de resolutie op een dvd is iets van 576, hd is 1080quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:34 schreef mcintosh het volgende:
Kwaliteitsverlies ondanks datde bestandsgrootte hetzelfde blijft? Ik gok er eerder op dat bepaalde instellingen niet goed staan.
Dat dus. Op DVD (Zelfs op HQ) blijft de resolutie meen ik 704x496quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:39 schreef Meddo het volgende:
[..]
de resolutie op een dvd is iets van 576, hd is 1080
Welke DTS-receiver heb jij dan die geen optische ingangen heeft?quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:37 schreef mcintosh het volgende:
Ik zou em kunnen streamen naar mijn PS3, maar dan heb ik geen DTS geluid omdat ik mijn PS3 niet kan verbinden met mijn home-cinema set (geen optische ingang). Heb ik dus stereo
Weet ook niet of mijn netwerksnelheid genoeg is om dit bestand te kunnen streamen, 54 Mbps.
Goed idee, alleen kopen doe ik niet aan en via download krijg ik alleen maar slechte versies binnen (volgens mij hebben die hetzelfde programma als ik gebruikt want het geluid is net zo bagger). Heb 2 DVD9's geprobeerd, allebei bagger.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
download of koop de DVD9 versies er van ipv de HD versies?
Geen idee wat je brabbelt, een Samung HTZ-110 (ofzo). En nee dat is geen high-end kwaliteitsspul, maar goed genoeg voor mij en mijn onder- en bovenburen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Welke DTS-receiver heb jij dan die geen optische ingangen heeft?
Of nee, laat me raden, je hebt zo'n kant en klaar prutsgevalletje?
Maar niet goed genoeg om er een PS3 digitaal op aan te sluiten...quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:32 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Geen idee wat je brabbelt, een Samung HTZ-110 (ofzo). En nee dat is geen high-end kwaliteitsspul, maar goed genoeg voor mij en mijn onder- en bovenburen.
Die ondersteunt divx. Je kunt dus beter normale dvdrips pakken en die als data branden (dus zonder te converteren. Veel beter dan dat gaat het niet worden qua kwaliteit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:32 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Geen idee wat je brabbelt, een Samung HTZ-110 (ofzo). En nee dat is geen high-end kwaliteitsspul, maar goed genoeg voor mij en mijn onder- en bovenburen.
Gedigitaliseerd PAL is 720x576.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:51 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dat dus. Op DVD (Zelfs op HQ) blijft de resolutie meen ik 704x496
Nee, want daar kun je niet spreken van pixels. Bovendien is het aantal beeldlijnen wat groter ...quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Analoog ook hoor.
Voor mkv bestanden gebruik ik "mkv2vob" werkt perfect, alleen het bestand word dan meestal wel iets groter, dus dat zou problemen kunnen geven bij 1080p.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:31 schreef mcintosh het volgende:
Heb een HD film in .mkv bestand. Deze kan ik niet direct branden met Nero, dus wilde het omzetten naar DVD9 (om dan geen kwaliteitsverlies te hebben).
Ik deed dit met VSO ConvertXtoDVD met kwaliteitssettings op max. Als output stond er bij kwaliteit ook 'uitstekend'.
Nu is dat ding na uren eindelijk klaar (werd meteen automatisch gebrand) maar nu zie ik dus dat het beeld ontzettend blokkerig is en het geluid hapert
Iemand tips & truuks? Een ander programma wellicht?
thnx vanmiddag even proberenquote:Op maandag 5 oktober 2009 00:20 schreef editoor het volgende:
[..]
Voor mkv bestanden gebruik ik "mkv2vob" werkt perfect, alleen het bestand word dan meestal wel iets groter, dus dat zou problemen kunnen geven bij 1080p.
Sterker nog, dat gaat niet werken als het de bedoeling is de video op een DVD te zetten die normaal kan worden afgespeeld. Dit tooltje doet namelijk geen transcoding en DVD ondersteunt geen HD.quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:20 schreef editoor het volgende:
[..]
Voor mkv bestanden gebruik ik "mkv2vob" werkt perfect, alleen het bestand wordt dan meestal wel iets groter, dus dat zou problemen kunnen geven bij 1080p.
Dvd ondersteund geen HDquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:11 schreef Riparius het volgende:
[..]
Sterker nog, dat gaat niet werken als het de bedoeling is de video op een DVD te zetten die normaal kan worden afgespeeld. Dit tooltje doet namelijk geen transcoding en DVD ondersteunt geen HD.
Nee, je kunt geen HD materiaal op een DVD zetten en dat door een DVD speler in HD af laten spelen. Daar is ook nooit in voorzien toen de standaarden voor DVD werden vastgelegd (in 1995).quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:26 schreef editoor het volgende:
[..]
Dvd ondersteunt geen HDKun je dat even uitleggen? want naar mijn weten ondersteunt DVD wel gewoon HD.
