brabbelt, een Samung HTZ-110 (ofzo). En nee dat is geen high-end kwaliteitsspul, maar goed genoeg voor mij en mijn onder- en bovenburen.
pi_73372968
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:32 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Geen idee wat je brabbelt, een Samung HTZ-110 (ofzo). En nee dat is geen high-end kwaliteitsspul, maar goed genoeg voor mij en mijn onder- en bovenburen.
Maar niet goed genoeg om er een PS3 digitaal op aan te sluiten...
Dat was mijn punt zeg maar.
pi_73374368
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:32 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Die ondersteunt divx. Je kunt dus beter normale dvdrips pakken en die als data branden (dus zonder te converteren. Veel beter dan dat gaat het niet worden qua kwaliteit.

Zie ook:
http://www.videohelp.com/dvdplayers?DVDname=Samung+HTZ-110&Submit=Search&Search=Search&orderby=Name&hits=50
pi_73377047
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:51 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Dat dus. Op DVD (Zelfs op HQ) blijft de resolutie meen ik 704x496
Gedigitaliseerd PAL is 720x576.
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:55:05 #17
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_73377506
Analoog ook hoor.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_73377747
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Analoog ook hoor.
Nee, want daar kun je niet spreken van pixels. Bovendien is het aantal beeldlijnen wat groter ...
pi_73380698
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:31 schreef mcintosh het volgende:
Heb een HD film in .mkv bestand. Deze kan ik niet direct branden met Nero, dus wilde het omzetten naar DVD9 (om dan geen kwaliteitsverlies te hebben).

Ik deed dit met VSO ConvertXtoDVD met kwaliteitssettings op max. Als output stond er bij kwaliteit ook 'uitstekend'.

Nu is dat ding na uren eindelijk klaar (werd meteen automatisch gebrand ) maar nu zie ik dus dat het beeld ontzettend blokkerig is en het geluid hapert

Iemand tips & truuks? Een ander programma wellicht?
Voor mkv bestanden gebruik ik "mkv2vob" werkt perfect, alleen het bestand word dan meestal wel iets groter, dus dat zou problemen kunnen geven bij 1080p.
pi_73382856
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:20 schreef editoor het volgende:

[..]

Voor mkv bestanden gebruik ik "mkv2vob" werkt perfect, alleen het bestand word dan meestal wel iets groter, dus dat zou problemen kunnen geven bij 1080p.
thnx vanmiddag even proberen
pi_73383707
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:20 schreef editoor het volgende:

[..]

Voor mkv bestanden gebruik ik "mkv2vob" werkt perfect, alleen het bestand wordt dan meestal wel iets groter, dus dat zou problemen kunnen geven bij 1080p.
Sterker nog, dat gaat niet werken als het de bedoeling is de video op een DVD te zetten die normaal kan worden afgespeeld. Dit tooltje doet namelijk geen transcoding en DVD ondersteunt geen HD.
pi_73384997
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:11 schreef Riparius het volgende:

[..]

Sterker nog, dat gaat niet werken als het de bedoeling is de video op een DVD te zetten die normaal kan worden afgespeeld. Dit tooltje doet namelijk geen transcoding en DVD ondersteunt geen HD.
Dvd ondersteund geen HD Kun je dat even uitleggen? want naar mijn weten ondersteund DVD wel gewoon HD.

Edit: ik begrijp denk ik wat je bedoeld maar dit programma maakt van een mkv een mpg bestand dus ik denk dat je in de war bent doordat het programma mkv2vob heet.
pi_73385968
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:26 schreef editoor het volgende:

[..]

Dvd ondersteunt geen HD Kun je dat even uitleggen? want naar mijn weten ondersteunt DVD wel gewoon HD.
Nee, je kunt geen HD materiaal op een DVD zetten en dat door een DVD speler in HD af laten spelen. Daar is ook nooit in voorzien toen de standaarden voor DVD werden vastgelegd (in 1995).
quote:
Edit: ik begrijp denk ik wat je bedoelt maar dit programma maakt van een mkv een mpg bestand dus ik denk dat je in de war bent doordat het programma mkv2vob heet.
Lees de beschrijving van het tooltje even door bij videohelp.com. Bij HD input levert dit tooltje geen SD MPEG2 of VOB bestanden, dus kun je daar geen standaard DVD mee maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 05-10-2009 11:35:17 ]
pi_73386381
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:06 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, je kunt geen HD materiaal op een DVD zetten en dat door een DVD speler in HD af laten spelen. Daar is ook nooit in voorzien toen de standaarden voor DVD werden vastgelegd (in 1995).
[..]

Lees de beschrijving van het tooltje even door bij videohelp.com. Bij HD input levert dit tooltje geen SD MPEG2 of VOB bestanden, dus kun je daar geen standaard DVD mee maken.
Met mijn PS3 kan ik wel hd afspelen met een gebranden dvd. Hoe dat zit met een dvdspeler weet ik niet.
pi_73386498
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:26 schreef editoor het volgende:

[..]

Dvd ondersteund geen HD want naar mijn weten ondersteund DVD wel gewoon HD.

Edit: ik begrijp denk ik wat je bedoeld.
Is je T-knop kapot of zo?
pi_73386749
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Is je T-knop kapot of zo?
Ja, ik heb er al een ijdje las van, wee jij hoe ik he kan oplossen?
pi_73386772
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:23 schreef editoor het volgende:

[..]

Met mijn PS3 kan ik wel hd afspelen met een gebrande dvd. Hoe dat zit met een dvdspeler weet ik niet.
Een PS3 kan AVCHD afspelen vanaf een DVD. Maar een standaard DVD speler kan daar niks mee.

Wat TS wil, een HD .mkv omzetten naar een DVD9 af te spelen op een gewone DVD speler, en dat zonder kwaliteitsverlies, is dan ook onmogelijk.
pi_73391112
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een PS3 kan AVCHD afspelen vanaf een DVD. Maar een standaard DVD speler kan daar niks mee.

Wat TS wil, een HD .mkv omzetten naar een DVD9 af te spelen op een gewone DVD speler, en dat zonder kwaliteitsverlies, is dan ook onmogelijk.
Nou ja, kwaliteitsverlies is niet zo'n ramp, maar ik mag toch aannemen dat ik tenminste DVD9 kwaliteit behoudt?

Maar wat voor formaat kan ik er nu het beste van maken? .VOB? MPEG? DIVX? AVI?
En dan wil ik de best mogelijke beeldkwaliteit en minstens 5.1 geluid maar DTS het liefst.
pi_73391321
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:37 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Nou ja, kwaliteitsverlies is niet zo'n ramp, maar ik mag toch aannemen dat ik tenminste DVD9 kwaliteit behoudt?
Nogmaals, als je DVD9-kwaliteit wil, download dan gewoon de DVD9, zo simpel is dat. Met het omzetten van H264 naar MPEG2 heb je altijd wel wat onvolkomenheden. Mede ook doordat de framerate van H264 kan verschillen (24-25 fps) ten opzichte van de dvd-versie (30 fps). Daardoor moet de snelheid van het geluid ook veranderd worden, waardoor de toonhoogte ook veranderd moet worden etc. etc... Kortom, de beste kwaliteit krijg je gewoon door de bron te downloaden, de DVD9 dus.
quote:
En dan wil ik de best mogelijke beeldkwaliteit en minstens 5.1 geluid maar DTS het liefst.
DTS is 5.1. En waarom het liefst DTS? Alleen door de naam? Je gaat op jouw setje echt niet het verschil horen tussen Dolby Digital en DTS.
pi_73393925
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:46 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nogmaals, als je DVD9-kwaliteit wil, download dan gewoon de DVD9, zo simpel is dat. Met het omzetten van H264 naar MPEG2 heb je altijd wel wat onvolkomenheden. Mede ook doordat de framerate van H264 kan verschillen (24-25 fps) ten opzichte van de dvd-versie (30 fps). Daardoor moet de snelheid van het geluid ook veranderd worden, waardoor de toonhoogte ook veranderd moet worden etc. etc... Kortom, de beste kwaliteit krijg je gewoon door de bron te downloaden, de DVD9 dus.
[..]

DTS is 5.1. En waarom het liefst DTS? Alleen door de naam? Je gaat op jouw setje echt niet het verschil horen tussen Dolby Digital en DTS.
Nogmaals, de DVD9 bronnen zijn verrot.
En DTS niet alleen voor de naam, hoe je er bij komt dat je dat op mijn setje niet gaat horen is mij een raadsel...
pi_73396395
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef mcintosh het volgende:
En DTS niet alleen voor de naam, hoe je er bij komt dat je dat op mijn setje niet gaat horen is mij een raadsel...
Een raadsel? Jouw setje is bij lange na niet goed genoeg om het verschil tussen Dolby Digital en DTS goed weer te geven. Dat hoor je gewoon niet.
pi_73396856
Lol, nou wel degelijk hoor, maar als jij je mening wil basseren op prijs en merk ga gerust je gang, ik zal er verder niks meer over zeggen
pi_73397045
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:32 schreef mcintosh het volgende:
Lol, nou wel degelijk hoor, maar als jij je mening wil basseren op prijs en merk ga gerust je gang, ik zal er verder niks meer over zeggen
Dat is een psychologisch effect. Omdat jij heel fancy het DTS-lampje ziet branden, ga je er automatisch vanuit dat je beter geluid hebt en denk je ook daadwerkelijk dat je het hoort, ook al is de kwaliteit van je setje niet toereikend om dat verschil te laten horen.

Verder vind ik je nogal eigenwijs overkomen ook al probeer ik dingen duidelijk te maken...
pi_73400773
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:38 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat is een psychologisch effect. Omdat jij heel fancy het DTS-lampje ziet branden, ga je er automatisch vanuit dat je beter geluid hebt en denk je ook daadwerkelijk dat je het hoort, ook al is de kwaliteit van je setje niet toereikend om dat verschil te laten horen.

Verder vind ik je nogal eigenwijs overkomen ook al probeer ik dingen duidelijk te maken...

Hoezo eigenwijs Waar spreek ik je tegen Behalve over het DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')