Lees de beschrijving van het tooltje even door bij videohelp.com. Bij HD input levert dit tooltje geen SD MPEG2 of VOB bestanden, dus kun je daar geen standaard DVD mee maken.quote:Edit: ik begrijp denk ik wat je bedoelt maar dit programma maakt van een mkv een mpg bestand dus ik denk dat je in de war bent doordat het programma mkv2vob heet.
Met mijn PS3 kan ik wel hd afspelen met een gebranden dvd. Hoe dat zit met een dvdspeler weet ik niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:06 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, je kunt geen HD materiaal op een DVD zetten en dat door een DVD speler in HD af laten spelen. Daar is ook nooit in voorzien toen de standaarden voor DVD werden vastgelegd (in 1995).
[..]
Lees de beschrijving van het tooltje even door bij videohelp.com. Bij HD input levert dit tooltje geen SD MPEG2 of VOB bestanden, dus kun je daar geen standaard DVD mee maken.
Is je T-knop kapot of zo?quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:26 schreef editoor het volgende:
[..]
Dvd ondersteund geen HDwant naar mijn weten ondersteund DVD wel gewoon HD.
Edit: ik begrijp denk ik wat je bedoeld.
Een PS3 kan AVCHD afspelen vanaf een DVD. Maar een standaard DVD speler kan daar niks mee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:23 schreef editoor het volgende:
[..]
Met mijn PS3 kan ik wel hd afspelen met een gebrande dvd. Hoe dat zit met een dvdspeler weet ik niet.
Nou ja, kwaliteitsverlies is niet zo'n ramp, maar ik mag toch aannemen dat ik tenminste DVD9 kwaliteit behoudt?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:39 schreef Riparius het volgende:
[..]
Een PS3 kan AVCHD afspelen vanaf een DVD. Maar een standaard DVD speler kan daar niks mee.
Wat TS wil, een HD .mkv omzetten naar een DVD9 af te spelen op een gewone DVD speler, en dat zonder kwaliteitsverlies, is dan ook onmogelijk.
Nogmaals, als je DVD9-kwaliteit wil, download dan gewoon de DVD9, zo simpel is dat. Met het omzetten van H264 naar MPEG2 heb je altijd wel wat onvolkomenheden. Mede ook doordat de framerate van H264 kan verschillen (24-25 fps) ten opzichte van de dvd-versie (30 fps). Daardoor moet de snelheid van het geluid ook veranderd worden, waardoor de toonhoogte ook veranderd moet worden etc. etc... Kortom, de beste kwaliteit krijg je gewoon door de bron te downloaden, de DVD9 dus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:37 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nou ja, kwaliteitsverlies is niet zo'n ramp, maar ik mag toch aannemen dat ik tenminste DVD9 kwaliteit behoudt?
DTS is 5.1. En waarom het liefst DTS? Alleen door de naam? Je gaat op jouw setje echt niet het verschil horen tussen Dolby Digital en DTS.quote:En dan wil ik de best mogelijke beeldkwaliteit en minstens 5.1 geluid maar DTS het liefst.
Nogmaals, de DVD9 bronnen zijn verrot.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nogmaals, als je DVD9-kwaliteit wil, download dan gewoon de DVD9, zo simpel is dat. Met het omzetten van H264 naar MPEG2 heb je altijd wel wat onvolkomenheden. Mede ook doordat de framerate van H264 kan verschillen (24-25 fps) ten opzichte van de dvd-versie (30 fps). Daardoor moet de snelheid van het geluid ook veranderd worden, waardoor de toonhoogte ook veranderd moet worden etc. etc... Kortom, de beste kwaliteit krijg je gewoon door de bron te downloaden, de DVD9 dus.
[..]
DTS is 5.1. En waarom het liefst DTS? Alleen door de naam? Je gaat op jouw setje echt niet het verschil horen tussen Dolby Digital en DTS.
Een raadsel? Jouw setje is bij lange na niet goed genoeg om het verschil tussen Dolby Digital en DTS goed weer te geven. Dat hoor je gewoon niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef mcintosh het volgende:
En DTS niet alleen voor de naam, hoe je er bij komt dat je dat op mijn setje niet gaat horen is mij een raadsel...
Dat is een psychologisch effect. Omdat jij heel fancy het DTS-lampje ziet branden, ga je er automatisch vanuit dat je beter geluid hebt en denk je ook daadwerkelijk dat je het hoort, ook al is de kwaliteit van je setje niet toereikend om dat verschil te laten horen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:32 schreef mcintosh het volgende:
Lol, nou wel degelijk hoor, maar als jij je mening wil basseren op prijs en merk ga gerust je gang, ik zal er verder niks meer over zeggen
quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat is een psychologisch effect. Omdat jij heel fancy het DTS-lampje ziet branden, ga je er automatisch vanuit dat je beter geluid hebt en denk je ook daadwerkelijk dat je het hoort, ook al is de kwaliteit van je setje niet toereikend om dat verschil te laten horen.
Verder vind ik je nogal eigenwijs overkomen ook al probeer ik dingen duidelijk te maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |